Tagok >> psychoati >> 159 1.9 JTDM 16V SW >> Blog
- Típus:159 1.9 JTDM 16V SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2006
- Színe:fekete
Tegnap este amikor hazaértem szőrnyű kopogós-kotyogós hangra lettem figyelmes. A jobb elejéből jött, fodulatra változott. Ma reggel mennem kellett dolgozni és abban bíztam hogy nem fog szétesni semmi az autón. Nem esett szét :-). Délután irány D.Z. hogy szakértsen rá mi a rendelleneség. Rászakértett. Szíjtárcsa. Vagy mázlim van, hogy van nála minden is, a lényeg hogy előkapott egy újat és ott frissen melegében ki is cserélték. Amíg dolgoztak az autón meghívtak egy frissen főtt kv-ra is. Fullos ellátást kaptam ismét :-)
Km: ~331000
Semmi extra, olaj-olajszűrő-levegőszűrő-pollenszűrő-üzemanyagszűrő cserélve.
Km: ~328000
Halk zümmögéssel kezdte, majd napról-napra hangosabb lett. Fodulatszám emelkedéskor hangosodott. A nagy hallgatózás kiderítette, hogy a szervószivattyú elérte az ittélőképességének a végét. Telefon D.Z.-nek, hogy szakértse meg ő is, egy véleményen voltunk. Felújítás mellett döntöttem. Péntek délután leadtam az autót, hétfő délután már vígan róttam vele az utakat. Visszaállt a rend :-)
Van egy olyan hobbim, hogy autózások után felnyitom a motorháztetőt és szétnézek a motortérben -nem hagytam el semmit, fojadékok megvannak, potyautas nem rejtőzik ott stb. Nos általában minden ok de január első felében felfigyeltem egy kis dzsuvára a jobb oldalon kifröcsögve a haspajzsra meg a féltegely és a kormánymű környékén. A szervóolaj szintje nem változott, a többit meg csak aknából tudtam volna megnézni -aknám sajnos nincs. Volt még más nyűg is: az önindító elég lassan forgatta a motort, a váltókar harmadikban motorfék esetén reszketett, alsó turbócső a végét járta.
Felvettem a kapcsolatot D.Z.-vel átvizsgálás ügyében.
A következő héten megnézte, felmérte, munkalap aztán árajánlat. Gyorsan ment a dolog, a rákövetkező héten már vittem is szervízre. A dzsuva oka az olajszűrő műanyag fedél szivárgása volt, a váltókar reszketés pedig a két alsó motortartó cseréjével megszűnt és az alsó turbócső is ki lett cserélve. Nem volt fennakadás.
Km: ~320000
Szerdán kezdtem el a "készítsük fel műszakira" műveletet. Sok javítanivaló nem volt, folyamatos a karbantartás :-) . Amit cserélni kellett az a két első stabpálca -már nagyon kopogtak - TRW ment bele. A balos rendszámvilágítást kellett javítani, ami kiderült hogy csak kontaktos. A legnagyobb meló a vonóhorog felszerelése volt. Ezzel kezdtem szerdán. Nagy segítség volt Dömpi (il dottore) blogja, így nagy meglepetés nem ért. Én is a Bosal mellett döntöttem, csak az enyém nem szerelhető. Az összes csavarozási pontot méregetni kell, nincs előre jelölve. A leírás viszont tartalmazza. Nem annyira nagy munka a felszerelés, inkább időigényes. Hátsó lámpák ki, lökös le, kipufogó hővédő le. én kiszereltem a kárpitozást is, mert ott kell furkálódni. A hővédőből ki kell vágni egy darabot hogy elférjen a horog. Sajnos a lököst is meg kell vágni kicsit, összerakva szerencsére nem feltűnő. Csütörtökre maradt a két stabpálca, meg az elektromos bekötés. A pálcák leszerelése természetesen nem volt egyszerű, de egy jópofa csőfogó segített. A kábelezés kicsit megizzasztott, de az is a helyére került. Így pénteken sikeres műszaki vizsgát tett a paripa.
Km: ~314000
Sikerült beújítani 17-es MAKulátlan felniket :-). Sokkal jobban mutat az auto mint 16-on. Elégedett vagyok!
Kapott az autó egy alapos mosást, aztán a kis makacs koszokat is kipucoltam (amennyire az idegrendszerem engedte). Ezután körbewaxoltam az autót Turtle-el. Kézzel csináltam az egészet, de azt hittem sose érek a végére :-D. Kész lett, és jobb lett az autó fénye is. Elégedett vagyok :-)
Kb 80-al haladtam és amikor kicsit gyorsítani akartam, mindenféle előjel nélkül az autó nem akart gyorsulni. Nem vészüzembe kapcsolt, csak erőtlen volt és a hangja olyan mint akinek szorulása van. Semmi hibát nem mutatott, lámpát nem gyújtott. Félreálltam, benéztem a motortérbe hátha látok valami rendelleneset. Kicsit darabosabbnak tűnő alapjáraton kívül semmi. Akkor reboot aztán elszámolok háromig azt jó lesz. Hát nem lett jó. Alig indult be és azt is csak gázadásra. Dobott hibát is. Természetesen nem volt nálam semmi amivel megnézhettem volna. Munkahelyig elevickéltem, javulás nuku. Letámasztottam, ott hagytam.
UPDATE1
Másnap visszatértem nagy erőkkel - MES, szerszámok és hatalmas önbizalom. Hibakód: P0016. Ok hiba töröl, autó indít. Abban a pillanatban vissza is jött, és az autó nem indul. Röffen egyet majd le is áll. Addig jutottam, hogy jó esetben csak a vezérműtengely érzékelő hibás. Amikor lehúztam a csatit akkor sikerült gázadással beröffenteni. ...megrendelem az érzékelőt.
UPDATE2
A szenzort még vasárnap megrendeltem, viszont volt egy kis galiba (nem volt az a típus már raktáron és másik típust kellett választani - itt napok teltek el mire sikerült a végére járni) de végül postáztak egyet. Na az máig nem ért ide (2018.04.27). Gondoltam bontóból veszek addig egyet, jó lesz az is addig amíg nem érkezik meg az új. Az alfadepo-s srácoknál volt is. Elugrottam érte, majd beépít és teszt. Sokat nem ért a mutatvány. Annyit, hogy összedugott csatival is sikerült beindítani hidegen, de a P0016-ot beírta. Felhívtam D.Z.-t egy kis hozzáértő szaktanácsért meg időpont kérésért. Megnyugtatott, hogy nagyobb baj is lehet, mint amire én gondoltam. Titokban abban reménykedem, hogy a bontott érzékelő is romlott volt.
UPDATE3
Megérkezett az új szenzor (2018.05.03), be is építettem, de semmi változás. A jövő héten megy szervzbe.
UPDATE4
2018.05.08. D.Z.-hez leadva az autó.
UPDATE5
2018.05.24. Elhoztam az autót! HURRÁ! :-)
Nos az eredeti hiba diagnosztizálása és javítása gyorsan megtörtént. A hibát a vezérlés okozta. Az lett a döntés, hogy akkor kapjon új komplett gyári vezérlést. Nem tudtam volna nyugodt maradni ha nem komplett csere történik.
Ekkor jött a csúcsötlet. Ha már úgyis csáposon van az autó, akkor nézzék már meg a turbót hátha csökket a tengely kottyanása. Hát nem csökkent. Turbó le, felújítás. Ez megnövelte kicsit a szervízben töltött időt, és alig észrevehetően a költségeket is :-D . Utólag kiderült, hogy majdnem sikerült kinyírni a turbót, a lapát már belemart a házba. Mázlista vagyok! És akkor már olaj, olajszűrő levegőszűrő csere.
Km: 310950
A Start gombom gyalázatosan kopott volt és már cserélni akartam, de akkor megláttam ahogy Yani kicsinosította. Én is akartam egyből :-D. Meg is lett. Legalább 20 le plusz. :-D
WISH
Ma megkaptam a drága kicsi feleségem karácsonyi ajándékát :-). B oszloptól hátrafelé fóliázás az üvegekre. A legsötétebb verziót választottam. Reggel leadtuk az autót, kora délután már lehetett is érte menni. Gyors és szép munka volt. Szerintem elképesztően jól néz ki :-). A kulcsomat is megleptem egy uj emblémával.