Mutasd

>> Esemény2020-07-04

Ugyan a saját blogom írásával elmaradtam egy kicsit (vagy talán annyira nem is kicsit), hamarosan pótolni fogom, de mindenképpen meg kell említenem, hogy Páromnak összejött a szíve vágya, egy kék 147 1.6 TS személyében, ami ráadásul az első saját autója. Én fertőztem meg az Alfa vírussal, azóta nem is akart más autót.. Hamarosan regisztrálni fog Ő is, aztán meglátjuk mennyire lesz aktív :)

Sajnos az autó elég foglalkozós, de majd szépen lassan kialakul.
Eddig amit észrevettünk: Kopog a futómű, egyik kerékcsapágy valószínű cserés, kuplung kicsit bent fog, kasztnin van pár kisebb, nagyobb sérülés, küszöbök elég gatyák alulról, de legalább a motorja jó, beltere elég kultúrált. Szerintem még sok-sok km-t fog futni nálunk.

Autó szombati napon lett vásárolva, ma pedig névre is lett íratva...
Sőt, félig-meddig az Ő első blogbejegyzése lenne az is, hogy a hátsó törött lökhárítót már ki is cseréltem neki, egy színazonos darabra. Azon is vannak karcok, de legalább nem törött... Innentől a többi poszt az Ő dolga lesz. Reméljük.

Itt is sok szép, balesetmentes kilómétert kívánok életem párjának.

 
>> Egyéb2019-12-01

Leginkább csak magamnak jegyzetelek, de így ti is láthatjátok, hogy mennyi baja van szegény Alfinak.

Utolsó szerelés alkalmával észrevettük:
-jobb első felső lengőkar szilentjei nagyon cefetül lógnak [*]
-első stabilizátor rúd szilentjei odavannak teljesen [*]
-jobb hátsó keresztlengőkar egyik szilentje nagyon lóg [*]
-bal hátsó stabilizátorkar szilentje lóg [*] (nem ez volt a baj)
-szervó szivattyú elég szorosan forgatható (valószínű ez adja azt a súrlódó hangot)
-klímakompresszor csapágyas
-első katalizátorban valami zörög, valószínű széthullott
-kézifék kötelek megérettek a cserére [*]

Korábbról fennálló problémák:
-A katalizátor utáni lambdaszonda nem működik (check engine) [*]
-Az egyik katalizátor előtti lambdaszonda 1-3V közti értéket mutat, ergo ez sem működik [*]
-hátsó lengéscsillapítókat már tavaly mondták műszakinál, hogy kuka [*]

Egyéb "apróságok":
-Hiányzik a a motornál a kipufogó hővédő lemeze
-Szervó olaj tartály rögzítőfüle törött
-Bal sárvédőnél a motortérben lévő takaró műanyag törött
-Akkutálca rögzítőpántja a fülnél szakadt
-Pozitív saru tetején lévő biztosítékdoboz teteje hiányzik
-Két ablakemelő gomb törött, egynek hiányzik a teteje
-Vezető felöli biztosíték tábla teteje facsavarral van felrakva (gányolás az előző tulaj részéről)
-Tolatólámpa csatlakozóról le van törve a fül
-Váltókulissza csavarjai lazák, meghúzni nem sikerült [*]
-Fordulatszámmérő és középkonzol óráinak háttérvilágítása elég gyenge a km óráéhoz képest, amiben a múltkor cseréltem. [*]
-Foghíjjas a kiegészítő féklámpa
-Légzsák átvezető gyűrűhöz csatlakozót beszerezni, kábelezést szebben megoldani
-Multikormány bal oldala nem működik (hiányoznak a gombok)
-Multikormány világítása nem működik (lehet hiányzik egy pozitív amit a dudától kapna az átvezető gyűrű 1es vagy 6os lábán. Majd kiderítem)
-Nem kapcsol alaphelyzetbe az irányjelző (FL kormánykapcsolót be kell szerezni)
-Első ajtók kilincsei beragadnak (22mmx2mm o-gyűrűket be kell szerezni) [*] - Talán
-Egy kulcs van az autóhoz
-Nincs kódkártya
-Utas oldali légzsák kapcsolóját nem lehet elfordítani
-Hátsó ablakokat alig tudja felhúzni a motor
-Fényszóró állást meg kell nézetni
-Törött a bal oldali prizma a lökhárítóban
-Volt bent egy váltózár, amit nem kaptunk meg, ennek a lyukját eltüntetni
-Törött a jobb első levegőbefúvó karimája
-Törött a km óra és fordulatszámmérő burkolata
-Kulcsház elég lestrapált, elemtartó nélküli, ezt is cserélni kell majd, mert az elem úgy van beragasztva
-Vezető felőli első ajtó csipogójának a rácsa meg van nyomódva
-Fa váltógomb van a már nem famintás belsőhöz

Nyomozást kíván:
-Gyűrűzés alkalmával a vezérlésmódosító felújító készlettel megcsinálva, de első perctől ugyan úgy diesel hang van hidegen is, melegen is. Szolenoid lehet nem működik. Ezt még ki kell deríteni.

A [*]-al jelölt dolgok a következő szerelés alkalmával kijavításra kerülnek

Ezek mag a tervek: (na ezek nem lesznek meg 5 éven belül xD)
-Tempomat
-Fehér v. szürke indexbúrák
-FL csomagtérajtó és hátsó lökhárító
-FL sárvédők, lökhárító, zárhíd és motorházttető. Ja meg a lámpák
-LED tolatólámpa, csak kell valami jó erős fényű led izzót találnom hozzá
-Kétzónás klíma (ehhez kell a kardánbox csere)
-Infocenter (ehhez kell a VDC [újabb olyan dolog, ami miatt mást is kell cserélni, pl.: ABS kocka] és a FL műszeregység)
-Tárolórekeszes könyöklőre cserélni a FL előtti simát

 
>> Tuning és extra2019-11-29

Nem is inkább második rész, inkább csak az előző rész befejezése, kormány működésre bírása. Valamint egy kis szerelési útmutató, hátha van olyan aki kedvet kapna hozzá.
Amorén egy kedves kartárs (Fangio)tudott segíteni egy faceliftes 156-ból való légzsák átvezető gyűrűvel. Ez is plug-and-play, viszont csak mechanikusan, elektronikusan nem. Vagyis inkább sehogy, de erről később... A régi gyűrű levételéhez kormányburkolat lentről és fentről leszed, kormány leszed (ismét, már vagy 3x. Most már csukott szemmel versenyre is nevezhetnék vele..)
3 db kis csavar a gyűrűből kiszed, és simán kipattintható. Itt jegyzem meg, hogy még a kormány levétele előtt érdemes középállásba tekerni azt, könnyebb lesz a dolog, mert így a gyűrűre menő csatlakozóval megegyező pozícióban lesz a pöcök és a két kábel ami a kormányba megy.
Másik gyűrű felrakása ugyanez, csak fordított sorrendben. Itt a kábelek a csatlakozóhoz nézzenek ismét. És akkor jöhet egy kis ellenőrzés. Nem kötelező, de ajánlott...Gyűrű közepe benyom, és balra elkezdjük tekerni. Amikor már nem megy könnyen, akkor a "végálláson" vagyunk. Innen jobbra 5 fordulatot tudunk tekerni. Ha ez is megvolt, akkor tudjuk, hogy 2,5 fordulatnál van a közepe. Szóval most tekerünk balra 2,5-t, vagyis lehet picit többet, vagy picit kevesebbet, de a lényeg, hogy a kábelek a belső gyűrűn a bemenő csatlakozónál legyenek. Ezzel meg is vagyunk. És akkor jöjjenek itt azok az okok ami miatt nem lehet ez sem egy az egyben cserélős. A két gyűrű tetején lévő csatlakozó nem azonos. (1.kép FL előtti, 2.kép FL utáni) A kis pöckök amik az irányjelzőt kapcsolnák alaphelyzetbe, azok sem azonosak. (3.kép FL előtti, 4.kép FL utáni) Szóval még lesz egy köröm a kormánykapcsolók cseréjével, de az ráér, mivel gondolom ott is hasonló dolgokba fogok belefutni, ezért azt most nem erőltetem, de idővel meg lesz az is...
Na akkor vissza a szereléshez. Be kell szerezni egy ilyen csatlakozót, és be kell kötni rajta a légzsákot (régi csatlakozója levág, és ehhez a csatlakozóhoz forraszt), és a rádió vezérlő gombjait. (5.kép) A dudát egyelőre nem, mert szerencsére van a csatlakozó oldalán két pöcök, ami a FL előtti kormánykapcsoló duda réz lapjaihoz csatlakozik. Gondolom ha kicserélem, akkor a két vezetéket pluszba be kell húzzam... Én eddig ezt a csatlakozót nem szereztem be, így anélkül oldottam meg. Erről nem csatolok képet, mert nem szép megoldás, de működik.. A lényeg, hogy a rádióhoz vezető kábelek szépen elvezethetők a légzsák csatlakozójának az ellentétes oldalán levő bilincsben, a kormányoszlop felett, egészen a középkonzolig. Itt már a szabvány Mini-ISO csatlakozót kell bekötni. Ez is rajta van az 5. képen. Innentől már csak össze kell rakni az egészet, és élvezni.
Sajnos én ezt nem teljesen tudom, mert a bal oldala a kormánynak nem működik (2 mikro-kapcsoló hiányzik, és sajnos a világítása sem jó) Amúgy a csatornaváltás, forrás kiválasztás megy szépen. Ez lesz a következő amit orvosolni szeretnék, de ez még egy kormány szétszedést kíván és alkatrész beszerzést.
Így a teendők csak sokasodnak, a további tervek mellé :)
-Kormány gombok beszerzése, cseréje
-Kormánykapcsoló beszerzése, cseréje, erről blog írása
-Átvezetőgyűrű csatlakozó beszerzése, bekötése

A lényeg, hogy most már az autó azon kevés példány közé tartozik amelyikben működő multikormány van annak ellenére, hogy facelift előtti...

Végezetül álljon itt néhány kép, a FL előtti és utáni átvezető gyűrűről, és légzsák csatlakozóról (ami miatt az előző postomban említett légzsák hiba eddig fenn állt). Mindig ilyen sorrendben.
Az utolsó képen az a csatlakozó van, amit be kell szerezni ahhoz, hogy szépen meg lehessen oldani a bekötést.

>> Tuning és extra2019-11-16

Sikerült FB-n lőni egy világos ezüst színű középkonzolt, és egy facelistesből való multikormányt. Ugyebár ez egy nem faceliftes autó, így kicsi mókolással kezdődött ez is, semmi nem működött rajta, de a következő bejegyzésben elmagyarázom a dolgokat, mit kell alakítani. Alap esetben a kormány egy az egyben felcuppan a helyére, miután az átvezető gyűrű közepét benyomtuk, és elforgattuk balra 90 fokot. DE! Légzsák nem lesz, cserébe hiba igen. Duda lesz, de a kábel elég rövid, feszes az átvezető gyűrűtől, így a duda gombjának a nyomása sem az igazi, viszont működik.
Szóval lépésről lépésre haladva:
Akkusaru le. Ez fontos a légzsák miatt!!!
Famintás középkonzol ki.
Ezüst színű konzol be. Pipa.
Anyázás, mert a váltókulissza mozog, ez okozza a bizonytalan váltást, viszont a csavarjait lehetetlen meghúzni... Ez Későbbi feladat...
Légzsák kiszerel, csatlakozó lehúz.
24-es anya takaró műanyagjának leszedése, közben ujj elbökés többször.
Duda csatlakozó lehúzása
Kormányt hátulról ütögetve, majd jobb-bal oldalon húzkodva magamat képen verve a kormány lejön...
Új kormány fel, duda összedug, csavar meghúz.
Légzsák csatlakozóba a régi hibátlanul belemegy, így örül...
Kormány összerak, akkusaru vissza.
Gyújtás on, anyázás a légzsákhiba miatt...
Töprengés, hagyjuk a francba este ezt a dolgot már.
Pakolás, újabb szitkozódás amiért az anya takaró műanyag kimaradt. Mind1, engedjük el, úgyis lesz még szétszedve, de ez már egy másik poszt.

>> Szerviz2019-11-11

Kisebb, régóta fennálló hibák kerültek orvoslásra.

-Klímakompresszor már kb év eleje óta nyöszörgött a párás időben. Vagyis olyan hangja volt, mint ha csúszna a hosszbordás szíj. Ez le lett véve, meg lett pörgetve a szíjtárcsa, és cefet hangja volt. Valószínű "csak" a csapágyat kéne benne kicserélni, de ez várat magára, mert azt onnan kiszedni, lesz egy jó játék. Addig is köztes megoldást keresve, le lett szedve a vezetőgörgő, és felkerült egy rövidebb hosszbordás szíj (Szíj márkája, mérete: Continental 6PK1045). Nyöszörgés megszüntetve.

-Tolatólámpám nem volt már szintén egy éve kb. Vagyis hol volt, hol nem volt. Réges-régen, egy messzi, messzi... Ja, ez nem az a mese. Szóval általában nem volt tolatólámpám, viszont néha-néha igen, viszont akkor úgy maradt. Volt egy fehérvár-debrecen út, amin az utolsó kb 100 km-re magától kapcsolt be, és úgy is maradt. Ez is orvoslásra került. Cseredarab ERA márkájú lett. Teszi a dolgát szépen.

-Hátsó dob egy az egyben elengedte magát, így a csomagtartóban kötött ki egy hétre. Az előző tulaj elég gány módon hegesztette hozzá a gyári csőhöz az idomokat, ami a sportdobra megy, és valószínű feszült is rendesen. Ehhez bontóból lett szerezve egy darab cső sok kanyarral, így csináltunk hozzá két új patentívet, és most szépen fel lett rakva a dob.

-Kipufogódob feletti alumínium hővédő rögzítésénél ki lett szakadva, ez alátét gyanánt egy hilti szalag darabbal orvosolva,mert még a 6-os fakötésű alátét is kicsi lett volna, hogy megtartsa. A túloldalon a csavar rohadt el, és tört le. Ez le lett köszörülve, egy 6-os csavar lett felheftelve, és ment rá egy alátét, anya, így most az is áll szépen a helyén.

Képeket ezekről elfelejtettem készíteni...

Alkatrészek beszerzését apósom végezte, így nekünk nem került semmibe. Amúgy Ő autószerelő, így az új alkatrészek beszerzése így könnyebb, gyorsabb, és persze költséghatékonyabb is...

Felfedeztünk pár újabb hibát, amit majd december vége felé fogunk orvosolni, ezeket majd egy új bejegyzésben összeírom, meg a többi fennálló dolgot is, így könnyebb lesz fejben tartani, és legalább látszik, mi marad még el.

 
>> Szerviz2019-02-23

Gyűrűzéskor a nívópálca hüvely kivételekor a tömítés egyszerűen két darabra tört, és kőkemény volt. Összerakásnál szilikongyűrűkkel fentről letömítettük, de ez csak ideiglenes megoldásnak indult. Apósom be is szerezte a szükséges tömítést, de az én lustaságom miatt, vagy inkább azért, mert nem eresztett a kókányolás sem, nem került cserére egészen mostanáig. Igazából a csere egyszerű volt, mert egy 15-s kulcsnyílású csavar fogja az egészet, a hüvelyt ki kellett húzni, szilikongyűrűt leszedni, kicsit megtakarítottam, aztán adtam a tömítés belsejének egy kis olajat, és már rá is lehetett húzni kényelmesen. Visszatenni kicsit nehezebb volt, mert a leömlők mögött kézzel egy picit rá kellett segíteni a tömítésre, hogy a helyére menjen rendesen, mert csak félig akart, de talán 2-3 perc alatt sikerült megoldani. Az egész csere cakk-pakk 15 perc volt. Nem is tudom, miért halogattam 5-6 hónapig.
Az első képen ott a cikkszám, a második maga a tömítés. Csere alatt nem készült fénykép.

 
>> Tuning és extra2019-02-20

Sikerült beszerezni egy gyári CD-s rádiót, jó áron, szép állapotban az egyik FB csoportból, ami a mai napon beépítésre került. Kis lépés egy egységesebb belsőtér felé, de nekem nagy boldogság. Az előző rádió egy Kenwood KDC-8044U volt, ami az előző autónkból költözött át. Viszont az Alfa rádiója szebben mutat a középkonzolban.