A vizsgán feltűnt, hogy az egyik fékcső külső palástja el van repedve. Megkértek, hogy legyek szíves a csöveket tegnapra kicserélni...
Meg is tettem volna, az egyedüli akadály az volt, hogy előző nap még nem voltak a kezemben Stahlflex, azaz teflonbelsős, rozsdamentes-hálós csövek. Mert, ha már cserélek, akkor ilyeneket teszek be. Sokan dícsérik ezekat a jobb fékhatás ("besserer Druckpunkt") miatt. A fém fonat pedig a nyest ellen is véd - gondolom én.
Az egész úgy kezdődött, hogy Goodridge (UK) márkájúakat akartam, elvégre ők a legismertebbek.
...és úgy folytatódott, hogy rájöttem:
1. Nincs korrekt netes katalógusuk az oldalukon.
2. A Benelux PDF katalógusban szinte minden klf. motorú GTV-hez mást írnak.
3. Az angol PDF katalógusban a TS-t és a JTS-t egy kalap alá veszik.
4. A német képviselet széttárja a kezét, ők a Benelux cikkszámmal nem is tudnak mit kezdeni... (Valljuk be, a jelek szerint nem is akarnak.) Szerintük piaconként eltérőek az autók, ez az oka. (Valóban van ilyen, de azt azért kétlem, hogy Luxemburgba más JTS-eket szállítottak, mint Németországa...)
5. Szerinük amúgy a TS-hez való jó a JTS-hez is.
6. ...illetve az Alfisti.net-hez irányítottak, miszerint ők tényleg tudják milyet kell rendelni. (Érdekes... egy kereskedő/szervíz jobban tudja, mint a gyártó képviselete?)
7. Az Alfisti-nél csak natúr (külső PVC cső nélkülit) vagy rikító pirosat lehet rendelni. (Előbbi nem tetszik, mert nem akarom, hogy a palástot sós víz érje, akkor sem, ha rozsdamentes. A piros pedig nekem túl feltűnő.)
Kérdeztem őket, hogy nem szándékozzák-e megkérdezni az Alfisti-t, hogy mit és miért, hogy pontosíthassák a katalógust. Na erre nem válaszoltak.
(Az ilyen mentalitás a végem. Komolyan ennyire nem érdekli őket?...)
Mindegy, egyszer talán megírom a Goodridge-nak a történetet. Kiváncsi vagyok, az angolok is ennyire közönbösek-e. A netes kereső hiányából sajnos erre következtetek, de meglátjuk...
Így kötöttem ki a német Probrake nevű gyártónál. Ők főleg motorokhoz gyártanak ilyen fékcsöveket, de újabban autókhoz is. És nem utolsósorban az oldalukon és az eBay boltjukban is külön említik a JTS-t.
(Igazából a JTS ez esetben "kismotoros faceliftest" jelent. Mert valószínűleg ez a két faktor van hatással a fékcsövek méreteire.
Az szólt még mellettük, hogy őket fel tudom hívni, ha baj van.
Meg is rendeltem náluk a szettet.
Megjött. 3 db-ot tartalmaz. Na itt már nem volt őszinte a mosolyom. Felhívtam őket... A beszélgetés vége az lett, hogy kénytelen vagyok lemérni a saját csöveimet, hogy biztosra menjünk. (Bár említettem nekik, hogy netes shop-okban normál fékcsöveknél sokszor megadják a méreteket is. És ha 5 helyen ugyanazt írják a JTS-re, akkor lehet benne valami.)
Mindegy, a legbiztosabb lemérni. Kerekek le. És tessék: Amit az ATE 16 centisnek írt (hátulra), az nálam 31 cm. (Fékcsövekről beszélek!)
Elöl 43 centisek vannak.
Van egy olyan sejtésem, hogy a Goodridge "TS-hez való" szettje is 16 centis hátsó csöveket tartalmaz.
A menetek típusát később fogom leírni, mert a cserekor derülnek ki.
A Probrake M10x1 külső/belsőre tippel. Meglátjuk.
Színben karbon hatásút rendeltem, ami egy barnás, áttetsző külső PVC-csövet jelent. Ez az áttetsző fémfonattal együtt tényleg hasonlít a karbonra. Szép és diszkrét.
Ami az árat illeti... Drága. SImából egy szett 30-50 euróra jön ki. A probléma az az, hogy perpill még nem találtam hátra valóban passzoló utángyártottat. (A gyárit még nem néztem.) Az előnyöket is mérlegelve arra jutottam, hogy ennyit nekem megér ez a dolog.
Fékfolydékból természetesen DOT 5.1-et fogok használni (mint mindig).
Az első két kép az eredeti, még ki nem cserélt csöveket mutatja.
Folyt. köv.
Kérés: Ha valaki 916-os GTV-t v. Spider-t szerel, írja meg nekem légyszi a fékcsövek hosszát (motorral és évjárattal)! Köszönöm előre is!
ablaktörlő akkumulátor alufelni alváz alvázvédelem antenna beázás befecskendezés belső castrol common cső d1s d2s diagnosztika ékszíj ékszíjtárcsa elearn elm327 embléma eső exalto facebook fékcső felni fényezés fényszóró feszítőgörgő flexibilis flexicső fogyasztás főtengely futómű futóműállítás generátor generátorfelújítás gl4 gl5 goodyear gtv gumi gyűrűk hangszigetelés hankook hátsó hid hosszbordás hosszbordásszij hűtő hűtőcsere index injektor izzó izzók jts kapcsoló karbantartás karcolás karosszéria kárpit keringtetés kipufogó klíma klímakompresszor kopogás központosító küszöb lakktisztítás leadó leállás led lengéscsillapító lengőkarok levegő life logó magasnyomású meleg michelin mobil mobil1 motordiagnosztika motornál motorolaj motul mts nyárigumi nyest obd obd2 obdii olaj oldalindex oldalüvegek oldalvillogó p0235 p0236 p0335 peak pilot
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 JTS // 2015-10-15