Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2017-11-01 22:10:58 // 101309
Budapesten a 2,4 Q-tronic bőven 12 liter fölött tud kajálni, ha olyan a forgalmi helyzet. Nekem garázsban áll az autóm, nem is volt ma délelőtt hideg, mikor felmentem a budafoki temetőbe, mikor leparkoltam akkor érte el a 90 fokot. Öt kilométer, és az utolsó rész a temető felé emelkedő. Lassan melegszik be, és akkor akármit csinálhatsz fogyaszt. Ami jó, és kényelmi berendezés, annak ára van. A kieg fűtés rögtön szállítja a meleget, de a plusz extra többletköltséggel jár.
Csabi2017-11-01 21:45:14 // 101308
Igen, biztos sokat jelent az is, amit írsz...Szerencsére a JTD-k nem "érzékenyek" erre , annyira.
Liquid2017-11-01 21:42:10 // 101307
Ma találkoztam az M1-en egy német rendszámú rosso berlina 3.2 V6-tal. Villogott, intett, moslygott a hölgy a jobb-1-en :)
Liquid2017-11-01 21:39:44 // 101306
Mért lenne kemény? Bármely autó extrém módon tud sokat kajálni ha városban, rövid távokon használod. Az 1.2-es 8v szívó Panda 9-10-et kér ilyen használat mellett, a 2.4-es
159 meg vastagon 10 felett.
Az előmelegítőnek akkor van csak hatása, ha rövid távokon használod, emrt nem full hidegen indul, viszont akkor meg vellanyból kéri a pluszt.
Liquid2017-11-01 21:35:26 // 101305
én is úgy hallottam, vagy olvastam már nem emlékszem, hogy gázolajjal tud hígulni a motorolaj. De ez messze nem olyan mértékű, hogy emiatt ki kellene dobni a működő DPF-et.
pettinke2017-11-01 21:26:04 // 101304
ennél szerintem sokkal több gázolaj megy a motorolajba hidegüzem során, télen, pláne, ha rövideket mész csak az autóval. regent szigorúan csak az üzemi hőmérséklet elérése után hajlandó csinálni az autó.
alfa155gyuri2017-11-01 21:11:03 // 101303
Meglesem.A senzort írná ha az lenne szerintm.
Giuntini2017-11-01 21:08:41 // 101302
Egy van belőle, egy vékony cső, ami megy a Dpf felé. Porrá tud égni, de legalábbis szitává. Nekem csinálta a regen közben dobott sárga lámpát, és a nyomáskülönbség érzékelő cső adta meg magát. Levágni nem tudsz belőle, mert ha jelentkezik a hiba, akkor már mindenhol szita. Van egy szenzor is a Dpf-ben, az is ha meghal, akkor sárga lámpa ég.
alfa155gyuri2017-11-01 20:59:58 // 101301
Melyikre gondolsz?
Giuntini2017-11-01 20:55:52 // 101300
Lehet, hogy a nyomáskülönbség érzékelő cső lyukas.
alfa155gyuri2017-11-01 20:52:44 // 101299
Köszi/Köszi mindenkinek.
Nekem csak az EGR van kiírva és nem nagyon akarom bántani a részecske szűrőt ha nem muszáj.Csak ma egy pillanatra megrémültem mikor kijöttem az autópályáról és nem figyeltem,hogy regenerál a felüljárónál odaléptem neki és pont a tükörbe néztem hátra és láttam egy szürkés füstöt és a sárga motorhibajelző kigyulladt és sípolt .Egy pillanatra azt hittem a turbó adta meg magát de aztán leeset regenerálás volt aztán lapossal is megnéztem és az volt.Csak miért dobott sárgát nem tudom még.
balu8072017-11-01 20:43:22 // 101298
Sziasztok!

A hátsó futóművel teljesen csereszabatos a berlinának és sw-nek?
Kisvuk2017-11-01 20:39:11 // 101297
Hüha ennyire hálisten még nem láttam az alját. Szóval beteszem ide a linket azt meg tudod nézni , beikszelem rajta pirosan.

http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1509563898-1440-60051-forum.jpg

Na ezen látszik

???http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1509565058-1440-90216-forum.jpg
multizseti2017-11-01 20:36:55 // 101296
Helló!

Én jártam hasonló "cipőben" csak nálam én magam cseréltem a szivattyút. Jelenség utána ugyan az volt, mint nálad. Kimértem minden kanócot, kicseréltem a szintjelzőt a régire és akkor is hibát dobott.
Végül az akkusaru lett levéve estétől reggelig és megjavult. Nekem 1.9 16V Jtdm van.
Giuntini2017-11-01 20:34:02 // 101295
Ha szemben állsz, a bal oldalon van egy hűtő lent, az olajhűtő. A jobb oldalon van egy hőcserélő, rajta az automata váltón, az az automata váltóé. Abba megy bele egy cső az "Y"-nak nevezett fém csőből, a vastagabb cső megy a termosztáthoz, a vékony pedig lemegy az automata váltó hőcserélőjéhez, majd onnan ezzel a csővel párhuzamosan visszajön, és folytatja útját az EGR hőcserélőhöz.
Csabi2017-11-01 20:32:51 // 101294
kényszer regenerált= kétszer regenerált
Csabi2017-11-01 20:31:21 // 101293
regeneráció közben, a kipuff ütemben befecskendezett gázolaj egy része lecsapódik a henger falán, és lefolyik. Nagyon minimális mennyiség, és pár 100 km alatt kipárolog az olajból. Viszont ha valami miatt sűrűn regenerál , és rövid távokat megy az autó akkor okozhat szintnövekedést. 2,4-nél egyszer vettem észre szintnövekedést,amikor 100km-en belül kényszer regenerált, akkor az amúgy maxon lévő olajszint kiment a nívó tartományból. De ez miatt azt javasolni, hogy dobjuk ki a DPF-et...
Kisvuk2017-11-01 20:30:42 // 101292
Szia , na leírva ugye hátul a vízhűtő elötte az interc. aztán klíma és ezek elött a kigyó alakú baloldalt a részemről említett 1/3-os jobb oldalt lévő hűtő .
Giuntini2017-11-01 20:26:52 // 101291
nincs kép, de segítenék, mert ebben a témában most benne vagyok.
Kisvuk2017-11-01 20:25:33 // 101290
Na képet nem igazán sikerült akkor leírom,
A nagy hűtők elötti kis kb 1/3-os hütő szemben álva vele a jobb oldalon .
Az az automata váltóé ??? és a kigyó mellette ???

Köszi előre is.
Üdv, Kisvuk
Giuntini2017-11-01 20:25:20 // 101289
Annyi igazság van benne, amit mondott az "emberke", hogy ha regenerálás közben leállítod a motort, valóban felhígíthatja gázolajjal a motorolajat. Ez főleg a rövid és városi távokon használt autóknál lehet igaz.
Kisvuk2017-11-01 20:22:27 // 101288
szöveg...Sziasztok !

SOS segítség! a képen jelölt hűtő 2.4 JtdM ti -nél automata váltósnál ez melyik ???
Az automata váltóé ??? És ha igen akkor annak a cseréje simán le és fel vagy olyankor a belekerülő levegő gondot okozhat ???

Köszi előre is. Üdv Kisvuk

http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1509563898-1440-60051-forum.jpg
Zümi2017-11-01 20:22:22 // 101287
igazából nem sok minden.csak gondoltam jó esetleg ha közlöm :D
Zümi2017-11-01 20:21:09 // 101286
ez elég kemény akkor,szeretnék majd bele vásárolni előmelegítőt.sok jót hallottam róla.még olyan gondom van hogy ha álló helyzetben tekerem a kormányt jobbra akkor a vége felé nagyon morog a másik iráy teljesen hangtalan.
pettinke2017-11-01 20:18:52 // 101285
öhm, és ennek mi köze van pont a DPF-hez???
pettinke2017-11-01 20:17:46 // 101284
nekem volt egy olyan hónapom, ahol hagyján, hogy város, de csak extrém rövid távok voltak - 12 literes átlaggal.
amit írsz, az városban teljesen OK.
Csabi2017-11-01 20:15:08 // 101283
Igazából nem látom hol a baj, ha sokat használod városban akkor a 9-10literes fogyasztás szerintem normális. A sok rövid táv, a lassú motormelegedés ezt hozza.
Zümi2017-11-01 20:01:20 // 101282
Sziasztok,kis tanácsra illetve véleményre lenne szükségem,van 1 1,9 8V chipelt részecske kikapcsolva EGR szelep is kikapcsolva lefalazva. a fogyasztásom kicsit nagyon soknak találom a kocsi azt írja 8,9-9,4 a valóságban viszont 1 tank üzemanyag 680-700 km max.omw- n tankolok abból is a drágábbat,próbáltam más kutat is változatlan eredménnyel. 254e km van a kocsiban nemrégiben cseréltem benne az 1es 4es porlasztót újra.sokat használom városban.A kocsi nem füstöl nem is kormol.a turbó szabályzó és a map szenzor is ki lett cserélve.Remélem tudtok valami biztatót mondani.Köszönöm szépen.
Haddel2017-11-01 19:46:42 // 101281
Na tegnap meglett a diagnózis a hütőközeg fogyásommal kapcsolatban. Csöri egyből megtalálta ,honnan folyik. Nálam is a szívósor lesz cserés.December elején meg is lesz csinálva.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-11-01 19:44:38 // 101280
Elég barom az az emberke :)
alfa155gyuri2017-11-01 19:20:14 // 101279
Sziasztok!
Én nem hallottam még alfánál olyan problémáról de most beszélgettem egy emberkével és azt mondja írassam ki a részecskeszűrőt mert tele megy a motorolaj gázolajjal.Mert azért nem változik a szint mert amennyit megeszik a motor és a turbó annyit hozzákerül gázolajból.
Fordnál már halottam róla de ezeknél nem.
Valaki járt így?
RomeoOne2017-11-01 18:32:49 // 101278
Jurid. Nekem azt szerelt fel Csöri, semmi problémám nem volt vele.
maseRomeo2017-11-01 18:30:11 // 101277
nekem a nyári 225/50/17 vagyis a téli 215/55/17 nem szélesebb...
SOLI2017-11-01 18:07:48 // 101276
Sziasztok,

Nagyon idegesítő sztoriba kerültem, ami miatt szükségem lenne egy nagyon profi autovillamossági szakemberre, aki biztos a dolgában és adna nekem egy hivatalos szakvéleményt.


A sztori röviden:
Elvittem fényezőhöz az autót (egyelőre nem írom le kihez, nem akarom rontani a hírnevét amíg együttműködő) aki a munka elvégzéséhez, biztonsági okból kivette az üzemanyagtankot.

Amikor átvettem az autót az üzemanyagszintjelző nullát mutatott, a sárga visszajelző-led pedig villogott, annak ellenére, hogy az autóban bőven volt üzemanyag.
(tehát az üzemanyag-visszajelző óra egyáltalán nem működött)

Azonnal visszavittem az autót a műhelybe ahol megpróbálták orvosolni a problémát de nem sikerült. A műhelytulajdonos foglalt nekem időpontot egy -állítása szerint- nagyon jó autódiagnosztikai műhelybe, ahol abban reménykedett, hogy rájönnek a hiba okára.
1 nap vizsgálat után sajnos nem jöttek rá, állítólag több időre lesz szükségük ezért 2 hét múlva vissza kellene vinnem több napos átvizsgálásra.

Felvetettem a fényezőnek, hogy próbálta-e cserélni a benzinpumpában található Fuel Level Sensor-t (másnéven sender unit), mivel szerintem a tank kivételekor ez a sensor sérült meg, valamint a P0460 Fuel Level Sensor Circuit Malfunction - hibakód is erre utal.

Ekkor átváltott támadó hangnembe, hogy "ne haragudjak, de ő sensor-t nem fog cserélni nekem, különben is hogy fogom bebizonyítani hogy előtte jó volt"....

A fentiek miatt szeretnék egy hivatalos szakvéleményt szerezni valahonnan, amelyből kiderül az igazi hiba, mert a következő diagnosztikát már csak időhúzásnak tartom, illetve úgy érzem ezzel csak azt akarja bizonyítani hogy ő mindent megtett értem és az autóért..

Ezenkívül persze ha bármelyikőtöknek van tippje/tapasztalata az ilyen jellegű problémákkal, akár a konkrét hibakóddal kapcsolatban, azt szívesen venném.

Első körben a fogyasztóvédelmi Békéltető Testülethez gondoltam, hogy fordulok (mivel 6 hónap garanciát adott a fényező a javításra).
Ha az nem jön be, akkor esetleg magán-ügyvéd - amit majd erősen mérlegelnem kell, hiszen ha jól láttam lehet kapni külön sensor-t gyárit, kb. 40 ezer Ft-ért.. Az ügyvédi költségem sokkal több lenne, pláne ha el is vesztem a polgári pert.

köszi előre is aki segít!
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-01 17:39:45 // 101275
Ate vagy TRW és Ferodo... ár, értékben a legjobbak...a gyári Brembok is nagyon jók de annak semmi köze a boltihoz...ha van cnc-s, maros ismerös jó a legolcsobb tárcsa is, marnak rá lukakat és kész a sport tárcsa sok értelme nincs de legalább jól néz ki ;))))
Shadin2017-11-01 16:04:16 // 101274
Így +van :-)
Giuntini2017-11-01 15:53:02 // 101273
Írd be, hogy Rotinger sportféktárcsák. Nekem másfél éve van fenn, nagyon jó a fékhatás, nem fárad. Amellett a felni tisztább is, nincs az a nagy mennyiségű fékpor rajta, szerintem a lyukakon keresztül a kosz is könnyebben távozik. Közel 30 ezret mentem már velük. A napokban lesz kicserélve a hátsó is, ugyanilyenre. Elöl Rotinger féktárcsák vannak, gyári betétekkel, hátulra is ugyanez a szett megy fel.
Shadin2017-11-01 15:47:15 // 101272
Nem zártam ki csak nem tudom mi az mert nem találom :-)
Liquid2017-11-01 14:55:20 // 101271
Mély hó kivételével tökmindegy. Persze a keskenyebb valamivel kisebb fogyasztást jelent elvileg, viszont kisebb stabilitást.
Macccy2017-11-01 14:39:03 // 101270
Köszi!!!
Macccy2017-11-01 14:38:41 // 101269
Én azt javaslom a Brembo -t hagyd, nem mondom, hogy "rossz", de nem akarnék én se vesződni vele, az A4-en nem volt jó és mástól is hallottam gondot a márkával. A TRW a gyári. ATE szerintem túlárazott. Textar és Ferodo jók még. Én jövőre majd TRW -t teszek rá, ha eljön az ideje ..
Zselé2017-11-01 13:21:28 // 101268
Én az ATE-re szavazok!
Giuntini2017-11-01 13:10:59 // 101267
Amit én javasoltam neked, ne zárd ki! Nagyon jó, és nem is drága.
Shadin2017-11-01 12:36:46 // 101266
Első fék behisztizett, hogy el van kopva. Persze annyira nincs, de elgondolkodtam ismét, hogy mit vegyek bele. Előzetesen minden márkát kizártam az ATE kivételével, de már nem tudom.

Nagyságrendileg a BREMBO 40k a TRW 45k az ATE pedig 54k.

Mit javasoltok?
Mindig téma a Brembo hullámosodása pl...
Revitox2017-11-01 12:36:43 // 101265
Télre mennyire jó a szélesebb felfekvés?
maseRomeo2017-11-01 12:10:45 // 101264
hali! én most vettem télre 215/55/17-es gumikat (Paxaro), az sehol nem ér be, és a 205-nél még szélesebb is :)
Zselé2017-11-01 12:05:15 // 101263
Angelo barátom használ, de utálja, virslinek tartja...
Revitox2017-11-01 11:57:50 // 101262
205/55 16 van nekem is télibe és jó a meglátásod. 1 fővel is 75% ban leér a pocija. Már nem tudom de itt még mondták is, hogy nem is váltószáma. Nah ebben nem tudok állást foglalni mert ez kínai nekem.
Zselé2017-11-01 11:49:34 // 101261
felnifelujitas.hu

Őket ajánlom, az egyik srác régi ismerősöm. Anno az 56-osomon a Biohazard felniket gyönyörűen felújította. A Galvani utcában vannak, a XI. kerületben (Nagytéténytől kb. 5km északra)
Roll19832017-11-01 11:47:37 // 101260
Szinterezés.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak