Fórum >> Típusok >> 159

droberto2012-05-23 08:35:39 // 21559
Ha meg hátraülnek vagy csomagot viszek, akkor meg meg is lincselnek!
És viszem tovább szeretett márkánk jó hírét!
Mert hisz tudjátok: A FIAT-ok fényszóróját nem lehet jól beállítani!
Még ilyet...
droberto2012-05-23 08:33:48 // 21558
Így legalább már nem csak az Alfások fognak villogni! :)
droberto2012-05-23 08:27:46 // 21557
Jó reggelt!
Most jöttem fényszóróállításról.
Ugye az volt a bajom, hogy nem látok este jól mert túl lefele világít a tompított.
Erről most nem fogok blogot írni... Finoman szólva sem vagyok elégedett!
Főnökkel lebeszélem minden OK, tompított-reflektor és a ködlámpa is megy műszerrel.
Erre beállok jó közel a falhoz, a főnök eltűnik és egy fiatal (max. 20 éves) srác odaáll, hogy ő csinálja, gondoltam ő ennek a felelőse...
Nagy nehezen rá tudtam, venni, hogy letolhassam a hátulját egy ~15 mm vastag kazánlemezről! Kezdtem csóválni a fejem.
Nagyban magyarázom, hogy hol, és mivel tudja állítani a ködlámpát erre egy idősebb szaki megszólal, hogy ennek az autónak magasabban van a hátulja... Ekkor már arcom kezdett eltorzulni.
A gyerek a faltól ~2m-re álló autómon - a műszert és mindennemű mérést nélkülözve - elkezdte tekergetni az állító csavarokat. A fény nyaláb magasságát ~10 cm-rel felállította az eredetihez képest. Közben az idősebb szaki csak azt hajtogatta, hogy sok lesz az, sok lesz az. A válasz erre az volt, hogy majd az állítóval leállítom akkor. Ekkor már kissé lila volt a fejem!
Nagy nehezen rávettem, hogy toljuk azért elé a műszert is. Kissé hadakozott, hogy az csal, továbbá ez ilyen FIAT betegség, hogy nem lehet vele beállítani.
Mondani se kell, hogy jócskán a vonal felé vitt!
Ekkorra már láttam szemeim előtt, hogy majd keresek én egy korrekt (korszerű, projektoros) beállítást és otthon majd magam megcsinálom.
Azért még a ködlámpával is bepróbálkoztam, hogy hátha...
Nem csalódtam! A gyerek elé állt, megcsóválta a fejét és közölte, hogy ez hibátlan!
Fizetnem nem kellet, tehát megköszöntem szépen, és eljöttem!
Legalább megtudtam, hogy a műszer, hogyan működik!
NO COMMENT!
Csosznorbert2012-05-22 22:20:43 // 21556
na de lehet most kiabáltam el....
Csosznorbert2012-05-22 22:13:03 // 21555
nálam a pótxenon a gyári.... Alfacityn megkeresheted a tarfókat :PP okéoké, nem "bólint" felkapcsolásnál meg inditásnál..... hmmm biztos elromlott :)) lassan egy éve benn a "gyári" ( :DDDD ) xenon, de eddig egy sünnek sem tünt fel, pedig igazoltattak már :)))
Piritu - 1.000.0002012-05-22 22:01:42 // 21554
Mint a Cartárs írta ott van az :-(
Piritu - 1.000.0002012-05-22 21:59:49 // 21553
Érdekes olvasmány. "A járműtechnikában átlagosan 500 kilométerenként van szükség a szűrő regenerálására, amely normál körülmények között 600 C fölötti hımérsékleten megy végbe. Itt a részecske széntartalma a kipufogógáz oxigénjével szén-dioxoddá alakul."
Kicsit ellentmond a nagy méretű koromból kis méretűt csinál a DPF elméletnek, mert co2 lesz a megkötött koromból. Így már van értelme az egésznek.
GTPeti2012-05-22 21:58:55 // 21552
Na erre pont egy olyan új autó esetén nincs szükség, amiben gyárilag jelöletlen projektoros fényszóró van. B)
vm2012-05-22 21:46:40 // 21551
6000 K-s HOD izzó.
SMPOWER.hu
droberto2012-05-22 21:44:20 // 21550
Nem voltál felületes! :) Nincs rajta semmi! Úgyhogy ezt a legkönnyebb áthidalni! :))
droberto2012-05-22 21:42:55 // 21549
Én is találtam egy jónak tűnő cikket!
Piritu - 1.000.0002012-05-22 20:49:32 // 21548
Gondolod a sünök nem találják meg, ha büntetni akarnak? :-O
Piritu - 1.000.0002012-05-22 20:48:20 // 21547
a 156-ban 10-es volt DPF nélkül az 1,9
GTPeti2012-05-22 20:42:01 // 21546
Ez a xenonosítás szempontjából jó hír.
százötvenkilenc2012-05-22 20:35:28 // 21545
euro 4: 9,10,11 körny véd osztály
euro 5:12> körny véd osztály
Az enyém az utóbbi
Pityukoma2012-05-22 20:33:56 // 21544
Jól emlékszel, tényleg nincs benne jel. Most mentem ki és néztem meg. A jóváhagyási jelet az irányjelző felett a fényszóró házban találtam meg a azon a kis törésen ami a két csavar között van. Nézegettem egy darabig mire észre vettem, olyan kis karakterekkel van jelölve.
Piritu - 1.000.0002012-05-22 19:49:38 // 21543
...de ettől még máshol lehet benne jel.
Piritu - 1.000.0002012-05-22 19:49:12 // 21542
Most lusta vagyok kimenni, de emlékeim szerint az üvegben nincs semmi.
Piritu - 1.000.0002012-05-22 19:47:11 // 21541
Az egészben csak az az érdekes, hogy azzal a felkiáltással vonták ki az 1,9-et és a 2,4-et a forgalomból, hogy nem tudja az euro 5-öt. Bezzeg a 2,0 igen.
Amúgy teljesen logikus, hogy DPF-el tudhatta, mert anno azzal reklámozták a 159-et, hogy fel van készítve az akkor még nem létező euro 5-re..
GTPeti2012-05-22 19:04:56 // 21540
Múltkor megnéztem egy 159 lámpaüvegeit és nem találtam rajta semmiféle jelölést. Lehet, hogy csak felületes voltam? Márpedig ez az egyetlen pont, amit tényleg nem lehet "áthidalni".
GTPeti2012-05-22 19:02:42 // 21539
"csak a mérgező gázok szintjét tudta "csökkenteni" a szállóporét (korom) nem!"
Legalábbis a láthatóét nem. A klassz kis DPF pedig igen. Közben gyártja a jó kis karcinogén gázokat.
százötvenkilenc2012-05-22 18:57:14 // 21538
Az autóm 2009 es és euro 5 ös.10 évig zöldkártyáztunk itt a műhelyben ugyhogy ebben biztos vagyok.Egyébként meg a 159 1.9 8v először 85kw eu 4-el jött ki.Aztán jött a 88kw eu 5 majd a 100kw eu5 de ez már csak európa bizonyos részeire.
A 85 kw a Stilo,Multipla motorja is ,A 88 kw az enyém és a c Vectra, Zafira stb.A 100 kw pedig a 159 en kivűl másban nem volt.
Piritu - 1.000.0002012-05-22 18:34:54 // 21537
Az EGR+kat+szívósorral a kormot is tudták valahogy csökkenteni. Gyakorlatilag sose füstölt.
droberto2012-05-22 18:07:57 // 21535
Igen ezzel akkor is meghökkentettál, hisz én 156-ot akartam venni és részben ez miatt sem azt vettem. Nem akartam mondjuk 2015-re kirekedni a belvárosokból... :)
Legjobb tudomásom szerint az 156-ba még nem tettek DPF-et, csak EGR-t. Így max. csak a mérgező gázok szintjét tudta "csökkenteni" a szállóporét (korom) nem!
Bár tulajdonképpen 2005.01.-tól, újként csak Euro 4-et lehetett eladni...
Európai kibocsátási normák (Wiki)
Piritu - 1.000.0002012-05-22 18:02:27 // 21533
...és akkor a lámpába írt engedélyezési jelekről még nem is beszéltünk.
Piritu - 1.000.0002012-05-22 18:01:14 // 21532
Akkor a +50%-os Tungsramot javaslom. A 156-nál sokat használtam.
Piritu - 1.000.0002012-05-22 18:00:23 // 21531
Elég sokat volt téma az Amorén, olvass vissza :-))
droberto2012-05-22 18:00:17 // 21530
A gyári xenonnak más foncsora => nem jó a fénynyaláb formája => a yard megállít, kérdi, hogy hol van a fényszórómosó berendezés és, miért van a térded előtt magasságállító potméter = Sakk, matt :(
Piritu - 1.000.0002012-05-22 17:59:34 // 21529
Jól tudod, csak euro IV volt. Ezt a 156-ban DPF nélkül is tudta az 1,9 16V.
droberto2012-05-22 17:56:57 // 21527
Hmmm... :(
Azért az én futásteljesítményem mellet, vállalható az élettartam csökkenés!
.......................2012-05-22 17:55:24 // 21526
Ugyan már ,honnan tudnák a sünök ,hogy nem gyári xenon..
a 100 W ost refit pedig úgysem kapcsolod fel sokáig
droberto2012-05-22 17:53:37 // 21525
1.9-ből létezett Euro 5? Legjobb tudomásom szerint a pont az Euro 5 miatt, cserélték a motor palettán 2.0-re az 1.9-et, továbbá vették le a 2.4-et.
droberto2012-05-22 17:46:05 // 21524
A xenon utólagos beépítésnek elég sok akadálya van! Ezért én maradok a "hagyományos" izzóknál. Legalábbis egyenlőre biztosan...
Holnap tervezem vinni a vasat műszeres lámpa/ködlámpa beállításra. A tompítottam marhára lefele világít (pedig legfelülre van állítva)!
Piritu - 1.000.0002012-05-22 17:44:02 // 21523
A 100 wattos kétszeres hője a lámpának, a pótxenon meg a sünöknek nem fog tetszeni :-(
Piritu - 1.000.0002012-05-22 17:42:57 // 21522
Tapasztalatom szerint a növelt fényerő = csökkent élettartam.
A 159-ben jelenleg normál van.
droberto2012-05-22 17:41:35 // 21521
Így van, a szűkítés az áramlást gyorsítja, csökkentve ezzel a koromlerakódás veszélyét. Tudomásom szerint erre a gyár is rájött és 2007-től gyárilag bent volt a szűkítő...
.......................2012-05-22 17:35:22 // 21520
egyik sem..
csak az utólagos Xenon szett(az meg fényszóróba nem jó)
Fényszóróba tegyél 100W os izzókat
a tompítottba pedig 55w os Xeon szettet

na ez a combó fog aztán világítani :)
droberto2012-05-22 17:10:07 // 21519
Csontig rágott téma, de a növelt fényerejű H7-es izzók közül kinek melyik vált be legjobban? Ebben az esetben az ár nem döntési tényező. A tartósság annál inkább...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-05-22 13:48:13 // 21518
nekem kiírták pedig nem is müxik le sincs dugózva igaz füstöl is az autó 3500 felett de hát ez van...bár nekem sosem volt problémám az EGR-rel de így nem is lesz
százötvenkilenc2012-05-22 13:35:21 // 21517
Ok hogy nem kell mert szerintem se kell az annyira ,mind igaz amit mondasz vagy irsz csak az a baj hogy nem találtam embert még aki ki tudja irni a programból.
Minden más autóban ahol csak lehet mi is lemezelünk vagy golyózunk.
2.0 vw tdi- ken sem lehet sajnos már lezárni mert ügyfélbácsit sajnos zavarja.
Nálunk egyedül a taxisok szarnak a világító lámpára
Erhard 242 (Pure Energy)2012-05-22 12:38:34 // 21516
nekem nincs már EGR szelep és nem lett hangosabb a gép, nem kell az összeköttetés a kipuffcső és a szívócső között, nem kokszosodik el a szívósorom, nem zsuvásodik a motor beltere, csak kizárólag friss levegőt kap ami a legjobb az égésnek, az emisszióra szarok rá :))
hát ezért nem kell az EGR szelep
Csabi2012-05-22 12:10:34 // 21515
A szűkítő lemez szerepe az én tudomásom szerint a kipuffgáz "terelése", plusz a szívósor-EGR találkozásánál a koromlerakódás megakadályozása, és nem pedig az EGR szelep "vezérlési hibáinak" a korrigálása.
A hibád leírása kapcsán eszembe jutott egy hasonló eset, ahol egy másik márkánál igaz,de ugyanígy szívtak az EGR rendszer körül...ott az elökatalizátor volt eltömődve, darabokra törve, egy plusz fojtást adva a rendszernek, amikor az egr nyitott akkor jóval több kipuffgáz került vissza a motorba ami miatt rángatott az auto...a katalizátor cseréjével a probléma megszűnt...
százötvenkilenc2012-05-22 12:00:56 // 21514
A kipufogógáz visszavezetésének kétféle módja:

1. Belsõ kipufogógáz-visszavezetés

A kipufogógáz és a friss keverék (üzemanyag-levegõ) keveredése az égéstéren belül történik, négyütemû motornál a szívó- és kipufogószelep összenyitásával.A változtatható szelepvezérlésnek köszönhetõen a visszavezetési arány terhelés-és fordulatszámfüggõen aktívan befolyásolható.

2. Külsõ kipufogógáz visszavezetés

Az EGR szelep a kipufogócsonk és a szívócsonk között külsõ, kiegészítõ vezetéken történik.Az elsõ rendszereket egy pneumatikus mûködésû tányérszelep vezérelte, majd a késõbbiek során megjelentek a pneumatikus korlátozó-és visszacsapó, valamint a késleltetõ szelepek is.

Az igazi áttörés a korszerû motoroknál a vákuumtól független, elektromos vezérlésû szelepek jelentették, mely gyors reakcióidõt és pontos szabályozást biztosít bármilyen motorterhelésnél.



Az EGR szelep meghibásodásai

Az EGR szelep meghibásodására utaló jelek: motorfüstölés, hidegindítási problémák, motorteljesítés csökkenés, motormegtorpanás, rángatás bizonyos terheléseknél.

Az EGR szelep meghibásodásának okai:

1.Mechanikai hiba: A szelep elkokszolódása miatt nem tud lezárni az EGR szelep, csökken a visszavezetett kipufogógáz mennyisége, ezáltal olyan motorüzemállapotoknál is kipufogógáz kerül a motorba, amikor nem szabadna pl: a hidegindítás vagy üresjárat során.A vákuumcsövek, és a nyomás-átalakítók meghibásodása is kihat az EGR szelepre.

2.Elektromos hiba:

Ilyenkor a nagy hõterhelésnek kitett vezérlõ elektronika megy tönkre.
százötvenkilenc2012-05-22 11:58:05 // 21513
Az EGR szelep mûködési elve

Az EGR szelep biztosítja az összeköttetést a kipufogócsõ és a szívórész között és szabályozza a visszavezetett kipufogógáz mennyiségét.Amikor a kipufogógáz egyes összetevõit visszavezetjük a friss, beszívott levegõhöz, az égési hõmérséklet csökken az égéstérben ( benzinmotorokná kb.650 C fok-ra, diesel motoroknál kb. 450 C fok-ra).Az alcsonyabb égési hõmérséklet megakadályozza a nitrogénoxidok kialakulását.EGR rendszer használatával a csökkent NOx emisszió mellett, benzinmotoroknál csökken a tüzelõanyag fogyasztás is, diesel motoroknál pedig mérséklõdik a zajszint.

Hát erre való még az egr szelep!
százötvenkilenc2012-05-22 11:55:27 // 21512
A visszaküldött gázt hűti
százötvenkilenc2012-05-22 11:53:12 // 21511
Ennek a részecskeszűrésnek nem sok értelme van tényleg.
Látott már valaki regent úgy hogy a dpf ki van szedve?
Netudjátokmeg 100 méteren belül semmit nem lehet látni a kocsi mögött 10 15 percig.
Kérdem én mennyi elégetetlen gázolaj kerül a zöldek orrába ilyenkor.Ezt minden dpf es autó csinálja csak nem láttszik a szűrő miatt mert az elégeti a nagyját de attól a mennyiség még ugyanaz.Persze ha el tudja égetni és nem a motorolajba kerül.
Tavaly legalább 10 HDI motort cseréltünk ez miatt.Nem a chiptuning olvasztotta el a szelepeket meg a dugattyukat hanem az euro 5 ös faszság.
Legközelebb akkor veszek euró x motoros autót ha már a Ferrari is használja a még nem létező dízeljeiben.
Lassan eljutunk odáig hogy autópályán közlekedni egészségkárositóbb lesz a sok regen miatt mint városban.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-05-22 11:46:19 // 21510
hűtési szerepe? mennyit hűl a kipuffgáz 30-40cm-en, mennyi a beszívott levegő hőfoka? inkább fűt mint hűt....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak