Fórum >> Típusok >> 159

droberto2021-12-09 20:47:18 // 124859
Fel.
A gyári 17-esek felmennek a 330-as Brembóra.
Shadin2021-12-09 17:14:33 // 124858
Írtam levelet.
3Szék-ej2021-12-09 07:42:17 // 124857
Sziasztok.
Adott egy 159 Tbi. Dobott egy check engine-t és leszabályozta az autót. A turbó nyomás nem ment 0,7-0,8 bár fölé. Gyengébb lett, nem vágott hátba gyorsítaskor és a gázpedálra is lustábban reagált. Ìgy jártam meg Mátészalkát. Amire ki akartam a hibát olvasni a hibajelzés eltűnt, gondolom nem volt állandó jellegű. A turbó működése viszont most sem jó... Most sem megy 0,8 fölé, talán amíg be nem melegszik a motor, de utána semmiképp. Holnap beszélek a szerelővel. Kíváncsi lennék a véleményetekre. Így használható az autó?
RomeoOne2021-12-02 14:13:55 // 124855
Sziasztok!

Ez a felni felmegy a nagyfékre is?
leopop32021-12-01 11:29:44 // 124854
*hibernálást
leopop32021-12-01 11:28:57 // 124853
Erhardnak igaza van.
Nekem télre mindig el van téve ha éppen jó idő van akkor kiviszem megmozgatni 2 hetente, ha rossz idő van akkor 1-2 hetente felteszem tölteni 😁
Aki nem is mozgatja sokáig és teljes hibernálsst nyom azaz jó időben sem veszi elő télen amikor nincsenek lesózva az utak akkor annak az a legjobb amit Erhard mondott. Kivenni az akksit aztán ennyi, azt meg ritkán kell úgy tölteni.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-12-01 11:15:37 // 124852
tökmind1 milyet veszel egyik sem bírja a 2 hónap állást autóban valami csekély fogyasztó leszopja... ki kell venni, ha tudod nem mész vele pár hónapig én már mindig kiveszem, százezret költöttem akkura emiatt :DDD
Liquid2021-12-01 11:02:08 // 124851
Így van, nyáron ózonoztam a kishunyadit, és gondoltam (én barom) hogy nem kell járnia a motornak, elmegy annyit a belső keringetés gyújtáson is... hát nem :) Volt vagy 8 volt az aksiban, azt hittem kinyírtam, nem volt 1 éves. Rendes töltőm nincs, apóshoz nem akartam elmenni érte, az Aldis/Lidl-ös töltő meg azt mondta error, ez nem autó aksi, Ott volt a garázsban az Alfából kivett régi aksi, azt rákötöttem abból folyt át annyi, hogy az okostöltő hajlandó legyen foglalkozni vele. Sikerült összehozni.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-12-01 10:41:51 // 124850
pont az nem tudja...olyan is van ... kettő van a sima normál töltő elindítja, ha már van benne 12V akkor jöhet az impulzus töltő... de ami annyira lemerül az általában 90%-ban kuka...
Giuntini2021-12-01 10:14:20 // 124849
Én nagyon meg vagyok elégedve az Exide-kkal! Átlagban 5 évet bírtak, az előző a 159-ben 4-et.
Nálam Bannerek lettek kakukkok, a Cromában kibírt 1,5 évet, a 159-et azzal vettem, akkor új volt, két év.
Liquid2021-12-01 10:05:07 // 124848
Valami sima egyszerű nem túl okos töltővel menni fog, vagy legalábbis van rá esély. A csepptöltős, felismerős cucc az ilyenre azt írja ki hogy ez nem autó aksi.
tdemeter2021-12-01 09:31:08 // 124847
Emlékszem, hogy amíg a 159-esem volt akkor én is vettem exide, agyondicsért, csucszsuperhiper akkut magamnak csillió pénzért mondván ha az jó lesz, de 3 évet sem bírt ki.
Ennyit róla...
Legjobb a legolcsóbb, abban legalább nem csalódsz.
Egyébként épp most árulnak a lidliben valami okos akku töltőt, ami pont ezt tudja amit írtál, idézem: "Impulzustöltő üzemmód teljesen lemerült akkumulátorok újratöltésére"

17000 ft...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-12-01 08:56:34 // 124846
sima normál töltő elindítja ...
Giuntini2021-12-01 08:18:20 // 124845
Sziasztok! Szerintetek egy teljesen lemerült akkuba (mélykisült) lehet életet lehelni? Tegnap Atesztől kölcsönkaptam a töltőt, semmi áramot nem vesz fel.
Az alany egy kétéves 77 Ah Exide Premium. Szétszedhető, es ha töltenék hozzá deszt vizet akkor feltámadna?
Nagyon hosszú ideje már le van állítva az autóm.
SanyiJTD2021-11-28 15:27:40 // 124843
Figyelmetlen voltam ,megtaláltam. Lement 15%-ra (ahogy nézem most regenerált) és 4000km-enként regenerál átlagban. Ez a Giuliám, feleségem Giuliettája: átlag 520km ,utolsó regenerálás 902km-el ezelött.
SanyiJTD2021-11-28 11:51:38 // 124842
Na akkor áttúrom jobban csak az eltömődöttség szintje jött velem szembe. 89%-on volt egy pesti út (oda vissza plusz mozgásokkal 400km) ment le 72-re azt hittem jobban kitisztítja 🤷🏻
DKori2021-11-27 22:57:04 // 124841
Itt lesz a baj mert nekem csak sima Bluetooth ELM v1.3 OBD interface-em van mindenféle mókolás nélkül > ez egészen biztosan kevesebbet tud.

Köszönöm a segítségeteket (ahogy nézem injektor korrekciót érdemes lehet melegen ~2000rpm-en - is - megnézni, aztán remélem én lihegem túl a dolgot, és csak fölösleges para a sok méter miatt :) ).
Jorjie2021-11-27 22:32:19 // 124840
Milyen kábeled van? Módosított ELM327-el ki tudtam kapcsolni a biztiöv csipogást.
Azzal tudok csatlakozni mindenhez, automata váltó, proxyrendezés stb.
DKori2021-11-27 21:34:34 // 124839
Igen, a MES-ben van neki olyan ahol mutatja, hogy az utolsó 5 regen átlagosan hány km után történt meg.

Amit így elsőre nem igazán találtam meg (rég olaszoztam, vissza kell rázódni :) ), az a bizti övre csipogás állítása MES-el, a szervizciklus nullázása továbbá a kanyarkövető ködlámpák bekapcsolása...vagy bénázok vagy Bluetooth ELM OBD-vel (plusz adapterek nélkül...) és MES-el AlfaOBD-vel nem is lehet ilyet, mert spec a Body Computerhez sem igazán tudtam csatlakozni csak a motorvezérlő ECU-hoz.
SanyiJTD2021-11-27 21:20:32 // 124838
Szia! Hol látod, hogy hány kilóméterenként regenerál átlagosan?
Van erre valami almenü FES-ben?
DKori2021-11-27 18:19:24 // 124837
Kivallattam alaposabban.

94000km-nél volt benne az ECU szerint DPF csere :O , regeneket átlagosan ~900km-ként csinál, most ,~600km után 67%-os eltömődésű a DPF...szóval ezen a fronton talán semmi "gyanús"...indulni szépen/könnyen indul, nem pamacsol hidegen se, megelen se, padlógázra se, forog szépen (megjegyzem: a GM féle váltójával nem leszünk örök barátok, de szokom...igazából én indokolatlanul hosszú elosztásúnak érzem a fokozatait, ha már 6 sebességes akkor picit lehetne rövidebb, így gyakran két fokozat közt vacillálsz mert én 2000 környékén akarnám tartani és nem ~1300-on nyektetni, de ehhez 60 alatt a 4. felejtős, 110 alatt a 6. > 120LE-höz szerintem feleslegesen hosszú, OFF i30 1.6 CRDi-jében szerintem a mindennapi használathoz jobban vannak elosztva a fokozatok...na de csak szokni kell :) ), nem limpel, nincs hibakód stb...viszont: hidegen beintítva 1es injektornál ~1.75 3asnál ~-1.75 környéke a korrekció...a másik kettő ilyen ~0.5ön belül van > lélekben kezdjek gyanakodni vagy amíg nincs baj (lásd korábbi sorok) addig nincs baj? :)
leopop32021-11-26 20:12:23 // 124836
Lemaradt:

Szóval azért gondolom hogy nem a kipuff hibája volt.
leopop32021-11-26 20:11:18 // 124835
Tudom, hogy erről megoszlanak a vélemények, viszont én azon az elven vagyok miszerint lefolytatni valamit túlságosan nem szabad. A gyári dob pedig pontosan ezt csinálja. Nem azért tették be mert kívánja a motor hanem az Euro szabvány miatt…
Így én úgy voltam vele, hogy káros ezért el is távolítottam.
De persze tudom te is lecserélted és ahogy mondtad sok Tbi járkál hiba mentesen nem gyári dobokkal.
b00772021-11-26 18:42:01 // 124834
Rámértem, ott megvan a 12V, megnyugodtam, akkor tényleg minden fasza így. Köszi a segítséget!
Shadin2021-11-26 17:15:19 // 124833
Ezek a beállítások nagyon nem konzekvensek, pl. kormányközép gombok sem, szerintem ha működik akkor minden fasza, lényeg, hogy a HU seggén az A2 pin-en legyen 12 volt, ez kapcsolja "BOSE" módba a HU kimenetét.
Shadin2021-11-26 17:12:02 // 124832
Erről azért megoszlanak a vélemények, miszerint a szelepegybenyitásos EGR megoldás ami a TBi-ben van annak a gyári programozott gázlengés fontos és az a gyári dob mellett szól. Ettől függetlenül sokan használnak TBi-n AM dobot hiba nélkül.
b00772021-11-26 13:56:39 // 124831
Sziasztok!

Beépítettem egy gyári bose szettet, amint bekötöttem és összedugtam a kábeleket egyből működött is. Néztem a proxi rendezést, kell-e valamit csinálni vele. A program egyből azt írta ki, hogy nem szükséges a rendezés. Meg is találtam a bose-hoz tartózó opciót, viszont "Nem jelentkezik" állapotban volt, átállítottam, majd lefuttattam a rendezést, de nem változott az állapot, a program újraindítása után ismét "Nem jelentkezik" állapotba került. Én csináltam valamit rosszul esetleg? Be kell ennek egyáltalán kapcsolva lenni-e? Vagy lehet bármi szerepe egyáltalán ennek az opciónak, mivel enélkül is működik.
Előre is köszönöm!

leopop32021-11-26 09:26:27 // 124830
Ezt nekem is mesélte Shadin de én kizártnak tartom. Főleg, mert a motor és a turbó is szereti ha nincs lefolytva. Én magam szedtem le a dobokat a Brerán ekkora folytású dobokat ritkán lát az ember. A hátsó Y-végétől lévő dobra azaz a végdobra gondolok.
Csak a példa kedvéért. Egyenként 9 kg volt nálam, illetve JTS-n is tud problémát okozni ha a gyári van rajta, viccen kívül olyan back pressure tud keletkezni elég sok külföldi fórumon olvastam mielőtt nekikezdem volna. Ártani biztos nem árt sőt csak javít ha a hátsó dobokat lecseréli az ember. Egyszerűen sokkal jobban “lélegzik” tőle a motor, a turbó az egész autó. 😁✌🍀
Shadin2021-11-25 13:17:24 // 124829
Én is kacsingattam felé, elvileg ugyan az a bekötése. Szoftvert értelemszerűen utána kell húzni. Érdekes, hogy a Melett forgórész amit beletettem egy növelt légszállítású példány, a gyárihoz képest módosított anyagú és lapátgeometriájú levegő oldallal rendelkezett.
kispusi892021-11-25 12:31:52 // 124828
Sziasztok!
159 TBi-n cserélte már valaki a turbót a Giuliettáéra (K04)? Mivel jár együtt, mit kell még hozzá cserélni? Minden segítséget előre is köszönök! :)
tirex2021-11-25 11:10:48 // 124827
Én Seléniát használok az 1,9 8v-ben , 350ezer van benne és nem adnám el pedig kérték páran.
Liquid2021-11-25 10:15:36 // 124826
aha, köszi, így már világosodik.
Shadin2021-11-25 10:05:08 // 124825
Nem törvényszerűen mind, de ezek ismert problémái lehetnek a TBi motornak:
blog
Shadin2021-11-25 10:03:42 // 124824
Az véletlen egybeesés lehet csak, nagyon sokan használnak TBi-n sportdobot, ez ráadásul típusspecifikus volt. De ki tudja.
DKori2021-11-25 08:15:21 // 124823
Köszönöm, C3-asra tettem én is a voksom.

Stilos időkből még "ismerjük" egymást. ;)

Kiváncsiságból megvallatom alaposabban hétvégén az autót EcuScannel > szerinted milyen injektor korrekciós értékeket kellene mérnem az 1.9 8v-n? Hidegen/melegen mérjem?

Mennyire jellemző, hogy a kis veszteséghő miatt a még nem teljesen üzemmeleg motor gázelvétes kiguruláskor mutató szerint elkezd picit visszahűlni? Gyanakodjak a termosztátra?

Nem éppen zsenge, 345e-t futott már az autó, ezért ha nem is várom de számítok erre/arra (pár évre most "visszaléptünk"...), viszont az érződik rajta, hogy iszonyat jó utazóautó ezzel az alap motorral is, baromi tágas, és hosszú távon kijön benne a megnyugtató balansz, mindent szépen csinál, kimenne a világból és 2 gyerekkel is röhögve elférünk mindennel is benne. :)
Liquid2021-11-25 07:44:15 // 124822
volt valami kipufogós dolog is, nem? Vagy annak nem volt köze hozzá?
Shadin2021-11-24 13:22:17 // 124821
Az a Tüv-ös Squadra amit kizárólagosan fogadunk el, mint szent grált itt a fórumon. Kivétel persze a Manky tuning.
Shadin2021-11-24 13:19:56 // 124820
Valóban, olajat cseréltem benne, előtte 15 km-rel meg kapott egy jó Wynn's olajtisztító adalékot :-(
leopop32021-11-24 00:21:23 // 124819
Ja de úgy is meg lehet oldani csak a sima MP3 rádió körüli részt kell megvenni azt 1 perc alatt ki lehet cserélni majd utána mehet is a fejegység be 😉
Coolby2021-11-23 17:33:15 // 124818
Köszi. Közben rájöttem nem opció, mert nem nagy navis helyére való.
leopop32021-11-23 10:46:34 // 124817
Igen teljes mértékben de videóban is mondtam már :DD
Coolby2021-11-22 18:35:44 // 124816
Helló. Neked mennyire vált be wonderfoo fejegyseg? Elégedett vagy vele?
leopop32021-11-22 13:54:41 // 124815
Ja hát ne is mond máskor nem engedi hogy neki menjen, mindegy ez van :/
Szerencsére nem lett semmi komoly :) Csak szalagkábel meg tartó konzol csere kell majd.
Akkor jó te még jobban megúsztad mint én :DD
alfa155gyuri2021-11-22 13:04:34 // 124814
Szia!
Szerintem az a lényeg,hogy 10000-ként cseréld és olyan olajat vegyél amiben hiszel csak belevaló szabvány legyen.Én C3-ast használok és a dpf-hez még nem nyúltam 290000km.
DKori2021-11-22 11:46:38 // 124813
Sziasztok!

Segítetek nekem picit? :)

FélOFF-ról van szó, 2009es Fiat Croma, de itt bőven van DPF-es 1.9 8v MultiJettel tapasztalat: milyen olajat érdemes használni? 5W-40 ok, (lehetőleg Selenia tudom..) de ha jók a megérzéseim akkor arról elmélkedtetek korábban, hogy az Acea C-s jobb a dpf-nek, rosszabb a motornak az Acea B-s meg fordítva? Lehet kicsit belezavarodtam de szerintem értitek :) éppen ezért kérdezném.

Előre is köszönöm!
Giuntini2021-11-22 09:05:14 // 124812
Igen, de ha nem kimondott 159 felni kerül rá, azért meg kell nézni, a nem gyáriaknál meg vétel előtt fel kell próbálni.
Liquid2021-11-21 20:45:44 // 124811
Simán jó lehet bármelyik ha megfelelő az ET-je, illetve elég nagy a távolság a csavarsík és a küllők között. A fekete Ronal télifelnijeimnél pl. van vagy 1 centi hely, tehát bőven elfér.
SanyiJTD2021-11-21 18:00:55 // 124810
Pont láttam, szép volt :D Pár hete én is belakadtam egy kis faágba, de nem zuhant le, össze szedte magát a kicsike :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak