Tagok >> Ferke >> Alfasud Sprint narancssárga :) >> Blog
- Típus:Alfasud Sprint narancssárga :)
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1985
- Színe:pirosso
Vége a lökhárító nélküli tuning stílusnak, visszatérünk a gyárihoz közeli állapotokhoz. Örök hálám Nelly-nek, eszement sok mindent adott, amit egyenlőre nem tudtam viszonozni.
Ilyen pl.
- a nagyon jó állapotú első lökös
- vadiúj, gyári ködlámpa takarók!!!!
- Nagyon jó állapotú ajtókárpitok
- és még ezer más kis bigyó: motoralkatrészek, kilincsek, lámpák, indexek, stb, stb....




Sajnos ismét le kellett venni a hengerfejeket. Délután 5-től este 11-ig tartott a műtét.
Csattogott az egyik hidronyuszi....aztán kiderült, hogy mégsem az csattog, valószínű, hogy egy csapszeg lesz a kelepelés okozója...2000-es fordulattól lefelé, motorféken enyhén csinálja csak, úgyhogy ez a kérdés nyitott maradt.
Viszont így megtörtént:
- Hengerfej tömítések cseréje
- Hidronyuszik szétszedése-kitakarítása-friss olajjal való feltöltése
- Olajszűrő + olajcsere: próbaképp Shell Helix 15W40
- Hűtőközeg cseréje


Majdnem ráment egy fél nap, de bent vannak, és nagyon szépen muzsikálnak. Érezhető a különbség, különösen annak okán, hogy a korongos hfej+annak vezműtengelyei olyan szinten le voltak amortizálódva, hogy szerintem még a méhbe sem veszik be.:)


Megvaannak az új hidronyuszis hengerfejek. Hibátlanok! :)
Úgy döntöttem, nem kínlódok a korongcserélgetésekkel, inkább megkapja a hidrotőkés hengerefejeket. A mostani hengerfejek hibátlanok, a korongozástől eltekintve, így azok szépen, asztalon átkorongozva átkerülnek majd a renovált vasba, a mindennapi haszánlatra pedig amúgy is egészségesebb a hidrotőkés változat:)
Még egyszer nagyon köszönöm Zé-nek, nélküle sehol nem tartanék!:)

Mivel elég nagyot kapott a hátsó futómű is, kicseréltem az egészet, egyben.
Megkapta a restaurálás alatt álló darab hátsó futóművét, komplett. Hogy milyen futómű kerül a restaurált darab alá, az majd később kiderül, valószínűleg marad az eredeti tárcsafékes rendszer.
Egy újabb érdekes felfedezés: a sprint dobékes rendszereiből is volt több variáció. A képen valamiféle szimmeringes-csapágyas megoldású a dob tengelyéhez törénő csatlakozás, míg a másik verzióban nincs ilyen szimmering, csak a csapágy belül és kívül. A két verzió egymással totál nem kompatibilis, egyik sem megy fel a másik tengelyére.
Ha már rég elbontottam volna donor1 kaszniját, akkor fedett, meleg helyen is csinálhattam volna, így maradt az udvar, akna nélkül, szakadó esőben.:(
A végeredmény: nagyon jó! Stabil, pici elhúzás van balra egy kis összetartás miatt, ez a futómű beállítással remélem megszűnik.




Zé komolyan csodákra képes, ezt eddig is tudtam, de most valahogy nem hittem benne...én tévedtem, elnézést érte.:)))
Ha már lent jártunk, javítva letttaposólemez is bal elöl, merthogy kicsit elhagyta magát...ezt leszámítva az alja egészen szép, de várhatóan kb 2 éven belül azért neki kell majd állni, ha napi használatban marad.
A sürgősre tervezett lakatoláson tehát túl is vagyunk.:)
Hasznos infó: a csík 33-as hossztartója hosszabb picivel, mint a kocka33/sud/sprint vonulaté. Ez kicsit megxivatott minket, de legalább már ezt is tudjuk.:)
Kiderült, hogy a hátsó futómű sem százas...nem variáltam, hátsó futóművet egyben cserélem, a restaurálás alatt álló darabét kapja meg, ideiglenesen.
Ha már itt tartottunk, akkor egy csomó minden cserélve lett, amit már egy ideje kellett volna:
Összesítve a cserélt alkatrészek (sajnos folyamatosan frissítve...):
- 2db lengőkar
- 1db hossztartó
- 2db lengéscsillapító
- 2db kormányösszekötő
- 2db féltengely kpl.
- 1db kerékagy
- 2db féktárcsa
- 2db fékbetét

Ízlések és pofonok...de nekem a gyári megoldások tetszenek jobban, így:
Lámpacsere, a gyárira + lökhárító felújítás
(lökhárító miatt örök hálám Face-nek!:) )
1. kép: korábbi állapot
2.-4. kép új lámpákkal+felújított lökhárítóval
A gyári lökhárító szegély még hiányzik, de hamarosan lesz az is....




Sajnos nem csak az akksi volt a ludas az előző körben...valszeg kevés töltést kapott, így néha alig akarta megforgatni a mocit...de lehet, hogy az önindító is hisztizett, mert gyakran jelentkezett a probléma úgy, hogy nem forgatta meg első körben, majd hirtelen forgatta a mocit...biztosra mentem, és kicseréltük a generátort, és az önindítót is...még nem tudom, hogy vége-e a megbízhatósági problémáknak, mert azóta nem használtam az autót..a héten kiderül..
Mindenesetre a sebességünk megvan, a megbízhatósággal még van egy kis problémánk..:))))
Megadta magát az akksi. Persze nem otthon, és nem is a munkahelyen, hanem a belvárosban, messze minden ismerőstől...:((
2 órát vártam, míg valaki ráért és segített kitolni egy lejtős parkolóból, majd betoltuk...valszeg cellazárlat lehetett, mert időnként indult, időnként nem...