Tagok >> ystuc >> 146 ti Super Produzione >> Blog
- Típus:146 ti Super Produzione
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1997
- Színe:Alfa Rosso
Mivel a bal első kilincsem a télen megadta magát, eljött az idő, hogy megjavítsuk. Zsé145-nek volt egy felesleges kilincse, de valójában csak a belső részére volt szükség. Gondoltuk, hogy a 145-ösnek és a 146-osnak annyi egyforma alkatrésze mellett ezzel sem lesznek kompatibilitási problémák. Hát, rosszul gondoltuk, sajnos a belsejük nem egyformák. De ez csak szétszedés után derült ki. Így hát elindultunk a Péceli úton lévő bontóba, hátha sikerül onnan szerezni. De sajnos oda már nem sikerült megérkezni. Hogy miért, arról a következő post szól.
Tegnap este átvettem, ma pedig felragasztottam a matricát a hátsó szélvédőre. Elvoltam vele egy darabig, mert szokásomhoz híven nedves felületre raktam, hogy lehessen mozgatni, ha elrontom, de azzal nem számoltam, hogy hűvös van, így nehezen szárad. Úgy egy órácska, míg sikerült róla lefejteni a papírt. Állandóan elcsúszott, igazgatni kellett. Nem is lett tökéletes, de a célnak megfelel. :-)
A kezem meg lefagyott... :-(
A hétvégén esett ónos eső ma reggelre sikeresen ráfagyott az autóra. Ez még nem is lett volna baj, de ahogy nyitottam a bal első ajtót reggel, a kilincs a kezemben maradt. Hurrá... Úgyhogy az autóba bejutni most körülményes, de megoldható. Viszont ismét van mire költenem... De jó...! :-/
Viszont ma meglett a műszaki vizsgám is. :-)
Érdekes ez az olajfogyás ügy... Lassan kiderül, hogy semmi nem úgy van, ahogy azt először elképzeltük. Az olaj fogy, de mégsem a kipuffon keresztül távozik, így a gyűrűzés (egyelőre) még sem kell. Legalábbis remélem. Most újra teszt üzem van. A lamdaszondám teljesen megadta magát, különböző hibaüzeneteket küldött a computerre, így az cserés lett. Emiatt is nőhetett meg a fogyasztásom dúrván két lityóval, mivel sokkal dúsabbra szabályozta a keveréket... Na, de az olaj... Úgy néz ki, hogy a szelepfedél tömítésnél jött ki. Úgyhogy az is cserés lett. Remélem, hogy most már végre túlleszek ezzel ezen az olajfogyás mizérián!
Időszerűvé vált, de eddig egyszerűen időm nem volt rá. De ma végre felkerültek a téli papucsok.
Gyárilag a 146-osoknak kitámasztós a motortértető. Ez engem már elég régóta zavart. De végre megoldódott a dolog. Kapott két gázrugót.
10 éves korára az autó átesett a legnagyobb szervízen. Már zabálta az olajat, muszáj volt nekiesni Ami történt:
- Vezérlésmódosító csere,
- Vezérműszíj, balansz szíj, feszítőgörgők, stb csere,
- Vízpumpa csere,
- Szelepszárszimmering, szelepvezetők csere,
- Hengerfej tömítés csere,
- Kipuff tömítés csere,
- Olajszűrő + olajcsere,
- Hengerfej síkolás,
- Apróságok.
A végén annyi olaj került a különböző helyekre, hogy a lambda szonda is majdnem megadta magát, de az utolsó pillanatban azt még sikerült megmenteni szerencsére...
Hát, nagyjából ennyi. Remélem 10 évig megint nem lesz gond az autóval. :-)
Most hétvégén volt a menyasszonyom nővérének esküvője. Úgy alakult, hogy a kisautóm lett az esküvői autó. Kikötésem annyi volt, hogy kizárólag fehér virág kerülhet csak rá. Így is lett. :-)
A hétvégén a Syma csarnokban megrendezett Tuningkiállításon vettünk részt kisautómmal. Jó buli volt. :-)
És igen! Végre elkészült... El sem akarom hinni... Köszönet EvoDave-nek, hogy szólt az érdekemben.