Mutasd

>> Egyéb2013-03-29

Kb. 2 éve rendeltem a www.autodekor.hu (www.matricamania.hu) weboldalról 3 darab műgyantás matricát, amin az ystuc féle logó szerepelt, és az emblémát helyettesítette elöl-hátul. Ennyi idő kellett míg teljesen használhatatlanná vált. Tavaly (2011-ben) szerettem volna ismét műgyantás matricákat rendelni tőlük, a kommunikáció, valamint a terv és elkészítés közti idő borzalmas volt, ezúton is köszönet Oláh Péternek a 3 hónapos várakozást, rossz méreteket, stb. :) Szóval úgy gondoltam, hogy feleslegesen dobom ki a pénzt, ennyi időt egy mezei matrica is kibír, és a környéken már foglalkoznak is ilyennel. A műgyantás árának kevesebb, mint feléből kijöttem, igaz csak egy egyszerű fehér matrica, de jó szolgálatot tesz.

 
>> Tuning és extra2013-03-27

Egy újabb elemet kihúzhatok a kívánságlistáról. Ma megérkezett a karbonhatású gyári középkonzol, szerintem remek állapotban. apróbb karcok vannak, de úgy hiszem a jelenlegi fa utánzatú elbújhat mellette. Remélem kis idő múlva be is szerelhetem, már rég várok erre.

Update (2013.03.27.)
Ma Lacci33 cartárssal beraktuk a középkonzolt, imádom!

 
>> Tuning és extra2013-03-22

Már megint belefogtam.... sajna ahányszor fújtam a pajzsot és a két csíkot, szinte rögtön "ledobta" magáról a festéket, mivel a krómot csak megcsiszoltam egy kicsit és úgy fújtam. Elegem lett ebből, és belefogtam az egész krómréteg leszedéséhez..... hobbiszerszámokkal hatalmas sz*pás, meg időm sem volt állandóan azzal foglalkozni, de csak kész lett. miután lecsiszoltam, gitteltem picit, aztán alapozó festék, majd fekete.Az előző verziónál kiszakadt a hátulján lévő csavar, így ezt ma pótoltam egy másikkal, amit műgyantával rögzítettem a helyén. A két "légbeömlőt" a pajzs két oldalán kicsit megváltoztattam, azok is kaptak rácsot, illetve a középső csíkok eltűntek. Gittelés után ezt is lefújtam alapozóval, matt feketével.... mivel az egészet még nem raktam össze, így az összképet csak holnap fogom látni, remélem tetszik majd :)

 
>> Egyéb2013-03-07

---Hatalmas köszönet barátnőmnek, aki segített mindenben! :)---

Egy jó ideje tervbe volt véve, és igazából nem is tudom miért nem valósítottam meg azt eddig, hogy leszedjem a feliratokat. Amikor megvettük a fekete 146-ot, nagyon tetszett, hogy nem volt rajta egy krómozott betű vagy szám sem, és az 56-ról 2 év után szedtem le. A módja és a menete nem volt túl műszaki megoldású, de azért leírom, hátha szeretne valaki más is rajtam kívül "lowcost" módszerrel feliratot eltávolítani :)
Szóval:
1. Vegyünk egy 25 éves hajszárítót
2. Keressünk vastag cérnát (tetszőleges színben;)
3. Melegítsük fel a feliratot, majd a cérnával "vágjuk le"
4. Óvatosan szedjük le az ott maradt ragasztóréteget
5. Nekem a 4. pontnál segített egy kis köröm és hígító páros
6. Olaszországból kapott tisztítószerrel átmosni
7. Polírozni egy picit, hogy még véletlenül se maradjon nyoma
8. Nézni, hogy milyen munkát csináltunk :)

Tudom, hogy a módszer és a hozzá való eszközök nem voltak túl úriasak, de segítettek. Fő a kreativitás.

 
>> Egyéb2013-02-28

Megérkeztek az 1-2 hete rendelt dolgok a kocsiba. Igaz, hogy a telefonos navigációt könnyíti, de akkor is Alfázás közben. A csomag tartalma egy telefontartó és egy töltő, amivel egyszerre 2 eszközt tudok tölteni.

 
>> Autóápolás2013-02-17

A héten szépen sütött a nap, más teendőm nem volt, mint nekilátni a tavaszköszöntő nagytakarításnak. Végül is semmi extra, csak kiporszívóztam, port töröltem. A nyári kerekeket lehoztam a padlásról, kaptak egy alapos tisztítást, főleg a belső oldalon, minden aszfaltdarabot eltávolítottunk, illetve kiszedtem a kavicsokat, hogy majd tavasszal 2013-as kavicsokat gyűjthessek :)

 
>> Autóápolás2013-02-11

Ma jött el az ideje, hogy 2013-ban először megmossam. Nagyon koszos volt már, és az alját is meg akartam szabadítani a sós víz lerakódásaitól. A tél hatása ismét megmutatkozott, sajnos a küszöb mindkét oldalon elkezdett rozsdásodni, ezt tavasszal mindenféleképpen javítanom kell, nagyon csúnya látvány. Egy vedér langyos víz, autómosó szivacs, magasnyomású és G-wash.... :)


Mellesleg ma 2 éve, hogy együtt járjuk az utakat. :)

 
>> Szerviz2013-02-01

Második nekifutásra sikerült orvosolni az önindító problémát. Hülye fejemmel elnéztem a bekötést, és rosszul raktam össze az egészet, emiatt sajnos eléggé megöltem a Denso/Magneti marelli önindítómat. Második próbálkozásra raktam vissza a gyári BOSCH önindítót, szét sem szedtünk annyi dolgot, mint előtte, mégis ugyanúgy szerelhető volt a dolog. Fele annyi idő alatt cseréltük ki, mint legutóbb, és most minden tökéletes (egy darabig:). A másik önindítóba valahonnan beszerzek egy elektromágnest, és azt is működővé varázsolom, így lesz egy tartalékba, ha véletlenül gubanc lenne. Az indítás hangja sosem volt még ennyire kellemes, mióta nálam az autó. Köszönet mreninek a gyors segítségért!

 
>> Szerviz2013-01-31

Úgy január közepén kezdődtek a furcsa dolgok. Az autó először rettenetes zajjal "lepett" meg, majd jöttek az olyan problémák, hogy nem indult az autó, nehezen forgott az önindító, majd egy szép napon teljesen kiütötte valami az aksit.... sajnos egyértelművé vált, hogy az önindító megadta magát, s mivel könnyen szerelhető helyen van, nagyon örültem is neki. :))))) 4 órás szerelés után sikerült kivarázsolni a régi önindítót, és biztos vagyok abban, hogy egy nőgyógyász képességeinek dupláját adtam bele a munkába. mreni cartársnak köszönhetően beszereztem 2 használt önindítót, az egyik egy ugyabolyan BOSCH, mint az enyém volt, a másik viszont Denso/Magneti Marelli gyártmány, ami picit erősebb is volt a gyárinál. Persze a jobbiknál maradtam, s be is szereltük a D/MM önindítót.... Első próbára tökéletesnek tűnt a dolog, így gondoltuk, hogy jöhet az összeszerelés. Miután az utolsó csavart is beraktuk a helyére, újra indítottam a hintót, megint minden probléma nélkül ment.... kisebb járatás után szerettem volna még 1x beindítani, de az önindító már csak forgott, a fogaskerék nem ugrott ki, hogy meghajtsa a lendkereket. Így fülig érő mosollyal a szánkon ismét hozzákezdhetünk a kiszedésnek, szerelésnek, visszarakásnak, s remélhetőleg már sikerrel fogunk járni.

Ui. A régi önindító szétszedése után ez a látvány fogadott:

 
>> Egyéb2013-01-04

Tankoltam ismét ebből az üzemanyagból....
Költségem: 60€
Tankolt mennyiség: 37,5 l
Megtett táv (teljesen vegyes használatban): 500 km
Átlagfogyasztás: 7,5l/100km

meg vagyok vele elégedve.