Egy hete számoltam a napokat... A mai szombat volt az átvétel napja.
Csütörtökön, kicsit kalandosan ugyan, de végül megkaptam az autó papírjait (eredeti forgalmi, "törzskönyv", "zöldkártya-papír", és a friss műszaki igazolása. Expressz küldte el a kereskedés amelyiknél az autót vettem. A TNT-s hölgy sajnos egyrészt a cég régi címére vitte, másrészt egyszerűen bedobta a postaládába, ahelyett, hogy aláíratta volna az átvételt valakivel. A lényeg, hogy nagy nehezen megkaptam és odaadtam a német 159 SW-s barátomnak (aki nemrég fertőződött meg igazán), ő pénteken elintézte nekem a bejelentést. Mivel nagyon sok hobbiautója van, elég jóban van az itteni hivatalnokokkal. :)
Tehát már legyártott rendszámmal és új forgalmival indulhattam a 700km-re fekvő Braunschweigba. 12 órás volt a vonatút 3 átszálással. Ezáltal elég fragmentált volt az éjjelem, dehát az élvezetekért meg kell szenvedni...
Vittem magammal minden földi jót, ami egy "új" autó felavatásához szükséges. Nem, nem pezsgőt, hanem ablakmosót, háromszöget, 1 liter olajat, stb. stb. (Nem tudhattam, hogy 1 hétig kint porosodott-e az autó, vagy nem.) Profi a kereskedés, nemcsak, hogy szónélkül a garanciához szükséges átvizsgálás keretén belül lecserélték az olajat és betettek egy új termosztátot (mivel a próbaúton nem ment fel egészen a mutató és ezt jeleztem), hanem tökéletesen kívül belül leápolták az autót.
Megtankoltam a kereskedés udvarán (!) található Aral-kúton, a lehető legjobb Ultimate 102-es benzinnel, elvégre mégiscsak ez az első igazi utunk együtt. A tankbetöltő nyílás kinyitása okozott egy kis fejtörést (mert a vészmadzag nem nyitotta) és kart pedig nem találtam. "Wer lesen kann, ist klar im Vorteil", mondja a német. A manuált a kútoszlop árnyékában végiglapoztam és megtaláltam a megoldást: A GTV-ben egy műszerfalon elhelyezett gomb arab barátaink megsegítésének előfeltétele.
Elindultunk... Kb. 300km-be tellett mire elkezdtem kiismerni az autót. A jobb hátsó holttérre nagyon kell figyelni, simán megbújhat ott egy autó. Oké... majd fejlesztem a memóriámat, hogy még jobban figyeljek a lehagyott autókra.
Eleinte laza 140-es tempóval jöttünk. Sajnos az autópálya azon a részen sok helyen van egy sáv szélességben foltozva. Ekkor az jutott az eszembe, hogy a javítás átvételekor egy GTV-vel kéne végigmennie a műszaki ellenőrnek... Jól van, forszírozott tempóban megerősítettem a nyakizmomat és bukdácsoltunk szépen dél irányába. Ami nagyon feltűnő volt, hogy 1. nem merik/akarják megelőzni az autót és ha valakit beérek, azonnal lemennek előle. Ez meglepett, mert bár a 156-nak is van tekintélye, valahogy mégsem emlékeztem ennyire erős reakciókra. Gondolom a 4 kerek lámpa és a pajzs együttesen eredményezik.
Az út (kb. 700km) vége felé bizony kigyulladt a szegénységjelző-lámpa, ám ekkor még volt hátra 50km, nem akartam kockáztatni. Tankoltam bele még egy kicsit. A városban, ahol ezt megtettem, úgy néztek az emberek mintha UFO-t láttak volna. Pininfarináék formabontását egyszerűen tudták hovatenni. :)
Mivel ekkor már garantáltan volt elég benzin a hazaérkezéshez "plusz egy pici", kicsit jobban megkergettem az autót. Teljesen egykedvűen gyorsít fel akármennyire, akármelyik fokozatból indulva. 190-ig próbáltam (GPS-szerint). Érdekes módon alig lesz zajosabb, mint pl. 130-nál. Apropó hangerő: 130-nál szinte nincs motorhang - ami beszűrődik, az persze nagyon kellemes -, csak gyorsításkor, de akkor sem tolakodó. A szélzaj a keretnélküli ablakokhoz mérten meglehetősen alacsony. A rövid városozáskor, szinte semmi nyöszörgést nem hallottam belül. Leszámítva a gyári "hifi" hangját...
Most gyorsan beteszek a motortérbe 1-2 nyestriasztó rudacskát és holnap megrendelem az ultrahangos riasztót a motortérbe. Holnap megnézem, hogy olajból mennyi fogyott. No meg keresek valami indokot, hogy megjárassam. :)
És elkezdődik az autó belakása is... :) Persze a "nagyot" sem fogom elfelejteni, remélem megbarátkozik majd a km-ek megosztásának ötletével. A két autó természetesen komplett ellentéte egymásnak. A 156 egy étvágytalan hajó a GTV-hez képest. Ami közös bennük, az az Alfaság: az ember belezúg és szinte örül a kopó alkatrészek cseréjének, mert ezáltal viszonozza négykerekű társának a kellemes perceket. (Ugye, hogy így van?) Ezt egy offos autó tulaja azt hiszem sosem fogja megérteni. Maximum akkor, ha őt is elkapja az Alfa-vírus. (Úgy, mint a német barátomat, aki éppen most csinál Edizione Ferrari-t a rosso SW-jéből.)
Folyt. köv.!
ablaktörlő akkumulátor alufelni alváz alvázvédelem antenna beázás befecskendezés belső castrol common cső d1s d2s diagnosztika ékszíj ékszíjtárcsa elearn elm327 embléma eső exalto facebook fékcső felni fényezés fényszóró feszítőgörgő flexibilis flexicső fogyasztás főtengely futómű futóműállítás generátor generátorfelújítás gl4 gl5 goodyear gtv gumi gyűrűk hangszigetelés hankook hátsó hid hosszbordás hosszbordásszij hűtő hűtőcsere index injektor izzó izzók jts kapcsoló karbantartás karcolás karosszéria kárpit keringtetés kipufogó klíma klímakompresszor kopogás központosító küszöb lakktisztítás leadó leállás led lengéscsillapító lengőkarok levegő life logó magasnyomású meleg michelin mobil mobil1 motordiagnosztika motornál motorolaj motul mts nyárigumi nyest obd obd2 obdii olaj oldalindex oldalüvegek oldalvillogó p0235 p0236 p0335 peak pilot
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 JTS // 2013-03-23