Ma egy kimagasló (értsd.: vszínüleg szándékos) konstrukciós hibát fedeztem fel a 156 xenonlámpájánál.
Mégpedig azt, hogy ha elegendő mennyiségű víz gyűlt össze a lámpában, akkor előbb utóbb eljut a csatlakozón keresztül a vezérlőegységbe, merthogy az a legmélyebb pont. Onnan pedig nincs kiút. Persze ha be lenne vonva védőlakkal a NYÁK és/vagy szigetelt lenne a csatlakozó, nem okozna gondot, max párásodna a búra. De nem ez a helyzet. Ahogy olvasom, más márkáknál is így oldják meg. Az ilyet bűntetni kéne...
Az egészben az a szép, hogy mivel nagyfeszültséget generál az elektronika, ha vízben áll, akkor a 3 volttal működő alacsonyfesz. alkatrészek is kapnak egy lökést. Amit az IC-k pl. nem nagyon tolerálnak. Mindenesetre lesz egy-két próbálkozásom, hogy megjavítsam az árvízkárosult elektronikát.
Érdekesség: Korábban írtam a xenon-izzókról. (Igen, "izzók", mert a gáz tulajdonképpen izzik bennük. Németül "Brenner"-nek, vagyis égőnek hívják őket. Oké, ha nagyon csűrjük-csavarjuk, akkor izzó szál az nincs bennük. No de nem is ez most a téma.)
Az a poszt arról szólt, hogy milyen típust érdemes venni és főleg milyen forrásból. Valamint a színről, vagyis a színhőmérsékletről. És valóban. Ha ma veszel egy eredeti Osram Xenarc standard 4300 kelvines izzót, az az EU-s "irányelveknek" megfelelően NEM enyhén kékes, vagyis felismerhetően xenon-os színű. Tényleg NEM. Felkapcsoláskor látod, hogy xenon, de 1 perc múlva gyakorlatilag olyan a színe, mint egy halogénizzónak! A funkcióját tökéletesen ellátja, de a xenon plusz esztétikáját nem nyújtja. Úgyhogy marad pl. a Philips Colormatch, vagy az OSRAM új Cool Blue Intense (CBI) izzója (persze drágábban, mint a sima Xenarc).
Az egészben az a legrosszabb, hogy úgy változtatták meg a gyártók az izzók színét, hogy a rendelési számuk változatlan maradt...
(Folyt. köv.)
ablaktörlő akkumulátor alufelni alváz alvázvédelem antenna beázás befecskendezés belső castrol common cső d1s d2s diagnosztika ékszíj ékszíjtárcsa elearn elm327 embléma eső exalto facebook fékcső felni fényezés fényszóró feszítőgörgő flexibilis flexicső fogyasztás főtengely futómű futóműállítás generátor generátorfelújítás gl4 gl5 goodyear gtv gumi gyűrűk hangszigetelés hankook hátsó hid hosszbordás hosszbordásszij hűtő hűtőcsere index injektor izzó izzók jts kapcsoló karbantartás karcolás karosszéria kárpit keringtetés kipufogó klíma klímakompresszor kopogás központosító küszöb lakktisztítás leadó leállás led lengéscsillapító lengőkarok levegő life logó magasnyomású meleg michelin mobil mobil1 motordiagnosztika motornál motorolaj motul mts nyárigumi nyest obd obd2 obdii olaj oldalindex oldalüvegek oldalvillogó p0235 p0236 p0335 peak pilot
>> SzervizAlfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2014-10-04