Mutasd

>> Egyéb2024-08-27

Nem tudtam belenyugodni, hogy a rádió alatt majdnem 1 cm rés tátongott. De úgy látszik az Alfa 159 már abban az időben született, mikor mindenre van megoldás, csak pénz kell. Az egyik cseh oldalon találtam szűkítőkeretet, mely a navigációs 159 nyílását 2 DIN-re szűkíti. Rettenetes 90 Euro-ba került ez a darab műanyag, de tényleg mikrométerre pontosan van legyártva, így nem is kellett az egészet szétszedni - csak bepattintottam az új keretet és máris boldogabb lettem :)

 
>> Egyéb2024-08-14

Az előző tulaj mindig hülye, az tény. Főleg, ha két kilós kulccsomót hord 939 tulajként. A középkonzol méretéből és hagsúlyosságából adódóan annyira domináns, hogy minden karcolás duplán világít és elszomorít. Szomorúan meg nem lehet kabriózni ugyebár, mert az oximoron.

Szóval elég hamar eldőlt, hogy a kozépkonzolt meg kell oldani. Elég nagy volt a meglepetésem, hogy a lengyel allegro tele van eladó középkonzolokkal. Újakkal. Gyári dobozban. Rögtön meg is rendeltem egyet.

Persze nem jött össze a dolog, a képen alumíniumnak látszó konzol teljesen más színben jött meg. Visszaküldtem.

Másodszorra okosabb voltam, küldtem a srácnak fotókat, meg is jött az új konzol gyönyürű állapotban. Nagy volt a boldogság, rögtön neki is fogtam a cserének.

Viszont a rádiót nem sikerült életre keltenem. Meghalt. Mindent átnéztem, mindent 3x szétszedtem, összeraktam. Sajnos az utólag beépített Android Pioneer nem ébredt fel. Szerencsére Oszi 4 nappal később ráért és meg is csinálta - a tessék lássék huzalozás a rádió kivételénél letestelt és a kivágta a biztosítékot. Húúú, visszaadom a diplomám, ez bizony nem jutott eszembe, mivel a rádió biztosítéka rendben volt. De legalább rendesen átkötötte és leszigetelt mindent.

Most, hogy végre benn volt a rádió, ismét a fejemhez kaptam - a szín már rendben, a rádió is működik, csak éppen navis autóhoz való konzolt küldött. Aminek pont 1 centivel magasabb a nyílása, mint a 2 DIN-es rádiónak.

Erre is van megoldás, meg is rendeltem az új beépítőkeretet, amely majd eltakarja a lyukat. Minden esetre teljesen más érzés az új konzolt nézni a agyonkarcolt régi helyett.

 
>> Egyéb2024-07-23

Az Alfa Romeo 159 (tipo 939) a 2005-ös Genfi szalonon mutatkozott be, mint az új GM/Fiat Premium platform első képviselője.

Fő ismertetőjegye a 2002-es Brera tanulmányautó szinte egy az egyben átemelt eleje a 6 különálló lámpatesttel és a remek arányokkal és formával rendelkező scudettoval. Giugiaro nem véletlenül kapta meg érte a Compasso d'Oro díjat.

2005-ben 939 család bővült a Brera 2+2 üléses kupéval, a 159-es 4660 mm-es hosszát lecsapva 4410 mm-re. Az eredeti tanulmányautóhoz képest rengeteg kompromisszummal valósult meg a Brera, ennek ellenére az utak egyik leggyönyörűbb királynője született meg.

Pedig még ezt is lehetett fokozni. 2006-ban a Brera-t tovább faragták még 17 mm-el rövidítve az autót és a leggyönyörűbb archoz a világ legszexibb hátsóját párosították. A Spider 6. generációja rögtön el is nyerte az év kabriója címet. Akárcsak a Brera esetében, a gyártást a Pininfarina San Giorgo Canavese-beli gyárára bízták.

A Spider az A oszlopig egy az egyben a 159 és a Brera, a csodák innen kezdődnek. Mivel lemondtak a Brera +2 üléséről, a tervezők fontos centimétereket nyertek, hogy eljátszhassanak az arányokkal és méretekkel. A hatalmas ajtók (egy az egyben a 159 ajtaja) által alkotott magas oldalfal és a remekül méretezett ülések egy szűknek ható, mégis otthonos és kényelmes helyet alakítanak ki két felnőtt számára. Az első ülések mögött csak zárható rekeszek találhatók. A hiányzó B oszlop miatt az autó még légiesebbnek tűnik, mint előre elképzeltem. A hátsó lámpák szigorúan összehúzott szemét remekül ellensúlyozza a középre helyezett, romantikus Spider felirat. Az egész autó inkább elegáns, mint sportos, hiába a 4 forróságtól pattogó Supersprint kipufogó, az autó nem versenyezni hív, a génjeibe a végtelen krúzolást kódolták. Vigyázni viszont érdemes - rakodásnál elég könnyű égési sérüléseket szerezni. A ponyvatető nem követi a modern vonalat: bár motoros, hosszú fél perc alatt záródik és a tökéletes gömbölyítés korában nem szégyenli megmutatni a merevítéseket. Imádom!

Rakodótérben a Spider szinte használhatatlan. A tető szerkezete láthatatlanul tűnik el, sőt, maga a csomagtér a 235 literes kapacitásával és formájával is jónak számít, a sofőr viszont ember legyen a talpán, ha valamit el szeretne helyezni. Az ajtókban lévő zseb nehezen érhető el és pici, a kesztyűtartó viszont messze van. A telefont és pénztárcát más híján csak a hátsó rekeszbe lehet eltenni, esetleg a könyöklőben van egy kis hely. A kesztyűtartótól az olcsó anyaga, nyikorgása, kellemetlen záródása is elriaszt. Az olcsó műanyagtól csak a középkonzol ezüstje rondább - maga a terv még nem lehetett rossz, de az előző tulajdonos valószínűleg fél kilós kulcsköteget használt, mert a konzolt teljesen szétkalapálta.

Maga az üléspozíció inkább magas, mint alacsony, ismét csak a komfortos utazást vetítve előre. Bőr ülést kabrióba nem nagy ajánlanak a hozzáértők, a szövet anyagában és színében is remeknek tűnik. Külön bonusz a Spider felirat, ha a nyakamon is lenne szemem, egész nap nézegetném. Szerencsére csak 176 cm magas vagyok, így számomra minden tökéletes, a szélvédő és a polikarbonát szélterelő olyan remekül védenek a szél és turbulencia ellen, hogy még 180-as tempónál sem kellemetlen az autózás. Egyetlen zavaró dolog van csak - a tempómat - a túlságosan alul elhelyezett karba rendszeresen beletérdelek még több 100 km után is.

 
>> Egyéb2024-07-19

Az első ezer km után úgy gondoltam, hogy kritikusabb szemmel is jó lenne ránézni Luigi-re. A Dunato márkaszervize szerint:

- a futómű nagyon korrekt
- a motor alján egy jeladó körül enyhe olajszivárgás
- diffinél enyhe szivárgás
- az egész motortér száraz és tiszta, a láncok szép halkan teszik a dolgukat
- a számítógép olajnyomás jeladó hibát ír
- pár csepp hűtőfolyadék a tartály alatt
- eléggé rozsdás alváz, jó lenne foglalkozni vele

A hűtőfolyadék kiegyenlítőtartályának fedele valószínűleg cserés (15 Euro), máshoz egyelőre nem kell nyúlni.

Húsz gázolajos év után nagyon forrónak találtam a motort, de aggodalmam megmosolyogták, nagy benzinmotor kis helyre befaragva bizony nem kis hőenergiát fejleszt, ez így van rendben :)