Kivettem a pollenszűrőt, kivertem belőle azt a pár darab falevelet, ami belekerült, kiporszívóztam, ezt én még nem cserélem.
Kiégett a jobb első tompított. Kb 1-2 éve lett cserélve, de csak most vettem észre, hogy akkor ezt nem írtam a blogomban. Az akkor berakott izzó egy kínai gagyi volt (mondom ezt így utólag) mert többnyire nappal járok az autóval, a nappali fény be van kapcsolva, akkor hát hány órát üzemelhetett ez az izzó?
A most berakott izzóról itt egy kép:
Megpróbáltam kivenni a lámpát, de nem sikerült. Így aztán megint lefotóztam az izzót, bent a helyén, így látni, hogy hol kell nyomni a rúgót, ami az izzót fogja. Már 30 évvel ezelőtt is hasonló módon rögzültek az izzók, csak a hozzáféréssel van a baj
2019.04.27. Szombat. 159153km.
Rendeltem 4db kilépőfényt az AliExpress oldalán. Kb 2hét múlva meg is jött. A beszerelés egyszerű, a gyári lámpát ki kell pattintani, az újat pedig be a helyére.
Azért volt egy kis gond. Az egyik lámpának a nyák lapja nem volt tökéletesen rögzítve, és amikor össze dugtam a dugasszal, nem csatlakozott össze a kani és a koca.10-15 perc el ment vele amíg rájöttem, hogy miért nem működik. A képen az új lámpák doboza, és a régi lámpák látszanak, a második képen a hibás lámpa (azt hittem, hogy valami kontakt hiba), a harmadikon a hátsó ajtó, az utolsón az első ajtó látszik. A hátsó ajtó képe jobban tetszik.
2018.12.02. Km óra állása:155490. Pont egy évvel ezelőtt volt olajcsere, 9073Km-t mentem egy év alatt. Most jöttünk haza Pestről, az autó úgy működik mint egy Doxa óra!!
Olajfogyás nulla, azaz 0!!!!
Egy vasárnap reggel indultunk volna valahová, tolatok ki az autóval, látom, hogy tócsa van a linóleumon! Motorháztető felnyit, a kiegyenlítő tartályban víz nincs, EGR hűtő fedele vizes. Infarktushoz közeli állapot, de legalább egyértelmű volt,hogy hol a hiba.
Az alkatrészt már kb egy éve megvettem Erhardtól, csak egy szerelő kellett volna. Az Alfás szerelőm nyaralt, a helybéli szerelő 3 hét múlva vállalta volna.
Szerencsére az utcabeli Alfásnak a miskolci szerelője elvállalta és pár napon belül megoldotta a problémát.
Történt mind ez: :2018.08.05.-én. 14.-én vittem Miskolcra, 16.-án hozták haza az autót
Közben beszéltem telefonon a nyíregyházi márkaszervizzel is, ők is vállalták de egy egész napos munkának tervezték. ??? 08.21-re volt időpontom, de ezt aztán lemondtam. Egyébkén nem nagy volt a repedés, mielőtt elindultam Miskolcra feltöltöttem a tartályt és Miskolcig nem fogyott semmit.
A munkadíj 20000Ft volt, az anyag 15000.
152500 Km.
2018.06.06 151560Km.
Az akkum már egy ideje haldoklott. Ez abban nyilvánult meg, hogy télen ha egy hétig nem volt beindítva, akkor indításkor kikapcsolta az utasoldali légzsákot, sőt egyszer a VDC-t is.
A Start Stop rendszer is ezért nem működött, amit egyáltalán nem bántam.
Érdekes, de az önindító jól indította a 2.0-ás motort. Az akku fesz. 12,3V volt már legalább egy éve. A neten rendeltem egy Exide Prémium 72Ah, 720A akkut, a csere után a szokásos ismerkedés a computerrel, majd helyre állt a rend. Ismét küzdhetek a Start Stoppal!!! A régi akku élt 7év 8hónapot.
2017.12.09.-én a fogarasi úti OBI parkolóban a mellettem álló autós úgy állt ki a helyéről, hogy súrolta az ALFA jobb hátsó lökösét. Rendőrt hívtam, helyszíneltek, kb úgy mintha halálos baleset történt volna. (de tényleg). Néhány hét után megjött a levél, hogy az OBI biztonsági szolgálata nem tudta megállapítani, hogy ki volt a károkozó. A kamera kb 20m-re volt az esettől. A tettes ismeretlen, az eljárást megszüntetik.Június 14-16 között lefestettem 25e Ft-ért. Nem festették az egészet, csak kb a rendszámig, és ott összepolírozták. Az utolsó képen már OK.
12221Km megtétele alatt fogyott 675,6l gázolaj. Ez annyi mint:5,52l/100Km.
Ez 2018.02.03.-án 148676Km óraállásnál történt. Mivel az akku kivételkor a napi számláló lenullázódott egyelőre nem számolom tovább a fogyasztást. Ha nagyon akarnám éppen tudnám számolni, mert a 4678km-es napi számlálónál141123km volt.
A fogyasztásom azért ilyen kevés, mert keveset jártam autópályán, főutakon pedig alig ketyeg az autó. 2017 decembertől már gyakrabban járok Pestre, ez a fogyasztáson meg is látszik.
Ha csak az utolsó szakasz fogyasztását mérem, ami12221-8144=4077Km akkor erre már 6.01l jön ki fogyasztásnak ami még mindig nagyon jó.
Ami meglepett: a napi számláló 10000Km után sem nullázódott hanem számolt tovább.
Észrevettem, hogy az akku saru alatt fehér por képződött. Levettem a sarukat, megpucoltam, de ha már levettem a sarut akkor kivettem az akkut is és megtakarítottam a környékét. A váltóházon van olajsár, majd a nyáron le lesz mosva. Ezután a sarukat bekentem savmentes vazelinnel, összeraktam..Sajnos a napi km. számláló lenullázódott, meg egyéb hibákat is jelzett, de egy rövid út után az újraindításkor már minden jó volt. Az aksi még gyári.
A slusszkulcsról szépen lekoptak a jelek, kapóra jött, hogy a fórumon tamás927 hirdetett fekete és piros színű gumit. Rendeltem, hamar megjött.