Tagok >> mreni >> 166 2.4 20v jtd >> Blog
- Típus:166 2.4 20v jtd
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:érdekes,de szép :D
Jövőhét közepén indulunk nyaralni Horvátország-Olaszország 5-5 nap,és ha időben érünk haza beugrunk Cityre is :)
A fent említett okból átnézegettem kicsit alaposabban az autót,minek eredményeképp kiderült,hogy lassan csereérett lesz a jobbos belső féltengelycsillag is(balos volt már cserélve),meg is rendeltem,és be is dobtam gyorsan. Remegés megszűnt ismét csendben suhan a Nagyvad:)
Minden egyéb rendben van(ill a jobb hátsó el ablak motorja meghalt,de egyelőre így marad)
Kapott az autó egy alapos karosszéria és alvázmosást,(telipolírt,waxolást műanyag,bőr,króm és gumiápolást) és egy fullos belső takarítást. Mindezt az Einszett termékeivel,amik eddig tökéletesen beváltak,csak ajánlani tudom.
Mindezek után egy jól megérdemelt telitankot (71l ment bele :)),most pedig hűvös garázsban várja a bevetés kezdetét :D
Ismét eljött az idő néhány csereérett alkatrész kidobálásához,a teljesség igénye nélkül:
-Kézifékkötelek
-Első fékbetét garn.
-Hosszbordás fesz.görgő
-Generátor szabadonfutó
-Első tabszilentek
-Hátsó stabszilentek
-Hátsó stabpácák
-Gl szemek
-Első toronycsapágyak
-stb.stb
Km óra állás:203.000.
Verőfényes napsütésre ébredtünk tegnap reggel,így tehát nem volt más hátra mint lemosni,kitakarítani az autót. :)
Kapott egy alapos kézi mosást,majd egy kis kézi polír itt ott(karceltávolító pasztával) a végén pedig egy kemény wax réteget,gumiápolót,krómápolót.
Ezután egy alapos porszívózás,bőrápolás,műanyag ápolás következett,majd a jól megérdemelt ebéd.
Ezután egy laza kör a városban majd megpihenés a garázsban... :D
A Story úgy kezdődött,hogy nincs az autóban gyári Cd-tár,sőt be sincs vezetékelve.
Körbenéztem az összes elérhető megoldás között, és találtam egy olyan lehetőséget,hogy kiépítünk eg jack aljzatot.
Ráadásul találtam is neten hozzá egy rajzot ami alapján nem volt túl nagy kihívás megoldani a dolgot.
4db vezetéket kellett leforrasztani.
Működése egyszerű,bármilyen jack aljzatos média lejátszó ráköthető,többek között telefon is(esetleg bluetooth reciver)
Minőségben sem vettem észre semmi változást CD-hez képest,telefonbeszélgetéseket is tökéletesen kihangosítja.
Szerintem jól sikerült a próba verzió :)
(később lesznek képek is)
Cserélve lett ez-az autón.
Többek között:
-bal első kerékcsapágy
-jobb első féltengely zsírozás
-bal első belső féltengelycsillag
-mindkét oldali kormányösszekötő
-mindkét oldali felső lengőkar
-mindkét oldali első stabpálca
-motorolaj
-olajhűtő tömítőgyűrűk
-összes szűrő
-egr takarítás
-hosszbordás rugós feszítő
Óra állás:198.100
A tápkábelek saruinak csiszolgatása közben egy újabb nem várt akadályba ütköztem.
Mégpedig, az ICS életre kelését követően kérte a kódot,ez csak azért jelentett problémát,mert semmiféle kódkártyát nem kaptam az autóhoz,így sem a clima része,sem a radio nem működött...
pettinke cartárs segítségével jutottam el egy lengyel sráchoz,aki nagyon korrekt volt és minimális juttatásért megadta az én ICS-emhez tartozó Navi és Radio kódot is,ami bepötyögése után természetesen hibátlanul működik a rendszer.
Mindezt kb egy óra alatt.
Sikerült végére járni a dolognak miszerint,kb 1 volt-al kevesebb jutott hátra az akku-hoz,mint amit a generátoron mértem.
Megtakarítgattam az összes sarut biztit,tápelosztót,test pontokat és láss csodát megjavult :)
Felkerultek a frissen fenyezett Borbet 8x18as alukra a 235\40 R18as contonental gumik,igy mar minden keszen allt arra,hogy felrakjam oket az autora,eppen elfertek :)
Sikeres volt a xenon utangyartotta alakitasa,nem tokeletes,nincs olyan fenyereje mint a gyarinak,de ideiglenesen jo lesz.
Zsunior-nak hàla,szert tettem egy gyàri komplett lampara a repest buraju jobbos helyere lesz beépitve.
Megoldódni látszik a xenon probléma.
Mint kiderült,ugyanez a xenon vezérlő több vw konszern és egyéb autókban is jelen van,szokott is problémát okozni,ezért egy alternatív megoldás lett rá kifejlesztve amivel maradhat a gyári xenon az autóban,anélkül hogy horror áron meg kellene venni az új vezérlőket.
Szóval a végleges megoldás,hogy maga a vezérlő marad(mert ebben van a szintező és egyéb működéshez szükséges dolgok) és csak a gyári trafó lett kiváltva egy pár jó minőségű Siemens trafóval,az átalakítással egyidőben D1S helyett,D2S tipusú izzókat kell párosítani hozzá.(amik ugye lényegesebben olcsóbbak is)
Simán ment minden,holnap lesz a főpróba :)
Lesznek képek is