Eljött az ideje az akku-cserének. Gyári, tudtommal nem volt cserélve. Már mikor hozzánk került se volt túl acélos, de eddig életben tartotta a cspptöltő. Most viszont bő 1 hét állás után 9V-ra esett a feszültsége. Megrendeltem egy Exide EK960-at (AGM, 96AH, 850A). Győrben a Kicsi Kocsi Autósboltban 78000ft lett a vége. 80e-nél kezdődött a webshopokban + szállítás.
Ma érkezett meg, ki is cseréltem. A csere idejére a motortérben lébő "bika" pontokra kötöttem egy másik aksit. Látszólag minden rendben :)


A hideg kihozta az aksi betegségét. Kapott egy új Exide Premium 72-est.
Exide Premium EA 770, 77AH - 760A lett a kiválasztott, egyrészt az adatai miatt, másrészt mert ez volt raktáron itt Győrben a Béli és Béli Kft-nél.
Az előd ZAP Silver 4 évet élt.
A gyári aksi megérett a cserére. 1 hét beriasztva állás után már nem indult a gép. Erhardtól szereztem be a cseredarabot. ZAP Silver 80AH - 700A. Méreteiben megegyezik a gyárival, ami egy Marelli 70AH - 450A-es.
Szerintem kissé alul van méretezve a gyári aksi.


