Tagok >> Halesz >> GT Q2 170 Le >> Blog
- Típus:GT Q2 170 Le
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2009
- Színe:bianco
Szeretem vezetni a költségeimet, de amikor ilyen brutál számokhoz érek, akkor annyira nem jó érzés: 4 millió forintot költöttem 7,5 év alatt üzemanyagra. Durvaaaa!
Ez majdnem 10.600 liter, egy nagyobb tartálykocsiba belefér.
Azért milyen jó lenne, ha ez a pénz itt lenne inkább a zsebemben :) Mi mindenre el tudnék költeni! Ennyiért már egész jó Alfákat kapni amúgy, megnéztem :)
Elérkezett az ideje a nagyszerviznek.
A GT-men az ajánlott nagyszerviz 100-120 ezer km környékére esik, de mivel 43.435 kilométernél (még 2011-ben) a vízpumpa meghibásodása miatt a vezérlést is kicserélték, így akkor szereztem kb. 43 kilométernyi előnyt :)
Közben szépen eltelt 5 év is, ami szintén egy ajánlott időszak, így december végén egyszer csak arra eszméltem: januárban kellene nekem egy vezérlés csere!
A vezérlés-szettet és az olajcsere szettet is az Elaforgnál szereztem be.
A vezérlés cseréjét az aktuális olajcserével együtt az Olasz Autók Házánál végezték el, hatalmas köszönet a sok segítségért Horváth Lacinak! Egyébként a szíj és a görgők is tök jó állapotban voltak még.
A legutóbbi olajcsere óta 12.550 kilométert mentem, most végre sikerült az általam kitűzött 10-15 ezres szervizperiódust betartanom. (A GT-nél 20 ezer az előírás.)
Elöregedtek, a leghátsó szét is szakadt, ideje volt a cserének.
Felkerültek a téli kerekek. A tavaly nagyon megkedvelt Michelin Alpin 5-ös gumik eddig 5085 kilométert futottak, szóval szinte újak.
Az idei első szezonjukban a nyári Vredestein gumik 12.124 kilométert futottak.
Ismét a Victor's Customs garázsában járt az autóm. Ők rakták rendbe legutóbb a bőrülésemet, és mivel egy apróság miatt amúgy vissza kellett vinnem (a háttámla váll részénél elmozdultak a merevítő pálcák), gondoltam ott hagyom egy teljes polírozásra és waxolásra. Ebben elég profik, nem is kellett csalódnom, brutálisan csillog most a fényezés.
Az ajtók belsejénél a gumikéder az elmúlt 7 évben kikoptatta a fényezést, ezt hibajavítóval rakták rendbe. Most gondolkozom, hogy itt le kéne fóliázni, erre keresek majd valami megoldást.
Egyébként is lelkiismeret-furdalásom volt, mert az elmúlt időszakban autóápolás terén nem igazán vettem komolyan a dolgokat, volt, hogy gépi mosóba is betértem... Szóval most kicsit jóvátettem a rosszaságokat.
Sajnos érik egy új akksi, mert míg egy hetet pihent az autó, szépen le is merült az akkumulátor... Remélem még egy kicsit húzom vele, mert még csak januárban lesz 3 éves. Persze, amilyen mákom van, tuti, hogy a tél közepén hagyna cserben emiatt...
A csillogáson felbuzdulva beváltottam Dekka ígéretét, és elmentünk fotózni a GT-t :) Íme pár kép, a többi a Facebookon!
Nem tudom mi van az autómmal, de "élete" egyik legjobb fogyasztását produkálta egy Budapest-Milánó-Budapest túrán (1976 km). 6,4 literes átlagfogyasztást jegyeztem fel.
Az odaúton együtt mentünk
A cél egyébként az Alfa Romeo Múzeum volt, de Ritával barangoltunk egy nagyot Milánóban is. Voltam már párszor Milánóban, de most sikerült annyira elmerülni a városban, hogy nagyon megszerettem.
A Brera Concept bemutatóján találkoztam Giorgetto Giugiaroval, természetesen átadtam neki a magyarországi alfások üdvözletét! :)
Kicsit most sokáig húztam az olajcserét, nagyon nem sikerült tartanom a 10-15 ezres csereintervallumot. Ezúttal kereken 18 ezer km telt el az előző csere óta.
Ezen kívül a stabilizátor rúdon cseréltettem szilenteket, beállíttattam a fényszórókat, kicserélték a helyzetjelző izzókat.
A váltógombomat is újra cseréltem, lekopott róla a műanyag bevonat. Ezt már tök régen megvettem, mostanra zavart már annyira, hogy cseréltem.
A Michelin nyárigumik három szezont és 32.275 km-t bírtak, most valami mást akartam helyettük. Ráadásul a két hátsó gumi kopásjelzőig kopott, teljesen egyenletesen, amit kicsit furcsállok, de majd egy futóműbeállítás eldönti, ki tehetett róla, az autó, vagy a gumi.
A választás most a Vredestein új gumijára az Ultra Satinra esett. Szép minta, jó teszteredmények. Kíváncsi leszek, mennyit bírnak majd. És hogy legyen benne egy kis olasz is: a gumi a Giugiaro tervezőiroda designjával készült.
A gumikat a Budagumitól rendeltem, ott is szerelték fel. (116.500 forint összesen)
Mind a négy nyári felnimet telibe fényeztettem a Budaguminál. (12 ezer forint / db) szóval teljesen új szett került fel erre a szezonra.
A Michelin téligumik első szezonjukban 5085 kilométert futottak. A két jobboldali felnit görgőztetni kell.
Az autóm életét szinte végigkísérte a vezetőoldali bőrüléssel kapcsolatos kálváriám. Egyéves korában vettem észre az ülés oldalán egy repedést, ami miatt cserélték a bőrt az ülésen. Háromszor... És egyszer sem bírta tovább fél-háromnegyed évig, a repedés újra és újra megjelent. Utoljára pont azelőtt jelentettem a hibát, mielőtt lejárt a 4 éves garanciális periódus, azaz 2013-ban. Alkatrész azóta sem érkezett, csak a repedés lett nagyobb, sőt a legutolsó cserénél a huzatot sem lehetett rendesen a helyére tenni, az ülésállító kallantyúnál kilátszott a szivacs, valamint a térképzsebnél kiszakadt a bőr... A legjobban a kilógó szivacs zavart, minden alkalommal, amikor előre döntöttem az ülést, meg kellett igazítanom a huzatot, hogy ne lógjon ki alatta a sárga szivacs.
Nem adtam fel, nyúztam az Autóház Budaörsöt, ők pedig az importőrt, de csak nem jött alkatrész. Végül arra jutottunk, hogy vigyem el egy bőröshöz, állni fogják a javítás költségeit.
Az első bőröst otthagytam, amikor közölte, hogy nincs ilyen színű bőr, de csináljuk meg feketéből, jól fog úgy is kinézni...
Végül a Totalcaron akadtunk a megoldásra, a bőrember. Azaz a Victor's Customs.
Amikor Viktornak megmutattam a hibát, egyből mondta, hogy az ülések oldala műbőr, és valószínűleg ez maga lehet az ok, a műbőr nem bírja annyira az igénybevételt, elfárad, megreped. Azt javasolta, cseréljük igazi bőrre az ülés oldalfalát. És - milyen meglepő - volt pont ilyen színű bőrük. Megbeszéltük, hogy kicserélik a háttámla részét is, valamint a teljes bőrgarnitúra kapott egy bőrtisztítást, ápolást, sőt, a lábrészeknél a kárpitokat is kitisztították.
Persze félve hagytam ott az autót, izgultam, hogy nem lesz tökéletes a munka vagy elüt majd a szín... Hát, felesleges volt aggódnom, észre sem lehet venni a különbséget, olyan lett, mint a jobboldali ülés. A pótolt részek színe ugyanolyan, tökéletes lett a varrás, és végre nem látszik ki a szivacs sehol sem! Hatalmas vigyorral jöttem el, nagyon örülök, hogy ez megoldódott!
(Az utolsó két kép mutatja, milyen lett. Fogok még csinálni pár rendes képet, hogy jobban lássátok az eredményt)
Hello Michelin télen is!
Próbáljuk ki a franciák legjobbnak mondott téligumiját: ma felkerültek a Michelin Alpin 5-ös gumik (225/45 R17 méretben)
Az első pár kilométer után az a tapasztalat, hogy nagyon halk, a mintája pedig vagány!
A felszerelés ezúttal az AKH-nál történt a Fehérvári úton: a súlyok, szelepek, szerelés, centrírozás összesen 11.885 forint volt.
A héten kap egy futóműbeállítást még a verda, aztán idén már nem költenék rá :)