Mutasd

>> Szerviz2007-11-10

2007. október 27.
Végre itt a nap, amire vártam - nem kell munkába mennem és a szerviz is fogadni tud. Reggel 5-kor keltünk, felkészülődtünk és indultunk. Volna. Az autót ugyanis nem lehetett beindítani... Nem hittem a szememnek, hiszen tegnap simán beindítottam és kerültem egyet az autóval. Minden esetre Code card-ot nem kaptam az autóhoz, így azonnal meg kellett rendelnem a kártyát és nem maradt más, mint várni... Reméltem, hogy nem kell majd 3 hetet várni... A kártyát Bckk jóvoltából a Dunauto-ban rendeltem meg (www.dunauto.sk)

2007. november 3. reggel
Nagy jól alakul minden, egy hét kellett csak és a Dunauto jóvoltából megjött az Alfa Code kártya. Vagyik még érte kéne menni, de a kódot már tudom, így este újra Alfázok!!

2007. november 3. este
George jóvoltából megtudtam, hogyan kell "emergency start"-ot csinálni, lényegében ugyanaz, mint a 146 esetében volt.

1.
olvassuk el a Code kártyán lévő ötszámjegyű elektronikus kódot
2.
forditsuk a kulcsot MAR állásba
3.
nyomjuk le teljesen és tartsuk lent a gázpedált.
A befecskendezés jelzőfénye kb 8mp-re kigyullad, majd elalszik.
Ekkor engedjük el a gázpedált, és készüljünk fel a a lámpa villogásának a számolására.
4.
Ezután mikor a lámpa felvillanásainak száma megegyezik a CODE kártyán lévő számmal nyomjuk le teljesen a gázpedált amig a lámpa 4 mp-re kigyullad majd elalszik. Ekkor engedjük el a pedált.
5.
a lámpa újból elkezd villogni: amikor a felvillanások száma megegyezik a CODE kárytán lévő szám második számjegyével, nyomjuk le ismét és tartsuk nyomva a gázpedált az elöző pontokban leírtak szerint.
6.
ugyanígy járjunk el a CODE kártyán található számjegyek estében.
7.
Az utolsó számjegy bevitele után tartsuk lenyomva a gázpedált. A lámpa kigyullad, majd 4 mp múlva kialszik. Ekkor engedjük el a pedált.
8.
a lámpa gyors ( kb 4mp tartó ) villogással nyugtázza a kódszámok betáplálásának sikerét.
9.
ez esetben inditsuk el a motort MAR állásból AVV állásba anélkül, hogy a kulcsot STOP állásba tennénk!
Ha a lámpa égve marad forditsuk Stop állásba és az első lépéstől ismételjünk meg mindent.

A baj csak az, hogy a befecskendezés jelzőfénye egyáltalán nem gyullad fel :(((

2007. november 4. reggel
Senkinek nincs semmi ötlete. Az akkumulátor kiiktatása 20 percre nem segít. Az FPS nyomkálása nem segít. Az összes biztosíték kivétele - megvizsgálása nem segít. Minden rendben van, csak éppen a befecskendezés jelzőfénye nem akar felvillanni.

2007. november 4. este
Eszembe jut, hogy az autóban van egy Cobra márkájú elfelejtett riasztó. Elfelejtett, mivel nem kaptam hozzá távirányítót. Nosza, tüntessük el. Kiszereltem, érdekes módon immo funkciót nem találtam, mert egyetlen áramkört sem szakított meg, az összes csatlakozást megvizsgáltam. Egész éjjel az interneten lógtam riasztó kapcsolásokat kerestem, de semmi érdekeset nem találtam. Elméletileg bárhol lehet rejtett relé, ami a riasztóval kommunikál és titokban megszakít valami fontos áramkört. Ez itt úgy látszik zsákutca.

2007. november 8.
Mivel a Dunauto nem jelentkezett az autó elvonszolása ügyében, ingyenes húzatást keresek mindenhol, de nem nagy sikerrel. Végül eszembe jut, hogy az Allianz rábeszélt a Mondial Assistance szolgáltatásra, mely átkozottul profin működik, percre pontosan jöttek, felraktuk az autót és ingyen elvitték a márkaszervizbe. Végre találkozott a 146 és a 156 :) Kár, hogy egyik se működik...

2007. november 8. este 19.00
Bár a szervizfőnökkel megegyeztünk, hogy este megnézik az autót, rá se pillantottak, de nem is vártam mást.

2007. november 9. 12.00
Még mindig nem volt idejük, hívjak este.

2007. november 9. 18.00
Még mindig nem volt idejük, hívjak később.

2007. november 9. 21.00
Még mindig nem volt idejük, hívjak 22 körül.

2007. november 9. 22.00
Már dolgoznak a srácok, hívjak 22.30-kor

2007. november 9. 22.30
A számítógépet rákapcsolták az autóra és a számítógép azt állítja, hogy nincs ott semmilyen autó :) Se kép, se hang. Hívjak 12-én 14.00 körül, a villanyszerelő átböngészi a kábelezést, talán valami letestelt.

2007. november 12.
Megvan a gond, az Alfa code reléje halt meg.

2007. november 13.
Újra száguldunk! 1872,90 Sk volt a relé és a munkadíj. Már csak a rádió kódja maradt megoldatlan és el is felejthetem ezt a kellemetlen incidenst.