Blog >> olajcsere
224500-nál megkapta a jutalmat újabb olajcsere ! Hála Istennek a két olajcsere között
semmilyen probléma nem volt
- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Hengst E826H D268)
- Levegőszűrő (UFI 27.629.00)
- TCT hidraulikaolaj (Tutela CS SPEED 0,5 liter [csak a tartály])
- Fékfolyadék (Textar DOT4)
80 900 km
Eljött az első olajcsere ideje. Mióta megvettem, nem volt rendes szerelőnél (leszámítva a gumist meg egy xenon izzó cserét), ezért már én is kíváncsi voltam, hogy mit látnak, ha belenéznek. Csörihez vittem, aki egy óra alatt lecserélte a motorolajat, az olajszűrőt, üzemanyag-, pollen- és levegőszűrőt.
A szíjakra ránézve, azt mondta, hogy azok is cserések lesznek, a következő olajcserénél megejtjük ezeket is (vezérműszíj, hosszbordás szíj stb.).
Egyébként az autó rendben van :)
Születésnapom alkalmából haza jöttem csütörtökön,de a program szoros volt ,mert Debrecenben ,családi körben akartam ünnepelni.Viszont oda már friss olajjal akartam lemenni ,ezért hét elején megbeszéltem Erhárddal ,hogy kellenének a cuccok,aztán haverom át is vette őket.Igy én péntek reggel neki is álltam ,lecseréltem az olajat ,és az összes szűrőt. Nem volt semmi komplikáció,viszont jó pár csavar hiányzik a haspáncélból,gondolom a kuplungoláskor tüntek el.Pótoltam amit tudtam.
Beszerelt anyagok: Selenia Wrpe olaj,Mann filter olajszürő(érdekességképpen ,ezen made in germany felirat van ,legutobb made in bulgaria felirattal kaptam)
Champion üzemanyagszürő,aktívszenes pollenszürő,levegőszűrő.
Péntek este már a kis keresztlányommal tudtam találkozni ,és sokat játszani 😃
Km állás:209289
Előző olajcsere óta megtett kilométer:14869
Selénia Racing 10W60, gyári olajszűrő. És feltettük a küszöbspoilereket normálisan. Lefestettem a kerékagyakat ezüst színűre, lemostam a motort, átkentem a 4 gumit gumiápolóval.
Km: 161.888
A vásárlás és sikeres átírás után eljött a kötelező kör, avagy az olajcsere. Elugrottam hát Ofihoz az Elaforgba és vettem tőlük olajszettet (olaj+szűrő, légszűrő és pollenszűrő), illetve, ha már itt jártam, akkor vettem egy hátsó jelvényt is, mert az eredeti követ kapott és megfakult. De most már szép és jó. Idővel majd talán elgondolkodom az új logo felrakásán, de ahhoz új kormány is dukálna. Meglátjuk mit hoz a jövő :)
A vezérlés cseréje egyelőre jegelve van a gyertyák cseréjével együtt, mivel 80 ezernél mindent cseréltek benne.
Szerviz: Autóház Budaörs
Km: 88.600
Szervizkönybe pecsételve
A turbó csere mellett, mivel amúgy is időszerű volt (tehát tervezett) és ilyenkor amúgy is illik lecserélni az olajat, ez is megesett. Korábbról volt itthon Valvoline olaj, azt kapta.
219.250 km
KM állás: 192.634km
Olaj: Selenia WR 5-40 (17000 Ft)
Üzemanyagszűrő: 6000 Ft
Olajszűrő : 2500
Munkadíj: 7600 Ft
Minden cserélt szűrő gyári.
Kicsit most sokáig húztam az olajcserét, nagyon nem sikerült tartanom a 10-15 ezres csereintervallumot. Ezúttal kereken 18 ezer km telt el az előző csere óta.
Ezen kívül a stabilizátor rúdon cseréltettem szilenteket, beállíttattam a fényszórókat, kicserélték a helyzetjelző izzókat.
A váltógombomat is újra cseréltem, lekopott róla a műanyag bevonat. Ezt már tök régen megvettem, mostanra zavart már annyira, hogy cseréltem.
2
218
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Coffee - Minden ami kávé
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Selénia Rally - 2024. m...
- Junior (Milano)
- Szerelőműhely