Blog >> lengőkar

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2014-11-03

Megérkezett az Első szeretet csomag. Tartalma TRW első felső lengőkarok, BOSCH lambdaszonda, Febi toronyszilent, Calorstat by Vernet termosztát 88 +-2 °C, Kamoka stabilizátor összekötők, SZMETAL lila fagyálló (2x élettartam), JászPlasztik ionizált víz.
Termosztát 90 fokon, lambda szonda nem dob már hibát. Érzetre jobban gyorsul az autó, de még várni kell, lehet ez csak szimpla érzet

Felső lengők nem lettek beépítve, mert tökéletes állapotban vannak a tavaly bekerült TRW-k. Kopogás maradt, alsó lengőkarok és stabilizátor rúd, gátlók cseréje várományos. :P

Munkadíj +10k
Km óra állás: 116 ezer

1. alkatrészek, 2. Thermostat 70° előtte, 3. 90° utána

Csak nem akart elhallgatni a futómű, amivel már idáig is sokat szívtunk, elsősorban a korábban bekerült ócska alkatrészek miatt.. Csörihez vittem az autót és ott is hagytam a hétre, hogy minden kopogó ropogó dolgot küszöböljön ki.
A diagnózis után cserére kerültek a felső lengőkarok és a bal stabilizátor pálca is. (Gyárira minden)
Végre néma csöndben van az autó eleje!
Köszi Csörgő szerviz!

>> SzervizSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-08-26

Két felső lengőkar(TRW) csere, abs jeladó csere, és bal oldalon külső belső féltengely gumiharang csere, valami aranyárú zsírral összerakva.
Óra szerinti 199980km-nél.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2014-08-18

Ma megtörtént a szükséges javítás az első futóműben. Az alsó lengőkarok hátsó szilentjei lettek cserélve. (RPM Max. Levi) Illetve a kézifék is be lett állítva.
Ismét nekifut a műszakinak...

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2014-08-12

Lassan lejár a műszaki érvényessége, így elvittem előműszakira, azzal hogy alapvetően minden okés, és mehet élesbe is ha megfelel az előműszakin.
Sajna enm ennyire egyszerű a dolog, 35%-os kézifék eltérést mértek, illetve mondták hogy csereérett az alsó lengőkarok hátsó szilentje.

Eltelt 10ezer km az előző olajcsere óta, így aktuálissá vált újra.
A kb 1000 km-el ezelőtt beszerelt, korábbi szerelőm által javasolt alsó lengőkarok 500 km-t bírtak.. (kép) Eleve nem vagyok a kísérletezés híve, így ezúttal TRW került a helyükre, végre csendben van a futómű.
A jobb oldali stabilizátor pálca is cserés lett, így meg lett ejtve az is.

A műveletet a Csörgő autószervizben végezték el, alapos, gyors munkát végeztek. Köszönöm!

>> SzervizKickass // Alfa 156 1.8TS // 2014-08-09

Hamarosan hosszabb útra kell vinnem az autót és előtte átnézettem.
A lista:
- jobb + bal alsó lengőkar, a jobbost máris azonnal cseréltük (TRW került bele), a balos még hátravan
- első hajlékony fékcsövek (cserélve)
- 2 hátsó stabilizátorrúd (még hátravan)

+ kapott egy olajcserét Mahle szűrővel és a pollenszűrőt, a levegőszűrőt majd később cserélem, az kicsit mindig tolódik az olajcseréhez képest mivel miután hozzám került egy majdnem új volt benne amit nem volt szívem kidobni belőle.

Sajnos rossz híreket is kaptam, habár a szerelőm nem karosszériás szerinte a kasztni menthetetlen, nem csak a küszöbök rohadnak hanem szinte minden, pl a bölcső körül főbb tartóelemek is. Nem szokott hülyeséget beszélni az öreg, ezért a nyaralás után elviszem a karosszériáshoz aki az előző autómat is rendbe rakta, ő mondja ki a végső verdiktet. De nincs kizárva, hogy el kell bontani.

Költségek a munkadíjat (5k), a jobb alsó lengőkart (30k), az olajat (9k), az olaj és pollenszűrőt illet a két fékcsövet tartalmazzák.

Futóművet még be kell állíttatnom indulás előtt.

Apróságok, de foglalkozni kell velük :)
Balos ködfényszóró égett ki, immár cserélve.
Megejtésre került egy garanciális csere. A kb. 800 km-el ezelőtt beszerelt alsó lengőkarok olyan gyönyörű ropogással adtak hangot gyári hibájuknak, hogy nem bírtam hallgatni, gyorsan Zé-nél kötött ki a vas. Garanciálisan cserélték, most ismét csendes a futómű. Remélem most többet fog kibírni... :)

A műveletek ismét Zé műhelyében zajlottak, köszönöm!

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2014-04-29

Ma megejtettük az első felső lengőkarok cseréjét. Gyári került a gyári helyére. A baloldalinak már a gömbcsuklója is kopott volt, a jobboldalinak csak a szilentje volt kuka.
Megejtettük az éves olajcserét is, kicseréltem a pollenszűrő és a levegőszűrőt is.

Az első futómű jelentősen halkabb lett.
Sajnos megvizsgálva a stabilizátort, kiderült, hogy hiába cseréltük ki a szilentjét egy éve, a rúd mostanra annyira megkopott, hogy már mozog és valószínű a maradék kopogás emiatt van :(

óra állás: 174476 km

Ahogy a cím is mondja, a tegnapi napon cserére kerültek az alsó lengőkarok.
A műveletre Zé műhelyében került sor. Gyors és szép munka, köszönöm!