Tagok >> JCsabi >> Spider / GTV 3.0 V6 24V >> Blog
- Típus:Spider / GTV 3.0 V6 24V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:Nero
Pénteken megkaptam postán a származás ellenőrzésről a papírt. Ezzel és a többi irattal együtt mehettem megcsináltatni az eredetvizsgát.
Kész!
Most már három papírom is van róla, hogy nem szerepel a kocsi a körözés nyílvántartásba és hogy az azonosítói valódiak.
(az egyik 10eFt-ba került, a másik 20eFt-ba, a harmadik pedig 40eFt-ba került) Még jó, hogy az önkormányzattól, meg az egyháztól nem kell ilyen papír. :-)
Kész agymenés ez az ország. :-)
Mára kaptam időpontot a helyi NKH-ba, hogy megtegyük a következő lépést a magyar rendszám felé.
Mivel az autó svájci és nem tudtam felmutatni a svájci műszaki vizsgáról a papírt (nem elég hogy bele van írva a svájci forgalmiba, hogy mikor vizsgázott a kocsi), így nem volt elég a szemle hanem műszaki vizsgára is kötelezték az autót.
Vegyes érzelmekkel álltam a sorban. Kicsit izgultam. Eddig összesen 150km-t mentem a kocsival a saját lábán. Érzésre semmi baja, de ki tudja hogy a műszer mit mutat.
Szerencsére semmit. Csont nélkül átment. 2 dologra hívta fel a figyelmemet a vizsgáztató. Az egyik, hogy nézessem meg a két külső kormányösszekötőt, mert lassan cserés, a másik pedig, hogy látja hogy ki van cserélve a féltengely gumiharang, csak takarítsam meg a régi zsírtól a környékét.
Egyszóval a neheze megvan. Már "csak" várni kell a határozatot az okmányirodától a származás ellenőrzéssel kapcsolatban.
Ha az megvan, lehet menni eredetvizsgára, a NAV-ba, és vissza az okmányirodába. :-)
Persze, ha már P rendszám, akkor nem hagytam kárba veszni a napot. Mentünk egy keveset. :-) :-)




Eddig csak a garázsban és a szerelőnél ismerkedtünk egymással. Egy barátom és az ő P rendszáma jóvoltából alkalmam nyílt végre (még az itthoni okmányirodai bürokrácia közepette) kipróbálni úgy igazából a szörnyet.
Szívem szerint az írnám, hogy ERRE NINCSENEK SZAVAK, de most mégis megpróbálom leírni.
Erő, úttartás, erő, megállás, erő, elstartolás, erő...
Irgalmatlan brutális a gép. Emellett a 2.0TS egy játékautónak tűnik. 4000-es fordulatról olyat ránt, hogy az ember a hátsóülésről szedi össze a szemgolyóját. És nincs vége, csak ha elveszed a gázt. Elindulsz vele, végig gangolod a sebességeket és néhány másodperc múlva csak azt látod az órán, hogy 190.
És persze nem mehetünk el a hang mellett sem. Mivel a gyári rendszer van alatta (még) a megszámlálhatatlan dobbal és katalizátorral, a kipufogóból szinte semmi hang nem jön ki. Viszont a motor olyat szól, hogy bármelyik karmester megirigyelné.
Már alig várom a jövő hét keddet, amikor is időpontom van a helyi NKH-hoz szemlére és műszaki vizsgára, hogy újra vezethessem.
Ha ott átmegy a kocsi, már "csak" meg kell várni amíg megjön a származás ellenőrzés eredménye és mehetek befizetni a reg.adót. De erről majd írok egy hosszabb blogbejegyzést, mert a magyar forgalomba helyezés megér egy misét :-(
Száz szónak is egy a vége: Imádom, imádom, imádom.
Azért hogy ne legyen teljes az öröm, egy termosztátot cserélnünk kell benne, mert városon kívül nagyon hamar visszahűl a motor.
km állás: 190.833km


Nem tudok nyugodni tavaszig. :-)
Volt egy napom, amin nem terveztem semmit. Aztán reggel megvilágosodtam és első utam a festékboltba vitt. Vettem piros színt, lakkot, csiszolópapírt és nekiestem.
Szerintem egész jó lett.
Jövő héten nekiesek a hátsóknak is.





A másik GTV-be is vettem annak idején kínai elektromágneses tolatóradart és nagyon jól működött. Így hát ebbe is rendeltem. Nem kell hozzá szétfúrkálni a lökhárítót. Egy fémes anyagból készült öntapadós csíkot kell beleragasztani a lökös belső oldalára. Adnak hozzá egy kis csipogót. A feszültséget a tolatólámpáról kapja, így ha beteszem rükvercbe sípol.
ui.: Már alig várom a tavaszt és a jó időt, hogy papírozhassam a kocsit és ki sem szállok belőle egy hétig :-)




Volt egy kis szabadidőm, gondoltam kezelésbe veszem a fényezést. Nem lett 100%-os, de nem is ez volt a cél. Mindenesetre fényévekkel jobb, mint mikor hazahoztam.
1. lépésként alapos autómosás
2. lépés: lakktisztító gyurmával átdörgöltem az egész autót
3. lépés: Autoglym fényezésfelújító paszta
4. lépés: Sonax polírpaszta és wax
5. lépés: gyönyörködés, majd elrakni tavaszra :-)






Nagyon fontos dolog, hogy az ember jó előre beszerezze a hozzávalókat a tavaszi ültetéshez. :-) :-)



- Tetőkárpit kicserélve
- Utastér összerakva
- Motortér összerakva
- Zender szárny is átkerült rá
Következő lépésként a külsejével fogok foglalkozni. Kap egy teljes polírt. Meglátjuk mennyire menthető a fényezés.
Alakul :-)






- Küszöbök lekezelve kívül-belül
- Motortér kitakarítva és az összes rozsdás elem megcsiszolva, lefestve
- Ülések kitakarítva
- Szőnyeg kitakarítva (egy kicsit szomorú vagyok, hogy nem fekete, na mindegy majd csináltatunk bele fekete betétet)






Elkezdtem az ismerkedést. Előttem a tél, apró darabokra szedés, konzerválás, szépítés, összerakás.
A szélvédő előtti levélrács alól legalább egy fél vödörnyi zsuvát szedtem ki. :-(
Hibái:
✓ - Bal első ablakemelő nem húzza le az ablakot, amikor kinyitom az ajtót. (update: csak annyi baja volt, hogy a fém el volt mozdulva, ami megnyomja a gombot amikor az ablak a felső holtponton van)
✓ - Bal oldali ajtóhatároló kattog (update: kicseréltem egy jó állapotú bontottra)
✓ - Jobb küszöbön volt egy folt rozsdakezdemény (update: szerencsére, csak felületi rozsda volt. Lecsiszoltam, kezeltem, lefestettem, lealvázvédőztem)
✓ - Hűtő alatti tartószelvény rozsdás (update: lecsiszoltam amennyire lehetett, rozsdaátalakítóval kezeltem és Hammerite-al lefestettem. Meglátjuk hogy viselkedik, ha ismét kijön rajta a rozsda, kell kerítenem egy cseredarabot.
update2: Megtaláltam a bontásra vett GTV alól ezt az elemet :-) egész jó állapotban van)
✓- Bal hátsó sárvédőt fényezni kell, mert van rajta egy meghúzásnyom
✓- Az egész autót fel kell polírozni, mert elégé elhanyagolt a fényezés rajta (update: Megtörtént. Sokat sikerült javítani rajta. Így már egész kultúráltan néz ki)
✓ - Az indexkapcsolót nem húzza vissza a kormány (update 2019.11.30: ki van kopva a kis pöcök, ami visszahúzza. A bontott kocsi ismét jó szolgálatot tett. Kicseréltem kompletten a bajusz kapcsolót)
✓ - A jobb sárvédőről hiányzik a pininfarina logo (update 2019.11.30: megrendeltem a fiat-ba a gyári logo-t. Majdnem el kellett adnom a vesémet, hogy megvehessem :-) :-) :-) )
✓ - A hátsó biztonsági öveket teljesen kiszívta a nap. (még jó hogy van polcon cseredarab. update 2019.11.30: kicserélve, most már szép fekete)
✓ - Nem fekete a tetőkárpit :-) (úgy döntöttem, hogy a tavaly átkárpitoztatott tetőt átteszem a TS-ből, az meg visszakapja a gyári szürkét) (update: kicseréltem 🙂)
ui.: Olyan szépek így ketten egy udvaron. Ha tudnék egyszerre két autót vezetni, tuti megtartanám mindkettőt :-)






2
921
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Találkozások
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Forma-1
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Junior
- Coffee - Minden ami kávé
- Oldtimer, youngtimer
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
