Ennek is eljött az ideje. 200+ ekm és 11év után nem lehet tovább halasztani a hátsó kipufogódob cseréjét.
MTS dob lesz hátul, könnyen lehet, hogy gyárilag is ilyet használtak. A márkás posztban tettem be linket az MTS-hez. Egy meglehetősen profi olasz cég a jelek szerint. A termékeik nem kimondottan olcsóak, de nagyon meggyőző, az a sok információ amit a tartósság (nem örökélet) növelése érdekében tesznek. (Egy cartársnak az MTS tábla alatt az Alfa-pajzs is látható.)
A 115LE-s JTD kipufogója amúgy csavarozva van. Elvileg tehát hegesztés nélkül is lehet cserélni. Igaz a dob elején a csövek egy bilinccsel vannak egymáshoz rögzítve. Itt lehetnek gondok. A kasznisom "nyílt láng használatával" bírta jobb belátásra.
Képek jönnek.
Update: Nincs még 1 éve, hogy felkerült az új dob az autóra. Lehet, hogy ez is ki fog bírni 10 évet, de, hogy addigra teljesen barna szinű lesz, az hétszentség...
Igen, csalódott vagyok, mert az MTS-től (mint gyári beszállítótól) többet vártam. Sokkal többet. Elhiszem, hogy a felületi rozsda nem komoly dolog, de engem zavar. Legyenek szívesek szánják rá még azt az 1-2 eurót, hogy úgy legyen konzerválva, ahogyan 2001-ben is csinálták...
Legközelebb más márkát fogok kipróbálni. Talán az IMASAF-ot, talán a Eberspächer-t. A másik tanulság pedig az, hogy a jövőben beépítés előtt lefújom a kipufogóalkatrészeket cink sprayvel, utána pedig ezüst sprayvel. Mert az autóm Alfa és megérdemli.
Ma végre, jó sok halogatás után eljött a pillanat, amikor is ki lett cserélve a picit kifújó flexicső.
Bosal 265-331 került be. Ez tökéletesen illik a gyári helyre. (54mm a gyűrűinek belső átmérője - így ráhúzható a gyári csövekre - és 200mm a teljes hossz.)
Az nagyon pozitív, hogy a szakasz, amelyben a flexicső található, kiszerelhető. Így kényelmesen, az autón kívül lehet a cserét elvégezni. (Csak az összepontozás idejére kell betenni.)
A végdob előtti csőrögzítést is újrahegesztették. Ez 10 évesen már eléggé elkorrodált, így érdemes rendbetenni.
Budafokon, Felényi Laci bácsi műhelyében cserétettem ki, akik precízen és baráti áron dolgoznak. (A legkorrektebb kasztnis, akit ismerek.)
A legközelebbi kipufogóval kapcsolatos akció valószínüleg a végdob (esetleg a katalizátor?) cseréje lesz...
Grando tapasztalatai szerint egyes MTS dobok táblája alatt ott figyel az Alfa logó is, úgyhogy jó esély van rá, hogy ilyen lesz a végdob. Elvégre 10+ évet kibír a gyári és még halk is. Szóval itt nem akarok feltétlenül elkezdeni kísérletezni.