Tagok >> JCsabi >> Spider / GTV 3.0 V6 24V >> Blog
- Típus:Spider / GTV 3.0 V6 24V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:Nero
Egy szép vasárnapi napnak indultunk neki. Ráértünk, jó az idő. Gondoltam csapjunk egy karikát a géppel. Fotózkodás, örülés, aztán az egyik megálló után nem tudtam beindítani a kocsit. Teker, teker, de semmi. Nagyon jól jött a kis bluetooth-os diag csatlakozó. Gyorsan kiolvastam belőle a hibát. Vezérműtengely jeladó hiba! :-( Na mondom ebből vontatás lesz. Azért csak megnézem a csatlakozót, hátha. És igen. :-) A kitudja hány éves műanyagnak nem tett jót a motortérben uralkodó 1000°C. Gyakorlatilag elporlik. Szerencsére volt nálam szigetelőszalag és ideiglenesen össze tudtam tekerni a csatlakozót. Be is indult a kocsi és haza tudtunk vele jönni.
Itthon keresgélés, mert úgy emlékeztem, hogy a bontott motoron meg volt a jeladó. És siker. Megtaláltam, kicseréltem és ismét működik!!!






Már az autó megvételekor észrevettem, hogy kicsit lassabban melegszik fel a hűtővíz és főúton pedig hamar visszahűl.
Már egy ideje megvolt az új termosztát, de most jutottam el odáig, hogy kicseréljem. Amint a régit kivettem, egyből látszott hogy kicsit nyitott állapotban meg van szorulva és nem zárt rendesen.
Nem volt egy nagy kaland kicserélni, elégé könnyen hozzáférhető helyen van. Csak a szívócsövet és a kis kábeltartó dobozkát kellett levenni.
A termosztátot 3db csavar tartja. az kicsavarod és lejön az egész felsőrész.
Egy kis tömítés, egy kis paszta és mehetett vissza a helyére az új.
Ha már szét lett szedve a motortér, könnyen hozzáfértem a fokozatváltóhoz. Még valamikor tavaly rendeltem a totallyalfa oldalról egy short shiftert. Szintén egyszerű volt a beszerelés. (még fényképes leírást is küldtek hozzá)
A váltókar sokkal kisebb úton jár. Egész más lett a váltásérzet. :-) Tetszik!







Amikor vettem a kocsit sajnos az egyik oldalról hiányzott mindkét pininfarina logo. Még tavaly decemberben beszereztem a hiányzókat, de mivel fényezni kellett a kocsi hátulját így csak most ragasztottam fel.
Nagyon csinos lett. Kapott két quadrifoglio logot is a motorháztető két oldalára.
Illetve cserélnem kellett egy szelepfedél tömítést, mert az első hengersornál szivárgott az olaj. Nem is értettem, hisz tavaly lett cserélve, amikor a vezérlést is cseréltük. :-( Lehet hibás volt a tömítés.
Km állás: 191.915km



Lefényeztettem a jobb hátsó sárvédőt és a motorháztetőt. Előbbinél volt egy meghúzás/horpadás, utóbbinál pedig sok-sok kavicsfelverődés.
Tetszik a végeredmény. Már csak a kis pininfarina logot kell visszaragasztani a sárvédőkre.



Ma megcsináltattam a két ajtón lévő sok-sok horpadást. Úgy látszik, hogy Svájcba is divat nekinyitni a másik kocsijának az ajtót. Nem számoltam meg pontosan, de kb. 40-60 horpadás volt a két ajtón. :-(
Szóval foglaltam időpontot horpadásjavításra. 25eFt-ért kinyomkodták az egészet. Nem mondom, hogy 100% lett, de 99% az biztos.
Megnehezítette a mester munkáját a vastag bitumenlap, ami az ajtó belsejére van ragasztva. Szép lett. Már csak a jobb hátsó sárvédőt kell újrafestetenem és egész pofás lesz a kocsi.
Lecseréltem a kormányszervó olaját, mert szinte azonosíthatatlan barna színe volt. :-)
Szerintem sose volt cserélve. Most már sokkal tisztább, de néhány hónap múlva csinálok egy újabb cserét. Nagyon sok szennyeződés lehet a rendszerben, mert az új olajtat, szinte egyből bekoszolta.
Megkapta a kocsi a szép fényes ovális kipufogóvéget, ami végre illeszkedik a lökhárító kivágásához.
Ezzel együtt kijött alóla a hátsódob és a 4ből 2 db katalizátor.
Nem lett hangos az autó, teljesen vállalható.



Korábban írtam, hogy ha végre rendszám lesz az autómon, akkor egy kicsit bővebben kifejtem, hogy az embernek milyen rögös utat kell kijárnia, ha svájci autót akar forgalomba helyezni itthon.
A dolog nyílván azzal kezdődik, hogy megvan a kiszemelt áldozat. Néhány telefon, autószállító bérlés, kitartás, és 2 nappal később itthon van az autó és néhány hónap múlva lehet is használni. :-)
Na ne szaladjuk ennyire előre.
Az első dolgom az volt, hogy a svájci-német határon befizessem a vámot és az ÁFÁ-t a kocsi után, mert töredéke annak, mintha itthon kellene. Kb. 1 óra alatt el lehet intézni. A vámalapnak nem az autó eurotax értékét veszik alapul (mint itthon), hanem az adásvételiben szereplő összeget.
Svájcba van egy olyan szabály, hogy ha a kocsi ki van vonva a forgalomból, nem vagy köteles átírni, csak azon a napon, amikor újra szeretnéd használni. Időkorlát nincs és ez idő alatt akárhányszor gazdát cserélhet az autó.
Ez felvet némi problémát. Mégpedig, hogy a forgalmiban annak a neve szerepel, akinél utoljára forgalomba volt. Hogy miért is jelent ez problémát? Magyarországon az első dolgod ha az EU-n kívülről hozol autót, hogy elindíts egy származásellenőrző folyamatot (11.000Ft). Itt viszont neked kell igazolni, hogy milyen jogcímen van nálad az autó. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy be kell hogy szerezd a forgalmiban lévő névtől elkezdve az összes adás-vételit azzal bezárólag, amin a Te neved van. Ez nálam szerencsére csak 1db szerződést jelentett.
Szóval ismét egy-két telefon Svájcba, hogy ugyan postázzák már el neked az eredeti adásvételit, amin az előző tulaj vette az autót. Nálam itt kezdődött a probléma. Azt mondta az eladó, hogy neki nincs már meg és elérhetőséget se tud adni. Szerencsére a Google a barátod. Beírtam a google-be a nevet és címet ami a forgalmiban szerepel és szerencsémre egy cég volt bejelentve oda. Volt mellette telefonszám is. Felhívtuk és nem hajtottak el a búsba, hanem teljesen segítőkészek voltak. Mondták, hogy igen az övéké volt a kocsi (vagyis pontosabban a fiúké) és megkeresik az adásvételit, mert biztos hogy megvan. Másnap elküldték szkennelve. Mondták az okmányirodában, hogy a német nyelvű biztos nem lesz jó, le kell fordíttatni hivatalosan az OFI-nél. Itt jött a következő csavar. Az Országos Fordító Iroda nyomtatott papírról nem tud hivatalos fordítást kiadni. Csak és kizárólag eredeti, tollal aláírt példányról tudnak kiadni olyan fordítást, amit az okmányiroda is elfogad. :-(
Mondjuk azt, hogy ezt is elintéztem. Visszamentem, lefordították. 15.000Ft-ért. A két adásvételivel, a svájci forgalmival, a vámpapírokkal vissza az okmányirodába. 11.000Ft befizetése után el is indították az eljárást, ami azt mondták 1hónap és a végtelen idő között meglesz. :-)
Következő megálló az NKH. Ha nincs ismerős 1-2hónap a várólista. Én kerítettem egyet, úgyhogy 1,5 héten belül vihettem. Ha van műszaki vizsgája a kocsinak és ezt igazolni is tudod (nem, nem elég ha a svájci forgalmiba be van írva, kell a svájci vizsgabázis által kiállított papír is) akkor 9.000Ft a Jármű Műszaki Adatlap kiadása. Természetesen nekem nem volt ilyen papírom csak a forgalmiban szerepelt, így műszakiztatni is kellett a kocsit. 39.000Ft-al ismét kijjebb vagyok.
Eltelt kicsivel több, mint 1 hónap és csodák-csodájára meghozta a postás a származásellenőrzésről a határozatot. El lehetett vinni eredetvizsgára a kocsit.
Ezután következhetett a regisztrációs adó. Szerencsére online lehetett intézni, csak egy ügyfélkapus bejelentkezés kell hozzá. Kitölti az ember a nyomtatványt, beküldi és már jön is a határozat. 240.000Ft. Először azt hittem valami vámtarifaszám, vagy azonosító. :-) Mindegy. Ha volt pénz majomra, legyen pénz banánra is. Befizettem. Megvolt minden papír, már csak egy biztosítást kellett kötni és mehettem az okmányirodába. Itt ismét be kellett fizetni egy szemmel jól látható összeget, de nem bántam. Megvan a rendszám, megvan a forgalmi, olcsó a benzin. :-) Mi kell még?

Pénteken megkaptam postán a származás ellenőrzésről a papírt. Ezzel és a többi irattal együtt mehettem megcsináltatni az eredetvizsgát.
Kész!
Most már három papírom is van róla, hogy nem szerepel a kocsi a körözés nyílvántartásba és hogy az azonosítói valódiak.
(az egyik 10eFt-ba került, a másik 20eFt-ba, a harmadik pedig 40eFt-ba került) Még jó, hogy az önkormányzattól, meg az egyháztól nem kell ilyen papír. :-)
Kész agymenés ez az ország. :-)