Fórum >> Típusok >> 159

Coolby2013-06-17 11:56:43 // 37009
Pont ezt a cikket olvasom :) írtam is a benne szereplő cégnek, hogy mi a véleményük. Sajnos mi most hétvégén elutazunk, kell az autó. hálisten nyugati irányba megyünk, sok autópálya, így ebből a kopogásból semmit nem fogok hallani. Utána pedig ránézetek.
droberto2013-06-17 11:42:30 // 37007
A leírtak alapján a tied már előrehaladottabb állapotban van mint az enyém, de a helyedben nem rohannék új kormányművet venni. A gömbfej ahhoz képest filléres alkatrész, persze nem a sok tréh utángyártottra gondolok, azok jellemzően néhány év alatt ismét tönkre mennek.
Már csak azért se gondolnék kormányműre, mert arról még nem hallottam 59 kormány esetében vezető persely hibáról.
Egyébként meg tudomásom szerint, a 159 kormányát nem nagyon lehet felújítani, legalábbis a CarTársak beszámolói alapján.
A helyedben kinyomnám a csonkállványból a gömbfejet és szemrevételezném és megmozgatnám. (Persze ez se 100%)
Vermacy2013-06-17 11:33:12 // 37006
Igen! Én beszéltem is velük, de nem vállalják! Legalábbis nekem nem :o)
Fiat Mo-nak csináltak párat gariban, de egyébként nem foglalkoznak vele, mert nem tudják 100%-osra megcsinálni és jópárat visszavittek neki.
Én a Kén u.2.-ben cseréltettem, de többet oda nem viszem a verdát! Aki kérdezte AC-n, annak elmondtam, miért, esetleg következő típustalin szóban, mert nem szeretnék rágalmazni...
Vermacy2013-06-17 11:31:10 // 37005
Az enyémbe felújított került munkadíjjal 130-ért Február végén. Azóta nincs gondom...
Az összeget még megnézem pontosan, de ennyire emlékszem!
Coolby2013-06-17 11:12:28 // 37004
http://www.dmauto.hu/

mint felújítás róluk hallott már valaki?

Amúgy bal oldalról semmi hang nincs, és kenéskor a fogasléc is frankó volt...
Coolby2013-06-17 11:11:24 // 37003
most már én sem irigylem magam... újonnan mik a kormányműre a lehetőség és mennyiért kb?
Coolby2013-06-17 11:10:43 // 37002
Hát ott már időben a további nyomozás nem fért bele. Jelenség tesztelése annyiban állt meg, hogy a gumiharangot átfogva meg lett rángatva és hallani lehetett kis koppanást, hogy így épp a gömbfejnél vagy kormányműnél zörgött-e az passz. Mindenesetre nem áltatom magam, mert ez 90%, hogy a szarabb eset a kormánymű perselyezése (vagy mi) lesz...

Azt nem tudom, hogy így mennyit lehet használni? Újra csere? Felújítás? Mik az opcióim? Használtat is hirdetnek, de így, hogy ezek tipikusan elszarnak, nem hiszem, hogy a használt nagyon segítene...

Amúgy néztem videód, de én így állóhelyzetben rángatva még nem tesztelt, így nincs tapasztalatom, simán kormányon és kanyarodásnál én nem érzek semmit, csak ha göröntyös az út vagy kátyút fogok akkor kopp-kopp...
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2013-06-17 10:46:58 // 37001
igen , pirelli sottozero .
droberto2013-06-17 10:35:27 // 37000
Ezt majd inkább akkor mondom, ha megjöttek és jók. A jelek arra utalnak, hogy T5 a foglalat.
Lentebb boncolgattam is...
Vermacy2013-06-17 10:28:16 // 36998
A sátras-medencés dologban Mi is benne vagyunk. Esetleg grillezhetnénk is...
Ugrálóvár?-)
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2013-06-17 10:28:14 // 36997
18" gyári felni , gumival eladó .

itt


droberto2013-06-17 10:17:38 // 36996
Tegnap apósjelölt is panaszkodott, hogy sz@rakodik a klímája (ki-be kapcsol) és, hogy nem tudja mit csináljon, kihez vigye. Mondtam neki, hogy az ilyen általános szerelők is csak találgatnak mókányolnak cserélgetnek (azokra gondolok, akikhez ő hordja). Javasoltam neki, hogy vagy klíma specialistához vagy becsületes, típusismerettel rendelkező szerelőhöz vigye.
Gondoltam azért futok egy kört, és mekkora szerencse, hogy rajtunk amoréseken kívül is vannak precíz, lelkes és segítőkész közösségek. Konkrátan egy a lacettiklub-os blogja alapján jutottam megoldásra. Remélem tartós lesz az eredmény.
(Megjegyzem egy szokol rádióban már különb kapcsolók, potméterek voltak, mint a szellőzés fokozatkapcsolója.)
vespa verde2013-06-17 10:09:53 // 36995
"elkezd hűteni, majd nem hűt (ekkor jön a búgó hang), majd újra hűt, immár hang nélkül"
Amikor nem hűt és jön a búgó hang, akkor szorul meg a ventillátorod (valószínűleg a csapágy vagy a tengely) aztán kiszabadul és újra pörög. Nézd meg lehet csak ki kell takarítani vagy némi kenés kell neki még mielőtt beáll :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-17 10:05:04 // 36994
nem irigyellek téged :(((
droberto2013-06-17 10:00:49 // 36993
Kimondottan a kormánymű zörög vagy a gömbfej?
A zörgést, hogy sikerült előidézni?
Dömpi (il dottore)2013-06-17 09:58:25 // 36992
Most beszéltem a klímásommal.
Ha jól emlékszik 500 gr gáz van benne. Azt mondja, mindig a gyári mennyiség alá szokott tölteni.
A hűtőket tavaly teljesen kimosta, azóta csak nem ment bele annyi bogár!
Azt mondja látnia, hallania kell, hogy mi történik. Szerinte, lehet nem megy "az egyik" ventillátor - amúgy mennyi van benne? Én azt hittem, hogy 1.
Tény, hogy néhány napja a ventillátor is felpörög rendesen, pedig eddig a hangját sem lehetett hallani.
droberto2013-06-17 09:53:48 // 36991
Sajnálom, hogy nem voltunk veletek. :(
Ha jövőre is ez lesz, kell szerváljunk egy bazi nagy sátrat meg egy medencét. :)))
Vizet meg csak szerzünk bele valahonnan...
Coolby2013-06-17 08:43:15 // 36990
Sziasztok!

Megoldódott nyikorgásom. Ismerős szerelőnél Pityukomával történt éjszakázást folytatásaként újabb két órát töltöttünk nyomozással. Egy nyikorgást megtaláltunk, amit a hűtők gumiágyon való mozgásakor az azok oldalához dörgölőző a motortér nyitóhoz menő bowden okozott, de igazából nem ez volt A Nyikorgás, amit kerestünk. A futóműtűl jövő dolgot végül nem sikerült megtalálni, minden jól van meghúzva, semmi nincs túlhúzva (tehát felső lengőkar sem lett túlhúzva), de valami szól. Végül minden gumi-alumínium kapott egy valami fehér pezsgő habos zsírzást és elmúlt. 2 napja egy hangja nincs. Sajnos nem néztem meg, de abból a spray-ből fogok beszerezni.

Viszont a jobb kopogásom elől is meg lett. Nem a futóműből, hanem a kormányműből jön :( Ezen az oldalán (tehát nem a fogasléc felöli) lehet valamit szerelni, felújítani vagy ez csere lesz?

Ezen kívül két hátsó stabpálcám van, aminek még van ideje, de cserés lesz.
Shadin2013-06-17 08:25:00 // 36989
Vermacy2013-06-17 08:19:39 // 36988
Ezzel vigyázz! Én magasnyomásúval estem neki és nem figyeltem, így egy-két lamellát elhajlítottam...
Vermacy2013-06-17 08:12:11 // 36987
:o) Hallottam :o)
Majd Tbányán megvizslatjuk...
Vermacy2013-06-17 08:11:34 // 36986
Háááát, meglepődtünk, mint a BMW, aki a kapuban visszafordult... :)
Pityukoma2013-06-16 22:45:26 // 36985
Az attól is függ hogy milyen a felszerelése. Lehet nagyon profi gépe, mégis kutyaütő a témához. Viszont ez fordítva is igaz. Nálunk a szerelőknek úri dolguk van. Bepötyögik a professzionális gépbe a jármű adatait (Márka-típus-évjárat...stb) Aztán magára hagyják a berendezést hagy dolgozzon :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-16 22:37:07 // 36984
azért érdekesek arra felé a klímások, akihez járok elég profi nem kell 3x feltöltenie hogy rájöjjön ereszt a rendszer ...
Dömpi (il dottore)2013-06-16 22:28:26 // 36981
nekem manuális, nem digitklíma...vagy ez ebből a szempotból mindegy?
Dömpi (il dottore)2013-06-16 22:27:30 // 36980
az volt tavaly javítva, ott eresztett
Csabi2013-06-16 22:21:06 // 36979
Ha rendszer nyugalmi helyzetében a klímagáz nyomása nem éri el a 2bart akkor nem kapcsol be, letiltja..(5-10bar-nak kell lennie külső hömérséklet függvényében).a gáz "kapja" fel az olajat és úgy keni a kompresszort, ha kevés a gáz nincs megfelelő kenése a kompresszornak, ezért van a védelem.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-16 22:15:54 // 36978
típusbetegség hogy a kompresszorra menő klímacsőből a véknyábbik ereszt a fém és a gumi talákozásánál
Dömpi (il dottore)2013-06-16 22:15:17 // 36977
Hát majd még meglátjuk!
Kaptam olyan tippet is, hogy mossam ki a hűtőt, mert a közé szorult bogártetemek is akadályozhatják a hűtést (levegőáramlást), és ettől megy fel a nyomás, amitől meg a kompresszor védelme letilt.
direttore2013-06-16 22:05:40 // 36976
Akkor megoldjátok, hajrá!
Dömpi (il dottore)2013-06-16 22:00:24 // 36974
Tavaly eresztett a rendszer, kevés volt a gáz. Annak már ismerem a hangját. Ez most más! Ráadásul elkezd hűteni, majd nem hűt (ekkor jön a búgó hang), majd újra hűt, immár hang nélkül. Pont, ahogyan Csabiii159 írta.

Amúgy a rendszer máj. 13-án lett kitakarítva és feltöltve. Kapott gázt és olajat is. Ráadásul meg is lett festve, szóval ha valahol ereszt, az meglátszik. Látnám a neonzöld foltot a kocsi alatt a betonon, ahogy tavaly is.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-16 21:42:38 // 36973
kevés a gáz a kompresszor be sem kapcsol....
direttore2013-06-16 21:24:27 // 36971
Kevés benne a gáz, töltesd fel. Nekem ugyanez volt.
mizooo2013-06-16 21:15:46 // 36970
Komoly nézések :P


Piritu nagyon szépen szól, a Blaupunkt :) előbb egy regenerálás alatt meghajtotam a vasat és a zenét is :)
GTPeti2013-06-16 21:14:24 // 36969
"Ezek szerint ebből is kapcsolós interface kellene?" Inkább vezetékes+kapcsolós.
Dömpi (il dottore)2013-06-16 20:42:48 // 36968
Köszi, reggel hívom a klímásomat, hogy mennyire töltötte a múltkor. Vélhetőleg igazad lesz, mert a tünetek stimmelnek.
mizooo2013-06-16 20:29:15 // 36967
Köszi, amikor sikerül a motorral összekapcsolnom elég stabilnak látszik, de majd elmondok pár imát és meghagyom a távolságot a lufiktól :) Ezek szerint ebből is kapcsolós interface kellene?
Csabi2013-06-16 20:20:09 // 36966
A kompresszor adja mert túl van terhelve. Az optimális nyomás 15-20bar lenne,ehelyett nálad 25-30bar között ingadozik amikor ki-be kapcsolgat.
A ventilátor gondolom megy 2. fokozaton, ha nem akkor az is okozhatja a túlnyomást.
50-100g gáz leengedésével orvosolható....klímás tudja megcsinálni normálisan.

Nálam 300g gázzal megy tökéletesen,(pedig 460g a gyári mennyiség) mert többször lett már olaj utántöltve.ergo ezért kell kevesebb gáz az optimális működéshez, amit sok klímás nem vesz figyelembe.
Dömpi (il dottore)2013-06-16 20:06:06 // 36965
És mi adja azt a hülye búgó hangot?
Amúgy túltöltésnél mi a teendő? Úgy értem szakember kell hozzá, vagy otthon, házilag orvosolható?
GTPeti2013-06-16 19:58:59 // 36964
Bár nem néztem utána a 159 eLearnjában, hogy itt is 3-as-e a légzsák, de meg lehet próbálni.

Itt látod, hogy hogyan:



A 4-es és az 5-ös mindkettő föld, ezért vannak összeforrasztva.

Azt azért mindig hozzáteszem, hogy egy BT kábel nem feltétlenül a stabil működés záloga. Főleg légzsáknál nem, ahol lufik is vannak. (Elég egy "szakadás" és legrosszabb esetben "pukk"...) Motornál nem nagyon csinálhat galibát.
Csabi2013-06-16 19:37:19 // 36963
A túltöltésre szavazok...MES-el nézd meg a motor menüben a klímanyomást. 30°felett legyen a külső hőmérséklet, azaz a héten bármikor megnézheted nappal.
A klímakompresszor védelme kapcsolja le a kompresszort 30bar -nál. Ezért van , hogy néha hideget fúj néha langyosat...viszont egy idő után, mivel ki-be kapcsolgat csak langyosat fog fújni vagy még azt sem.
ALFI1562013-06-16 19:20:33 // 36962
Majd meglátjuk.
mizooo2013-06-16 19:20:04 // 36961
Kellene GTpeti ő nagyon vágja :) Hol vagy????
Piritu - 1.000.0002013-06-16 19:17:43 // 36960
Ennyire nem egyértelmű, ha az lenne, sose lenne hideg levegő.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak