Tagok >> Daveee10 Ɨ|ѯ >> 156 Berlina 1.6 TS Progression >> Blog
- Típus:156 Berlina 1.6 TS Progression
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:fekete
Nem is inkább második rész, inkább csak az előző rész befejezése, kormány működésre bírása. Valamint egy kis szerelési útmutató, hátha van olyan aki kedvet kapna hozzá.
Amorén egy kedves kartárs (Fangio)tudott segíteni egy faceliftes 156-ból való légzsák átvezető gyűrűvel. Ez is plug-and-play, viszont csak mechanikusan, elektronikusan nem. Vagyis inkább sehogy, de erről később... A régi gyűrű levételéhez kormányburkolat lentről és fentről leszed, kormány leszed (ismét, már vagy 3x. Most már csukott szemmel versenyre is nevezhetnék vele..)
3 db kis csavar a gyűrűből kiszed, és simán kipattintható. Itt jegyzem meg, hogy még a kormány levétele előtt érdemes középállásba tekerni azt, könnyebb lesz a dolog, mert így a gyűrűre menő csatlakozóval megegyező pozícióban lesz a pöcök és a két kábel ami a kormányba megy.
Másik gyűrű felrakása ugyanez, csak fordított sorrendben. Itt a kábelek a csatlakozóhoz nézzenek ismét. És akkor jöhet egy kis ellenőrzés. Nem kötelező, de ajánlott...Gyűrű közepe benyom, és balra elkezdjük tekerni. Amikor már nem megy könnyen, akkor a "végálláson" vagyunk. Innen jobbra 5 fordulatot tudunk tekerni. Ha ez is megvolt, akkor tudjuk, hogy 2,5 fordulatnál van a közepe. Szóval most tekerünk balra 2,5-t, vagyis lehet picit többet, vagy picit kevesebbet, de a lényeg, hogy a kábelek a belső gyűrűn a bemenő csatlakozónál legyenek. Ezzel meg is vagyunk. És akkor jöjjenek itt azok az okok ami miatt nem lehet ez sem egy az egyben cserélős. A két gyűrű tetején lévő csatlakozó nem azonos. (1.kép FL előtti, 2.kép FL utáni) A kis pöckök amik az irányjelzőt kapcsolnák alaphelyzetbe, azok sem azonosak. (3.kép FL előtti, 4.kép FL utáni) Szóval még lesz egy köröm a kormánykapcsolók cseréjével, de az ráér, mivel gondolom ott is hasonló dolgokba fogok belefutni, ezért azt most nem erőltetem, de idővel meg lesz az is...
Na akkor vissza a szereléshez. Be kell szerezni egy ilyen csatlakozót, és be kell kötni rajta a légzsákot (régi csatlakozója levág, és ehhez a csatlakozóhoz forraszt), és a rádió vezérlő gombjait. (5.kép) A dudát egyelőre nem, mert szerencsére van a csatlakozó oldalán két pöcök, ami a FL előtti kormánykapcsoló duda réz lapjaihoz csatlakozik. Gondolom ha kicserélem, akkor a két vezetéket pluszba be kell húzzam... Én eddig ezt a csatlakozót nem szereztem be, így anélkül oldottam meg. Erről nem csatolok képet, mert nem szép megoldás, de működik.. A lényeg, hogy a rádióhoz vezető kábelek szépen elvezethetők a légzsák csatlakozójának az ellentétes oldalán levő bilincsben, a kormányoszlop felett, egészen a középkonzolig. Itt már a szabvány Mini-ISO csatlakozót kell bekötni. Ez is rajta van az 5. képen. Innentől már csak össze kell rakni az egészet, és élvezni.
Sajnos én ezt nem teljesen tudom, mert a bal oldala a kormánynak nem működik (2 mikro-kapcsoló hiányzik, és sajnos a világítása sem jó) Amúgy a csatornaváltás, forrás kiválasztás megy szépen. Ez lesz a következő amit orvosolni szeretnék, de ez még egy kormány szétszedést kíván és alkatrész beszerzést.
Így a teendők csak sokasodnak, a további tervek mellé :)
-Kormány gombok beszerzése, cseréje
-Kormánykapcsoló beszerzése, cseréje, erről blog írása
-Átvezetőgyűrű csatlakozó beszerzése, bekötése
A lényeg, hogy most már az autó azon kevés példány közé tartozik amelyikben működő multikormány van annak ellenére, hogy facelift előtti...
Végezetül álljon itt néhány kép, a FL előtti és utáni átvezető gyűrűről, és légzsák csatlakozóról (ami miatt az előző postomban említett légzsák hiba eddig fenn állt). Mindig ilyen sorrendben.
Az utolsó képen az a csatlakozó van, amit be kell szerezni ahhoz, hogy szépen meg lehessen oldani a bekötést.