Nem igazán vezettem a blogot az autóról.
Természetesen minden szezonkezdésnél megvolt az olajcsere, pedig pár száz km-t mentem csak az autóval évente.
Minden alkalommal 10w60 Motul olaj került bele és valami jobb minőségű olajszűrő.
Levegőszűrőt azt nem cseréltem minden évben, de szinte semmi szennyeződés nem volt benne, mert azért ránézni ránéztem.
Látszódott a váltóházon, hogy picit szivárog a fékolaj a kuplung munkahengerből. Szerencsére nem volt túl nagy meló kicserélni, minimális bontás kellett csak hozzá, hogy hozzá lehessen férni. Bosch munkahenger került bele.
Már 6 éve amióta nálam van az autó szerettem volna szélterelőt. Eddig halasztódott a dolog, mert annyira keveset megyek az autóval, hogy nem tartozott a létszükség kategóriába. Utángyártott használtat szereztem be, kicsit kellett fúrni-faragni hozzá, de nem volt probléma, sikerült a mutatvány.
Az akku lefogató valamiért hiányzott a kocsiból, eddig egy házi barkács megoldással volt lerögzítve, de ebből is sikerült egy bontottat beszerezni, így már ez is gyári megoldás.
Sikeres műszaki vizsga 2022.05.26-ig
Ebben a hónapban lesz 6 éve nálam az autó, így a km futás helyett az évek száma miatt kellett cserélni pl a vezérlést. A hátsó fékbetét nullára kopott, elég lett volna csak azt cserélni, de inkább kicseréltettem kompletten az összes tárcsát-betétet. A termosztátom már vásárláskor se volt jó, most az is cserélve lett. A szokásos olajcsere meg adott volt. A szerelést Szentbalázson Erdő Attila végezte. Köszi.
- komplett vezérlés készlet vízpumpával (gyári, a balansz szíj dayco)
- vezérlésmódosító (gyári)
- hosszbordás szíj (Gates)
- szelepfedél tömítés (gyári)
- motorolaj (Motul 10w60)
- olajszűrő (gyári)
- féktárcsák első+hátsó (Rotinger fúrt mart T5)
- fékbetét (első Steinhof sport, hátsó gyári)
- fékolaj
- fagyálló
- termosztát (Vernet)
- motorháztető teleszkóp
Km. óra állás 81400
Kell néha kis változatosság. A Zender Sienákon a gumik már amúgy is elöregedtek, tehát egy garnitúra új gumit mindenképp vennem kellett volna. Gondoltam, hogy a következő 5-6 évre lecserélem a kerekeket is. Az Alfa GT gyári 18-as Toora felnijei mellett döntöttem, nagyon tetszett eddig is, és azt hiszem a Spideren is jól mutat. A felnik most lettek felújítva/fényezve, és 2017-es évjáratú kb 3000km-t futott 215/35 R18-as gumikkal kaptam ami pont a tökéletes váltóméret.
A Zender Sienákat pedig megtartom és a következő pár évben fel is újíttatom.


Szezon kezdeti olajcsere
-motorolaj Motul 10w60
-olajszűrő Mann
-levegőszűrő
-pollenszűrő
Km: kb 80100
Szokásos tavaszi olajcsere szezonkezdet előtt.
-olaj (Selénia Racing 10w60)
-olajleeresztő csavar
-olajszűrő (Mann)
-levegőszűrő (Alco)
-pollenszűrő (?)
Km. óra állás: 79035km
Szezonkezdet=olajcsere
Most Selénia Racing 10w60-at tettem bele és gyári olajszűrőt.
Km. óra állás: 77363 km


Ma voltam okmányirodában és újra forgalomba helyeztem. Mivel gyönyörű volt az idő ezért muszáj volt egy karikát menni vele. Akksit behelyeztem, kulcs elfordít és ahogy kell indult elsőre. A fékek kicsit berozsdásodtak a közel fél év alatt, de pár pékezés után rendben. Tankoltam is bele prémium üzemanyagot, hogy az keveredjen azzal a kevés régi benzinnel amit benne hagytam ősszel. :)
Most már jöhet a sok napsütés.
Km. óra állás: 77344