2022.04.21
Előre 2db Apolló Allnac 4G All Seasson 205/60 R16
189015km.
46456 a 2db gumi+ 13500 a szerelés. 4db-ot centírozott.
2022.05.03. Alsóvadász. 189380 km. Vezérlés és generátor szíj csere.
Bal hátsó-külső fékbetétről leesett a ferodol!!! Textár volt. Rendeltem Ate betétet, a szerelő cserélte 2022.04.28.-án. Még 2db betétről könnyen sikerült a ferodolt levenni.
Alá ment a víz, és rozsdás volt. A textár nem a leggagyibb betét,nem értem, hogy fordulhat ilyen elő? Még alig volt megkopva, 14-15mm vastag volt.
A fékmestertől rendeltem, 24240Ft, és egy tízesért cserélték.
2022.01.02.-én észrevettem, hogy olajtócsa van az autó alatt. Az olajszűrő háznál a tömítés , "O" gyűrű, engedett. Gyári szűrő volt benne, talán az lehetett a baj, hogy régebbi gyártás volt? Volt itthon ugyanolyan szűrő, kicseréltem. Ha már leszedtem a doblemezt, itt is kitakarítottam és alvázvédőztem, valamint kicseréltem a levegőszűrőt.
Az olajszűrő ház tetején a 32-es kulcsnyílású anya sarkát sikerült letörni, ez is cserélve lesz legközelebb.
Ez történt: 185128km.
December elején levettem a bal hátsó kereket, és a doblemezt, kitakarítottam az ott lévő sarat. Csiszolás, rozsdamarózás, alvázvédelem. A bal oldali küszöbből kiszedtem a sok gumidugót, majd befújtam egy flakon üregvédőt.
Augusztusban kicseréltem a pollenszűrőt..
Valamikor a nyáron feltöltötték a klímát, nem sok kellett bele, ez 5000Ft volt.
A klíma fertőtlenítést azt én itthon megoldottam. Mellesleg nem vagyok nagy klíma hívő, nagyon melegnek kell lenni, hogy bekapcsoljam
6726Km,351,26l gázolaj. Többnyire normál, néha prémium. Ez annyi mint: 5,222l/100Km. Na ez aztán nem sok. Ebben volt három pesti út, ami kb1200 Km. Az autópályán 140-re van állítva a tempomat, (GPS szerint ez kevesebb). Az itthoni használat során ritkán tudom hatodikba kapcsolni, a fordulatot igyekszem 2000 körül tartani. Olaj nem fogy, erő van, idáig minden OK.
2021.07.16.-án Miskolcon, az üvegklinikán kicserélték a szélvédőt. 69e az üveg, egy tízes a munkadíj.
2021.06.30.-án Olaszliszkáról hazafelé bejött a motorhiba jelzés. Másnap elvittem Alsóvadászra, kiolvasták, változó geometriájú turbó hiba. Adott a szerelő egy flakon üzemanyagrendszer tisztítót ( P2101 CRDSC ) Ezt egy budapesti út előtt beletöltöttem.
Budapestről hazafelé, 07.12.-én berepedt a szélvédőm.
Alsóvadászon egy tizes volt a kiolvasás, és a tisztító.
2021.03.06.-án Miskolcon voltam. Az utóbbi Covidos időszakba nem járok hosszabb utakon az Alfával, ezért ha rákerülök a négysávosra, igyekszem kiégetni belőle a kormot.
Hazaérve beálltam a garázsba, majd kb egy óra múlva indultam volna Felsőkelecsénybe és meglepődve láttam, hogy a járólapon áll a piros fagyálló!! A motorból a hűtő aljához csatlakozó cső engedett. Ez közel van a turbóhoz, itt meleg is van bőven, meg olaj is kerülhet rá. Elvittem a szerelőhöz, megrendelte a csövet ( az autót visszahoztam a garázsba) 03.20.-án szólt, hogy vihetem. Du. vissza is hozta, cső kicserélve. Km óra az kb 200km-rel több mint olajcserekor.