Tagok >> psychoati >> 159 1.9 JTDM 16V SW >> Blog
- Típus:159 1.9 JTDM 16V SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2006
- Színe:fekete
Kedden leadtam az autót D.Z.-nek, szívósor "örvénycsappantyútlanításra", szívósor takarításra és kipufogó tőcsavar pótlásra. A tőcsavarhiánynak már hidegen hangja volt és ki kis kormolt. A szívósor lapátok pedig már feladták a szabályos működésért folytatott harcot. Barkácsoltam már rajta kicsit, de nem hozott átütő sikert, így gondoltam inkább hatástalanítom (szerintem egy tök fölösleges hibaforrás). Ma szóltak, hogy készen van a gép. Azt mondták a srácok, hogy városon belül is fogok változást érezni. Gondoltam biztos kicsit könnyedebb lesz. Hát könnyedebb lett! Mintha kifújta volna az orrát :-D! A második pirosnál már tudtam, hogy autópályán is le kell tesztelnem. Elképesztően fürge lett. Megszűnt a turbónyomás ingadozás. Már majdnem úgy megy ahogy szeretném.
EGR+DPF bent.
Lecseréltem a váltóban az olajat. (Természetesen TUTELA ment bele.) Nem tudom mikor lehetett cserélve, teljesen tiszta anyag jött le belőle. A leeresztő és a szintjelző csavarok könnyen kijöttek, viszont a betöltőt nem tudtam kiszedni egyszerű módszerekkel. Levegő kulcs sem lazította meg. Így a szintjelzőn töltöttem be a friss olajat. Megemeltem az autó elejét, hogy sikerüljön túltölteni. 2,5 L ment bele.
Az első téli Pirellik kopottak voltak, kapott az autó előre új Firestone winterhawk 3 gumikat.
Km: kb 308600
Semmi érdekes nem történik. Az autó megy megy és megy. Ma felraktam a téli gumikat. Sajnos két télit vennem kell, mert csereérett lett. Az akksim gyengélkedett, amit ma sikerült kicserélni.Tegnap (pénteken) hívtam Erhard -ot, hogy kellene egy akkumulátor az autóba. Kb 5 perc múlva hívott is, hogy a pesti raktárban át is tudom venni. Gyorsan ment :-) . Kapott még az autó cápauszony antennát, és kapott előre ledet. Határozottan jobb lett a fénye, viszont a cápa valószínűleg repülni fog. A rádióvétel kritikán aluli lett.
Az ajtók belső lemezét szigetelni kellett, mert bejött a víz esőben. Lemez elemel, letakarít, paszta benyom, csavarok vissza. Remélem ez elég neki.
UI:(2017.12): elég lett :-)
Km: kb 306500
Még a hétvégén megnéztük apóssal, hogy milyen rugókat lehetne rendelni, természetesen két darabot mindkét oldalra. Hétfőn hívott, hogy megrendelte a hátsó rugókat. Csúcs! Kedden délelőtt hívott, hogy megérkeztek. Übercsúcs! :-) Szerda szabadság, tűz haza futőművet építeni! :-) Suplex cucc került bele. Remélem jól fog teljesíteni hosszú távon. Sikerült még délelőtt elkezdeni. Gondoltam pikk-pakk szét-összedobom, aztán egy gyors próbakör és örülünk. Hááááát majdnem. Eltoltam vele a napot. Nem egy vészesen nagy kihívás, de az időt felemészti. A törött elég könnyen kifordult a helyéről, a másik oldalit biztatni kellett, kérte a pajszert is. Befelé az újak pedig követelték. Ki kellett bontani a puttonyban az oldalkárpitot is. A hátsó ülés támlájának a szélső fix részét is. Másodszorra már gyorsabb lenne ;-). Aztán próbakör. Határozottan jobban mozog az új rugókkal, kicsit feszesebbnek érződik a fara. És felkúszott egy kígyó is az index alá :-)
Eljött az injektor csatlakozók cseréjének a napja. Végre megszűnik az idegesítő hiba. Kora délután indultunk a műhelybe, és amikor odamentünk az autóhoz feltűnt, hogy éjszaka megültette magát. Leginkább a bal oldali farát. Hemperegtem ott kicsit hátha látok valami érdekeset, de nem szúrtam ki semmit. Amikor odeértünk a műhelybe az első dolog az autó megemelése, bal hátsó kerék le. Ekkor nyert értelmet az a hatalmas csattanás amit éjjel hallottam úgy, hogy a paripa a ház előtt parkolt, én meg félálomban voltam bent a házban. Bal hátsó rugó feladta a harcot. Hurrá! Nem baj, legalább új lesz benne, jobban ragad az úthoz :-). Nyugtáztam, hogy ezzel nem megyünk ezen a hétvégén haza :-(. Nagy elkeseredve azért gyorsan kicseréltem az injektorok elektromos csatlakozóit. Nem volt izgalmas feladat. Sajnos nagy próbálgatás így nem volt.
Ma megérkeztek az injektorok elektromos csatlakozói. Elaforg-nál rendeltem, 3 munkanap alatt meghozták. A múlt héten is volt hiba (valószínűleg) a csatlakozók miatt. Hillholder, VDC, ASR. Lámpát nem gyújtott, autó leállít, kulcs ki-be, aztán minden ok. A hétvégén valószínűleg be is következik a csatlakozók cseréje.
Nos a hétvégén ismét volt egy kis szervízelni való. Lassan, de biztosan haladok tökéletesség irányába :-D. Amikor a hosszbordás szíjjat cseréltem akkor nagyvonalúan a görgőket jónak ítéltem - hát nem kellett volna. Sajnos trehány módon nem cseréltem ki a feszítő görgőket, amik nem voltak makulátlanok és el is kezdték a szíjjat erőteljesen koptatni. Így most kicsréltem ismét a hosszbordást (Gates) és a mind a három görgőt (SKF) is.
Sajnos nem sikerült még injektor csatikat bezserezni, így csak a csatlakozó fém részének összenyomkodássával próbáltam a kontaktot helyreállítani. Egyelőre jó, de a csatlakozók cseréje fog csak megnyugtatni.
A hosszú hétvégére való tekintettel kitaláltuk a kis feleségemmel, hogy menni kellene egy jót klettersteigezni. Azért hogy egy jót is autózzunk, de ne legyen több napos esemény Mödlingre esett a választás, és akkor hazafelé már ugorjunk be az AlfaNight-ra is :-). Így hát tegnap mentünk egy viszonylag hosszú etapot, BP-Mödling-Balatonakarattya-BP, ami kb 600 Km lett. Hazafelé jöttünk még Ausztriában amikor már azon gondolkodtam, hogy majd jól megírom mennyire megbízható és hibamentes az autó amikor rántott kettőt aztán telesírta a kijelzőt mindenféle meghibásodással (hill holder, ASR, VDC), és Check Engine lámpát felkapcsolva hagyta, meg a rángatás is megmaradt. Szerencsére pont egy pihenő közelében történt az eset. Laptop is és diag kábel is volt nálam, a hiba: P0203 - 3. henger befecskendező. Finom para után eszembe jutott, hogy nemrég olvastam itt, hogy valaki járt már így, és az injektor csatik kontaktja a felelős ezért. Elő a féktisztítót, 3-as henger csati széthúz, befúj, összedug. Hibát töröltem, aztán indítás. Hiba eltűnt, viszont a parkolóból sem értünk ki ismét előjött. Para ismét ON állásban. Hiba kiolvasva (P0203), kitörölve. Ekkor széthúztam az összes csatit, aztán jó vastagon befújtam mindet. Autó indít, hiba nincs. Vígan indultunk tovább. Semmi hiba, para OFF. ...egy darabig. Kb Pannonhalma környékén ismét előjött a probléma. A hibaelhárítási eljárás ugyanaz volt. Meg is oldódott. Irány Balatonakarattya AlfaNight. Körbenéztük a sok csinos autót, dumcsiztunk, ismerkedtünk kicsit, aztán indultunk tovább Pestre. Elindulás után kb 2 Km-el ismét dadogás és hibakód. A hibaelhárítás már rutinszerűen ment sajnos :-(, de a lelkére beszéltem, hogy mára ennyi szivatás már elég volt. Biztos érezte, hogy nagyon tele van a hócipőm a hisztijével és így hazáig már nem sírt. Ezektől a hibáktól eltekintve pompásan teljesített az autó. Nem éreztem azt, hogy már nincs kedvem beleülni, sőtt ha úgy lenne ma ismét lenyomnám ezt a kört. Átlagfogyi 6,2 körül lett.
... injektor csatikat kell neki ajándékoznom.
Végre sikerült időt, energiát és segítséget szerezni a vezérlés csréhez (köszi Zolcsika). Nem tudom mikor volt csrélve és egyre jobban ráparáztattam magam, de tegnap végre megoldódott természetesen vízpumpával együtt. A szett Gates, a vízpumpa SKF. A csere közben én csak inas voltam a mester mellett, kikapcsolódási időben pedig a hátsó stabilpálcákat cseréltem ki kopogásmentesítés végett és szétszedtem az EGR-t megvizsgálni, hogy ő lehet-e a ludas a turbónyomás ingadozás miatt. A stabpálcákat csak sarokcsiszolóval sikerült meglazítani, TRW került fel. Az elsőket is cserélni akartam, de elfogyott a lelkesedésem. Majd egy másik alkalommal. Sajnos így járt a váltóolaj is, ő is a puttonyban maradt. Az EGR nem volt vészesen kormos, a belső része viszont nagy meglepetésemre úgy nézett ki mint az új. Valószínűleg nem ez a hiba oka...
Viszont fetűnt, hogy a szívócsőben lévő lapátkákat mozgató pálca le volt esve a helyéről. Nem volt egyszerű kioperálni a helyéről. Azért tudott leesni mert a műanyag "csatlakozók" ki voltak kopva. Átmeneti megoldásként a csatlakozó fej megmelegít, aztán fogóval körkörösen összenyomkodva ment vissza a helyére. Felpattantak, teszt, ottmaradtak, örül :-D . Próbakörön kiderült, hogy sokkal lelkesebb a szerkezet gázadásra, de nem vagyok még maradéktalanul elégedett. Valami még nem az igazi. Viszont meglett a 300 :-D. Ezek a fránya olasz masinák... ;-)