betét+tárcsa csere, mert lekoptak mindenütt (az első betétekben tán 1 mm volt...), illetve nagy tempóról fékezve darált / morgott a fék - ennek az oka az extrabónusz volt: bal első féknyereg egyik rögzítő furatának elvásott a menete. hurrá, lehet venni bontott nyergeket, párban.
viszont: azóta harap a fék, nem nyüszög, és nem is darál.
beverődnek az egyik hengersornál a csészék, most már másodszor ... és ettől lesz szelephangja a dögnek. pedig jó az olaj, de állítólag a turbós az ilyen (a szívó V6-ban ez nem jön elő)
most némi szerelés után megint csend van - így már hallani, hogy valahol fingik a kipufogó :-)
az úúúúúgy vóóóólt ...
hogy nyikorgott egy ideje az autó bal eleje. nem találtunk semmit, széjjel rángattuk az összes lengőkart, gömbfejet, szilentet, axiált, nem lógtak. tán a gátló ... na jó, mégis inkább a kormánymű lesz az, 15 év után megadta magát. cseredarab beszerez, autó lerak, kispandába átül.
terv megbeszélése vasárnap este: kormánymű csere 1 nap, futóműveshez egy kör, aztán szelephézag-állításra vissza gariba a motorépítőhöz, következő vasárnapra családi fuvarra kell kölcsön Alexnak a gép. mondom: mindenképp előbb legyen a kormánymű, aztán foglalkozzunk a szelephézaggal, mert ... ki tudja.
hétfőn délben csöng a telefon: igazad lett ... közbejött valami, el van törve a bölcsőd. kis sokk, tanakodás, mindent a bölcső tart, azon nyugszik az összes motorbak, meg a hűtők egy nyúlvánnyal, meg a kormánymű (na jó, azt úgyis cserélni akartuk). márpedig nem szeretnénk a motort ehhez kikapni így utolsó héten ... amúgyis tele lett a műhely hirtelen munkával.
parádés megoldás: felülről befüggesztve a motort, szépen kijött a bölcső, kormánymű berak, ép bölcső felszerel - tegnap estére kész is lett az eredetileg ripsz-ropsz munka... de most nem szeretnék hozzányúlni a kocsihoz egy évig!
jade, szelepet azt még mindig kéne állítani :-(
közben azért 2 gondolat megfogalmazódott bennem:
a) hogy a toszba gondolta Giorgio, hogy ez egy jó megoldás? van a bölcső felső része (ami egy fura alakú lemez), amihez a bakok meg úgy minden csatlakozik, illetve ez van a bódéhoz csavarva. van a bölcső alsó része, ami egy lemezből hajlított űrszelvény, amihez az erősen teherhordó alsó lengőkar van bekötve. a két rész épphogy egymáshoz van pöttyölve ponthegesztéssel. MIÉRT?
b) mi a tököm történt az autóval előző életében, hogy ez így megfáradt? érdekes módon a kocsi bal eleje volt törve és szarul helyreállítva, ennek a kasztnis részét rakattam rendbe nyáron.
bónusz: megnéztem a felső, turbó utáni kis katalizátort, az tök jó. megnéztem az alsó, nagy hengeres katalizátort: át van ütve egy bazinagy csővel :-/
viszont nem nagyon lehet kapni sehol sem ...
több "harci sérülés" is volt az autón, egy részéről én, másról meg mások tehettek, de kezdett annyira elhanyagoltnak kinézni, hogy nem lehetett tovább halogatni. átültem hát a csereautómba (Panda 1000, a négylábú mosógép 1991-ből :-) ), és némi csereelemekkel (kellett első lökős, mert előttem már szarrá foltozták valakik, meg bal első sárvédő, mert valaki félrekalapálta a régit) gyönyörű lett a kocsi, plusz egybe lett fújva a bal oldala, ahol eddig az ajtók színe eltérő volt.
nem állítom, hogy maradéktalanul sikerült a beavatkozás, mert a drága mester kihagyott két csavart a hátsó lökősből, valamiért nincs kürtöm, ráadásul mintha beleködölt a szélvédő bal szélébe ...
kocsi bal eleje nyüszög ...
eredmény: bal felső lengőkar csere (tavaly tavasszal volt, egész jól bírta)
plusz majd valamikor kell egy kormánymű is, mert kezd lógni a balabbik vége. az axiál is lötyög picit, de azt majd ha a kormányművet izélgetjük. meg kiszakadt a gumiharang is. nade majd télen...
elkészült a héten a 17"-es Nuvola szett újrafestése, ma délután végre volt időm elugrani a gumishoz, hogy feltetessem rájuk a már korábban beszerzett 225/45-ösöket.
szépek a felnik, a gumisoknak is tetszett :-) grafitszürke, a szélén egy natúrban hagyott gyűrűvel. kaptak fémszelepet, illik is hozzá.
most végre nagy tappancsokon van az autó!
bal csomitető teleszkóp csere - az előző darabnak többszöri veszkődés után is mindig leesett a gömbfeje, megelégeltem.
a fórumon folytatott "nappali fény vs. xenon" polémia folytán eszembe jutott, hogy hátha azért nem látok jól, mert a xenon égők (valójában gázkisülés-cső, de a fene fogja állandóan ezt leírni) már túl öregek. elég jó ár/érték arányúnak tűntek a Hella égők, úgyhogy ilyenek szereztem, majd este nekiláttam a cserének.
hát kérem ... szétszedni sem volt egyszerű, mert berohadt csavarokkal kellett küzdeni, de az összerakáshoz kellett igazán a "kitapétázom a szobát kulcslyukon keresztül"-tudás... a jobb oldal volt iszonyat nehéz, a bal hozzá képest már sétagalopp. a régi égők sokkal kékebb fényűek voltak, ráadásul semmilyen jelölés nem volt rajtuk! se márka, se típus, se dátumkód! az új égőkkel brutál fény van ... láthatólag direkt lefelé tekerték a lámpákat, mert kevés volt a fényerő, és nem lehetett messzire vinni a kévét, de most majd hangolnom kell ezen is.
reggel pedig műszaki vizsgát tett a vas, minden OK volt, csak valószínűleg kell szereznem egy katalizátort, mert a CO értékek borzasztóak lettek :-/
mire elkészültem a lámpákkal (helyzetjelző izzókat is cseréltem, amik még világítottak, de ha már egyszer kibányásztam hozzáfértem, akkor megejtettem most, ne kelljen esetleg 2 hét múlva megint nőgyógyászkodni), addigra Tomi lefestette a 17"-es nyári felniket is - holnap talán felkerülnek a gumik!
bal + jobb első alsó lengőkar csere. (csak a jobb esett szét, de ha már egyszer építkezik - közben a balabbik szilentjei is elég repdezettek lettek). futóműállítás is volt, és szalad a kocsi egyenesen, kopogás nélkül, ahogy kell :-)
ja, közben kiderült, hogy a bal féltengely belsőbbik gumiharangja kiszakadt ... rendeltünk, legyen a polcon, aztán ha van egy kis idő, csere.
jelenség: hét közepe óta nyikorog a jobb első futóban valami.
további jelenség: hétvége óta az autó azt játssza, hogy gázadásra jobbra rántja a kormányt, elvételre meg visszarántja a kormányt balra.
tavaly augusztus elején cseréltük a jobb első alsó lengőkart.
és mi derült ki? az előbbre lévő szilent KIMÁSZOTT a helyéből. üresen lötyög a lengőkar szemében a szilent tengelye ... a lengőkar végén lévő gömbfej gumiharangja meg kinyílt. ebből bizony garis reklamáció lesz.
doki155 cartárs jóvoltából (ezúton is köszi!) hozzájutottam egy, az enyémnél sokkal jobb állapotú ICS-hez, amiből nem lógnak szanaszéjjel a gombok, úgyhogy ma (a részint a Montreallal töltött szerelős délután részeként) ICS-t is cseréltem.
ismét előjött az a véleményem, hogy: a) sok a drót; b) kevés a hely; c) hülyeség volt az Alfától ez az egybegyógyított ICS.
node a lényeg: szebb és jobb mint volt, kiválóan működik! bónuszként mintha jobban is szólna, de ezt lehet, hogy én képzelem hozzá :-)
pénteken elhoztam Felnis Pistától a nyári kereket - 15 évesek, az autóval kaptam, szóval mindenképp érdemes volt megnézetni. a görgőzésen és a perem lehúzásán kívül egyet kellett hegeszteni is, repedt volt.
jövő héten kap még szép fényt is, és mehet fel a nyári papucs!
3
541