Mutasd

>> Egyéb2016-12-22

Elvitték motor nélkül, mivel egyben ment el és nem látom, ahogy megbontják, így nem bánt, darabjai majd tovább élnek egy testvérében :)

 
>> Egyéb2016-06-02

Pár hónappal eladás után rátaláltam a neten a szekérre. Motorhibásan árulták, ezen nem is csodálkoztam. Aki megvette tőlem egy idióta hegyi pásztor volt. Vicc volt az ár, amin hirdették, gondoltam megér egy próbát. Telefonon keresztül sikerült az ár 30%-át lealkudni, majd még aznap elmentünk megnézni (mi már tudtuk, hogy hozzuk). Körbenéztem, a motortérben szomorúan láttam bizonyos változásokat. Mindegy is volt már akkor, hoztuk. Szerdától hétfőig nem nyúltam hozzá, majd hétfőn kb. 17:00-kor elkezdődött a motor kiszedése. Mivel minden csupa olaj és gépzsír volt, minden csavar könnyen megengedett. Nem örültem a beleöntött olajnak, nem örültem annak a "leszarom, jó ahogy van" stílusnak, amit láttam. Este 22:00-kor kiköltözött a motor, váltóval együtt. A motor ahogy van, használhatatlan, komplett generált igényel. másnap körbemostam az egész motorteret, örömmel néztem a váz, bölcső és körülötte lévő berendezések állapotát. 18 éves, de letagadhatna az állapotát nézve akár 10-et is. Ezután a váltó következett. Az is alapos mosás után kerül vissza a motor oldalára. A következő folyamat az lesz, hogy szétszedődik a motor és megnézem mit lehet menteni és mi szorul cserére.

 
>> Egyéb2015-08-28

Tegnap elvitték a kocsit... 4 évnyi dédelgetés, szerelgetés, ápolás és gondoskodás után elment... A gyerek, aki megvette nem sokat értett az autókhoz, de le volt nyűgözve.... már ameddig ment vele, mivel 30 km megtétele után odavágta a motort valamihez és 99%-ra be is sütötte azt a 2 literes TS-t, amire én mindig büszke voltam, hogy hibátlanul működött...
Azt hiszem ez az utolsó bejegyzésem, szép 4 és fél év, valamit 36 000 km volt.

 
>> Szerviz2015-08-24

Egyik napról a másikra nagyon csúnyán elkezdett kopogni az autó eleje. Átnéztem a futóművet és a bal felső lengőkaron lévő anyák meglazultak, mert nem volt éppen tökéletes a menet a gömbfejen, az a vackában vergődött fel-le. Leszedtem tartóstól, majd megpróbáltam szétszerelni, de ő úgy gondolta, hogy nem kíván több részre osztódni. Sikerült eltörnöm a csavart, és csak úgy tudtam levenni a régi lengőkart, hogy letörtem a szilenteket tartó füleit. Ma átfúrtam a csavart, majd kapott újat, és kisebb nehézségek árán, de sikerült a helyére rakni. TRW-t kapott, remélem "csak" ennyi volt. Igazából a gömbfejek 3 év után tökéletes állapotban vannak, sajnos ennek a menete sérült annyira, hogy tovább nem bírta. Eddig a tárnoki gömbfejes műhely nagyon jól vizsgázik nálam.

 
>> Szerviz2015-07-25

Történt az egy éjszakai kocsikázás folyamán, hogy egyik pillanatról a másikra megszűnt létezni az első, második sebességi fokozat. Nem láttam rögtön a hiba okát, így egy ideig pihentettem a kocsit. Ma rászántam magam, hogy a végére járjak. Először kiszedtem az akkumulátort és a tálcáját, majd első körben az olajat ellenőriztem. Az rendben volt. Utána jött a kulissza, ott nem sokáig kellett nézelődni, azonnal szembetűnő volt a hiba, az ellensúlyt tartó két darab 8-as csavar kilazult, s az a súly csak ott lógott. Meghúztam a csavarokat, kipróbáltam a sebességeket és tökéletes. Jobb, mint akkor volt, mikor a kinyomócsapágy miatt le majd fel volt téve a váltó.

 
>> Szerviz2015-06-07

Találtam egy cartársat, aki verhetetlen árakon ad alkatrészt. Így történt, hogy pótoltam olyan dolgokat, amelyeket már az első pillanatban kellett volna.
Kicseréltem a jobb hátsó kilincset, törött volt az egyik füle. Kicseréltem az ablakemelő mechanizmust, motorral együtt, kapcsolóval. Vettem bal hátsó kilincset, de azon még agyalni kell hogy lesz összerakva 2-ből. Haladok a benzines összerakásával... ha már eladni nem tudom

 
>> Szerviz2015-05-27

Azt hiszem a legelső szerviz az autóval kapcsolatban az volt, hogy tettem bele új szelepfedél tömítést. Már újkorában is kellett alá szilikon, mert nem tömített 100%-osan. Mikor a drága ex-új tulaj visszahozta a kocsit és problémám volt a gázreakcióval, gyújtással, levettem a szelepfedelet, hogy megbizonyosodjak a vezérlés helyes pozíciójáról. Ekkor lekapartam a szilikont és mivel nem volt kéz alatt, nélküle raktam össze a szelepfedelet. Rossz ötlet volt. Ma az egész tömítést zsírtalanítottam, majd megkentem egy kevés motorra való szilikonnal.

 
>> Egyéb2015-04-19

Szinte egy évet vegetált az autó. Állt az udvaron, havonta-kéthavonta beindítottam, de nem mozdultam vele sehova. Sajnáltam, mert az állapota ezt nem indokolta, viszont mindenhova a JTD-vel jártam, a városban meg elszaladgáltam egy Favorittal. Szerencsére ezen a téren van valami pozitív változás, tegnap (2015. 04. 18.) elővettem, ellenőriztem a fontos dolgokat, majd éjszaka 2:30-kor beindítottam és letekertem vele 950 km-t problémamentesen. Komáromba volt utam, de útközben Gödöllőre is beugrottam, illetve BP-n is köröztem párat. Nagyon kellemes volt az út, még akkor is, ha 20 LE és 200 Nm forgatónyomaték mínusza van a JTD-vel szemben. Semmi vibrálás, rázás, csapágymorgás.... ahogy nyomtam a gázpedált, úgy gyorsult. Örömteli érzés, ahogy egy 17 éves "szarolasz" a mai közlekedésbe tökéletesen beillik mint a pályán, úgy a városban is. Az autópályán sem mentem lassan, 130-150 km/h tempóval közlekedtünk, de ezt is bírta szó nélkül. Kuplunggal sem volt problémám, de ettől azért féltem picit. Mindeözben a km-óra közeledik a 169 000 km-hez.

 
>> Egyéb2015-03-16

Száz év után végre megjavítottam a hamutálca ajtaját. Mikor a hifivel csináltam valamit még régen, szétszedéskor véletlenül széthúztam az ajtót. Sehogy nem tudtam anno összerakni, hogy működjön, viszont hétvégén annyira unatkoztam, hogy nekiültem. 15 perc alatt kész is volt, úgy működik, ahogy kell :)

 
>> Szerviz2015-02-21

Mivel kb. 300 km-s táv után a kuplung megszűnt létezni, kicseréltük a kinyomócsapágyat is. Szívtam vele egy keveset, de lényegében semmi extra. Csak a váltót kell levenni :) Egy gumicsövön szivárgott az olaj a szervóból, azt is kicseréltük, ha már arra jártunk.