pettinke - főkép
>> SzervizAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2015-02-25

betét+tárcsa csere, mert lekoptak mindenütt (az első betétekben tán 1 mm volt...), illetve nagy tempóról fékezve darált / morgott a fék - ennek az oka az extrabónusz volt: bal első féknyereg egyik rögzítő furatának elvásott a menete. hurrá, lehet venni bontott nyergeket, párban.
viszont: azóta harap a fék, nem nyüszög, és nem is darál.

 
>> SzervizAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2015-01-27

beverődnek az egyik hengersornál a csészék, most már másodszor ... és ettől lesz szelephangja a dögnek. pedig jó az olaj, de állítólag a turbós az ilyen (a szívó V6-ban ez nem jön elő)
most némi szerelés után megint csend van - így már hallani, hogy valahol fingik a kipufogó :-)

 
>> SzervizAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2014-12-19

az úúúúúgy vóóóólt ...
hogy nyikorgott egy ideje az autó bal eleje. nem találtunk semmit, széjjel rángattuk az összes lengőkart, gömbfejet, szilentet, axiált, nem lógtak. tán a gátló ... na jó, mégis inkább a kormánymű lesz az, 15 év után megadta magát. cseredarab beszerez, autó lerak, kispandába átül.

terv megbeszélése vasárnap este: kormánymű csere 1 nap, futóműveshez egy kör, aztán szelephézag-állításra vissza gariba a motorépítőhöz, következő vasárnapra családi fuvarra kell kölcsön Alexnak a gép. mondom: mindenképp előbb legyen a kormánymű, aztán foglalkozzunk a szelephézaggal, mert ... ki tudja.

hétfőn délben csöng a telefon: igazad lett ... közbejött valami, el van törve a bölcsőd. kis sokk, tanakodás, mindent a bölcső tart, azon nyugszik az összes motorbak, meg a hűtők egy nyúlvánnyal, meg a kormánymű (na jó, azt úgyis cserélni akartuk). márpedig nem szeretnénk a motort ehhez kikapni így utolsó héten ... amúgyis tele lett a műhely hirtelen munkával.

parádés megoldás: felülről befüggesztve a motort, szépen kijött a bölcső, kormánymű berak, ép bölcső felszerel - tegnap estére kész is lett az eredetileg ripsz-ropsz munka... de most nem szeretnék hozzányúlni a kocsihoz egy évig!
jade, szelepet azt még mindig kéne állítani :-(

közben azért 2 gondolat megfogalmazódott bennem:
a) hogy a toszba gondolta Giorgio, hogy ez egy jó megoldás? van a bölcső felső része (ami egy fura alakú lemez), amihez a bakok meg úgy minden csatlakozik, illetve ez van a bódéhoz csavarva. van a bölcső alsó része, ami egy lemezből hajlított űrszelvény, amihez az erősen teherhordó alsó lengőkar van bekötve. a két rész épphogy egymáshoz van pöttyölve ponthegesztéssel. MIÉRT?
b) mi a tököm történt az autóval előző életében, hogy ez így megfáradt? érdekes módon a kocsi bal eleje volt törve és szarul helyreállítva, ennek a kasztnis részét rakattam rendbe nyáron.

bónusz: megnéztem a felső, turbó utáni kis katalizátort, az tök jó. megnéztem az alsó, nagy hengeres katalizátort: át van ütve egy bazinagy csővel :-/
viszont nem nagyon lehet kapni sehol sem ...

 
>> SzervizAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2014-09-28

több "harci sérülés" is volt az autón, egy részéről én, másról meg mások tehettek, de kezdett annyira elhanyagoltnak kinézni, hogy nem lehetett tovább halogatni. átültem hát a csereautómba (Panda 1000, a négylábú mosógép 1991-ből :-) ), és némi csereelemekkel (kellett első lökős, mert előttem már szarrá foltozták valakik, meg bal első sárvédő, mert valaki félrekalapálta a régit) gyönyörű lett a kocsi, plusz egybe lett fújva a bal oldala, ahol eddig az ajtók színe eltérő volt.

nem állítom, hogy maradéktalanul sikerült a beavatkozás, mert a drága mester kihagyott két csavart a hátsó lökősből, valamiért nincs kürtöm, ráadásul mintha beleködölt a szélvédő bal szélébe ...

 
>> SzervizAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2014-07-14

kocsi bal eleje nyüszög ...
eredmény: bal felső lengőkar csere (tavaly tavasszal volt, egész jól bírta)

plusz majd valamikor kell egy kormánymű is, mert kezd lógni a balabbik vége. az axiál is lötyög picit, de azt majd ha a kormányművet izélgetjük. meg kiszakadt a gumiharang is. nade majd télen...

 
>> SzervizAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2014-04-18

elkészült a héten a 17"-es Nuvola szett újrafestése, ma délután végre volt időm elugrani a gumishoz, hogy feltetessem rájuk a már korábban beszerzett 225/45-ösöket.
szépek a felnik, a gumisoknak is tetszett :-) grafitszürke, a szélén egy natúrban hagyott gyűrűvel. kaptak fémszelepet, illik is hozzá.
most végre nagy tappancsokon van az autó!

bal csomitető teleszkóp csere - az előző darabnak többszöri veszkődés után is mindig leesett a gömbfeje, megelégeltem.

 
>> SzervizAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2014-04-16

a fórumon folytatott "nappali fény vs. xenon" polémia folytán eszembe jutott, hogy hátha azért nem látok jól, mert a xenon égők (valójában gázkisülés-cső, de a fene fogja állandóan ezt leírni) már túl öregek. elég jó ár/érték arányúnak tűntek a Hella égők, úgyhogy ilyenek szereztem, majd este nekiláttam a cserének.

hát kérem ... szétszedni sem volt egyszerű, mert berohadt csavarokkal kellett küzdeni, de az összerakáshoz kellett igazán a "kitapétázom a szobát kulcslyukon keresztül"-tudás... a jobb oldal volt iszonyat nehéz, a bal hozzá képest már sétagalopp. a régi égők sokkal kékebb fényűek voltak, ráadásul semmilyen jelölés nem volt rajtuk! se márka, se típus, se dátumkód! az új égőkkel brutál fény van ... láthatólag direkt lefelé tekerték a lámpákat, mert kevés volt a fényerő, és nem lehetett messzire vinni a kévét, de most majd hangolnom kell ezen is.

reggel pedig műszaki vizsgát tett a vas, minden OK volt, csak valószínűleg kell szereznem egy katalizátort, mert a CO értékek borzasztóak lettek :-/

mire elkészültem a lámpákkal (helyzetjelző izzókat is cseréltem, amik még világítottak, de ha már egyszer kibányásztam hozzáfértem, akkor megejtettem most, ne kelljen esetleg 2 hét múlva megint nőgyógyászkodni), addigra Tomi lefestette a 17"-es nyári felniket is - holnap talán felkerülnek a gumik!

 
>> SzervizAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2014-04-08

bal + jobb első alsó lengőkar csere. (csak a jobb esett szét, de ha már egyszer építkezik - közben a balabbik szilentjei is elég repdezettek lettek). futóműállítás is volt, és szalad a kocsi egyenesen, kopogás nélkül, ahogy kell :-)
ja, közben kiderült, hogy a bal féltengely belsőbbik gumiharangja kiszakadt ... rendeltünk, legyen a polcon, aztán ha van egy kis idő, csere.

 
>> SzervizAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2014-04-07

jelenség: hét közepe óta nyikorog a jobb első futóban valami.
további jelenség: hétvége óta az autó azt játssza, hogy gázadásra jobbra rántja a kormányt, elvételre meg visszarántja a kormányt balra.
tavaly augusztus elején cseréltük a jobb első alsó lengőkart.
és mi derült ki? az előbbre lévő szilent KIMÁSZOTT a helyéből. üresen lötyög a lengőkar szemében a szilent tengelye ... a lengőkar végén lévő gömbfej gumiharangja meg kinyílt. ebből bizony garis reklamáció lesz.

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2014-03-30

doki155 cartárs jóvoltából (ezúton is köszi!) hozzájutottam egy, az enyémnél sokkal jobb állapotú ICS-hez, amiből nem lógnak szanaszéjjel a gombok, úgyhogy ma (a részint a Montreallal töltött szerelős délután részeként) ICS-t is cseréltem.
ismét előjött az a véleményem, hogy: a) sok a drót; b) kevés a hely; c) hülyeség volt az Alfától ez az egybegyógyított ICS.
node a lényeg: szebb és jobb mint volt, kiválóan működik! bónuszként mintha jobban is szólna, de ezt lehet, hogy én képzelem hozzá :-)

pénteken elhoztam Felnis Pistától a nyári kereket - 15 évesek, az autóval kaptam, szóval mindenképp érdemes volt megnézetni. a görgőzésen és a perem lehúzásán kívül egyet kellett hegeszteni is, repedt volt.
jövő héten kap még szép fényt is, és mehet fel a nyári papucs!