Tagok >> Ferke >> 156 1.9 JTD SW >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Alfa Rosso
Nem, nem lett összetörve. Parkolási karcok eltüntetésének indult a projekt, de a Rosso 130B/B egyszerűen fényezhetetlen a hagyományos módszerekkel, miszerint lefújunk két lököst és hajrá tovább. Mondhatni ez egy komplett fényezés lett, kis túlzással...
Aki végre normális, minőségi fényezői munkát keres, annak elég jó referencia lehet az évről évre más színkódra uv-szívott alfa rosso szín, ahol még az autó elejéhez is más színt kellett keverni, mint a hátuljához....
Sajnos nincs művelet előtti képsor, pedig azzal jól látszódna, hogy a 14 év alatt amortizált rosso 130D hogyan újul meg...
Keressétek Péter Schneider-t (vagy engem), ha minőségi aládolgozással, hiba nélküli munkát akartok...
Épp január 16-án került hozzánk a vas, 104.000. km-rel2006-ban, tehát immár 6 éve:)
Összegezve az elmúlt 6 év és a megtett 125.000. km alatt elvégzett beavatkozások, "hibák", és kötelező szervizek felsorolása, amolyan megbízhatósági statisztika gyanánt:
- 1x teljes futómű felújítás
- 1x fűtés/hűtés vezérlőpanel csere
- 2x teljes vezérlés, nagy szerviz
- 1x kuplung szett + kettőstömegű csere
- 1x főtengely jeladó csere
- 1x generátor (szabadonfutós) szíjtárcsa csere
- 2x felső intercooler (turbocső) csere
- 2x termosztát csere
- 2x teljes fékszett csere
- 13x olaj, és szűrők cseréje (üzemanyag, pollen, olaj, levegő), egr tisztítással
A konklúzió: a 156 jtd egy igazi szervizigénytelen autó, ami nem mellesleg megbízhatóság terén így simán 10/10. :)
Elég volt a Behr-ből meg a Valeo-ból, ennyit a Vernet is kibír, úgyhogy az került bele most.
Fékbetét cserekor már látszódott, hogy nem sok van a tárcsából, így gyorsan a tárcsák is beszerzésre kerültek.
Le is lett tesztelve rögtön...nem tűnik rosszabbnak a DSP-nél...de jobbnak sem:)
Fúrt Steinhof :)
ui: közben már bizonyított: akkora xar, hogy leírhatatlan. Nulla fékhatás, életveszélyes....hagyjuk meg a germánoknak...
Tentacle kollegának megint 1000 hála és köszönet a FERODO Thermo Quiet fékbetétek intézéséért.
Most a DS helyett ezek kerülnek be, egyrészt mert DS jelenleg nincs, másrészt meg elég jókat írnak a TQ-ról:)
Olaj (Sel WRD), olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő csere
+ egy kis pötimalőr: a leömlőm a kat. utáni csatakozás tövében egy pici ponton kilyukadt...bakkkker...most meg lett erősítve CO-val, de ha nem bírja a köv. olajcseréig, akkor új leömlőt kap...
Kicsit kezdett lepukkant érzést kelteni a vasdarab....hátsó ajtó meg lett horpasztva, picit a hátsó lökös is...az első zender toldatot is sikerült megreccsenteni.
Festő folyamatosan szarolaszozott, mert szerinte ez egy b*zi olasz piros -mondtam neki, hogy ez Alfa rosso, nem piros, különben is inkább bordó...de nem hatotta meg...
Folyamatosan arról papolt, hogy ez az évek során lilul az UV miatt...és hogy árnyalatban el fog ütni, hacsak nem polírozza a fényezett elem körüli részeket.
Na, mondom, ez legyen a legnagyobb baj, ha a polír segít, akkor nosza, fullpolírt neki!
Meg is volt, így most csillog-villog, szép a valaga, hibátlan zender eleje van, és újra rosso piros!
(ui: tényleg lilás árnyalata volt polír előtt, ez az úúvé genya dolog.....)
fotó hamarosan:)
Első betétek fogytak, így csere: maradtam a DSPerformance-nál, mert álllat!:)
Hátsó Ferodo tárcsa hiánycikk a 271-es facelift méretben, így lett helyette Brembo.
Izzítógyertya csere...azért Giovanniék elmehetnek valahová...gondolták az izzítógyertya úgysem hal meg, mert Bosch? Igen komoly sebészi beavatkozást igényel a csere, főleg a nagynyomású szivattyú van útban, szóval hossszított 10-es vagy csőkulcs nélkül baromira felejtős a művelet....
Levezetésként:
Egr-szelep tisztítás
Pllangószelepház tisztítás
Gázolajszűrő csere