A netről a létező összes információt begyűjtve, elearn-ből a színkódokat és a lábkiosztást kijegyzetelve, nekiláttam, hogy visszakössem a gyári BOSE erősítőt, meg a mélynyomót, ami valami furcsa okból kifolyólag egy csokival meg volt kerülve eddig. Rendeltem ebay-ről direkt az ISO csatiba való sarukat is, befészkeltem magam a csomagtartóba, hogy aztán másfél órányi görcsberándító törökülés után hangosan anyázhassak: NEM SZÓL!4!!!4!
Miután észrevettem, hogy a +12-es kontrollkábelt nem kötöttem rá a gyújtásra, egy kicsit fellélegeztem, hogy "na majd most NAGYON jó lesz", de nem lett utána sem. Hallottam ahogy bekapcsol az erősítő, de hiába tekergettem a hangerőt bármeddig, semmi nem jött ki belőle, amit hangnak neveznék. Aztán egyszer csak mégis, meg is lepődtem, sőt, teljesen korrektül szólt.
Mondom OK, akkor most leveszem a gyújtást, rádugom az antennakábelt is a fejegységre, és készen vagyunk (bár elég gyanús volt ez a hirtelen megjavulás). Na, azóta nem hallottam újra hangot, úgyhogy a BOSE erősítő a gardróbban pihen a mélynyomóval együtt, a csomagterem pedig 30 literrel nagyobb lett.
(Külföldi fórumokon sajnos számoltak már be többen is erről a jelenségről, állítólag ismert hibáról van szó, valami tranzisztor adja meg magát ezekben az erősítőkben, és ez produkálja ezeket a jeleket.)
208.500 km
Bal első csonkállvány csere, valamiért görbe volt az előző, ezzel most hibátlan a futóműve. Jobb hátsó kerékcsapágy szintén cserés volt, azzal se lesz gond többet. Kapott még új váltóolajat, biztos, ami biztos, de leeresztésnél derült ki, hogy ami benne volt, az is kb. új volt a színe alapján. Ezek azért mindig szívmelengető pillanatok, valószínűleg előttem is rendes gazdája volt :)
A következő művelet a teljes kuplungszett (kettőstömegű nem, annak valószínűleg kutya baja), és a flexicső cseréje (lyuk ott figyel rajta).
207.000 km
megvolt ez is, a hideg zsíroldó nem viccelt, volt benne retek rendesen. elmentem egy próbaútra kábellel meg laptoppal, a fogyasztásom lejjebb kúszott majdnem 1 litert az ECU szerint + valamivel jobban is megy.
205.300 km
első körben Ferkével cseréltük a teljes vezérlést, az összes szűrőt, olajat, termosztátot, az első tárcsákat betéttel együtt, plusz kapott egy új akksit.
ami még hátravan a teljes boldogsághoz:
- bal első csonkállvány (görbe)
- jobb hátsó kerékcsapágy
- EGR tisztítás (mindjárt erőt veszek magamon és kibattyogok)
- a CR csúcsoknál lévő tűzkarikák lecserélése (egy megadta magát, de akkor már vettem négyet, haccóljon)
- a BOSE erősítő, és ezzel együtt a mélynyomó visszakötése
- infocenter cseréje (típushibás, túlmelegszik)