Fórum >> Típusok >> 159

Vittorio1592017-11-26 18:38:56 // 102159
17" tól függetlenül például a 225/50 azt jelenti h 225mm a gumi szélessége és a magassága (ami jelen esetben sokat számít) az a 225mm 50%-a. Tehát 112.5mm kell, h legyen. A /45-ös nyilván kisebb de sokkal elterjedtebb, szal jóval occsóbb sokan azt rakják rá, de azzal még inkább leérne...
Liquid2017-11-26 18:36:43 // 102158
Elvileg, nagyságrendileg igen, de ahogy RomeOne is írta igen nagy az eltérés a gyári méretek között.
205/55R16 és 235/40R19 között van 4cm! különbség.
A váltóméretek amúgy is ritkán passzolnak tökéletesen.
RomeoOne2017-11-26 17:44:12 // 102157
Nem. Erre van a váltóméret kalkulátor. Persze úgy próbálják megadni általában, hogy ugyanakkora legyen, de a 159-nél olyan hülye váltóméreteket adtak meg, hogy egész nagyok az eltérések.
Tommaso 1592017-11-26 17:34:37 // 102156
A kerék külső átmérője nem állandó???

A 17" ballonosabb téli, illetve a peresebb keskenyebb oldalfalú, de nagyobb felniátmérő elvileg ugyan olyan külső kerékátmérőt kelle hogy adjon legalább is nagyon minimális eltéréssel.

Nem???
Tommaso 1592017-11-26 17:31:32 // 102155
Nekem néha előfordul, buszmegállóknál, vagy bakhátas utaknál. Márciusban vettük az autót, de most parázok, hogy télen hogy lehet majd közlekedni vele, 17" téligumival.
Giuntini2017-11-26 17:28:13 // 102154
Mert van kiegészítő fűtés az autódbsn. Az rögtön nyomja a meleget és 70 fokos vízhőmérsékletnél kapcsol át a rendes fűtésre.
Tommaso 1592017-11-26 17:25:43 // 102153
Üdv!

Elképzelhető, hogy izzítógyertyákat kell cserélnem, legalább is a hibaüzenet szerint.
Van e valami bevált gyártó, vagy kis túlzással vehetem ami szimpatikus?

Nagyságrendileg milyen összeggel kell kalkulálni munkadíjjal együtt?

Köszönöm
yani🍀2017-11-26 17:24:53 // 102152
Nekem a téli és a nyári is 18”-os. Ha nyomvájús az út, be kell húzódnom középre, hogy a bakhát tetején tudják menni, mert különben leér az alja. :-)
Roll19832017-11-26 17:11:11 // 102151
Gyári 17-es felni van ratja, és a motorvédő rendre leér, pedig nem mondanám, hogy lóg. 19-cel nincs tapasztalatom, mert a vásárlás napján átcseréltem télire. De lehet, hogy jövőre akkor átállok 18-as télire, hogy ne huzigáljam az alját. Úgy is tetszik a patkós felni.
Csabi2017-11-26 17:06:58 // 102150
Semennyire. Pedig nem csak tükör úton járok, nyilván egy fekvőrendőrnél kellően lassan megyek át, de sokkal rosszabbra számítottam, főleg, hogy sokan panaszkodtak rá. Ráadásul a 17-es gyári mérettől is féltem, de abszolút nem vészes az sem...7mm-rel alacsonyabb tőle az autó, nem veszem észre.
sty2017-11-26 16:53:02 // 102149
Srácok ahogy beköszöntött a hideg idő nagyon kellemeset csalódtam a 2,4-be. Az eddigi autóimhoz képest mesze mesze nagyon jó a fűtés. Garázsban áll de nem futott ,kiállok és mindig hagyom 2-3 percet járni,addig bezárom a garázsajtót kaput. amikor visszaülök már egész kellemes az idő. 1-2 km megtétele után már nyomja is a meleget de olyan szinten hogy már zavaró. 22 fokra van állítva a klíma és ha nem veszem
lentebb nem lehet megmaradni az autóban. Az 56-ban (1,9Jtd) akár mennyit mentem soha nem éreztem ennyire meleget még akkor sem ha sutkán ment a fűtés
Vittorio1592017-11-26 16:36:59 // 102148
Ja 17-el a gidres dödrös, egyenetlen úton leér néha bármit csiálsz, bárhogy kanyarogsz!! 😁
Igazából úgy fogalmaznám meg legegyszerübben, hogy:

Tükörsima úton nem ér le, egyébként meg igen. 😂

18al már teljesen oké, és azzal jobban is lehet kanyarogni, sokkal feszesebbaz egész.
Liquid2017-11-26 15:25:53 // 102147
Attól függ milyen gumiméret van rajta.
A gyári 19-el, vagy annál nagyobb átmérővel nem kompromisszumos, de a gyári 17-es mérettel már vigyázni kell. Elvileg nem nagy a különbség, de a tapasztalatom szerint bőven sok :)
Roll19832017-11-26 15:14:45 // 102146
Srácok, nektek mennyire szokott leérni a TI alja?
Tom_1562017-11-26 15:07:24 // 102145
Sikerült, valóban a lemezt is le kellett bontani.. :D
A bowden szakadt el, sikerült cserelni és minden bolha túlélte.
Giuntini2017-11-26 11:31:07 // 102144
Nem, és mindenki csak annyit mond, nem hengerfejes.
alfa155gyuri2017-11-26 11:26:58 // 102143
Szia!
Még mindig nem értél a vízprobléma végére?
Giuntini2017-11-26 11:18:53 // 102142
Gondolkodom hangosan... Tudja e valaki, hogy mi célt szolgál a kiegyenlítő tartályban a két részre osztás? Mert valami szerepe van. Nem igazán láttam még ilyen tartályt, ami egy kisebb és egy nagyobb részre van osztva. A kisebb a visszaáramló víznek van, a nagyobb meg megy vissza a motortérbe. Milyen összeköttetés lehet a két üreg között.
Giuntini2017-11-26 10:50:08 // 102141
Tegnap még fent volt.
Shadin2017-11-26 09:49:23 // 102140
Már nincs is fent.
SzJanos2017-11-26 09:19:25 // 102139
Köszönöm a tippet, ránézünk majd a pálcára is!
Zolibácsi2017-11-26 08:49:33 // 102138
Tegnap hajtottam asszony giulietta 2.0 - t. Azt kell mondjam, hogy kellemes kis autó. Jól is megy. Csak így a 2.4 hez képest egy kicsit finomabb autó. 159 2.4 amit előad azt úgy látom nehéz felülmúlni. Jobban benne van a vadság, nyersebb egy kicsit. Aztán az 5 henger hangon is nehéz tovább lépni. :)
Zolibácsi2017-11-26 08:30:11 // 102137
El vagyok keseredve ha ez tényleg így van... Én úgy vagyok vele hogy munka és munka között nem nagyon teszek különbséget. Meg csinálom hisz azért fordulnak hozzám hogy segítsek. Persze volt olyan amit le pattintottam de azért meg nem fizettek volna.
Giuntini2017-11-26 01:00:21 // 102136
Hát ez a probléma! Nettó 8 óra nagyon sok idő! Az alatt három autót minimum megcsinál, vagy egy kuplung cserét, ami sokkal többet hoz a konyhára. Másik, már nincs az igazi autószerelés! Mindenki computerrel akar csak dolgozni, és amit nem ír ki a comp. az a hiba nincs is. Itt van a probléma a márkaszervizekkel is. Motorgenerál vagy turbó hibát egy márkaszerviz be nem vállal. Azzal csak a macera van. Olajcsere, fékbetét csere, lehetőleg minél több alkatrész fel lehessen számolni. Egy hűtőrendszer átvizsgálásán mit lehet fogni?
Zolibácsi2017-11-25 23:14:43 // 102135
Ha kell 2x annyit is kifizetek , ha utána jó lesz. Mennyi most a szerviz díj 10-15 ezer per óra? Drágább helyeken. Egy hozzá értő szerelőre csak meg tudja csinálni nettó 8 óra alatt egy komplett víz rendszer át nezest. Vagy csak én gondolom rosszul?
Roll19832017-11-25 22:33:56 // 102134
Én anno beszéltem a tulajjal, csak mikor megnéztem volna megbetegedett, emiatt elmaradt a megnézés, illetve időközben a tbi mellett döntöttem. De elkértem a rendszámát és lekérdeztem.

Giuntini2017-11-25 22:03:42 // 102133
Akkor inkább ezt nézd meg, svájci illetőségű, minden valós. Egy ismerősöm árulja, aki Svájcból hoz be autókat.
Giuntini2017-11-25 21:52:29 // 102132
Ha abban 144000 méter van, én megeszem a hajamat. A képen ordít a kormány, ügyesen van fényképezve, ne látszódjon az ülés azon része, ahol nagyon megkopik, esetleg kilyukad a bőr. Ahhoz viszonyítva hogy TI, nagyon lent van az ára. Miért ilyen helyen, sötét körülmények között van fényképezve? Ebben az autóban minimum 200 ezer van, de akkor keveset mondok. De élőben kell megnézni, de az ilyen megkíméltnek mondott autók még a normál állapottól is messze vannak. Hatalmasat lehet költeni rá, a 2,4-re meg különösen. Pedig egy fantasztikus autó, én mondom, pedig a legnagyobbat én szívtam vele. Én sokkal jobban megbízom abban, ami normál állapotúnak van meghirdetve, és valós 250 ezer van benne. Amivel sumákolnak, az sohasem jó!
tirex2017-11-25 21:34:45 // 102131
Rendben. Jobb ha nem kell. 5mm sokat nem dob rajta kinézetre, csak a hely miatt szokták feltenni.
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-25 20:24:22 // 102130
Szép darab :-) Az enyémben is kb ennyi méter van (és az valós), nem volt vele semmi komoly. Ahogy néztem a szerviz történetét, 80-90e km körül kellett rákölteni. Szívósor, szervo szivattyú, kormánymű, vezérlés. Azóta az eltelt 50e km-en olaj, szűrők, első fékbetétek és egy felső lengőkar amit kért. Illetve a hátsó fék szerintem friss volt amikor átvettem az autót.
Szóval minden attól függ :-) Tényleg annyi e a km egy 9 éves autóban.. Hogy használták, hogy szervizelték. Nekem egyelőre nincs gondom vele, 18e-t mentem egy év alatt.
Lehet hogy szerencsém van, mert előttem gariban végig szívták vele a típushibákat
, vagy lehet még később vár a meglepi. De nekem annyira nem tűnik macerás gépnek.
Shadin2017-11-25 19:41:16 // 102129
Szimering gyanús, de nekem ugyanígy hányta tele olajjal ezt a részt amikor a nívópálca elöregedett tömítése meg lett mozgatva.
forrasr2017-11-25 19:36:48 // 102128
Azért az nyugtasson meg, hogy ezt nem a szerelő rontotta el, nem most kezdett szivárogni ;)
Shadin2017-11-25 19:19:54 // 102127
Bakker
SzJanos2017-11-25 18:37:44 // 102126
Szerelőhöz menni olyan mint orvoshoz, akármivel mész is, sosem gyógyultan, hanem még több bajjal jössz el.
Olajcserén voltam, és nem kellett sokat nézegetni, hogy feltűnjön, valami nem stimmel a váltó és a blokk találkozásánál. Valahol engedi az olajat. Főtengely szimering, vagy vmi hasonló lesz a ludas? Lehet szétbontani az egészet majd.
dyRo2017-11-25 18:28:51 // 102125
Sziasztok!

Imerős nektek ez az autó?
https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.4_jtd_20v_ti-11999148

2,4 és automata. tényleg annyi gond van velük?
Giuntini2017-11-25 17:34:02 // 102124
Hidegen nekem is van az 5 hengeres csettegés. Melegen teljesen kisimul. Csak ez a víz probléma oldódna már meg!
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-25 17:29:28 // 102123
Hát.. én még nem hallottam olyan 2.4-et ami óvatosan elindulva ne csettegett volna egy kicsit az 5 hengeres hang "mögül". Főleg hidegen. Viszont lehet, hogy aki a programodat írta, alaposan dolgozott és korrigálta az előtöltéseket. Simán lehet! Nem lennék meglepve, ha 1-2 fokkal előrébb lenne, mit a gyári.
Lehet elkunyerálom majd a programodat, és összehasonlítanám a gyárival. Hátha megtalálnám azokat a táblákat amiket keresek. :-) És az okát, hogy mitől sima a motorod járása.
yani🍀2017-11-25 17:28:41 // 102122
A nyári antracit színű :-)
Smith2017-11-25 17:26:40 // 102121
Fain! Az enyém csak felragasztós :) De a célnak megfelel bármilyen, lényeg, hogy lássuk ha belekukkantunk, hogy minden ok :) De persze ok nélkül nem nyitogatjuk a motorháztetőt, áááhhhh nem vagyunk olyanok :D
RomeoOne2017-11-25 17:21:34 // 102119
Pedig simán elképzelhető. Most ha van egy macerás probléma, amivel egy csomót kell szopni akkor miért vállalná el a szerelő, amikor ugyanannyit keres más munkával is, amivel könnyebben megvan? Ennek az akut megtestesülése, amikor kerek-perec kijelentik hogy egy bizonyos márkával/típussal nem foglalkoznak. Mert nem értenek hozzá, kínlódás lenne, és van helyette egyszerűbb munkájuk ugyanannyi pénzért.
Persze ha úgy állítasz oda, hogy 2x annyit fizetsz, mint amennyit elkérhetne érte, akkor biztos megcsinálja, de szerintem te sem így gondoltad.
emGéza2017-11-25 17:06:57 // 102118
A "lábra fűtés" műanyagba akad bele a lábad . Le kell belőle vágni . Vagy a műanyagból..😉
Giuntini2017-11-25 16:49:52 // 102117
Azt megfogadtam, hogy soha többè ilyen típusú adalék! Ma reggel, hogy kifújtam kompresszorrak a visszatérő ágat a kiegyenlítő tartályban megszűnt az a fehér trutyi képződés. Tegnap ami rémísztő volt, a tartály visszatérő részében a víz ugrrálása. Szeri tem a levegő jelenléte. Most hogy kompresszorral átfújtam nem csinálja. Ami tegnap még furcsa volt, hogy a vízhőmérőnek volt egy nagyon apró ingadozása mí el nem érte a 90 fokot. Ma ezt sem csinálja. Az igaz, hogy most melegen full kemények a csövek, de a jó ég tudja, hogy még mennyire levegős. A motor egyébként mint mindig hihetetlen finoman jár és tökéletesen megy. Elsőként át kellene mosni az egész rendszert. Egyébként ami érdekes a fagyálló patyolat tiszta, csak úszkál benne a hűtőtömítő.
Zolibácsi2017-11-25 16:42:44 // 102116
Elmondásod alapján hűtő rendszeredben van szorulás. Azt meg nehezen tudom elkepzelni hogy oda állítasz a szerelőhőz pénzzel a zsebedben és leraznak...
Shadin2017-11-25 16:31:40 // 102115
Hátdehát ez ugyan olyan :-)
Shadin2017-11-25 16:29:18 // 102114
A Sátán számlájára írnám a tömítők után a szétesett olajpumpát is :-)
Macccy2017-11-25 16:00:22 // 102113
Hogy kell ezt?? :O Smith blogjában nem találtam
Giuntini2017-11-25 15:38:37 // 102112
Rz is klassz!
yani🍀2017-11-25 15:18:38 // 102111
Smith kolléga ötlete után én is beépítettem egy feszültségmérőt az akkuhoz:
Giuntini2017-11-25 15:17:06 // 102110
Hű de jól néz ki!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak