Tagok >> GTPeti >> 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec >> Blog
- Típus:156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:blu cosmo metál
Az eddigi legnagyobb gond az autóval... Kuplung+kettőstömegű csere volt, mert alig vette be a sebességet és induláskor nagyon rázott. :((
Alfa specialista szervíz végzezte el a műveletet. (Itt, Németországban, ahol élek.) Baromi drágán. Update: Tévedés, annál sokkal drágábban. Annyiért, amennyit ha bárki más mesél hülyének nézem, hogy belement. Nos én nem is mentem volna bele, csak egyrészt átvert a szervíz (mert az ÁFÁ-t "véletlenül" elfelejtette hozzátenni az árakhoz), másrészt keresztbetett, hogy nem a megfelelő kuplungszett jött Mo-ról (vszínüleg trükköztek a nagykerben). így a szervíz szerzett be egy belevaló Sachs szettet. Drága volt (ugyanmár, mit drága... majd 2xes áron adták). Legalább adnak rá 2 év garanciát. (Nos... ez nem vigasztal. Másrészt pedig úgysem megyek vissza hozzájuk...)
A végösszeget inkább nem írom ide, nem akarom, hogy blogolvasáskor állandóan ez jusson eszembe. 2 éve megemlítette Csöri, hogy lassan esedékes lenne a kuplungcsere. Bár már akkor sem kételkedtem abban amit mond, sajnos halogattam a cserét. Pedig duplán jobban jártam volna, ha pl. Náluk csínáltatom meg. Egyrészt nincs lehúzás, másrészt nincs kétely a hozzáértést illetően.
Ezt azért írtam le, hogy tanulni lehessen más hibájából (az enyémből). Nagyon sokba kerülhet ha vki húzza-halasztja az ilyesmiket.
Egy viszont kijelenthető: Az autó eddig nagyon jól viselkedik (kopp x3), valahogy nyugottabb lett az egész szerkezet. És persze a kuplungolás is egy más világ...
(A képeken az eredeti szett látható.)
Update: A szerelőm analizálta a kiszerelt alkatrészeket. Eredmény: az okozta a problémát, hogy letört a kinyomócsapágy füle. (Némi kritikát is kifejezett, az olaszok húzókuplungos megoldása végett...)