Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Attika012015-07-03 18:34:59 // 28852
Nekem 8v 156-nál a nagynyomásúban található szabályzóról lejött az o-gyűrű, és ez okozta a galibát. Bizonyos fordulatnál kelepelt a motor, majd le is tiltott, füstöt is nyomott olyankor. Túl magas railnyomás volt a hiba........
atosz0692015-07-03 17:56:28 // 28851
Srácok, volna egy nagy problémám.
166 2.4 JTD 10v 841C000 motorkód (150lovas)
a tünet az az, hogy túlszalad a railnyomás.
cseréltünk már rail szenzort a rail csőben meg nyomás szabályzót is a magasnyomásuban számtalan mennyiségbe. most az én működőképes autóm szabályzóját/szenzorját tettük bele amikkel a hiba ugyanugy fennáll.
Hideg motornál nem jelentkezik a dolog, lehet neki gyüri végig, viszont ha üzemmeleg lesz a motor, a railnyomás mindíg tulszalad 1430-1480-1500 barig, egyes egyedül akkor tudja stabilan tartani az 1350-bart ha óvatosan lassan nyomva a gázpedált gyorsítunk vele. Hirtelen padlógázra rail hiba miatt leállítja a motort az autó. Mi lehet a hiba ?
a diagnosztika a rail nyomás szabályzót írja, de azt meg már cseréltük jópárszor, és mindegyik nyomássazbályzó jó működött ( a saját autómban kipróbáltam, a szenzorokat is!) most elkezdtem átnézni az autó gyári programját, de egyelőre nem látok benne hibát ami ezt a jelenséget indokolná.
Valakinek valami egyéb ötlet amitől ilyen hibát produkálhat az autó ?????
dadis2015-07-02 18:46:48 // 28850
Sziasztok!
Új vagyok itt, de máris tanácsért fordulnék Hozzátok!
147 1.9 JTD 16V: úgy érzem, hogy vásárlás óta veszített erejéből és nyersségéből. Nincs már az a hátbarúgós gyorsulás, mely vásárláskor annyira megtetszett. 2-es 3-as sebességi fokozatban 2500-3000 között mérsékelt kigyorsításnál rángat párat (mintha nem kapna üzemanyagot pár pillanatig).
Az autót ausztriából hoztam be kb fél éve, 178.000km van benne. Kétszer fordult elő (autpályázás során), hogy felgyulladt a motor kontroll lámpa (kiolvastam computerrel, turbó túlnyomás volt), de aztán következő indításnál ismét rendesen üzemelt. Biztos ami biztos, tettem bele egy doboznyi részecskeszűrő tisztító adalékot. Azóta nem villant fel a motor kontroll lámpa, de ez az erőtlenség jellemzi.
Nem tudom van esetleg valakinek ötlete mi lehet ez?
Érdemes volna egy BG motortisztítást elvégeztetni? Esetleg valakinek tapasztalata ezzel?
EGR szelepet kellene leszedni és alaposan megpucolni?
Lehet, hogy a turbó gyengélkedik?
Ötletet/tapasztalatot szívesen fogadok és azt köszönöm előre is!
atis_166jtd2015-07-01 23:12:37 // 28849
Ja meg holnap küldök neki egy kábelt meg progit hogy ki tudja olvasni meg nézni az adatokat hátha segít.
atis_166jtd2015-07-01 23:11:24 // 28848
Na ebben még nem vagyok teljesen képben. Mármint a táblákkal.
Nekem az az elképzelésem, hogy a gázpedállal kéred a mennyiséget és igy növeli a nyomást és a nyitási időt hogy ez meglegyen.
De még egyszer mondom ebben nem vagyok képben hogy milyen táblák vannak és hogyan. De igérem idővel meg lesz ez is.
Viszont a másik gond hogy az autó jelenleg Hajdúszoboszlón egy hotel parkolójában áll és persze telefon van egy olyan emberrel aki azért megcsinálja azt amit mondok. Ha nem lesz jó akkor jövőhéten megyek hogy legalább haza tudjanak jönni.
Renitől kaptam egy komplett szivattyút max felteszem kompletten rá mert lehet van ott valami más is. Azért kiveszem az szivattyút is a tankból megnézni milyen állapotban van.
WarbiRunner (Gyuri)2015-07-01 22:33:43 // 28847
Nem! A mennyiséget a nyomásból és a nyitás idejéből számolja. A nyomás követi a rail táblát. Ha nem akkor a szabályzó, vagy a szenzor rossz. De inkább szabályzó..
Kimis1112015-07-01 21:51:24 // 28846
Pedig valami ilyesmi lesz...
atis_166jtd2015-07-01 21:49:57 // 28845
Az a baj ha a hiba fenn áll, akkor mindegy hogy melyik szelep van benne. Azért gyanakszom hogy esetleg felkap a tankban valamit és ezért nem csinálja mindig. Ha elindul akkor napokig jó. Most 2 hétig és kb 1000 kmig semmi baja.
atis_166jtd2015-07-01 21:39:48 // 28844
Én is erre saccoltam, de az enyém van most benne az meg az enyémbe. Igy hát annak nincs baja.
Kimis1112015-07-01 20:34:52 // 28843
Nyomásszabályzó szelep. Nemrég cseréltem én is. Ilyesmit produkált.
Lángnál vettem,de utána kell járni,mert a Bosch szám változott. 70 ezer teli áron,kedvezménnyel 35-ért vettem.
atis_166jtd2015-07-01 20:07:36 // 28842
Igen. 250 amikor nyitnak a csúcsok. Nem az a gond hogy nem indul be, hanem az hogy mikor beindul elküldi a rail nyomást és 750 bar környékén tilt a kompi mert magas a nyomás.
Viszont ha nem áll le egyből akkor igaz hogy csak tempomattal lehet vele közlekedni de akor is kb 1200-as fordulat fölé nem mehet. És a gáz hogy nem érhetsz a gázpedálhoz.
.......................2015-07-01 17:11:44 // 28841
de hány bár ?
270..300 bar megvan indításkor?
atis_166jtd2015-07-01 16:59:26 // 28840
Most még egy olyan kérdés merült fel bennem ha esetleg a tankban a szürő el van dugulva lehetséges hogy azért próbálja emelni a rail nyomást hogy a befecskendezett mennyiség meglegyen?
atis_166jtd2015-07-01 16:54:18 // 28839
Igen változik. Szépen emelkedik alapjáraton. Ez a probléma.
.......................2015-07-01 15:56:24 // 28838
a Rail nyomás szenzor jó?
mit mutat ha ELM 327 el diagolod a Rail nyomás?
konstans vagy változik?
atis_166jtd2015-07-01 15:52:09 // 28837
Srácok kellene egy kis segitség mert kifogytam az ötletből. Adott egy 2.4 136Le motor. A hiba jelenség beindítás után pár másodperc és leáll az autó. A nagyobbik baj, hogy letilt ugyanis a rail nyomást nem szabájozza valamiért. A szelep elméletileg jó mert az enyémből áttéve is ezt csinálja. A kábelköteg hibátlan.
Az a kérdés lehet kompi hiba vagy esetleg máshol is kereshetem a hibát? A nyomás szabályzón már nincs szürő igy tuti nem dugulás.
detox202015-07-01 13:11:34 // 28836
Köszi a gyors válaszokat! A lényeg hhogy a helyi alkatrész kereskedötöl kaptam ajánlatot uj valeo kuplung készletre, és uj lendkerékre! A lendkereket még nem tudom milyen gyártmány de lényeg egybe 150-60 körül lenne! Amit csinál az auto hogy minden váltásnál és elindulásnál is ahogy ráengedem akuplungot ugy darál mint egy ifa kb. Igy talán pontosabban tudtok segiteni! Köszi üdv
.......................2015-07-01 12:43:53 // 28835
megnézed ,
megméred a játákát,ütését,stb.
látod hogy jó,ennyi..
GTPeti2015-07-01 12:41:39 // 28834
Akkor nincs mese, a matériának (esetünkben a bontott alkatrészeknek) alkalmazkodnia kell az elvárásokhoz. :)
Liquid2015-07-01 12:39:56 // 28833
értemén, de ki garantálja egy bontottnál, hogy nem fogja magát összekakilni párezer km múlva és akkor majd ismét lehet munkadíjat fizetni...
.......................2015-07-01 12:38:13 // 28832
a srácnak olcsón kell
.......................2015-07-01 12:37:09 // 28831
pedig de,
a bontott eredeti gyári,
amit most veszel az Aftermarketen az meg kitudja milyen ?
Liquid2015-07-01 12:35:25 // 28830
bontottan kettőstömegű és kuplung nem feltétlenül a legokosabb választás
.......................2015-07-01 12:31:19 // 28829
Bontók

alfadepo.hu itt is tag Phon a neve,Angyalföldön,vagy Gyöngyösön
olaszautóbontó.hu Trencsikék Tatán

ùj alkatrész
http://albaalkatresz.hu/ Erhard kolléga
detox202015-07-01 12:13:22 // 28828
Sziasztok! Tudna nekem valaki olyanban segíteni, hogy hol tud0ék ólcson hozzájutni 1.9jtd 8v 115le változatnak kettös tömegű lendkerékhez és kuplung készethez! Vagy esetleg ha vkinek lenne eladó! Köszi
GTPeti2015-06-29 13:31:03 // 28827
Látványosan nem ment tőle az autóm. Néhány cartárs szerint ez csak képzelgés volt, de én tudom, hogy nem. Ausztriában rátankolva magához tért.

A többi Xado (motor, szervo, váltó) bevált.
norbi04092015-06-29 13:03:04 // 28826
Hogy érted, hogy megjártad? Mi történt?
A többi xado amiket próbáltál bevált Neked? :)
GTPeti2015-06-29 13:00:40 // 28825
Én ezt a benzinkút dolgot máshogy látom. A legtöbbször Mo-n OMV-nél tankolt naftával jártam meg. És nem az OMV-é a felelősség, hanem a kúton dolgozóké.

Olyan Xado-ra gondoltam, amire te is. A CR-be való-ra. Hozzáteszem, én az speciál még nem próbáltam, csak az összes többit.
norbi04092015-06-29 12:57:34 // 28824
Azta akartam azzal mondani, hogy akkoris egy normális kútról van szók nem nevenincsről :)

Az új üzemanyagszűrőben kb 5-6 ezer km van :)
Viszont a többit megpróbálom :)
Most rendeltem egy ilyet.
Ezen kívül a 4. pontban milyen Xado-ra gondolsz? :)

Komolyan már minden bajom van...annyira sokkot kaptam a 3.5-es korrekciótól...még ha csak 10 mp-ig tartott is.
GTPeti2015-06-29 12:47:01 // 28823
"OMV-n tankolok folyamatosan, igaz nem prémiumot hanem normál gázolajat, de akkoris."

Akkor is mi? :) Az tök sima Sz.h.battai nafta állítólag. :)

Én így járnék el:
1. Új üzemanyagszűrő
2. CR-tisztító adalék
3. 1-2 teljes tank prémium
4. Xado
norbi04092015-06-29 12:16:23 // 28822
Sziasztok! 159 topicban leírtam, de gondoltam beírom ide is. :(

"Jó hír: Sikerült működésre bírnom az OBD csatit végre. Köszönöm mindenkinek a segítséget! :)

Rossz hír: Ennek örömére, megnéztem újra a korrekciókat. Lesokkolódtam! :(
A motor indítása után 7-10 másodpercig a max értékek 3-3.5 környékén voltak (Ekkor lehetett érezni a legjobban a dadogást is), majd folyamatosan mentek lefelé. Kb 20-30 másodperc múlva beálltak a multkor mért értékekre ami 0.7-0.6.(itt szinte elmúlt a dadogás) Majd megnézegettem más infókat mint pl DPF meg ilyenek. Gondoltam mielőtt leállítom a motort ismét ránézek a korrekciókra. 1.6 körül voltak. (itt enyhén érezni lehetett újra)
Sokkot kaptam. Hogy a fenébe lehet hogy 2 hete még tök simán járt alapjáraton, az elmúlt pár napban meg megbolondult, valószínű a fenti adatok miatt. (gondolom én) Mitől lett hirtelen ennyi a korrekció? OMV-n tankolok folyamatosan, igaz nem prémiumot hanem normál gázolajat, de akkoris. Gondoltam arra is, hogy múlt héten egyszer majdnem csórójelzőig ürült a tank és onnan az aljáról felszívhatott valami mocskot...ez lehetséges vagy totál hülyeség? Bevetem mzo által ajánlott XADO injektor és nagynyomású revitalizálót...hátha valami lesz. Tankoljak prémiumot egy ideig vagy mit ajánlotok még?"
'''''2015-06-27 08:52:38 // 28821
159 előtt benzines alfáink voltak. :-) Nem lesz gond a Guliával sem.
Kócosw2015-06-27 05:59:18 // 28820
A giulia azon verziója nem is dízel,uh. Nem neki való :)
WarbiRunner (Gyuri)2015-06-26 22:08:09 // 28819
Akkor jó pihenést! aztán meg hívjad Sanyit a turbós embert :-) Hosszú távon meg a Giulia a válasz neked is, nekem is...péntek este, hangulatban csak ezt tudom mondani ;-)
'''''2015-06-26 21:35:19 // 28818
Az 510 lovas tervben van de megvárom,míg kicsit lejjebb megy az ára. .-)
GTPeti2015-06-26 20:43:19 // 28817
Előlegezz le egy Giu QV-t. :)
'''''2015-06-26 20:36:21 // 28816
Hétfőn elmegyek egy hétre nyaralni aztán utána kitalálom,mi legyen.
WarbiRunner (Gyuri)2015-06-26 12:16:10 // 28815
Na azér' nem beijedni, de ezért mondom, hogy visszaírt progival kísérleteznék. Marci meg azt írja, hogy ő előbb maxon szereti belőni. Nem tudom. Viszont egybehangzó vélemény, hogy baromi szívás n75-öt belőni, tényleg lehet hogy a turbó építője tudna leghamarabb célhoz juttatni, mert ő már csinált ilyet párat, jobban érzi hogy mit tud a turbó, mint bármelyikőnk, hisz ő rakta össze. És ha jól értem, akkor nem az első ilyen munkája, elég durva dolgokat épít :-)
WarbiRunner (Gyuri)2015-06-25 22:13:36 // 28813
Na várj, még a váltód egybe van..arra inkább vigyázz :-)
'''''2015-06-25 20:43:57 // 28812
Sikerült szétrúgni. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2015-06-25 20:29:22 // 28811
Ott nem kellet volna feladni! Gyári progival addig kell gyúrni az n75 mapot és a geo beállítást míg a gyári szint meg nincs. Így be lehet lőni anélkül, hogy szétrugnátok a vasat. Onnan már sokkal könnyebb feljebb húzni. Csak így lehet normálisan megcsinálni szerintem.
'''''2015-06-25 20:02:14 // 28810
Próbáltuk gyári progival is.Csináltunk egy mérést 80-180 között de 24mp után feladtuk. :-)
Busz kategória volt.Sajna szerintem is az marad,hogy megcsináltatom azzal,aki a turbómat csinálta.Azzal az a gond,hogy nyíregyházi ami tőlem 400km-re van.Gondolom egy nap alatt nem is sikerülne de akkor meg mivel jövök vissza.Vagy valami családi hétvégét tervezni de lehet,hétvégén ő sem dolgozik.Ááá,tele vagyok már vele nagyon.
WarbiRunner (Gyuri)2015-06-25 11:03:08 // 28809
Váltottunk mailt, legalább már vágom, hogy mi a gáz. Meg voltam győződve, hogy GTB2056-od van, de nem. Mostmár értem a problémát, kéne egy jó N75 map (turbó geometria nyitást szabályoz). Lehet egyébként, hogy aki a turbódat építette, annak van fogalma róla, hogy hogy kéne ezt a map-ot belőni. Biztos felhívnám.
Marcinak én azt az ötletet írtam még, hogy visszatenném a gyári programot, és úgy próbálnék egy N75 map-ot összehozni. Sokkal kevésbé terhelné a szekezetet, ha gyári progival gyűrnétek. Ha megvan a gyári szint, akkor onnan már feljebb húzni szerintem könnyebb, mint most támpont nélkül irogatni fel alá. Lehet hülyeség, meg macerás, de fejlesztési alapelv, ha már sok mindent változtattál és csak nem akar összejönni, akkor "vissza a kályhához". Vagyis mindent eredetire vissza és minél kevesebb paraméter hangolásával kell újra elindulni.
'''''2015-06-24 18:44:19 // 28808
Megint talpon a verda.Marci viszont azt írta,lehet el kéne vigyem inkább ahhoz a sráchoz,aki a turbómat is csinálta.Ő talán össze tudná hangolni az új turbót és a progit.Gyuri,beszéltél esetleg vele?
'''''2015-06-23 20:33:09 // 28807
Holnap ismét talpon az autó.Találj ki valamit Marcival már előre mert kicsit féltem már a technikát ennyit próbálgatni.
Manky9562015-06-23 19:07:51 // 28806
Semmi jele a csúszásnak tökéletesen bírja minden.Sok múlik a használaton, ki hogy használja az autóját.
.......................2015-06-23 19:00:03 // 28805
nem csúszik a kuplung ?
vagy csak az 1,9 jtdm en csúszik meg ha nagyon felhúzzák?
Manky9562015-06-23 18:28:41 // 28804
gyári mindenem , csak egy cooler van fent , nyomás 1.55 bar.
ennyi a füstöm:

videó
.......................2015-06-23 18:25:40 // 28803
neked milyen váltó van fent?
milyen kuplungal?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak