Fórum >> Típusok >> 159

danikab622012-09-14 19:56:23 // 24509
Hello Cartársak!
Olyan kérdésem lenne, hogy 145 1.4 boxernél, hol van a hűtő rendszer túlnyomás szelepe? Nekem nem a tágulási tartálynál, mert ott csak "sima" csavaros kupak van! Előre is köszi :)
GTPeti2012-09-14 19:32:04 // 24508
Az nem lehet, hogy a téli kerekeid nem voltak felfújva eléggé?
GTPeti2012-09-14 19:24:22 // 24507
Akkor eltömődött az kondenzvízcső. Előfordul az ilyen. Mindenképpen rá kéne nézni.
bonyesz2012-09-14 19:06:01 // 24506
Nemrég töltetem fel a klímám átmosattam.Kérdésem az lenne.Olvastam róla meg már más autónál láttam is ha megy a klíma van viz kícsapodás ami ha áll az autó lesz alatta egy tócsa,az enyémen sajna nem látok és van bent egy furcsa szag,talán el lehet dugulva.Klíma brutálisan nyom mellette.De talán visszafelé is dolgozik nem tomm valaki tapasztalt már ilyent.elöre is kösz.
droberto2012-09-14 17:11:50 // 24504
Akit nem érdekel az ne nézze meg :). Egy normál felhasználót a pillanatnyi fogyasztás sem érdekli! :)
.....2012-09-14 17:06:59 // 24503
Jó lenne ha a menüben meg lehetne nézni,de ez a normál felhasználót nem érdekli :)
droberto2012-09-14 17:05:48 // 24502
Használ közülünk valaki FESmobile-t?
Lumiákon megy?
droberto2012-09-14 17:03:21 // 24501
Viszont te azt írtad, hogy keveset városozol!
90% felett, amikor tudod, hogy kell menj városban már nagyon nem mindegy tudni, hogy hol áll történet...
.......................2012-09-14 16:57:58 // 24500
igazság szerint engem sem érdekel,
a multkor megnéztem,20% on állt a telitödés
droberto2012-09-14 16:53:06 // 24499
Az pedig kár! A PR gépezetnek inkább ezt kellet volna belesulykolni az emberekbe.
Bár a MiTO már könnyebben megteremti az optimális hőmérsékletet a DPF-nek a rengerációhoz!
.......................2012-09-14 16:48:47 // 24498
ilyen még a Mito ban sincs,hogy kiírná a DPF% os telítettségét
még a mezei soför bepánikolna töle :)
droberto2012-09-14 16:30:23 // 24497
A kiírásra már nem emlékszem... :(
droberto2012-09-14 16:29:39 // 24496
Nálam is volt már! :( 104%
Az írt feltételeknek egyszerre kell teljesülniük.
.....2012-09-14 16:27:47 // 24495
Igen, meg valamit ki is ír ha leteszteled a FES-ben. Amúgy nálam már volt 100% fölött is, de nem jelzett.
droberto2012-09-14 16:22:26 // 24494
Erre gondolsz sárgában?

Ez csak akkor világít, ha már 100% felett van a telítettség, és már 2x (vagy más források szerint 3x) félbeszakadt a tisztítás, és itt az idő az ideális regenerálási körülmények megteremtésére.
.....2012-09-14 16:16:10 // 24493
50liter felett már nem is mutat :) 3.2 Q4
droberto2012-09-14 16:15:52 // 24492
Nem értem milyen általános részről beszélsz.
Ez idáig én is azt gondoltam, hogy a széles gumi konstans tempónál többet eszik mint egy vékonyabb. De ez csak egy paraméter.
Én nem mást, hanem a saját nyári és téli kerekeimet hasonlítottam össze, fogyasztás tekintetében!
droberto2012-09-14 16:09:51 // 24491
A Bridgestone Potenza eléggé távol áll a környezetbarát gumiktól (Energy Saver, EcoContakt, Cinturato), kifejlesztésénél nem ez volt a fő szempont, a Conti TS830 pedig, még a legrosszabb körülmények közt sem nevezhető közepes minőségű guminak!
A télim pedig csak 205 mm széles.
droberto2012-09-14 15:59:35 // 24490
A fizika mást mond, mint amit a jelen körülmények produkálnak. A felület szempontjából. De: Biztosan van egy (vagy több) paraméter amivel nem számoluk! Pl. oldalfal merevség, gumikeverék keménység (surlódási együttható), mintázat.
Továbbá a fizika azt is mondja, hogy nagyobb kerék kevésbé veszít mozgási energiájából miközben úthibákon gördül át.
Ha nem hiszed modellezd le, és próbáld ki!
.....2012-09-14 15:13:03 // 24489
A FES-ben le lehet teszteli a kijelzést és az működik.
droberto2012-09-14 14:53:33 // 24488
Azt gondolom, hogy ezek az adatok csak az ECU-ra vonatkoznak. A DPF telítettség kijelzéshez, a VDO-s óraegységet is kéne frissíteni, már ha egyáltalán létezik ilyen....
droberto2012-09-14 14:46:15 // 24487
Az enyém ilyen:

ISO- kód : FD 86 3D 04 19
FIAT cikkszám: 51812906
HW szám: 0281013138
HW változat: 00
SW szám: 1037389889
SW változat: 3442
Homologizációs szám: 93942
Programozás dátuma: 10/20/2007
.....2012-09-14 14:29:02 // 24486
A műszerfalon kijelzi, illetve kiírja, hogy telített a DPF? Ennél a tiéd frissebb:
SW szám: 1037390938
SW változat: 3641
Homologizációs szám: 93955
Programozás dátuma: 07/09/2008
GTPeti2012-09-14 14:23:04 // 24485
Ha alaposan megnézed én az általános "melyikkel fogyaszt többet" részre reagáltam. Kivételek lehetnek, ha általánosítunk, akkor viszont almát hasonlítunk össze almával. És a nagyobb többet nyom. ;)
droberto2012-09-14 14:19:17 // 24484
Ha nem látom, én sem hiszem el! Ha nem így lenne, akkor már nem lennének meg a 19"-os kerekek!
GTPeti2012-09-14 14:18:53 // 24483
Ha egy alacsony gördülési ellenállású 235-öst hasonlítasz össze egy puha, közepes minőségű 215-ös télivel, akkor kijöhet az amit mondasz. Ha azonban azonos típuson belül vizsgáljuk a szélesebbel fogyaszt többet a nagyobb gördülési ellenállás miatt.
GTPeti2012-09-14 14:17:11 // 24482
A fizika jelenlegi állása, mást mond. :)
droberto2012-09-14 14:16:10 // 24481
Jelen van, de ez a tapasztalat!
droberto2012-09-14 14:15:22 // 24480
Meg tudod majd nézni, hogy melyik (mikori) szoftver van rajta?
GTPeti2012-09-14 13:28:30 // 24479
"A kerékméretnek csak a sok indulásos-gyorsításos részeknél (jellemzően városban) van jelentősége." Ha a szélességre gondolsz, szerintem nem így van. A felület-surlódás-veszteség folyamatos haladáskor ugyanúgy jelen van.
Piritu - 1.000.0002012-09-14 12:40:14 // 24478
Láttam, meg meg is van :-)
Shadin2012-09-14 12:31:44 // 24477
Ne frissíts rajta sw-t. nekem azóta fél literrel többet eszik és/mert gyakrabban regenerálja DPF-et. így oldották meg gyakori limpelést?
sas-1592012-09-14 10:48:15 // 24476
OFF Autókereskedőkben tegnap egy piros Lancia Delta Integrale HF-et újítottak fel. Nagy kedvenc és végülis tesó. Emellett brutális élményautó, 2 haveromnak is volt.
Liquid2012-09-14 10:05:15 // 24475
köszi! :)
Liquid2012-09-14 10:05:05 // 24474
az se rossz, de a szivargyuszi szimpatikusabb
a középkonzolt azért kell szétkapnom, mert mögötte tudom átvinni a kábelt a fenti légbeömlőhöz
droberto2012-09-14 10:01:26 // 24473
Ilyet is találtam:

Hátha segít valamiben! :)
.......................2012-09-14 09:58:52 // 24472
a kesztyütartó nem pálya?
könnyebb kivenni mint a kkonzolt,és nem karcolod össze az alut
ott is van + a világításnak
Liquid2012-09-14 09:46:45 // 24471
köszi, ez hasznos, szétkapom hétvégén ás meglátom mit lehet tenni :)
droberto2012-09-14 09:43:26 // 24470
Itt meg van a gyujtás kapcsoló:
droberto2012-09-14 09:36:07 // 24468
Áhh.... és megvan a légminőség szenzor is! :)))
droberto2012-09-14 09:34:35 // 24467
Megtaláltam a napsugárzás érzékelőt. :) Elvileg kettő is van belőle, a két oldalon.

Helyileg ez tudjátok, hogy hol van?
droberto2012-09-14 09:25:34 // 24466
1.
Én anno,
amikor ideiglenesen beraktam az AVX-1-et összekötöttem (egy idegen vezetékkel) az állandó tápot a kapcsolószállal és így állandóan ment. Egyébként ahogy Piritu is mondja a 159-ben meg van fordítva valamiért ez a két vezeték. Nem jó megoldás ez mert így állandóan ki-be kell kapcsolgatni, ami jellemzően nyomvatartósdit jelent.
A profibb megoldás ahogy GTPeti is írja egy késleltető áramkör építése. Én anno terveztem egy ilyet a Tipoba, de nem lett belőle semmi. Maradt a gyújtásos megoldás.
Egyébként a gyári is ilyen késleltetős, 20 perc után kikapcsol:

Engem is érdekel a téma mert aftersale-es fejet akarok én is kormánygomb illesztővel. Nem tudom, hogy egy illesztő sem tudja ezt a bekapcsolás késleltetést "megtartani". Valami módja biztosan van ennek...
2.
Ha leveszed a középkonzol alumínium burkolatát, akkor ki tudod szerelni a gyújtáskapcsolót, ott lenni kell állandó, és "gyujtásos" feszültségnek is. Azt azért nézd meg, hogy mit dugsz rá. A kapcsolónak 15A-es biztosítéka van.
.......................2012-09-14 08:53:58 // 24463
az ami benne van alul rédió ,nem GPS es?
Liquid2012-09-14 08:13:15 // 24462
köszi mindkettőtöknek, elsőre megpróbálom a felcserélős dolgot aztán lehet hogy megspékelem még egy kapcsolóval is...
Én is a szivargyuszira gondoltam, csak az messze van :) de mindegy majd megoldom
már csak az a kérdés hogy tudok mögébújni a középkonzol burkolatnak?
Piritu - 1.000.0002012-09-14 07:07:28 // 24461
Megnézném a bekötését, hogy jó-e. Az Alfa ISO csatlakozójában gyári esetben a fix 12Volt és a kapcsolt 12Volt fel van cserélve. Ahogy látom nem gyári a rádiód, ilyen esetben a két vezetéket fel kell cserélni a csatiban, mert az új rádió valószínűleg szabványosan van bekötve.
Áramot mindkét helyről vihetsz. Én a szivargyújtóról vinnék, mert az is kapcsolt és "bírja" a terhelést.
GTPeti2012-09-13 23:11:27 // 24460
Kieg.: Az enyém pl. levett előlap mellett is full standby-ba megy, tehát emiatt mégsem kell a lent leírt mod., kaphat a gyújtásbemeneten is állandó pluszt. (Az előlapmechanika kímélése végett persze mégis jobb úgy.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak