Fórum >> Típusok >> 159

sty2017-08-08 11:42:51 // 97809
Még a szürke ,2006-os gyártású az autó. Olyan a széle mintha piszkos lenne de nem az,bekapcsolt kijelzőnél semmit nem látni belőle
Shadin2017-08-08 10:01:42 // 97808
Manky nálam átírta az EGR táblát, attól szűnt meg kb. a rángatás 90%-a. Ebből kiindulva át is lehet programozni.
Revitox2017-08-08 07:40:42 // 97807
Lehet kezd beszarni a kijelzőzd. De ez csak tipp.
Melyik van rajta a a szürke vagy az újjabb kék szoftver?
Mikor kikapcsolod h tűnik el a kép? Egyszerre vagy mint a régi csöves képernyős tv-nél kintről befele?
Macccy2017-08-07 22:48:24 // 97806
Szép estét és Buona sera mindenkinek!

Na, ha már a mai nap így szóba került a sok offolni való (dpf, egr meg a cuki nevű csappantyúk) nálam azt sakkoztuk Shadinnal, hogy az EGR b*ziskodik és padlózós gyorsításnál már 3X tiltott be valószínűleg őmiatta a számítógép. Volt is értelmetlen feltöltés + egr pozíció error azt hiszem legutóbb. A gondolat persze az off, de most éjszakásban dolgozok, ilyenkor zseniális ötleteim vannak (na meg időm), ezért olvasgattam kicsikét. Az EGR lefalazása után gondolom valamit írni is kell, vagy állítani, hogy a számítógép ne hiányolja, ugye? Ez a módosítás ez miből áll? EGR tábla? WarbiRunner Gyuri írta is, hogy illene az üzemanyag töltögetést ilyenkor korrigálni. EGR kioffolás után tapasztalt már valaki olyat, hogy "kopogós égés" az egr aktív időszakokban, mint amilyen pl. az alapjárat? Az offos A4-em csörgött kopogott kicsit mindig, de egy ilyen JTDm hogyan reagál erre?
sty2017-08-07 21:52:22 // 97805
A gyári navis fejnél mitől lehet hogy körben a kijelző szélénél kb 1 cm szabálytalan csíkban sötétebb a kijelző mint máshol,ezt főleg kikapcsolt állapotban látni?
Liquid2017-08-07 21:37:41 // 97804
Az alap futómű is teljesen jó, sportos, durván lehet vele kanyarodni. Nagyságrendekkel strapabíróbb mint az elődei voltak.
200e km van a gépemben lassan csereérettek az alsó lengőkarok, szóval bírja :)
A TI-k sport futóművesek (-2cm), a többi dologban nem tudom pontosan mi a különbség
Valóban nem könnyű, egy 2.4 alapból is közel 1700kg, automata vagy Q4 még több.
A fészlift után könnyítettek, az enyém így 1645kg.
200 ló már megfelelő hozzá, főleg ha kicsit meg van optimalizálva, mert a gyári programmal nem sportautó, persze azért szedi a lábát.
Olajat bő 15.000 vezérlést 80e körül.
Giuntini2017-08-07 20:16:56 // 97803
A motorolajat 15 ezrenként kell cserélni. A futómű nagyon stabil, TI felszereltségnél ültetett, és nagyobb felnik vannak rajta. A 200 lóerő elég, bár az SW 1700 kilogramm. A vezérlést illik 80 ezrenként cserélni.
Leewyke2017-08-07 16:54:10 // 97802
Szia!

Köszönöm a tanácsokat.

A hirdető szerint a turbó már garanciálisan javítva volt, illetve a váltóba is cserélve lett az olaj.

A 159-es milyen futóművel szerelt? Sportosabb, vagy inkább comfortosabb, esetleg felszereltség függő?

Azt olvastam, hogy nem könnyű az autó, a 200 le dinamikusan mozgatja? Hosszútávra lenne, napi 120km autopályázáshoz.

Hány km-ként javasolt olajatcserélni, mi a gyári előírás? És a vezérlést?

Köszönettel,
Livi
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-07 16:29:35 // 97801
Megközelítés kérdése. :-) Ezzel a programmal ezt az EGR rendszert nem szabadott volna kiadni.
csokagm2017-08-07 16:28:05 // 97800
Mintha valahol olvastam volna róla, hogy ez valami búcsúkiadás volt. Igazából semmi különleges, csak annyi, hogy a distinctive felszereltséghez hozzá csaptak még néhány extrát és jelentős kedvezménnyel adták.
csokagm2017-08-07 16:25:51 // 97799
Rosszul fogalmaztam:)
redbulz2017-08-07 16:24:58 // 97798
Alacsony fordulaton lomhának érződik, kicsit nehezen mozdítja meg a nehéz kasztnit, viszont 2000-től folyamatosan jön meg az ereje és magasabb fordulaton rendesen húz, a reakció ideje lehetne jobb. Láttam anno külföldi fórumon valami témát az alacsony fordulaton gyengeségről ennél a motornál, lehet engem is érint, ha jól rémlik ott azt írták remap megoldja, én ennek még nem mentem utána. Összességében elégedett vagyok vele, de azért érzem rajta, hogy hol lehetne jobb :)

Megbízhatóság szempontból még túl sok tapasztalatom nincs, még nincs nálam egy egész éve és még egy 10-est se tettem bele. DZ annyit mondott, hogy nem szokott ezekkel a motorokkal különösebben baj lenni, de lehet, hogy a kis számok törvénye is ebbe belejátszik, elég kevés a JTS. :)

Ami költséges lehet a saját példámból az például egy váltó felújítás, ez sajnos megesik, és ez nekem hozott egy kettőstömegű lendkerék cserét és egy kuplungozást, így együtt azért nem kellemes :)

Rozsda amennyire tudom általánosságban nem jellemző törés nélkül. A bölcsőt viszont nézd meg jól, az származástól függően tud rohadni, és ha jól tudom(ha nem akkor nálam hozzáértőbbek úgy is kijavítanak) a dízel bölcsője nem jó a JTS-hez, így limitálja a bontásból beszerzést.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-07 16:24:24 // 97797
gyakorlatilag is...
RomeoOne2017-08-07 16:14:34 // 97796
És kiderült már, hogy mi ez a super plus eco jelölés a kocsinál?
csokagm2017-08-07 16:08:36 // 97795
Sajnos igen. Hűtőfedél csere már megvolt:

Ezeket írta ki a gép.

P0487 EGR szelep helyzet -magas jel-
P0488 EGR-szelep helyzet-alacsony jel-
P0490 EGR-szelep vezérlés- nincs jel-

Elvileg holnap megkapom az EGR-t, szerdán megkicserélik.
Giuntini2017-08-07 15:44:35 // 97794
Nekem az van, 2,4 Q-tronic. Nagyon meg kell nézni a belsőt, mert rengeteg visszatekert kilométer órájú van. Nem ritka a 300 ezer kilométert futott példány.

Igazából nagyon nehéz tanácsot adni. A motorba nem lehet belelátni. Az EGR szelep, és a részecske szűrő sarkalatos pontja ennek a motornak, mert még nem kiforrott konstrukció. Viszont a hiánya már azt jelzi, hogy mókolták az autót. A változó geometriájú turbó 200 ezer kilométer környékén már gyakran felújítást kíván.

Az automata váltó japán gyártmányú, mechanikailag nem rossz konstrukció, a vezérlés szokott meghibásodni, az 350 ezer környékén mozgó javítás. A váltónak szépen kell dolgoznia, rántás nélkül. Arra is kell figyelni, hogy nagyobb sebességnél és állandó sebességnél a fordulatszámmérő nem-e lebeg. Akkor a lock-up kapcsolóval van gond. A könyv nem ír olajcserét, szűrőt szétbontás nélkül nem lehet cserélni benne, de 60000 km-enként javasolt az olajcsere.

Hát ennyi... Ha van kérdésed szívesen válaszolok. Nagyon finoman megy a 2,4-es motor, de a fenntartása nem olcsó. Ha városban akarjátok használni főleg, akkor lebeszéllek róla. Ez az autó nem városba való. Városban a fogyasztása magas. Ez a 2,4-es motor igazi autópálya autó.
RomeoOne2017-08-07 15:28:48 // 97792
Az EGR hűtőjének a fedelével szokott lenni a gond a 2.0-n, nem magával az EGR-rel. Neked EGR gondod van?
Csabi2017-08-07 15:27:13 // 97791
Hát pont ez a baj míg euro 2-3 -nál ez nem volt gond, addig ez változott az EU4-el. Sokkal többet és pontosabban kell szabályozni a visszavezetést...a körbe beleszól ugye az LMM és a motor között a turbószabályzás amit a VGT azt pedig a vákuumvezérelt szabályzószelep végzi...Ha az egr nem pont úgy nyit ahogy kellene, ezt nagyon későn érzékeli az ECU ezért a késlekedés, a rángatás...Míg a 2.0nál rögtön tud korrigálni, és valóban kipuffgáz visszavezetést szabályozni, addig az ócska kétvezetékes EGR egy buta vezérlés marad mindig.
csokagm2017-08-07 15:22:14 // 97790
Hát nekem most pont van :)
Revitox2017-08-07 15:12:21 // 97789
Bocsi eddig nem láttam a hozzászólást. Igen ezt nem írtam oda úgy értettem ahogy írtad.
Revitox2017-08-07 15:10:13 // 97788
Valaki foglalkozott betanítással vagy pot hozzáadással. Visszanéztem de az istenért nem találom. Megjöttek az elektromos tükrök a verdámra, kapcsoló panel is megvan. Valaki mikor az elektromos ülésekről volt szó akkor vki részletesen leírt, hogy mit hogyan csináljon.
Valakitől tipp ki az az mester?
Shadin2017-08-07 14:50:00 // 97787
Pont ugyan olyan mint bármelyik regen és a vizet sem gond kánikulában sem kordában tartani, mert alig megy 80 fölé, bármennyit is mutat a mutató. Beállítja a tömődöttséget 65%-ra, hogy utána 87% környékén (2011-es sw esetében) elindíthasson még egy regent. a régi sw azért xar, mert nincs benne tartalék, 107%-nál már regenelnie kellene ha megfelelnek a paraméterek, de ha nem sikerül neki a halál van, mert ~120% felett ár megáll a jószág :-(
Shadin2017-08-07 14:45:30 // 97786
A lámpacsavarokkal egy falnál mint mindegyiket :-D
Leewyke2017-08-07 14:24:06 // 97785
Sziasztok!

Úgy néz ki, hogy a családban lesz még egy Alfa. A kiszemelt egy 159-es, 2.4 JTDm, automata váltós, 2007.-es évjáratú autó. Holnap megyünk megnézni, tudnátok tanácsokat adni, hogy mire érdemes oda figyelni illetve milyen gyakori típushibái vannak?

Köszönettel,
Livi
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-07 14:16:39 // 97784
Az EGR több mint egy évtizede ilyen az autókban, nincs helyzet visszacsatolásuk. Egy elvárt levegőmennyiség tábla tartozik hozzá mindösszesen.
Ha kinyit az egr, a LMM-n lecsökken az átáramló levegő mennyisége. Ez a szabályzás alapja, és ez jól is működött addig, amíg nem akarták kicentizni a légfelesleget.
Adott fordulatszámhoz és bekért üzemanyag mennyiséghez megadja a táblázat az elvárt levegőmennyiséget.



Az EGR addig nyit, amíg a levegő le nem csökken a táblázatban megadott szintre. Vagyis nincs is szüksége pozíció visszacsatolásra, a LMM jele az ami alapján dolgozik, vagyis egy abból korrekciókkal számolt légmennyiség.

Vagyis amíg a két végállás között mozog, addig működik. Más kérdés, hogy esetleg a LMM kalibrációja már nem felel meg a programban tároltaknak. A baj itt szerintem az, hogy túl sok kipufogógázt vezet vissza a rendszer.

És egyébként ebből erednek következmények az EGR off-ra nézve is. Pl ahol legaktívabban dolgozik, ott biztosan lényegesen korábbra van hozva az előtöltés. Az EGR kikapcsolás után ezt illene korrigálni, hogy hatásfokban, fogyasztásban optimumon legyen.
pettinke2017-08-07 14:09:20 // 97783
fent a hozzászólás lista tetején van egy piros felirat, hogy a "csevegős"-ként elküldött (azaz kevésbé a témába vágó) hozzászólásokat mutassa-e vagy sem.
Revitox2017-08-07 14:05:22 // 97782
Hazaérek rádobom az olvasót megnézem mikori a szoft v mi a száma.
Revitox2017-08-07 14:04:09 // 97781
Hogy időben mikor azt pontosan nem tudom de úton voltam azon a szakaszon szombaton. Kb 2kor indultam otthonról Szegedre így elképzelhető mert hazaérve kaja cuccolás és go az alföld. Ha nem villogtam ezer bocs érte. ☺
Csabi2017-08-07 13:43:04 // 97780
Akkor eltömődött valószínűleg, lehet sok rövid táv miatt? Ez előfordult gyakrabban, ezért is adtak ki szoftverfrissitést, hogy előbb regeneráljon...LÁtom 2006os a tied, ha nem volt frissitve a szoftver akkor érdemes 8-10ezerért megcsinálják szakszervizben.
RomeoOne2017-08-07 13:42:50 // 97779
Amúgy te nem jöttél szombaton az M7-esen BP felé olyan 11 és dél között? Szfehérvár és Velence között elmentem egy ilyen bordó berlina mellett.
Revitox2017-08-07 13:37:46 // 97778

Ez mi a szent sz*r?
Nektek is írja?
Revitox2017-08-07 13:35:45 // 97777
Nah itt is látszik h ezekkel a dolgokkal nem minden esetben vagyok tisztában. Azt h te, ti mondjátok tapasztalatból h ez az normális dolog valahol megnyugtató is.
Mondjuk olvastam h kb 75% nál regenerál de biztos az idő ezt el tolja vagy beállítás.
Revitox2017-08-07 13:23:05 // 97776
Hidd el nekem is álltak a szemeim mikor mondta vagy valamit félrreértettem, nem tudom. Csak azt írtam amit hallok. A reg saját szememmel láttam h 17 percig tolta a füstöt
Hibakód az a P2002 volt.
RomeoOne2017-08-07 13:10:52 // 97775
...mármint hogy a hűtővizet a megfelelő hőmérsékleti tartományon tartsa
RomeoOne2017-08-07 13:08:52 // 97774
Meg amúgy, ugye, nem csak kényszerregennél ennyi a hőmérséklete, hanem mindegyiknél.
Én nem is nagyon látom, hogy miért lenne egy kényszerregen különösen parásabb, mint egy sima regen. Persze, aláírom, hogy lehet, hogy én nem értek eléggé az autóhoz, hogy ezt magamtól lássam. Emlékszem egyszer Csöri is azt mondta, hogy nem pártolja a kényszerregent, inkább kimosatja a DPF-et.
Persze a fordulatszám egy pár percig elég magas lesz, de attól még, hogy általában 3000 alatt használjuk, az a feletti is az üzemi tartományába tartozik és nem fog behalni, ha néha fel van oda tornázva. Ráadásul ezt nem is terhelés alatt teszi, hanem üresben, ami kisebb megterhelést jelent, mint ha 6-ban forogna ennyit.
Talán azt látom kockázatnak, ha ezt valaki a múlt hetihez hasonló kánikulában teszi, akkor a venti lehet, hogy kevés ahhoz, hogy a megfelelő hőmérsékleti tartományban tartsa.
Macccy2017-08-07 13:08:01 // 97773
Srátzok,
A xenon magasságát pontosan hogyan tudom lentebb állítani? Éjjel jöttem haza és már sírtak a szembe jövők, de a könnyeiket is elpárologtattam. A vetített kép szép, csak picit magas, éppen csak annyival, hogy szemből jövőt előre kb 60-80 méterre vakítom meg, jobbos kanyarban érkezőt viszont közel is.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-07 13:06:12 // 97772
látod ez érdekes nálam az EGR nem lett piszkálva 180e-nél adtam el a 2,4-et egyszer lett megpucolva, sosem volt vele gondom ...
a 2.0-nál elég jól sikerült ott nem sok gond van vele
Csabi2017-08-07 13:05:17 // 97771
Csak a 2.0-nál írja ki a regenek számát, régebbieknél sajna nem
Csabi2017-08-07 13:01:58 // 97770
"Egyébként az EGR sem problémás úgy önmagában. "

Az a legproblémásabb, és a gondok okozóia közvetve 90%ban:) Nincs helyzet-visszacsatolása az ECu nem tudja nyitva van e vagy zárva ténylegesen, gyenge a működtető mágnes, ezért érzékeny a szorulásra...
Mindig az alfaowner összefoglaló topicja jut eszembe erről, ahol azt írják szabad fordításba hogy ha gondod van a motorral az 90%ban az EGR miatt van....teljesen egyet értek vele :)
Mellesleg, most , hogy olvasgatom a 2.0 EGR rendszerét, kihangsúlyozzák, hogy ez már egy módosított EGR szelep ahol van helyzetvisszacsatolás, mm pontosan szabályozható a nyitottsága,és ez pontosan ellenőrizhető, diagnosztizálható, valamint sokkal erősebb motor van rajta ami nem érzékeny a szorulásra...mily meglepő :)
Piritu - 1.000.0002017-08-07 12:57:10 // 97769
A 6-700 fok a dpf-ben van nem a motorban. Ettól az olaj nem lesz melegebb.
RomeoOne2017-08-07 12:56:51 // 97768
A 2.0-nál csak 3000-ig viszi fel. 600 fok fölé pedig a DPF-et viszi, nem a motort. A motor amúgy is foroghat annyit hosszabb ideig is, ha pályázol. Az olajnak bírnia kell.
RomeoOne2017-08-07 12:53:42 // 97767
Mondjuk azt is kiírja, hogy mennyit regenerált összesen. Ha ez 3-mal nőtt az út után, abból kijelenthető azért, hogy az út alatt 3x.
Revitox2017-08-07 12:51:44 // 97766
Azt mondta a srác mert én is lestem h mikor nullázod a szervízt akkor a gép új olaj szerint mér. H mi köze passzolom mert h az olaj miatt füstöl az már régen rossz.
Valamit magyarázott de zavaros volt. Lényeg ami megfogott h nullázás után más érték szerint mér és ezért a % növekedés. Úgy ledobott szervízbe mint a huzat. Max 60km/h. És nem jelzett semmit a kijelző. Kiolvasásnál végig ott állram.
A direkt reg pedig mert 600-700 fokra túrja fel a rendszert és azt nyomja kb 20percig. Ebben igazat adok h az olaj megsínyli pöppet.
Csabi2017-08-07 12:49:39 // 97765
Ne haragudj, de nagyon kevered a dolgokat, és olyan dolgokat mondasz vagy a szerelőd,aminek sok köze nincs a valósághoz.
Először is a 105%az normális eltömődöttség a nem frissített szoftvereknél, ekkor kezd majd regenerálni , ha a feltételek adottak...
A komp ilyet nem ír ki, hogy 3x regenerált egy távon, az utolsó 5átlagát, vagy a legutóbbi regen óta megtett kilométert.
Az hogy most 65%-on áll az pont annyit jelent, mint pl félig van a tankod...tehát semmit...ha eléri párszáz km múlva a 100%körüli értéket megint regenerálni fog...
Az olajhoz az eltömödöttséget nézni, olyan mint a naplementéhez a fidesz támogatottságát nézni, szóval ezt inkább engedd el..
A direkt regenerálás pontosan 6percig tart 3500-as fordulaton, és nem kell utána olajat cserélni...
Végül ahogy írod, kellett egy hosszabb távot menned az autóval és rendbe jött, a szerelőd meg annyit tudott kiolvasni hogy 105%-on van a DPF....Hibakód? Szóval akkor mi van a DPF-el, most is benne van és használod gond nélkül...
RomeoOne2017-08-07 12:38:30 // 97764
De mi köze van az olajnak a DPF-hez? És miért kéne olajcsere egy kényszerregen után?
Revitox2017-08-07 12:28:26 // 97763
Nekem volt gondom a dpf-el. Olaj és minde szűrő csere után. Ki lett ütve a szervíz 0ra. Kb 2km után szervíz üzembe állt. Visszamentem a szerelőhöz és hibaként kidobta h a dpf full azaz 105% eltömödötség. Kiütötte és pont szegedre mentem és mondta h haktsam meg pöppet. Szeged oda-vissza 3e fordulat felett utazva a comp mutatta olvasáskor h 3x regenerált. Most 65% a tömődés. Szépen megy a vas.
Az oka az volt h a régi olajat nézte a rendszer ahony belement az új és ezt jeleztük a rendszernek a komfig egyből jelezte h az új olajhoz képest az eltömődés nagyon nem jó.
A direjt regenerálást nem ajálja mert kb 20p-ig pörgeti kb 3500 4000 között és utána újból olajcsere kell.

De Bp-n van egy csapat akik fizikailag tisztítják úgy olvastam 20e a tisztítás 15e a munkadíj amibe kompjuter vizsgálat is van. 1 nap alatt kész. De viheted csak a dpfet is akkor is csak 20 pénz.
RomeoOne2017-08-07 11:15:33 // 97762
Az enyém betöltötte a 228 ezret a hétvégén (így bő 5 és fél éves korára), de szerintem sosem volt rajta lengőkar cserélve. Nem is érzem problémásnak még a futóművet. Csöri is látta már alulról néhányszor, ő sem említette, hogy szarnak látná.
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-07 11:03:07 // 97761
Nem lehet, hogy a futott km választja meg a dolgot? A DPF-nek van egy élettartama, nem örök alkatrész. A 200e-t elfutó DPF problémás, míg a 200e-t kibíró lengőkar az fasza tartós.
Egyébként az EGR sem problémás úgy önmagában. Szerintem az autó programja okozza a gondot.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak