Mutasd

>> Esemény2024-04-17

Újabb 2 év műszaki. Újabb 2 év nyugi. :-)

km állás: 196.586km

 
>> Esemény2023-12-30

A szép időre való tekintettel, megsétáltattam a bestiát, majd mosás következett és a téli álom.

km állás: 196.411km

 
>> Szerviz2023-08-03

Már nagyon csere érett volt a kuplung a kocsiban. A sebességet szépen vette, viszont kettesbe nagyobb gázadásnál meg-meg csúszott, illetve a kettőstömegű lendkeréknek is volt már hangja. Némi utána olvasással kiderült, hogy a 3.2 GTA motorban normál egytömegű lendkerék van, szemben az én AR16105 motorkódú motorommal. Szóval még korábban beszereztem egy 3.2 motorból egy lendkereket és a hozzá való kuplung szerkezetet. A lendkerék meg lett síkolva, így már mehetett is fel a helyére. Nade ne szaladjunk ennyire előre. Ugye elkerülhetetlen egy kuplungozáskor a váltó levétele :-) :-) Namost ehhez le kell szedni az önindítót is. Az önindító annyira "jó" helyen van, hogy szabad szemmel gyakorlatilag alig lehet látni. Ahhoz hogy levedd az önindítót, le kell venni a hátsó hengersor kupufogó leömlőjét. Ahhoz hogy a leömlő kiférjen a féltengelytől vagy a kormányműtől, le kell venni a kormányművet. Ahhoz hogy levedd a kormányművet, le kell venni a bölcsőt, ahhoz hogy levedd a bölcsőt....
Szóval a kocsi szétszedve, kuplung kicserélve. Volt itthon a bontott V6 motorrol két leömlőm, ami katalizátor mentes. Arra a döntésre jutottam, ha már így szét van szedve a kocsi, akkor "tungoljunk" is egy kicsit. Viszont ezekbe a leömlőkbe nincs hely lambdaszondának. Tetettem be furatot, megsíkolták a felfekvő felületet, illetve betekertem hővédő bandázzsak a két leömlőt. Viszont sajnos ezeknek a leömlőknek a lenti végén lévő csatlakozás teljesen más, mint a katalizátoros változaton, így a kupufogócsövet hozzá kellett alakítani. Majd elfelejtettem, hogy szétszedés közben kiderült, hogy a vízhűtőm alja teljesen elvált a hűtőtől, így azt is cserélni kellett. Szóval, új hűtő bent, új kipufogó fent, kuplung, váltó fent.
A végeredmény minden pénzt megért. A könnyebb lendkeréktől olyan lett a kocsi, mint egy láncfűrész. Nagyon jól veszi a fordulatot és a kipufogó miatt a hangja is nagyon baba lett.
Természetesen cserélve lett a váltóolaj, kuplung hidraulika olaj, hűtőfolyadék, illetve a motorolaj, az összes szűrővel.
Ha már emelőn volt az autó, kapott egy friss alváz és üregvédelmet. Néhány helyen volt rajta némi vakrozsda, de szinte újszerű a kocsi alja.

Km állás: 195.702km

 
>> Esemény2022-04-22

Még valamikor március elején lejárt a kocsiról a műszaki. Mivel úgyse nagyon mentem vele, így egy kicsit kitoltam az időpontot.
Simán átment. :-)

km állás: 194.148km

 
>> Tuning és extra2022-03-04

Egész jó áron adta a fiatalkatreszek.hu a gyári QV emblémát. Rendeltem is belőle a bestiára. Száműztem a kínait. Bár hozzá teszem, hogy az se volt túlságosan gagyi minőség. De a gyári az gyári :-)

 
>> Tuning és extra2022-01-13

A történet ott kezdődött, hogy valamikor nyáron egyik napról a másikra megszűnt létezni a távirányítható központi záram. Vagyis a központi zár működött, mert ha kulccsal nyitottam bármelyik ajtót, nyílt a másik is. Csak a távirányítóval nem csinált semmit. Elvittem egy specialistához, aki már a 147-es Alfánkon egyszer segített, amikor ugyanilyen problémánk volt. Itt sajnos nem tudott mit tenni. Azt mondta, hogy a kulcsban lévő NYÁK ment tönkre. Semmilyen jelet nem ad ki magából.
Azt javasolta, hogy szerezzek egy kulcsot amibe jó a NYÁK és ha tudom a kocsi 4 jegyű kódját akkor elvileg tanítható az új távirányító.
Mivel sok volt a ha és ilyen kulcsot is elég nehézkes szerezni, plusz a kód sincs meg a kocsihoz, jobbnak láttam egy utólagos központizár vezérlővel orvosolni a problémát.
Találtam olyan vezérlőt, amihez bicskakulcs van.
Meg is rendeltem. Amint megjött vittem a kulcsmásolóhoz, hogy lemásolja a kulcsszárat és az immo chippet. Szinte ingyen (6500Ft-ért) le tudták másolni a kulcsot. Most már volt egy új kulcsom, ami indítja a kocsit, csak be kellett kötnöm a kis vezérlő dobozt. Nagy segítségemre volt, hogy van szerelési kézikönyvem a kocsihoz mindenféle kapcsolási rajzzal.
Egy napom ráment, de minden működik hibátlanul.

A másik project a lábtérvilágítás volt.
A korai GTV-ken széria volt, de a későbbi modelleknél elhagyták ezt az extrát. (gondolom spóroltak vele 1EURO-t)
Viszont a helye megvolt, illetve a vezetékelés egy rész is ki van építve. Pont volt olyan lámpatestem, ami oda illik (ugyanolyan, amilyen az ajtók aljában is van)
Bekötöttem és már kész is voltam.

Szerintem szép és jó lett a végeredmény. :-)

 
>> Esemény2021-11-13

A mai nap jött el az ideje, hogy lemossam, kitakarítsam és eltegyem tavaszra a Bestiát.
Az idén 1995km-t tudtam velem megtenni :-)

Km állás: 193.965km

 
>> Szerviz2021-08-27

A múltkori autómosásnál vettem észre, hogy a féltengely gumiharangok cseppet sincsenek a helyzet magaslatán. A két belső harang teljesen ki volt szakadva. Sajnos itt a csukló sem élte túl. Cseréltünk 2db belső csuklót, 4db gumiharangot és ha már szét volt szedve a futómű, akkor a két első lengőkar is ki lett cserélve. Annak a gumi szilentjein is látszott már a kor.

Km állás: 193.629km

 
>> Esemény2021-07-19

Első "hosszabb" utunk a bestiával. Az eddigi bevett szokást folytatva egybekötöttük Alfacity-t egy kis kikapcsolódással.
A hét elején legurultunk Pécsre, majd innen mentünk pénteken Dunaújvárosba. Becsekkoltunk cityre, körülnéztünk, majd Dunaföldváron volt foglalva szállás.
Szombat reggel majdnem sírva fakadtam, mert úgy ömlött az eső, mintha dézsából öntenék. De szerencsére 10-11óra felé elállt és gyönyörűen kisütött a nap.
Irány ALFACITY!
Az oltási igazolvány ellenére sokan összgyűltünk. Szerintem a hely 10p. Nekem eddig ez tetszett a legjobban. Hatalmas terület az autóknak, árnyék, fák, strand (ahol nincsenek sokan).
Tombola után vissza a szállásra, hogy pihenjünk kicsit, majd vasárnap reggel indultunk haza.
Kiválóan vizsgázott az autó. 1050km-t tettünk bele a szűk 1 hét alatta. Hiba nélkül teljesítette a távot és az átlagfogyasztás is 10,1l/100km-re jött ki. (pozitív csalódás) Azt hittem többet fog enni.
Szóval köszi a szervezőknek!!! Jövőre találkozunk!!! :-) :-) :-)

>> Szerviz2021-06-03

Elfáradt, cseréltem. :-) Krosno márkájút sikerült vennem. 3000Ft volt kedvezménnyel darabja, úgyhogy kicseréltem mindkettőt.