pettinke - főkép
>> SzervizAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2014-02-05

közvetlenül a váltócsere után kezdett el rángatni az autó. először csak intenzív kigyorsítás közben volt egy-egy torpanás, aztán végül olyan fokig fajult a dolog, hogy majdnem vezethetetlen lett.

alapos bevizsgálás után kiderült, hogy a) a gyertyahézagok a gyári 7-ről 9 mm-re nőttek (ki tudja, mikor is volt csere, az elmúlt 15e km-ben biztos nem), b) a hátsó hengersornál a szelepdekni-tömítés finoman eresztett a gyertyák felé, így azok olajban fürödtek.

gyertyacsere, deknitömítés, és hajrá München, üzleti út. úgy kb. az első 20 km után kezdett el ismét rángatni az autó, de most csak enyhébben, a kigyorsításkor... mire az 1400 km-ből visszaértem, a rángatás egyfajta állandóan jelenlévő darálássá fajult, a kocsi húzott ugyan, de nem volt az igazi.

tegnapelőtt kiszereltem a gyújtótrafó-tömböt: 3 tekercs van benne, amiből egynek (3-4 hengerek) jelentősen alacsonyabb ellenállása (12,7 kOhm) volt mint a másik kettőnek (14 kOhm). töprengés, honnan szerezzünk másik trafót próbából.
tegnap végül berendeltünk egy új, utángyártottat, és ma reggel ki is cseréltem - van eredmény, az autó visszatalált korábbi önmagához :-)

 
>> SzervizAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2014-01-23

precízebb lett az új váltó (ami egy 3.0 V6-é volt, az 1-es egy hangyányit hosszabb benne, de egyébként minden ugyanaz).
megy az autó, ezerrel. így összehasonlítva, a régi difiben volt egy löttyenés is, ami most eltűnt.
a szívósor feletti vákumcsövek közül az utolsó, még nem cserélt darab is elrepedt, este gyorsan szabtunk másikat a helyére - visszatért az egyenletes alapjárat.
volt futőműállítás is, a váltócseréhez meg kellett bontani mindent, meg amúgyis kellett volna, a félrenyalt nyári gumikból ítélve.

 
>> SzervizAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2014-01-17

szétrobbant a difiben az egyik kis kúpfogaskerék... még csak azt sem mondanám, hogy nagyon meghajtottam az autót, egy főútra balra kikanyarodásnál egyszercsak marha nagy csattanás, és pörög a motor üresben.

sikerült elvergődni egy nem-fizetőparkolós részig (néha még össze-összekapcsolt), aztán a céges Panda mind a 33 kW-jával bevontattuk a műhelybe.

küzdelmek árán lejött a váltó, és habár "csak" a kuplungház felé ütötte át a burkolatot a szétrepülő diffi, de sajnos olyan mennyiségű spén és foghulladék van szanaszét, hogy nincs szívünk ugyanezt a váltót visszatenni, ki tudja, mit darált magába.
persze a házon ütött rés miatt a kupplungba is jutott olaj, meg egyébként is elég avittas a tárcsa, úgyhogy az is megy a levesbe.

bontott váltó mellé tehát jön még egy új kupplung, aztán megy össze az autó ...

így utólag visszagondolva, mikor az első átnézés után a féltengely-kihajtás szimmeringet cseréltük, mintha nem lett volna elég olaj a váltóban - ki tudja, mennyit ment így.

 
>> SzervizAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2013-12-07

a felső motorkitámasztó szilentjei végleg megadták magukat, szétestek. csodálatos új szilentek készültek helyettük, csönd van az autóban, a motor nem rázza a kasztnit.

úgy tűnik, sikerült megoldani az egyenetlenül húzás problémáját is: nem volt visszatéve a gyújtóblokk testelő sodrata.

mondanám, hogy most már minden rendben, de a bal első ablak hidegben vonakodik lemenni ...

 
>> SzervizAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2013-11-16

volt szelephézag-állítás (meg az egyik vezérműtengely + 3 pogácsa cseréje, mert beverődtek), kapott új olajat, csodaszép lett a motorhang.
közben fény derült egy hasadt levegőcsőre az intercooler és a szívósor közt, és csere után (nyilván) jobban húz a motor, csak mintha darabosan adná le az erőt, ezen még kutakodni kell.

sikerült aránylag megkímélt, és gyári méretű téli gumikat szerezni a 16"-os felnikre, tapad az autó mint a barom :-)

 
>> SzervizAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2013-10-19

legyártottam a héten egy este a szívósor mögötti laokoon-csoportot gumicsőből és bilincsből, mert az eredetit ha az egyik végén megfoldoztam, a másik végén kipukkant. most van stabil alapjárat, és hidegen sem kell attól tartani, hogy lehal terhelésre az autó.

további kedves ajándék, hogy beállt a jobb oldali kézifék bowden, majd cserélni kell (addig is szakszerűen elcsíptük, hogy ne álljon be a hátsó fék :-/ )

 
>> EseményAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2013-09-25

Monzában voltunk a hétvégén, elfogyott az autópályán oda-vissza 3,5 tank benzin a 2100 km alatt. nagyon jó tesztkörnek bizonyult, mert 3 hibát is sikerült felszínre hozni:
- odakint induláskor elfogyott a gázpedál az autóból - de egy hirtelen ötlettől vezérelve a sportmódot aktiválva mégiscsak hazajöttünk elég tempósan. itthon a kompjúteres kiolvasás és némi fórumozás után kiderült, hogy ez a típushiba az elektromos gázpedál egyik csatlakozójának köszönhető - a csatlakozót kivágtam a kábelkorbácsból, és direktbe forrasztottam a vezetékeket (egyébként ez a gyári(!) szervizutasítás). azóta tökéletes, még jobban is megy mint valaha :-)
- felerősödött a szelephang, ami volt már eleve is, de nyilván tovább kopott, úgyhogy egy hézagállítást nemsokára abszolválunk rajta
- egy napra rá a jobb első kerékcsapágy elkezdett dorombolni, ennek cseréje éppen folyamatban van.
egyébként minden OK, csodálatos a kényelem, főleg a hátsó ülések számítottak kellemes alvóhelynek az úton :-) a kocsi pedig még vacak gázpedállal is megfutja az óra szerinti 220-at.

 
>> SzervizAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2013-08-26

vasárnap beindítván az autót, olyan hang fogadott, mintha kályhacsöves tuning-civic-ben ülnék ... gondoltam, hogy valami gáz van a kipufogóval, de alánézve az autónak nem lógott semmi, ami beakadhatna, úgyhogy használtam 1,5 napot, de ma este megemeltük.
a Brutus középdob kivezető csöve teljesen megadta magát, és kivált a dobból :-( a srácok előrelátóak voltak, így egy gyári középdob ott figyelt már a padlón, kis illesztés után a sikeres csere eredményeképpen csendes lett az autó újra, sőt csendesebb mint az előző dobbal.

 
>> SzervizAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2013-08-09

kanárik költöztek be jobb elöl, és valami lötyögés is hallatszott, nem is kellett nagyon hepehupás úton menni.
a lötyögés a kanyarstab tartószilentjeinek cseréjétől szűnt meg (ha már ott jártunk, a gömbfejes kutyacsontok is megújultak), de a csicsergés sajnos maradt. közben észrevettük, hogy az alsó lengőkar mindkét szilentje odavan. oké, akkor alsó lengőkar csere.
nagyon jó feszes lett a futómű, de még mindig nem csöndes :-( vizsgálgattuk tovább, és arra jutottunk, a felső toronybak lesz (onnan jött a hang). csere közben a felső rugótányéron furcsa dolgot vettünk észre: a kis fészek, ami a gátló gumiütkőzőjét tartja, félig le volt szakadva a rugótányérról, és szét is nyíródott. nosza, bontóból másik rugótányér a megviselt helyett. tovább nézegetve a régit, a kis fészekbe még be is volt szorulva egy régi gátló fém fedele!
ez ugye 2 dolgot jelent: az egyik, hogy egyszer valami okos "mester" a felütköző gumibak nélkül rakta össze, aztán mikor valami miatt nagyon beütött az első kerék (pl. rugótörés), akkor nem piszkálták ki a gátló bepréselődött, deformálódott sapkáját, hanem beleütötték a gumi ütközőt, és összerakták a futót ...
nyilván a ferde gumi meg a leszakadt kis tányér csicsergett a lengéscsillapító szárán.
a felső gumibaknak nagy baja nem is volt, de ha már arra jártunk, csere.
csönd van :-)

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2013-07-18

egy véletlen folytán sikerült apróhirdetésben lőni egy bontott fakormányt. a bőrözött részen vannak hibák, de nagyon tetszik, és sokkal tisztább, szárazabb érzés használni, mint a bekoszolódott bőrkormányomat - amit félretettem, újrahuzatás céljából.