Blog >> olajcsere

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-12-10

Habár még néhány százas hiányzott a 10.000 km-hez, de megejtettem haver háza előtti árok fölött az olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő cserét. Üzemanyagszűrő csere és futóműbeállítás később.
Olaj: Mobil Super 3000 5w-40
Szűrők: Filtron

Brigi friss olajat, új pollen- és levegőszűrőt kapott és kitisztították a légkondit is.

Km: 126.861

Hiába futott Brigi csak 10 ekm-et az elmúlt évben, megejtettük az olajcserét és a levegő- valamint a pollenszűrő cseréjét is. A légkondi baktérium mentesítve lett és a kötelező revízió sem fedezett fel semmit.

Km: 136.000

>> SzervizFerenc92 // Alfa 159 1.9 JTS Progression // 2014-11-30

Mivel használt autóról van szó ezért természetesen elvittem autószerelőhöz, hogy átnézze. Az első és legfontosabb dolog az olaj és a szűrők cseréje volt. 5W40-es Mobil olaj került bele.

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-10-07

Mióta nálam van az autó elérte az olaj a csereperiódusát így a kaposújlaki találkozó előttre beterveztem egy olajcserét (+olaj- lég- és pollenszűrő) (Selénia 10w40 20K AR), ami meg is történt sikeresen egy kis extra szereléssel. Történ ugyanis, hogy a kipufogó a katalizátor után szétcsúszott pont egy héttel a szerviz előtt. Útszélén ideiglenes megoldásként feldrótoztam, de ugye így nem maradhatott, úgyhogy rendesen elkészült az is. A tömítéseket is cseréltük a leömlőtől kezdve végig. A szerviz után kifejezetten elcsöndesedett az autó. Ezen kívül még sikerült beszereznem a téli szetthez négy elég jó állapotú gyári dísztárcsát is.

Kép csak az én tákolásomról van, amivel csak a szervizig közlekedtem. Árok szélén jobb megoldás nem volt, mert már 2ezres fordulatnál nem lehetett megmaradni az autóban...

Km óra: 229283

>> SzervizChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-10-04

Túl vagyunk a harmadik olaj és szűrő cserén, a tárcsákat, betéteket és fékcsöveket is illő volt már cserélni, illetve ezzel együtt váltó és fékolajat is kapott, és 1-2 apróságot is, itt a lista. :)

-Xado 10w60 Rally Sport 5x1L motorolaj
-Tutela ZC75 2x1L váltóolaj
-Liqui Moly DOT4 - 0.5L fékolaj
-Elől Juratek tárcsa + Juratek betétek
-Hátul Brembo Max tárcsa + Mintex betétek
-Alco olajszűrő
-Alco levegőszűrő
-Bárdi saját márkás fékcsövek

Előző olajcsere: 147.346km
Jelenlegi olajcsere: 157.771km
Megtett út: 10.425km

Hátsó-első rendszámkeretet is cseréltem, fémre, a krómhatású műanyag hamar elpattant. Ali-Expresszről pedig rendeltem 4db alfás szelepsapkát, imbusz csavaros, lopásbiztos. :)

Költségek:
85-90k között, 46-50%-os kedvezményekkel.

A hátsó tárcsákkal először sikerült befürödni, nem az autóhoz valót kaptam, valahogy nem egyezett az osztókör. De jó fejek voltak és rossz szó nélkül cserélték a bárdiban.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2014-09-27

Olajcsere minden szűrővel, beleértve pollenszűrőt. És hajtóműolaj csere is, ha már arra jártunk.
Kiderült, mitől zenél az egyik kerék néha, valami lemez beleért a fékhez; visszekerült a helyére. És a motortértből időnként jövő gonosz hang forrása is meglett: kipufogórendszer egyik tartója tört szét; gyári cserét megrendeltük.

>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2014-08-16

166000km-nél, tehát 8000km után cseréltük a 10W-60 Xado-t, 5W-50 Xado-ra. A csereperiódus alatt 8dl olajat töltöttem utána, ami azt gondolom teljesen vállalható. Ebben volt egy Olaszország, autópályán 130-160 között kényelmesen, sok napi használat és néha egy kis dundizás:).
Érdekes jelenség, hogy az autó ha sokat áll alapjáraton és/vagy rányomom a klímát, akkor elkezd füstölni a kipufogó(?). Olaj szaga van és sokat látott szerelők is csodájára jártak a kikapcsolható füstölésnek. Egy mert megszólalni csak, az is halkan, hogy "mintha elvesztené a vezérlést?". Ez biztos mindenkinek sokat mondott, de én annyit értettem belőle, hogy blézacerrel abcugol vezérlést :). Inkább csak csúnya, a olajfogyasztásban nem számottevő. Legalább is azt gondolom, mert a 8dl keletkezhetett abból is, hogy a szelepdeklinél folyt egy kicsit a felújítás óta. Most az is meg lett csinálva, tehát lehet nem fogyaszt olajat egyáltalán.

Eltelt 10ezer km az előző olajcsere óta, így aktuálissá vált újra.
A kb 1000 km-el ezelőtt beszerelt, korábbi szerelőm által javasolt alsó lengőkarok 500 km-t bírtak.. (kép) Eleve nem vagyok a kísérletezés híve, így ezúttal TRW került a helyükre, végre csendben van a futómű.
A jobb oldali stabilizátor pálca is cserés lett, így meg lett ejtve az is.

A műveletet a Csörgő autószervizben végezték el, alapos, gyors munkát végeztek. Köszönöm!

>> SzervizHuracan007 // Alfa 147 1.6 TS // 2014-06-11

Olaj cseréje Selenia 20K-ra. Motor mosása.