Tagok >> Ferke >> 156 1.9 JTD SW >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Alfa Rosso
No, ez most marhára nem hiányzott...javíthatatlan defekt egy hülyeség miatt...szinte még új volt a téli Pirelli Sottozero szett...de annyira már nem hogy csak 1 db újat tegyek jobb előre, úgyhogy újakat kapott, szintén Sottozerot, mert állatira bejött, csak nagyobb sebességindexűt:
195/65R15 - 210w
Ez most kicsit fájt, de GabCsi-nak hála, enyhült kicsit a kín, ha gumit akar venni valaki, nagyon ajánlom:))
Ez is megvolt. Ráfért szegényre. A vezérlésben 80ezer volt, az olaj+szűrőkben 11ezer, a folyadékokban pedig 2 év.
Mindenből, amiből csak létezik ricambi originale, megkapta. Csak a pollenszűrő nem gyári, mert abból nem volt aktívszenes...megint csak arra jutottam, hogy igen csak jól fog járni a következő tulaj....tehát:
Folyadékok cseréje:
Sel Wrd, olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő, hűtőközeg, fékolaj, szervóolaj
Vezérlés csere:
vízpumpával, hosszbordás szíjjal és annak feszítőjével és vezetőjével
Egyéb:
Első stabilizátor csere, kézifék kötelek cseréje, izzítógyertya (gyári) csere
Egyszer csak leszakadt a leömlőm....ez milyen dolog már?!?!?:))))
Volt előzménye....nem is értem ,hogy hogy nem sikerült asszociálnom az alapján, hogy tiszta fekete korom lett egyszer csak a motortér....aztán leesett a turbó alatt...lógott a flexi csövön...és érdekes, hogy alig lett hangja a motornak...épp csak kicsit morgósabb lett:) No tehát, nekifognék a leömlő cserének, ehhez emelném fel...ehhez pedig a kéziféket húznám be, mikor a jobb kézifékkötél szakad el....ez hihetetlen..:) Öregszik a vas??? Azért a Sprint ilyet nem csinál!:) Egyik sem.:) Na jó, nem haragszom: leömlő fel, kézifékkötél csere.
Nincs több para. Mára. Reméljük.:)
Lassan jöhet a nagyszerviz....
Kiszakadt valamiért a bal külső féltengely gumiharang...kicserélve.
Egy jó ideje ment a vacakolás az alapjáratommal. Tisztán látszódott, hogy rángatja valami a hosszbordás szíjat, mely összefüggésben állt az alapjárat ingadozásával.
Miután ki lett cserélve minden, úgy mint szíj, vezetőgörgő, feszítőgörgő, feszítőmechanika, nem maradt más alternatíva, mint a generátor szabadonfutós szíjtárcsája vagy a klímakompresszor tárcsája. Ezt követően hamar leszűkült a dolog a generátor szíjtárcsájára, mert érezhetően nem funkcionált benne a szabadonfutó funkció..."MADE IN GERMANY!" - olvastam rajta, miután levettük...offkorsz az új is dzsörmeni, mert ez a gyári...(vagyok olyan hülye, hogy mindenből gyárit rakok bele...)
Mindegy, fent van, és most hibátlan a járgány...ja, de nem. Elkezdett villogni az izzítás ikonom. Tehát hamarosan izzítógyertya cseréje következik.
Jah, fontos: NEM KELL LEVENNI A GENERÁTORT a szíjtárcsa cseréhez! Maradhat fent, hozzá lehet férni a szerszámokkal...:)) Így nem másfél-2 óra, csak 20 perc a beavatkozás időigénye...
...amit megint naonnaon köszönök Zé-nek, mert nélküle igencsak nehezen jött volna össze egyáltalán bármi is...szóval kössszííí Zééé!!!:)
Axiális csuklók + külső kormányösszekötők cseréje, mert már időszerű volt. A bal oldali volt kicsit beteg, nem vészesen, de azért az összes alkatrész ki lett cserélve.
I. körben cseréljük:
- Felső lengőkarok (originale ricambi)
- Kormányösszekötő axiális csuklók
- Olaj (Sel WRD), olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő
- Szelepfedél tömítés
- Fagyálló (Tutela Paraflu 11)
A futómű már nagyon várta a beavatkozást. Lengőkarok kopogtak-nyüszögtek, axiális csuklók miatt "mászkált" az autó az úton + a gumik is rendellenesen kezdtek kopni.
A hűtőm megviccelt: elkezdett csöpögni. Kivettem. Nagy nehezen. Gondoltam megnézetem egy hűtőssel. Azt mondta, hibátlan a hűtő! Visszatettem. Most hibátlan, porszáraz az alja. Érdekes...
II. körben jön a vezérlés szett+vízpumpa, hosszbordás szett, generátor szíjtárcsa. Coming soon jövő hónapban.
Ezzel az autóval még valaki nagyon jól fog járni...már minden ki van cserélve rajta.:)))
Idén harmadszor jön le a váltó. Először kuplungcsere. Aztán kiderült, hogy a kettős tömegű lendkerék is tropa, így másodszor lendkerék csere. Aztán most harmadszor, mivel 6ezer km megtételét követően szétesett a gyári valeo kulpung húzócsapágy.
Persze nem szakszervíz szerelte be, így a garancia is felejtős.
Ez komolyan vicckategória, nem hiszem el. :(
Ha már lúd, legyen dundi, kapott egy új alsó kuplung munkahengert is. (Milyen fura, hogy ez koppra megegyezik a sud/sprint/33 vonal munkahengerével, persze ezek a boltban ritkán futnak 1 cikkszámon.:))) )
Nagyon szép lett!:)
Új első spoiler, Tiby cartársnak hála
Fényezve lett:
- a hátsó lökhárító, mert tavaly egy béna tolatásnál kicsit megnyomtam
- a jobb hátsó sárvédő, mert mikor megvettem, egy 10ft-os nagyságú lakk hiba volt rajta
- az első lökös, mert spoilert kapott+rengeteg kavicsfelverődés volt rajta
- egy teljes polírt is kapott, de csak óvatosan a friss fény miatt...kap nemsokára még1 polírt...:)
(Bocs a gáz képekért, nemsokára lecserélem a képeket normális minőségűre:) )