Fórum >> Típusok >> 159

százötvenkilenc2012-05-22 11:42:11 // 21509
Ja és a töltőnyomás is ugrál olyankor.
százötvenkilenc2012-05-22 11:39:16 // 21508
Igen a mitoban javitottak az egr vezérlésen meg a 2.0 ban is .A z 1.9 16 v eleve igy készült,de az én nyolcszelepesem a stilo euro 5-ösitett változata elektromosan vezérelt folytószeleppel.Egyszerüen a nyolcszelepes motor nem jó alap az euro 5 re de azért mókoltak valamit hogy mégis megfeleljen.További megoldás nincs rá ennyi kezek szét.
A tizenhatszelepes motor az más tészta ott tényleg a szivócsonk ilyenkor a ludas k kell tisztitani vagy ha elkopott ki kell cserélni és kész.A nyolcszelepesnél nincsenek a szivocsonkban másodlagos folytólapátok ott ezt szoftveresen "oldották" meg akinek nem jó ott adnak egy szükitőt az egérhez és kész .Ha igysem jó akkor megindul atalálgatás hogy ez meg az de igazából megindul egy vesszőfutás ami sehova sem vezet.
Van lehetőség az egr t levakolni: jó lesz de nem tanácsos mert több az annál mint hogy vissza engedi a gázokat,hűtési szerepe is van meghát világitani fog a mil lámpa,Aztán még lehúzhatom a lmm ről a vezetéket igy is jó lesz mert vészüzemben nem működteti az egr-t plusz világitani fog a mil plusz nem megy a tempomat minden olyan esetben amikor hibajelzés van/mil/ a müszerfalon.
Tehát egyenlőre ez van
.......................2012-05-22 11:16:20 // 21507
A Mito ban és a Fl utáni 159 2,0 JTDm ben semmi baja az EGR nek,más a konstrukció
és hibátlanul mükszik

Nem véletlenül a kis pillangók miatt rángat a kocsid?
azt cserélted?
töltönyomás is ugrál a rángatás közben?
pettinke2012-05-22 10:59:02 // 21506
az én autómban (1.9 16V) nincs szűkítő, benne van a DPF, 4 év / 70e km után teljesen jól viselkedik, pedig 90%ban városban járok vele - nem rángat, húz mit a nyavalya, sőt azt mondanám, beérett a motor új korához képest.

szerintem nincs jobban elbakva mint a konkurrencia, ahol meg FAP löttyöt kell öntögetni a DPF-hez a kocsiba (és nézz körül fórumokon, az is el tud dugulni :-) )

az egy másik kérdés, hogy van-e értelme egyáltalán az EuroX normáknak, ahol a nagy kormot kiszűrjük, a nano-méretű, komolyan rákkeltő dolgot meg kiböfögtetjük ...
százötvenkilenc2012-05-22 10:23:11 // 21505
A hiba piszkálás előtt is meg volt.
Ez valami egr vezérlési hiba különben a gyár miért ad bele szűkitőt.
Meg aztán milyen dolog az hogy elbasszuk az egr programot és ahelyett hogy javitanánk szoftveresen vagy visszahivnánk,adunk helyette egy egr szűkitő lemezt ami nem túl sokat ér.Nem baj hogy ezzel cumizik a fél alfás társadalom.Lett volna jobb szórakozásom mint az hogy szűkitőket gyártok vagy dpf et furkálok vagy az összes többi feleselges dolgot amit végig csináltam.Akárhogyis nézzük ez el van b.va
Én ebből a szakmából élek 18 éve és még fogok is de azt biztosan mondhatom nektek hogy ezt az egr dpf euro 5 bermuda háromszöget nem minden autógyár FAK-olta el ennyire.
Csosznorbert2012-05-22 00:24:31 // 21504
Nálatok is néha behal az oldal?? Tölt, de semmi, aztán vége..... :((
Csosznorbert2012-05-21 22:50:56 // 21503
Nekem ha tönkremegy, akkor repül ki a prog. ból :)
Piritu - 1.000.0002012-05-21 22:42:21 // 21502
Anno abból indultam ki, ha 145 ezernél kicserélem és még ennyit elmegy, akkor se nagyon kell vele belátható időn belül foglalkoznom. Kínlódjon vele a következő tulaj 5-10 év múlva! :-DD
Csosznorbert2012-05-21 22:36:39 // 21501
én amióta fullba dugóztam az EGR-t azóta folyamatos az EGR hibakód.... semmi machina, csak egy teli lemez került közé, na erre varrjon valaki gombot :)
pettinke2012-05-21 21:03:05 // 21500
hát ... nemtom.
ez egy olyan kérdés volt, hogy "ha most betekerek egy izzót az íróasztallámpába, akkor mikor fog legközelebb kiégni?"
az EGR szelep élettartam nagyon függ az autód használati módjától, az olajtól, amit töltesz bele, az üzemanyagtól, stb.
meg lehet az EGR gyári hibás is.
ha azt a 120e-t te tetted bele és ugyanígy fogod eztán is használni az autót, akkor ... talán az új is él ennyi ideig.
Piritu - 1.000.0002012-05-21 21:02:51 // 21499
A szervizben 100 és 200 közé tették. Nekem a 156-nál 145 ezer környékén jött elő.
GTPeti2012-05-21 21:01:45 // 21498
A második helyet csak akkor keresse fel vki, ha tömve van a bukszája... Náluk nincs kis hiba.
pettinke2012-05-21 20:59:46 // 21497
szerintem ehhez nem Alfa-zseni kell (annál is inkább, mert amikről beszélsz, az mind Bosch-cucc), hanem motordiagnoszta. így fórumon keresztül meg végképp nem lehet rá mit modani :-)
novothauto
vagy
injektor
a rángatás az megvolt már akkor is mikor belenyúltatok a programba?
Alfa156SW2012-05-21 17:53:42 // 21496
1.9JTD 16V a motor amiről szó van!
Alfa156SW2012-05-21 17:51:39 // 21495
Sziasztok EGR Szelep hiba milyen idő közönként szokott előjönni?

értem én ezt úgy,hogy most ha cserélem akkor egy darabig nyugodt lehetek?

MOST 102000 km-VAN Az autóban most kezdett előjönni a hiba!
.....2012-05-21 17:02:18 // 21494
Nálam 3 évig bírta a gyári akku.
W.2012-05-21 16:58:50 // 21493
Ezt most találtam... :)) Ment szépen anno az utolsó Esztergomi taliról hazafelé..:))
droberto2012-05-21 15:56:22 // 21492
Az, hogy francia alapból nem vet rá jó fényt és igazából nincs olyan termékük, ami kiemelkedő lenne.
százötvenkilenc2012-05-21 15:47:34 // 21491
sziasztok

Tele a bütyim a jtd vel.Nincs itt egy alfa zseni aki meg tudná mondani miért rángat az autóm /159 8v mjet/ Kiszedtük a dpf-et kiirtuk a progiját uj az lmm uj az egr a map szenzor
és a szolenoid is uj de még mindig rángat.A turbót is kitisztitottuk de akkor is rángat.
Pécsi "márkaszerviz "csak tátog velük együtt mi is.Ha lehúzom a lmm-t akkor minden ok de azért világitó mil lámpával mégsem illik járni.Egyébként jól megy jól fogyeszt került bele egy kis optimalizálás de a hiba megmaradt.
A szívósor tiszta.
Előre is köszönöm.
droberto2012-05-21 15:42:25 // 21490
A problémától eltekintve, nekem is dögledezik a lassan négy éves gyári Exide-om! Ezt a telet még kihúzta a CTEK-el, de sok már nincs benne. Múltkor egy 2 órás ECU túrkálást követő másnapra nem volt hajlandó indulni...
.......................2012-05-21 15:29:39 // 21489
nem tudom mennyi idös ezzel vettem tavaly
megnézem a céduláján
erre nem gyanakodtam mert tekeri a motort akár 5 percig is
nem merült le pedig indítgattuk rendesen
pettinke2012-05-21 15:22:15 // 21488
mennyi idős az akku? símán halnak meg egyik pillanatról a másikra a 3,5 éves Exide-ok, és az autó nagyon nagy marhaságokat bír csinálni egy döglődő akkutól
.......................2012-05-21 13:24:54 // 21487
közvetlenül az első leállás után ki lett olvasva
semmi hibakód
GTPeti2012-05-21 13:17:00 // 21486
"az nem lehet,mert nincs hibakód"
Közvetlenül a leállás után lett kiolvasva? Vagy előbb volt akksilevétel is?
.......................2012-05-21 13:11:27 // 21485
az nem lehet,mert nincs hibakód
és hidegen sem indult utána mikor visszahűlt
.......................2012-05-21 13:09:00 // 21484
Gázolajszűrő új,
mielőtt levettem a sarut ,akkor SEM volt hibakód
tehát akkor még nem lehettek kitörölve
SEMMI hibakód
most sem
.....2012-05-21 12:59:52 // 21483
üzemanyag szűrőt cseréltél már? szerintem ha leveszed az akkusarut törlődnek a hibakódok
.......................2012-05-21 12:49:36 // 21481
HELP
képzeljétek a Brera tegnap egyszer csak fogja magát és leáll,aztán nem indul,
ma is megállt a Nejem alatt,be se indult,
hazahúztuk ,
levettem az akusarut
aztán minden Ok nak tünik
megy ,és nem áll le
SEMMI hibakód
szerintetek?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-05-21 08:29:14 // 21480
mi a fenntartásod a valeo-val? szerintem semmi baj sincs vele vagy is nem több mint a többivel
Erhard 242 (Pure Energy)2012-05-21 07:08:27 // 21478
egyik gyártja a másik csak csomagolja és ez 3om gyártó között megy ...
droberto2012-05-21 06:54:20 // 21477
Nincs ellene kifogásom! :)
droberto2012-05-21 06:48:14 // 21476
Na ez az a dolog aminek utána szeretnék járni... Én is Sachs párti vagyok a Valeotól pedig viszolygok. Azonban az biztos, hogy ha ha vesz is valamit a Sachs a Valeotól, van olyan alkatrész a kuplungban, ami Sachs illetőségű. Pl. lehet, hogy a fémváz Valeo, a ferodol pedig saját...
Piritu - 1.000.0002012-05-20 21:45:56 // 21475
Tavaly is csak terveztük a külön 159 találkozót, nem lett belőle semmi. Ha már ott vagyunk AlfaCity-ben esetleg megbeszélhetnénk, hogy mikor és hol tartsuk majd a 159 találkozót.
Mondjuk 14:00-kor találkoznánk mondjuk a Te autódnál.
GTPeti2012-05-20 21:29:40 // 21474
Na, erről van szó! Azért letöltöm az eLearn 159-t, hátha még szükség lesz rá.
Tozo2012-05-20 21:23:16 // 21473
Áttételek:
Tozo2012-05-20 21:22:08 // 21472
Ez megvan nekem, nem is tudom miért nem néztem meg eddig. E szerint a 8V és 16V váltó áttételek egyformák, csak a 2.4-es-é különböző.
GTPeti2012-05-20 21:11:04 // 21471
A RS linkek még működnek. De 1000 év mire lejön a szervízCD.
Csosznorbert2012-05-20 20:58:12 // 21470
Úgy érted, hogy ott összefutni? mert ezt most nem vágom egészen. egy 159 talit utána gondoltál?
GTPeti2012-05-20 20:55:34 // 21469
Szerintem mielőtt ilyeneket írunk, keresse meg valaki a táblázatokat. (Akinek van 159 szervízCD-je.) A lentiek miatt írom...
Piritu - 1.000.0002012-05-20 20:53:46 // 21468
Valószínűleg átsiklott a nagyérdemű felette, ezért újra feldobnám:
Alfa City-re esetleg megdumálhatnánk egy időpontot, amikor találkoznánk és egy esetleges 159 taliról dumálhatnánk.
GTPeti2012-05-20 20:40:04 // 21467
"Ha áttételben van különbség" Mint írtam a 156-nál én anno utánanéztem.

"Kérdés, hogy az összes fokozatot érinti-e vagy csak az utolsó(kat)?!"
Mint írtam, a 156-nál az első öt ugyanaz... (Így dereng, tehát az infót ellenőrizni érdemes.)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-05-20 20:38:24 // 21466
minél gyengébb egy autó annál rövidebbek az áttételek általában, a cégautónkban megdöglött a váltó egy erősebbé került rá alig gyorsul viszont mi sokat pályázunk ott meg kevesebbet forog
Tozo2012-05-20 20:29:01 // 21465
6 sebességes a 8 szelepes váltója is. Ha áttételben van különbség, ahogy Erhard kolléga írja, akkor elvileg gyengít az autón a nagyobbáttétel, szerintem. Kérdés, hogy az összes fokozatot érinti-e vagy csak az utolsó(kat)?!
GTPeti2012-05-20 19:38:36 // 21464
Nekem úgy dereng, hogy a 156-nál az első 5 fokozat mind a kétféle váltónál ugyanaz. (Legalábbis a dízeleknél.) De nem 100%.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-05-20 19:35:55 // 21463
méretre rámegy de a lóerő különbség miatt biztos más az áttétel
'''''2012-05-20 19:30:43 // 21462
Van benzinesnél öt sebességes váltó is.Dízelnél nem tudom.
Pityukoma2012-05-20 19:04:58 // 21461
Én annak idején mikor a csodaszép multiplámat kuplungoztam ragaszkodtam a Sachs-hoz bár az autósboltban mondták hogy a gyárija a Valeo én mégis az előbbit rendeltem meg +8k-val drágábban. Mikor hazavittem és kibontottam akkor jött a pofára esés: hologrammos original sachs dobozban valeo kuplung szett, rajta sachs matrica. Ebből tanultam hallgattam volna arra aki ezzel foglalkozik. Ja és lett egy szép papírdobozom tanulópénzért barmoknak felirattal :-DDD
GTPeti2012-05-20 17:55:38 // 21460
"Vajon a 150LE váltója jó a 120-asba?"
Valószínüleg igen.

A 156-nál úgy volt, hogy a 16V-sekhez (150LE) 6seb váltó tartozott a 8V-sekhez (115LE), 5 sebességes. Nem tudom nálad hogy van, de szerintem csak nyernél vele, ha emiatt most 6seb váltóra váltanál. (Már, ha a 159-nek gyárilag nem minden váltója 6seb.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak