Tagok >> Liquid >> 159 1.8 TBI berlina >> Blog
- Típus:159 1.8 TBI berlina
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2009
- Színe:Nero Carbonio VR.HWB 876
Ma ismét Csörgőéknél jártam, a kiegyenlítő tartály ügyében. Úgy néz ki pont került a a dolog végére, a második már hibátlan.
Még az előző nagyszervíznél megbeszéltük, hogy ősszel cseréljük a termosztátot, mert melegben is gyanúsan viselkedett. Hűvösebb időben gyakorlatilag sose melegedett be, csak a 90-es alatti osztásig. Termosztátból sajnos csak a gyári dobozos Behr volt elérhető, így az került bele. A tartályt pedig vissza kellett küldeni, mert a turbo-vízcső becsatlakozásánál el volt repedve, mozgott a csatlakozó. Lesz még egy utam...
Hazafele toltam egy joyride-ot, és végig a 90-re volt szögezve a mutató, szóval megjavult :)
A szokásos nyaralással egybekötött szervíz idén a TiBI alapozó szervize lett. Természetesen Csörgőéket látogattuk meg:
- vezérlés, vízpumpa
- hosszbordás és a sallangjai
- fékfolyadék
- váltóolaj
- motorolaj + szűrő
- levegőszűrő
- gyertyák
- munkadíj
A győri KwikFt-hez vittem klíma töltésre illetve ózonos tisztításra.
100 felett ijesztő táncba kezdtek az ablaktörlők, alapvetően azért mert fordítva!!! voltak felrakva, de jó irányba állítva se töröltek szépen, így kicseréltem őket, A084S számú Bosch Aerotwin-re.
Csak egy kulcsot kaptunk, így mielőbb pótolni akartam. Pápán a "Kulcs-Zár Szerviz"-t ajánlották többen is, így náluk készíttettem másolatot. 30-40 perc az egész mutatvány. Az utángyártott 50e, a gyári 80e. Az olcsóbbat választottam. GT készített hozzá matricát.
Győr, Bánfi. Alapvetően rendben volt, kicsit kellett rajta állítani.
A próbaúton teszteltük a klímát is, hűvöset fújt, de irgalmatlanul büdös volt. Amíg papíroztunk, addig betoltam egy klímabombát, így a hazaúton már lehetett használni. Otthon aztán cseréltem pollenszűrőt is.
A 2.4Q4 pályafutása kompromisszumként indult. Akkoriban a 159-hez nem volt rendes benzinmotor. (legalábbis olyan együttállás, ami belefért a keretbe). A TBI nagyon drága és ritka volt, a 2.2JTS-t pedig gyengének gondoltam. Így lett a 2.4. Utólag a Q4 nagyon jó választás, mert a TI futóművel együtt elképesztő stabilitást ad.
Viszont 11 éves idén, korából, illetve km-ből adódóan jöttek különféle problémák. Természetesen mindegyik meg lett oldva (nem kókányolósan), de túl sokat kellett nélkülöznöm az autót. Nagyon régóta nézegetem a hírdetéseket, V6-ot szerettem volna, abból is TI-t, de nem jött szembe egyetlen megfelelő se az évek alatt, így lejjebb adtam az igényekből és megnyílt az út a kétkerékhajtás felé.
Osztottunk-szoroztunk, és mivel a Giulia jelenleg még nem fér bele a költségvetésbe (gyakorlatilag csak újként van), így a TBI is bekerült a kosárba. Más márkákat is nézegettem, de magasan van a léc, és erős benzinmotor, értelmes árban ritkább mint az igazmondó politikus. Mazda6, Insignia, BMW... mindet elvetettük szépen lassan, ilyen vagy olyan indokkal. Megkerestem Erhardot nincs-e valami jó tippje. Volt neki :) Egy fullos 2011-es TBI TI SW és egy fapadosabb szövetüléses 80e km-es 2009-ből. Inkább berlinát szerettünk volna így némi gondolkodás után megvettük a régebbi, "fapados" TiBI-t. Néhány évre tervezek vele, aztán remélhetőleg jöhet egy Júlia.
Átírással, tokkal-vonóval 2.630.000 lett a vége.