Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-22 21:05:17 // 102008
minden autó az csak az Alfa egy jól kinéző ribanc :D
Haddel2017-11-22 21:04:13 // 102007
Gratula a kommenthez!😃😃
Giuntini2017-11-22 21:01:00 // 102006
Ez az autó egy rossz ribanc...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-22 20:50:00 // 102005
nem tudom megmondani mi a normális víz mozgás mivel egyik autómon sem néztem még de ha nem fogy akkor meg mi a büdös Istenért szopatod magad meg minket? Nem tök mind1 hova megy, ha vissza jön? Olyan mint egy rossz ribanc elmegy de mindig vissza jön, csak nyúzza az idegeinket...
Giuntini2017-11-22 20:34:22 // 102004
Nem kell húzni, mert minden nap megnézem, és tudom, hol van. Vittem mindenhová, ez így jó, megnézték, nem a hengerfej. Tudom én is, hiszen minden normálisan működik, kivéve... A szint! Végig kellene nézni a hőcserélőket is.
Giuntini2017-11-22 20:29:57 // 102003
Az az igazság, hogy nemigen fogy. Lemegy, és ha kinyitom a zárókupakot visszajön. Nem két centis mozgásról van szó. Ez nem normális!

Ez úgy kezdődött, hogy a nyáron észrevettem, hogy kismértékben fogy a víz. Aztán láttam, hogy az automata váltó felé vezető vízcsőből folyik. Emlékszel rá! Hetekig nem voltak képesek a normális csövet küldeni, pedig alvázszám szerint volt rendelve, és tudniuk kellett, hogy automata. Ki lett cserélve a cső, a víznyomok megszűntek. Kiderült, hogy a hűtő alján is van szivárgás nyom. Akkor tettem bele a hűtőtömítőt. Lehet hogy nem kellett volna! Azóta látok a vízben ilyen fehér trutyit. Tudom, hogy az a hűtőtömítő hordozó anyaga. Ha leveszem a kiegyenlítő sapkáját, nem jön buborék, nincs olaj, nincs kipufogógáz, ez meg lett nézve. Nem tudom, mi lenne a járható út. Lehet, hogy át kéne mosni a teljes hűtőrendszert, és utána új fagyállóval feltölteni. Zárókupak új, a rendszer biztos hogy jól zár, bár lehet hogy ez amit csinál, valamiféle fellevegősödés jele. Azon gondolkoztam, hogy lehet hogy nem ártana kicserélni a kiegyenlítőt. Nem tudom, most nagyon sok pénzt locsoltam rá, teljes hátsó fékcsere, gumik, felnik, ahogy Shadin mondta, számít a pénz. Most már olyan kellene, aki hajlandó időt és energiát áldozni rá, hogy átnézze az egész rendszert. Ott nem lehet valami gebasz a tőcsavarnál, ami műanyag volt, nekem természetesen már fém. Mert az légtelenítő.
yani🍀2017-11-22 20:27:36 // 102002
B... meg Emil! Már többen is mondták neked, hogy húzz egy vonalat hideg hűtővízszintnél a tartály oldalára! Húzz rá egyet üzem melegen és húzz rá egyet akkor, amikor leveszed a kupakot! Így mindig ellenőrizhetnéd, hogy eltúnik-e a víz, vagy csak beképzeled. Ha tényleg fogy el kell vinni egy olyan helyre, ahol tényleg utánajárnak, ha nem akkor mi sem fogjuk összekarmolni többet ez miatt az arcunk.
Haddel2017-11-22 20:16:52 // 102001
Na ez jó ötlet. Csöri megtalálja a hibát seccperc alatt.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-22 19:39:42 // 102000
mennyi víz fogy el kb?
Zolibácsi2017-11-22 19:32:29 // 101999
Szerintem szerelj bele egy vízszint mérőt és nézd meg mikor kezd el fogyni a víz. Itt a fórumon van leírás hozzá.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-22 19:29:57 // 101998
mivel opel váltó a gyári opel olaj pl...
Laller18002017-11-22 19:25:40 // 101997
Köszönöm a segítséget veszek is holnap
Giuntini2017-11-22 19:21:29 // 101996
A hűtővíz problémáim nem oldódtak meg. Pedig több helyen jártam, Szatyinál otthagytam az autót mikor csinálta a fékcserét, voltam Budaörsön, mindenhol azt mondják hogy a hengerfejnek nincs baja. Ma teljesen eltűnt a víz a kiegyenlítőből. A víz viszont tök tiszta. Ha inyitom a kiegyenlítőt visszajön a víz, valamitől nő a nyomás. Ma kivettem a régi zárókupakból a tömítést próbaként, a víz felment a majdnem a tartály tetejéig, a rendszerben semmi nyomás, mikor leállítom a szellőző lykon jött a víz. Mondjuk ez normális. Azt vettem észre, hogy az osztott kiegyenlítőben a visszatérő ágon többször magasabban van a víz. Több helyen voltam, ezzel a hibával mindenhonnan elhajtanak; Ez a motor nemhengerfejes-mondják. Nem lehet valóban semmit sem észrevenni, a fogyáson vagy ingadozáson vagy a nyomáson kívül. Nem tudom mit csináljak ma azon morfondíroztam hogy leviszem Csörihez.
Még arra gondoltam, hogy a kiegyenlítőben van gebasz, vagy légtelenítési bajok vannak.
Most már tényleg el vagyok keseredve. Így nem lehet használni.
maseRomeo2017-11-22 15:36:22 // 101995
ilyen felnit most árulnak az adok-veszek rovatban, 200ezer forintért... nekem is tetszik bár szívem szerint egy 5mm-es nyomtávot raknék be, már csak azért, hogy még jobban mutasson :))) (ja és azután jöhetne egy pici ültetés is :D )
PBali2017-11-22 15:21:57 // 101994
Ti a téli "is" - kimaradt :-)
PBali2017-11-22 15:20:47 // 101993
Hehe, nekem a Ti a téli, mert relatíve új (1-2 éves), 235/40-es téli gumikat is kaptam az autóhoz a vételkor...Persze ez kb. idén lesz így, jövő télre tervezek egy komplett szettet. 17-esből költséghatékonyabb lenne, 18-asból meg szebb, pláne a 8C felnivel. De Liquid Ronal felnije is nagyon jól mutat szerintem. Majd lesz valahogy. Idén meg vigyázok a 19-esre, bár ha annyi hó esik, mint tavaly, nem lesz sokszor olyan nehéz ügy.
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-22 15:10:00 // 101992
Akkor lehet hogy a nyári gumijaimmal van valami gond, nagyon egyértelmű a különbség. Vagy ennyit számít az a kis méretkülönbség. A valós 150 helyett csak 145-tel megy kb. Nem tudom, de egyértelmű a kisebb fogyasztás. És ugyanezt tavasszal is megfigyeltem, hogy az országúti 7.3-7.5 fogyik a TI kerekekkel 8l környékére változtak. Autópályán tavasszal inkább 1l volt a plusz. Most azóta egr nélkül már nincs ennyire drasztikus különbség.
A négyévszakossal pont azt gondolom, hogy majdnem mindegy, hogy a még le nem cserélt nyárival óvatoskodok évente egyszer-kétszer, vagy a 4 évszakossal vagyok észnél jeges, havas úton. Az átszerelés elég rugalmatlan dolog, régen rendszeresen jártam úgy, hogy a jtd-re visszatettem egy-egy útra a nyárit, hogy ne 15 fokban koptassam a télieket. Ezt a 159-nél nem tudom megtenni. Túl nagy vas, nincs hol emelnem, nincs hol tárolnom az úthenger kerekeit.
A technológia pedig gondolom a 2 év alatt is javult sokat. Engem is meglepett, mennyire jót autóztam tavaly a TD-vel hóban. Nyáron sem volt semmi különös vele, soha senkinek nem tűnne fel, hogy nem egy korrekt nyári gumi van rajta.

Egy dolog tart vissza csak.. a Ti kerekekkel annyira eszméletlenül szép ez az autó :-) Az viszont már nekem is necces, hogy a 19-es kerék legyen a téli :-) Bár... ha jobban meggondolom, éppenséggel van 3 plusz darabom. Csak egy kéne még.. áá ezt, nem biztos hogy merném :-)
Liquid2017-11-22 14:58:23 // 101991
Nem figyeltem meg mérhető különbséget a téli-nyári között, peidg volt
235/40R19
225/50R17
225/55R17
235/45R18
A négyévszakos egyébként szerintem is egyre vállalhatóbb.
Mondjuk egy kis havasesőtől azért még nem fogsz az árokba menni nyárival se, azonkívül ha nem mész sokszámjegyű úton, akkor az effektíve havas út nagyon ritka.
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-22 14:43:44 // 101990
Nekem ez a 18-as kerék tetszik nagyon:



A nyárim 19-es, a télim 17-es. A kettő tapasztalatai alapján azt mondanám, hogy a 18-as lehet a legjobb méret a 159-re.
A gumi mérettel lennék gondban, mert a 235/45r18 pontos váltómérete a gyári TI keréknek, viszont 225-ben vagy kisebb, vagy nagyobb lesz 1 centivel.
Viszont szívesebben tennék fel 225-öst két okból is:

-a nyári 235-ös gumik szerintem hangosak, pályán a téli most észrevehetően halkabb volt.
-ragadósabb a kormányzás, a 225-össel sokkal vidámabban kormányozható
- a 235-ös nyári gumikkal alsó hangon fél literrel többet eszik, de inkább többel. Csak a szépség oltárán nem biztos hogy van értelme.

Egyébként elgondolkoztam azon is, hogy ha a téli szettem csere érett lesz, kerítek egy ilyen 18-as garnitúrát a 17-esek helyett és felszereltetem 4 évszakossal. Tudom, most majd megkapom a magamét, de 2 év saját és legalább ugyanennyi családban lévő tapasztalat alapján simán semmi értelme cserélgetni a kerekeket. Nem a gumira sajnálom a lóvét, inkább csak unom a szívást. Mennék valahova, havas esőt jósolnak, és még ajj, a nyári van fenn. Gumisnál időpont csak egy hét múlva, mert más is látta az időképen az előrejelzést. Így hát elmegyek nyári gumin, óvatosan. Vagy beülök a TD-be, mert azon négyévszakos van.
Shadin2017-11-22 14:35:24 // 101989
Javaslom az M32-be a Fuchs Titan Sintopoid 75w-90 olaját, abból is 2,4 liter töltettel, feltételezvén, hogy a leeresztést követően állítólag 2 deci bent marad, így a teljes töltet 2,6 liter. 2,8 sok volt 2,4 meg kevés :-)
Liquid2017-11-22 14:15:24 // 101988
Nincs semmi gáz a 18-as kerékkel, a gumi se nagyságrendekkel drágább rá.
maseRomeo2017-11-22 14:08:37 // 101987
én is 8J széles felnit szeretnék venni nyárra a mostani sok küllős meg maradna télre, mivel azonban szinte mindenki le akar beszélni a 18-as felniről, így 17-esben nézek majd valamit...
bár ha lenne egy jó 18-as nyári szett, felni+gumi és az eladó beszámítana kb. 4-5000 km-t futott Michelin Primacy 3-at (225/50/17) lehet, hogy elcsábulnék :)))
Giuntini2017-11-22 10:07:46 // 101986
Munka meg csajok:))
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-22 09:41:16 // 101985
Ez így van, az enyémen elég macera a téli felnit tisztítani. A TI-t viszont szinte élmény, az egy műremek :-)
Nekem tetszik amit választottál, szép is, praktikus is. Gratula :-)
Laller18002017-11-22 09:38:55 // 101984
Sziasztok szervizelés előtt állok és kérdezném,hogy váltóolajból van e esetleg vmi jól bevált termék,ill már az is segítség,hogy mi a gyári ajánlás...köszönöm 1.9 16v jtdm
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-22 09:36:34 // 101983
Munka legyen, pénz nem számít :DDD
Giuntini2017-11-22 09:16:03 // 101982
Én azért akartam ilyen felnit télre, mert könnyebb tisztítani. A sokküllős szép, de agyrém a tisztítása. A legszebb felni a Giulia QV jellegű, de az csak 18-asban létezik.
maseRomeo2017-11-22 08:18:11 // 101981
nekem tetszik, én is hasonló paraméterekkel keresnék majd felnit, de nyárra...
SzTomi2017-11-22 08:15:58 // 101980
Nem használtam ezt a típust, de Pirelli nyárigumival kaptam az autót.
Mint kiderült defekttűrő és bár katalógus alapján halk kellett volna hogy legyen, nagyon hangos volt. Többen is jelezték,hogy az nem való az Alfa futóművéhez.
1 nyarat használtam, addig annyira nem is volt zavaró, míg fel nem került a téli gumi, aminek semmi hangja nem volt, ekkor döntöttem el, hogy mennie kell.

Nem pont az a szitu mit írtál, csak gondoltam megosztom.. :)
Shadin2017-11-22 07:41:58 // 101979
Mostantól vérpatkány :-)
A blokk bírja a többire meg figyelni kell.
Shadin2017-11-22 07:40:17 // 101978
Nem sokat jelent a "poti" tekergetése, legalábbis a PowerJet-en szinte nem volt érezhető.
Shadin2017-11-22 07:37:53 // 101977
Persze h a gyári tetszik, de lassan kezd a pénz is számítani :-)
Liquid2017-11-21 22:26:02 // 101976
Teljesen jól néz ki, nekem speciel sokkal jobban tetszik mint a sokküllős :) Nagyon hasonlót vettem én is feketében.
Haddel2017-11-21 21:59:09 // 101975
Most olvastam új blogodat. Jó erőben van a Tbi😃
Giuntini2017-11-21 21:56:46 // 101974
Letettem róla, mert nem lett volna jó döntés. Többet veszítettem volna a vámon. Azért lesz még a 159 mellett egy másik Alfám is! De az benzines és kicsi lesz. Talán egy MiTo:)))?
Csabi2017-11-21 21:41:02 // 101973
Nálam meg asszem visszább kell vennem a Boxot, mert a kettőstömegű elkezdett "zenélni" hosszabb alapjáratnál...Remélem meggondolja magát ,és bírja még 200k km-en keresztül :)
Csabi2017-11-21 21:39:01 // 101972
Szebb mint egy 145 v 146,már nem tudom mi volt az opció, 'jódöntés! :))
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-21 21:19:38 // 101971
azt hittem neked csak a gyári tetszik Maximal(P)ista :)))
Shadin2017-11-21 20:56:18 // 101970
Nekem tetszik.
Giuntini2017-11-21 20:53:39 // 101969
Én is így gondolom! Télre jó, és nem aranyárban van. Majd ha lemosom az autót, mikor vége lesz ennek a trutyis időjárásnak, akkor felteszek képeket. Élőben jobb, mert annyira nyitott, hogy kiadja a sportféktárcsákat. És az brutálisan néz ki.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-21 20:48:22 // 101968
nem a legszebb, olyan Tipo-s vagy Chroma-s de a célnak tökéletesen megfelel :DDD
Giuntini2017-11-21 20:02:01 // 101967
Szatmári is fullon van! Az enyémet is alig tudta besuvasztani a hátsó fék cserére.
Giuntini2017-11-21 19:56:04 // 101966

Hát így néznek ki az új felnik a téli gumikkal. A gumik Michelin Alpin. Tegnap Alfa Depóban találtam hozzá felni közepeket. A 147-esé jó volt hozzá. A felnik tökéletesen homokfújva, felújítva. Bontóban néztem a gyárit 120 környékéről indult. Ez meg így 68 volt. Szerintem télre tökéletes megoldás. A felnik 8"-osak, a gyári 7,5 helyett, ET száma 35 a 41 helyett, így még jobban kitölti a kerékjáratokat. Mit szóltok hozzá?
Macccy2017-11-21 19:13:52 // 101965
Ki lehet kezelni belőle azt a gyári összetartást? Az nem gáz? :))) Há hogyfogok úgy nyikorogni a mélygarázsotokba? :D
Macccy2017-11-21 19:12:03 // 101964
Ha végre fel tudnám rakni őket (idő, hely) akkor én használni fogok, legalábbis 2db -ot, 17", hátul. Majd mesélek, remélem csütörtöktől.
SWut2017-11-21 19:10:19 // 101963
Köszi a tanácsot, mindenképpen kipróbálom
Shadin2017-11-21 18:26:09 // 101962
Nyavalyás V minta :-(
Enyém is kicsit zúg. Ha jól látom Ti vagy te is, az meg elég érdekes beállítással bír...
Hozd egyenesbe a mínusz hat perces összetartást és jobb lesz.
SWut2017-11-21 18:15:00 // 101961
Sziasztok!

Használ valaki közületek PIRELLO Sottozero 3 típusú téligumikat? Én nagyon hangosának találom őket és nem tudom, hogy nálam egyedi a jelenség vagy a guminak ez tulajdonsága.

Olyan hang hallatszik mint. amikor biciklivel terep gumival tekerek egy egészséges tempót és hátra fordítom a fejem. Nem tudom jobban leírni a jelenséget. Főleg sima aszfalton hangosodik fel. Ott nagyon zavaró. Mintha valami turbinán ülne az ember.

Előre is köszi a válaszokat.
b00772017-11-21 18:10:16 // 101960
Köszi! Megnézem!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak