Tagok >> osee_selespeed >> 156 2.0 TS Selespeed >> Blog
- Típus:156 2.0 TS Selespeed
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:grigio chiaro 612/A met.
A téli kerekek, olyan hírtelen kerültek fel, hogy a nyáriakat idő hiánya miatt koszosan tettem el. Most kaptak egy mosást és vissza szereltem méltó helyükre.
Eddig télen sosem használtam. Csak, ha már hiányom volt és száraz idő, vettem elő néhány km örömszerzésre.
Most viszont az évek óta porosodó Selespeed felnik kaptak egy fényezést és új gumikat.
Nyáriban nagyon bevált nekem a Kumho, most is rá esett a választásom.
Már egy ideje nedves volt az alsó motorburkolat. Felső balansztengely szimmering cseréjét még megoldottam a váltó levétele nélkül. Mostanra elhatároztam, hogy az alsót is cserélni kéne. Beruháztam egy főtengely szimmeringre is, mert egy munkanap alatt meg szerettük volna oldani, ne kelljen alkatrészre várni. Végül az nem kellett, teljesen száraz volt.
A váltó is könnyezett, így az is szét lett borítva, elmosva, újra tömítőzve, friss Tutela ZC75 Synth.
A kuplung egész jól néz ki 60000km után.
A Selespeed egység is kapott egy kis extra törődést, ki lett takarítva (az általam eddig nem ismert szűrője) elég koszos volt, be kellett áztatnom. Most a szivattyú kevesebb ideig dolgozik.
Az egész Cola cartársnak köszönhetően valósult meg.
Olajcsere volt, kapott friss Selenia Racing-et meg Mann szűrőket. Ráadásnak új termosztátot és vízhőfok jeladót. Mert elég gyakran kúszott fel a mutató 110 fokra. Amint utólag kiderült, az óra mutat kb. 20 fokkal többet. ECU-ból kiolvasva rendben van a vízhőmérséklet.
Eltelt újabb két év. Projektoros fényszórókkal és a piros rugókkal volt gondjuk. Amúgy minden rendben.
Fékhatás mérés alapján még tökéletesek voltak a fékek, de a tárcsák vastagsága már határon aluli volt. Ezért kerítettem sort a cserére. Emellett még cseréltem a hátsó lengéscsillapító ütköző bakokat, mert egyik oldali szét volt már porladva.
Ki dobta néhányszor üresbe. Ecuscannel láttam, hogy nincs meg mindig a kellő nyomás a rendszerben. Nem tudtam elképzelni hol szállhat el. Aztán felfigyeltem, hogy a szivattyú nem kapcsol mindig, mikor kellene. Reléje kattant. Idő hiányában, pár napig állt az autó. Aztán kimértem és 10,5V jutott el a szivattyúhoz. Ezelőtt még átnéztem a kábelköteget, újraszigeteltem az összeset. Ez amúgy is már tervben volt. Végül került bele egy japán relé és talán jobb mint azelőtt. Tökéletesen működik.
Végül a bal oldali kerékcsapágy is cserélve lett, ugyancsak Optimal-ra. Első lengéscsillapítók helyére vissza kerültek az alig futott Monroe Reflex-ek. Új porvédőkkel és toronyszilentekkel. (Sachs, Monroe). Bezsíroztam a felső lengőkarok szilentjeit is.
Csend honol...
Cola cartárssal megejtettük a vezérműtengely jeladó cseréjét. Fogaskerékkel együtt. Végül meg le cseréltem az olajat. Úgyhogy kész az autó az újabb szezonra. Ahogy eddig is, Selenia Racing került bele.
Ma mivel szép tavaszi időnk volt, kigurítottam Alfonzt a garázsból. Nekiláttam kicserélni a kerékcsapágyat és toronyszilentet. Optimal és Impergom került bele.