Fórum >> Típusok >> 159

.......................2012-06-18 17:55:54 // 21859
Hello
üzemanyag szivattyút cserélt már valaki 159 en?
Csabi2012-06-18 17:42:03 // 21858
Nekem 2óra alatt kicserélték, úgy ahogy Droberto írta, motortartó kiold, motor "félrenyom"... nem egy szerencsés megoldás,mivel így a többi motortartó bakot kínzod ( amitől pl csökken a rezgéscsillapítás..), de jobb mint a motor kiszerelés...
droberto2012-06-18 17:09:52 // 21857
A jobb oldali motortartót kell kiszedni a szíj cseréhez, mert az a szíj belsejébe van belefűzve. Úgy tudod kivenni, hogy alábakolsz (pl. krokesszel) a motor alá.
Tibcsi1662012-06-18 16:05:15 // 21856
Jaa nem bontott még szét 2.4JTDm-et. De itt az ideje :) Köszi az infót, biztos meg tudja csinálni..
Nimitz2012-06-18 15:59:05 // 21855
A vezérlés borítás alsó fele valahogy csatlakozik a motor tartó bakhoz. Ha jól láttam messziről. :) A lényeg, hogy nem kell kivenni, csak lekötik a jobb oldalát és megdöntik, hogy hozzá lehessen férni.
De biztosan kapsz pontosabb választ is.
Graben&Zsu2012-06-18 15:58:20 // 21854
Tibcsi!
NEM KELL KISZEDNI A MOTORT!!!!!
A vezérlés felőli oldalt kell csak leengedni(motortartó bak kioldása)
Ez ügyben Ekin sokat tud tanácsolni számodra!
.......................2012-06-18 15:25:32 // 21853
..a szerelönek tudnia kellene,
ezek szerint nem csinált még 2,4 est..
de nem szokták kivenni
Tibcsi1662012-06-18 15:13:40 // 21852
Sziasztok,
Na végre hétvégén ráér a szerelőm, és viszem a vasat nagyszervizre. Mekkora meló 2.4JTDm-en a vezérműszíj csere? Az eLearn azt mondja, hogy szedjük ki a motort és csak munkapadon lehet kicserélni!! Ez igaz??? Vicces lenne.. :)
'''''2012-06-18 14:01:04 // 21851
Alfi alfátlan. :-)
Egyébként nekem is minimálisan emelkedett a turbónyomás.A nitrósok kérdezték tőlem de nem tudtam.Ha minden igaz,hétvégén már benne lesz.
.......................2012-06-18 11:04:56 // 21849
pedig sokkal erösebb lett
jó ez így legalább a hengerfej nem száll el
ALFI1562012-06-18 09:58:35 // 21848
Akkor az nem igazán lett írva.Vagy ő maga se tudta,hogy min és mennyit emelt.Már mint aki írta.
.......................2012-06-18 09:15:22 // 21847
CSIP ELÖTT 1,5 bar
utána 1,55 ön áll padlógázon
nekem
'''''2012-06-17 14:12:31 // 21846
Valaki tudja vagy a chippeltek közül emlékszik még valaki,hogy mennyire ment fel padlón a turbónyomás?
Csabásos2012-06-17 13:46:02 // 21845
Beast-tel továbbra is minden ok!Elmúlt 5 éves!!!Ami jár neki megkapta & nincs semmi dráma!Faljuk a km-eket! :D
ALFI1562012-06-16 08:39:39 // 21844
Én senkinek nem hinnék semmit.Én mindig úgy kezdek olaj+összes szűrő,vezérlés komplett vízpumpástól,összes szíj,folyadékok (hűtőközeg,szervó,fék).Az 59-nél még ehez hozzájönne az egr tisztítás illetve ha már a vezérlés végett le van bontva akkor a szívósor.Ezt elöbb utobb úgy is meg kell ejtení.Ahoz meg bontaní kell a vezérlést.A részecskeszűrőt nem bántanám csak ha szaraxik.
Alfás Viktor (NagyVad)2012-06-16 06:59:44 // 21843
Ha belenyúlsz a kipufogóba egyáltalán nem szabad hogy kormos legyen az ujjad!
A vezérlés az 80e KM vagy 4 év!
A motorolajnak nem szabad tök feketének lenni benne!
Liquid2012-06-16 01:11:10 // 21842
úgytünik :) nemnagyon van más alternatíva
'''''2012-06-15 21:13:41 // 21840
Nekem 72000Km-nél kellett vezérlést cserélnem.A kereskedő azt mondta,nekik 80000Km-et küldtek ki körlevélben a csere idejére.
GTPeti2012-06-15 20:58:53 // 21839
Lehet, hogy ugyanezt mindjuk a Motip-pal kéne eljátszani. Picit jobban el vannak eresztve, mint a Medikémia. Amúgy szerintem nem ők tehetnek róla.
Az a baj, hogy az Alfának is huszonötezer érve lehet arra, hogy ők viszont miért nem hibásak... :(((
GTPeti2012-06-15 20:53:58 // 21838
Sötétedünk, sötétedünk? :)
Liquid2012-06-15 20:52:34 // 21837
Sziasztok! Kis segítséget / infót kérnék.
2.4JTDm-nél, hány km-enként kell vezérlést cserélni? Illetve van-e más olyan dolog ami alapvetően km függő?
Konkrétan arra lennék kíváncsi, hogy ha megnézek egy kiszemeltet és tegyük fel valós a km benne, mondjuk 104e, akkor mik azok a dolgok amiknek a cseréjét hamarosan illendő megejteni?
Köszi!
droberto2012-06-15 08:12:23 // 21836
Sajnos bonyolódik (nem jó irányba) fejegység beázásos kálváriám!
droberto2012-06-13 23:12:51 // 21835
Megtaláltam a Parkolóradarom hibáját (21274. hsz.).
droberto2012-06-13 23:07:42 // 21834
Nagyon köszönöm mindenkinek klímaügyben (21782. hsz.) a segítségét. Ránéztem FES-el a rendszernyomásra működés közben és minden rendben találtatott. 13-16 bar között mozgott a nyomás.
Úgyhogy nincsen semmi baj! :)
Dömpi (il dottore)2012-06-13 22:17:52 // 21833
csakhogy ehhez kellett egy jó szerelő is!!! Nélküle nem boldogultam volna...nem ismered véletlenül? Egy ceglédi srác, tök rendes, és mindent megtesz a barátaiért.
Dömpi (il dottore)2012-06-13 22:16:02 // 21832
stimmt, csakhogy először úgy hangzott, hogy a szervószivattyúból jön a hang. Egyébiránt azóta megint új helyzet van: a görgő vissza lett rakva mégis elmúlt a hang...vélhetőleg nem jól volt a helyén pozícionálva.
zee2012-06-13 15:38:45 // 21831
Én nem vagyok autoszerelő de valószínüleg ez lett volna az első amit megnézek.
Alfás Viktor (NagyVad)2012-06-13 13:34:36 // 21830
Nagyon faja lett a Géped Dömpi! :-)))
Dömpi (il dottore)2012-06-13 12:11:37 // 21829
Ha valakit érdekelne, van eladó a szervószivattyúm (sajnos feleslegesen cseréltük ki, nem az volt a bűnös). Irányár: 35 000 HUF
Dömpi (il dottore)2012-06-13 12:06:05 // 21828
A hiba megoldódott, a feszítőgörgő volt a ludas.
gecsa2012-06-13 09:38:19 // 21827
motortartóbak is lehet,vagy valami múanyag alkatrész,csapágyak,szivattyúk...rengeteg a variáció..és ezeket csak a leírtak alapján lehet szűkíteni...
zee2012-06-13 08:22:15 // 21826
Sztem első körben vegyétek le a hosszbordást és úgy indítsátok el,ha megszűnik a sírás akkor a hosszbordásra akasztott alkatrészek közül lesz vmelyik.
gecsa2012-06-13 08:15:54 // 21825
látatlanban nem volna rossz tudni,hogy a motor mely részéről érkezik a hang..fémes sírás,vagy gumi "nyüszögés"...vagy esetleg egy videót is gyárthatnál róla...így a leírás alapján konkrétan bármi lehet..
Éjfúria2012-06-13 07:39:36 // 21824
Ugyehogy ugye? :D
Éjfúria2012-06-13 07:39:19 // 21823
Ami távolság 10 órán belül megtehető, az nincs messze :p
Piritu - 1.000.0002012-06-13 05:42:54 // 21822
Ugyan már! Mi az egy alfával! :-DD
GTPeti2012-06-12 23:46:29 // 21821
Minimális kitérő lenne neki. Csak olyan +1000-1200km. :)
Éjfúria2012-06-12 23:29:28 // 21820
Berlinben integess majd Tibének :D
Dömpi (il dottore)2012-06-12 22:35:16 // 21819
...még annyi, hogy a kormány mozgatásával nincs összefüggésben a síró motorhang!
Dömpi (il dottore)2012-06-12 22:34:10 // 21818
Üdv Chartársak!
Kis segítségre lenne szükségem: kedves barátom (AlfásViktor) - aki szereli a 159em - "síró" hangot hall, ha jár a motor. Igazából nekem is feltűnt, de fél éve - mióta megvan - nem változott (se nem romlott, se nem javult), én úgy voltam vele, ilyen a hangja és kész. Megjegyzem egy 1.9 8V-ről van szó.
Most kicseréltük a klímagenerátort, a szervószivattyút, de a hangja ugyanolyan sírós.

Valakinek van ötlete?

Ha lehet tuti tippet kérnék, mert beleszaladtunk egy kettőstömegű+kuplung+kinyomócsapágy cserébe, szóval a költségeim már az egekben!
GTPeti2012-06-12 21:15:20 // 21817
Jó utat! Remélem egyszer úgy jössz, hogy lesz időd. Nyílt itt mellettünk egy mexikói étterem. (Már ha szereted... B)
Piritu - 1.000.0002012-06-12 20:37:52 // 21816
No, felkészültünk a holnapi kirándulásra németbe. (Ez annyit jelent, hogy feltöltöttem az ablakmosót és a négy fő csomagja miatt kitettem a mélyládát.)
Ezer km oda és ezer vissza :-)
Éjfúria2012-06-12 20:34:09 // 21815
Dpf -et takaritott a kisautod?
Utanaolvastam kicsit, ugy fest a kisautok hajlamosak hosszu uton elkezdeni a regeneralast. Egy fontos dologra kell figyelni, hogy amig be nem fejezi addig tolni kell neki. idealis esetben kb 2500 rpm vagy folotte.Es persze nem megallni menni tovabb. Azt is irtak meg, hogy sok esetben elvegzi a regent figyelmeztetes nelkul is. (bar ezt nem vagom mire ertette az illeto).
sas-1592012-06-12 20:00:36 // 21814
szervo sírást megoldotta a szervo olaj tartály cseréje.

a szűrő volt leesve nekem is, ami nem hozzáférhető és a tartályban a szívócsőhöz vándorolva az áramlást akadályozza leszűkítve a cső keresztmetszetét.
már csere előtt látszott az olaj leszívása után, hogy leesett a szűrő, a tartályt kiszerelve pedig konkrétan zörgött benne.
10.500,- Ft volt az új tartály és 1.500,- Ft a munkadíj.

nagy köszönet a cartársnak aki a blogjában leírta, mennyi próbálkozás után jöttek rá, hogy ilyen egyszerű a hiba.
az én szerelőm sem ezzel kezdte volna, de javaslatomra először ezt ellenőrizte.
sxr852012-06-12 18:53:59 // 21813
Szia, nekem van egy utángyártott, Erhard-tól rendeltem (ez az amit írt 15.900-ért), még a kocsin sem volt fent tehát zsír új. Míg ideért a csomag, kaptam egy bontós ismerőstől ingyen egy gyárit, ezért nem lett felhasználva. Ha kéne neked 12-ért viheted.
Verdesca2012-06-12 11:48:45 // 21812
Köszi a gyors válaszokat, az új 15.900 -ért érdekelne. A 75 eurós találat sem volt rossz-köszi, hogy utánanéztél Szosza. Hol tudnám beszerezni az újat Erhard?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-06-12 09:24:03 // 21810
van ötlet 15900 az új
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak