Tagok >> jankofilth >> 156 2.0 16V TS >> Blog
- Típus:156 2.0 16V TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Cosmo Blue gyöngyházfényű
Felkerültek az új matricák! :) Az amorés matrica alapján be is tudtok azonosítani! :)
Végre megcsináltam a belső tér világítást, úgyhogy minden kékben tündököl. 2 méter LED csíkot vettem, ebből 2 x fél méter a lábtartó megvilágításához ment, kb. 30 cm pedig a mennyezeti lámpákba a gyári szofita izzók helyett.
4d b. új (használt) téli gumi vásárlása megtörtént, az első 2 nyári le is lett cserélve, mert teljesen elkoptak.
205/55 r16
Elérkezett az idő... Az autóm alja sajnos vészesen el volt már rohadva, ráadásul valaki az előző tulajok közül műszálas gittel próbált eltakarni mindent. Úgyhogy összejött a pénz és elvittem "Tzoli155" kollégához a vasat. Aztán menet közben derültek ki a dolgok folyamatosan. Az alja nem volt annyira vész, a küszöb is még tűrhető állapotban volt. Aztán jött a telefon, h nézzem meg a vasat, mert hegesztené Ő, de nincs mit... Szó szerint a vezető oldali toronynak szinte csak a teteje volt meg... Szerencsére akadt egy másik modellű donorja aminek megegyezett a torony felépítése és mérete a 156-al, úgyhogy ezt kapta meg a vas. Még a motorháztetőn volt egy kis javítani való, ez is elkészült. Már csak a fényezés van hátra... Végre gatyába lett rázva a gép, úgyhogy még egy ideig rója az utakat! :D Köszönet érte! :D
Néha az autó érdekes dolgokat produkált. Ha akartam jelezni kanyarodás közben, az autó úgy gondolta, hogy nincs rá szükség és én hiába fordítottam el a bajuszkapcsolót bármelyik irányba is, nem volt indexem. Először a relé hibájára, vagy más kontakt hibára gyanakodtam, de aztán kiderült, hogy a kormánykapcsoló nem jó. Tizes kolléga segítségével orvosoltuk a bajt és kicseréltük a kormánykapcsolót.
A km.óra állása: 200.810 km.
Lecseréltem az olajat Eneos 10W40-re. 5 liter ment bele. Champion szűrő lett bele téve. Amikor az olajat akartam leengedni, akkor szembesültem egy nagy problémával. A gyári helyett egy csúfos, sufnis 32-es csavar volt a teknőn. Vagy 3 percig csak csavartam az autó alatt fekve, amikor végre kipottyant. A másik probléma ekkor derült ki: a csavar teflon szalaggal volt áttekerve, ami ugye már ideje nem szigetelt rendesen, ráadásul a gyári menet lett újrafúrva, szóval nem tudtam mit csináljak. Végül be lett kócozva a csavar, új olaj be és most jön a várás, megfigyelés. Kb. 100 km-t mentem a csere óta és úgy néz ki, h nem szivárog az olaj, remélem így is marad.
Túl vagyunk a 200.000 km.-en! :) gondoltam ezt megosztom veletek,és fényképen megőrzöm,úgyis egy autóban csak 1x történik meg!
Adódott egy lehetőség a munkahelyemen és bevittem a felnijeimet. (felni gyár)
Lemarattuk, megcsiszoltuk, majd megkapta a 3 réteg festéket. (alapozó+szín+lakk)
Első körre sikerült. Pedig eléggé le volt padkázva a pereme, de szinte tökéletesen megjavítottuk és szinte újnak néz ki! :)
A festés gyártási technológiával készült.
Jaguar gyöngyházfényű festéket kapott.
Igazából csak a gumisnak kellett fizetnem a le-fel gumizásért, a szelepekért, a súlyokért és a centírozásért. Ez az összköltség. :)
Ideje volt lecserélni az ablaktörlőlapátokat is, mert már a lapát rögzítése el volt rohadva, a gumikat már csak szinte a 2 vége tartotta és lógott.
Valeo lapátpár került fel. Fura, hogyha esik az eső, akkor az ablak tiszta marad! :D