Mutasd

>> Szerviz2011-03-28

194.204 km, 2011. március 26.

- 5 liter friss Selenia WR 5-40
- gyári gázolajszűrő
- valamilyen olasz olajszűrő (Erhard)
- valamilyen olasz levegőszűrő (Erhard)
- valamilyen olasz pollenszűrő (Erhard)
- Ruville ékszíjfeszítő (a régi még egész jó volt ránézésre, de október óta nyikorgott)
- Ruville görgő (nagyon beteg volt)

Anyagár 36000,- Ft, munkadíj nem publikus.
Ezek kívül volt egy alapos átnézés a következő eredménnyel:

1. A futómű 27.689 km óta szolgál és egyelőre úgy néz ki nincsen semmi baja. Semmi nem lóg, semmi nem nyiszog, semmi nem kopog. Remélem még egyszer ennyit kibír és akkor elégedett leszek.

2. Lyukas a motor :) Vagyik mindkét oldalon köpi az olajat. Bal oldalon olyan sár van, hogy nem is látni, honnan és hogyan. Vagy a nívópálcánál-nívópálcától, vagy a szervoszivattyú szimeringje, de az is lehet, hogy a főtengely szimering alól. Kapott egy alapos mosást alulról, megpróbálom megfigyelni, honnan. Akárcsak a másik oldalon, ahol szinte biztosan a főtengely szimeringje a bűnös és már nagyon élete vége felé jár, ami azt jelenti, hogy legkésőbb a következő olajcserénél csinálunk egy váltó le-kuplung ki-váltó fel nyolc órásat. Már alig várom.

3. Mindkét oldalsó gumibak tönkre van

4. A kormánymű fogasléce laza, mindkét oldalon kopog, de még használható. Jó lenne egy felújítás, még jobb egy új kormánymű :)

Ha már így nekifogtam a dolgoknak, jó fél év után lemostam az autót. Már nem is emlékeztem rá, milyen színű volt. A csomagteret is kitakarítottam, megtaláltam a 3 hónapja elveszett bőrkesztyűim. Mivel a takarítás eredménye egy tele szemétláda lett, a hátsó ülés takarítását későbbre halasztottam, ahogy a Matyit ismerem, biztos lesz két talicska száraz kifli hátul. Ezért jó a fóliázás, senki nem látja a koszt és a szemetet. A szag szerint még egerek nincsenek és hangyákat se láttam. A hangyász meg úgyse fér be.

Átdobtam a nyári kerekeket is. A centrírozásnál 2 felnihez hozzá se nyúltak, remélem azért, mert rendben vannak. Mit vár az ember 8 euróért manapság... Lecipeltem a 21 kilós 17-es felniket a padlásról, amivel a heti fitness adagom is megvan, így egy hétig várnom kell, hogy a 16-os téliket felcipeljem. Mivel a nyárikon 5 centi koszréteg volt, a téliket magasnyomásúval megtisztítottam. Remélem így nem kell darut hozatni a cipeléshez és elbírom egyedül is.

Vettem az Erhardtól klímatisztító habot is. Telenyomtam vele az autót, mert büdöszokni szag volt a múltkor, mikor megpróbáltam, működik-e a tél után. Remélem nem parasztvakítás. Ha meg igen, akkor valamit kitalálok.

A héten nekifogok a porszívózásnak, aztán minden készen áll a nyári szezonra és a kétszázezer kilométeres celebrációra. Az intézkedések alatt 461 km-t autóztam.