Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

'''''2015-10-08 17:39:31 // 29102
Rohadjál meg Manky! Az enyémre sem írtál ilyen programot! :-)
Béci Ɨ|ѯ2015-10-08 15:37:07 // 29101
Elég karaj. :)
Manky9562015-10-08 10:30:06 // 29100
KisP2015-10-07 20:17:10 // 29099
Néha-néha a 2.4 JTD (150LE) 166-osom P0404 hibakódot dob. Ha jól tudom EGR-re panaszkodik, de az le van falazva elvileg ki van írva. Van valami jelentősége , mi okból jelezhet?
WarbiRunner (Gyuri)2015-10-05 15:11:56 // 29098
Szerintem az egr és a dpf nincs közvetlen kacsolatban. Az egr a NOx csökkentésért felelős és valójában inkább növeli a kormolást, a DPF pedig a kormot nyeli. Regeneráláskor lehet valami kapcsolódás, ezt nem tudom, ehhez bele kéne bányászni a programba, vagy akik itt tudják, megmondják :-)
denil12015-10-05 14:39:22 // 29097
Köszönöm, és nincs elfelejtve.
Költözés alatt állok most ez viszi el az időmet, bár ami jobban hátráltat a témában, hogy ha megy az EGR, akkor kötelezően mennie kéne a DPF-nek és azt nem tudom,h mennyire akarom. De gondolkodom rajta ;)
Föckös2015-10-05 09:54:27 // 29096
Nem akarnálak piszkálgatni vele, ha nem mesélted volna az út szélén hagyós, vontatós, majd kiolvasáskor egr hibát mutatós esetet.
De mondom, nem vitázom veled.
Minden esetre jó volt tanulni a történetből, a minap pont egy hasonló esettel álltunk szemben, és működött a telefonos távgyógyítás;-)
Be sem indult a srácnak az autója, majd egy picit megkocogtatta az egr-t, és utána pöcc-röff.
Hát ez után ő nem gondolkodott sokat azon, hogy lefalaztassa-e vagy sem, másnapra meg is oldotta a dolgot.

Danikám, ha akarod, akkor tehetünk egy próbát, nem szeretném/szeretnénk, hogy ne legyél megelégedve.
denil12015-09-29 15:46:36 // 29095
Egyébként meg nincs bizonyíték arra,h megszorul.
Ez csak tipp amire semmi nem utal.
denil12015-09-29 15:45:37 // 29094
Figyelj ide haverem!
Tőlem megcsinálhatjuk de ha nem lesz változás akkor olyan zenét hallgatsz 1 hétig amit a kocsiban hallottál!!:DD
denil12015-09-29 15:44:47 // 29093
Szia!
Köszi a tanácsokat. Amiket felsoroltam azokat azért írtam mert az általad említetteken már túl vagyunk és minden rendben van.
Föckös már méricskélte a kocsit több ízben is. Szerintem nekem gyenge. De abból a sima 30-40LE-ből már elhasználtunk 20-at a Manky féle programmal. Agyon csapni sem szeretném a kocsit.
Föckös2015-09-29 14:34:42 // 29092
le kéne falazni, és ki kéne kapcsolni azt a "patika" ámde néha megszoruló, azaz szar egr-t...
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-29 14:31:00 // 29091
Mindenek előtt diagolni kellene, hogy kiderüljön hogy az autóval van valami, vagy csak neked kevés amit tud? :-)
Egy élőadatos kis hajsza, mondjuk 4-esben alacsony fordulatról végigforgatva sok mindent elárul. Pl ha nem kap meg annyi üzemanyagot amennyit program szerint kéne, vagy épp levegője nincs.
Aztán megnézni szintén laptoppal, hogy szabályoz e (és jól szabályoz e) a geometria, értelmes hőfok adatot ad e a LMM, tartja e a cél rail nyomás értékeket, mik a porlasztó korrekciók.
Szerintem a gyárihoz képest 30-40Le az teljesen sima ügy kéne hogy legyen.
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-29 14:25:05 // 29090
Höööö azta. Ezt hogy? Tudtam hogy rizikós mert beszakadhat, ezért bíztam a szerelőmre. Nade ezt így el nem tudom képzelni hogy hozta össze bárki is. Beszakadt, aztán gyorsan melegében ráindított?
denil12015-09-29 14:23:18 // 29089
Valaki tudna mondani valami okosat, hogy ha a 2.4Jtdm (2009) motort a 159-ben lomhának érzem akkor mit lehetne tenni erősítés terén?

- Új turbó van rajta
- Új légtömegmérő
- Patika EGR
- Új DPF
- Manky féle program rajta

Merre lehetne elindulni plusz 30-40LE-ért?
denil12015-09-29 14:19:40 // 29088
Ez mi??
Tájkép háború után? :D
Föckös2015-09-27 20:17:50 // 29087

izzítógyertya csere miatt tudott nagyon nyomott áron venni egy 159est egy barátom..
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-27 19:49:59 // 29086
Igen, a TD más, az közvetlenül beletaknyol a légszűrőbe. Bödön néven volt TC cikk is erről, hogy hogyan lehet ezt házilag megcsinálni. :-)
Kazes☻2015-09-27 19:08:28 // 29084
Ja, értem... nekem nincs gyárilag, ezért szeretnék belefaragni egyet. :)
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-27 18:57:45 // 29083
Nincs, ezen egy fekete zárt doboz van gyárilag, az olaj megy vissza a blokkba, a gázok a szívó oldalra ha jól rémlik.
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-27 18:54:58 // 29082
Ehhh...:-) Nem, csak eszembe jutott. Nincs sajnos semmi időm babrálni a géppel, úgyhogy egy fő feladata van, ne romoljon el :-)
Kazes☻2015-09-27 18:23:38 // 29081
Ezek a régiek: A jobb kettő a kukás...
Kazes☻2015-09-27 17:01:32 // 29080
Nincs rajta szintjelző? Azaz egy átlátszó cső, hogy lásd a szintet?
Én is most akarok majd egyet beaplikálni amúgy... :)
Kazes☻2015-09-27 16:59:46 // 29079
Sajnos befele... :(

Az, hogy belevaló-e a régi... ki tudja?! Minden esetre ennek az új verziónak a hátára nincs a 146 ráírva, ezért is marad inkább ki...
'''''2015-09-27 16:56:54 // 29078
Unatkozol? :-)
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-27 16:22:40 // 29077
Szerintetek az olajlecsapató dobozt néha illik szétkapni? Foglalkozott ezzel már valaki, vagy jól van az ott úgy, nem kell piszkálni? :-)
GTPeti2015-09-27 16:17:43 // 29076
A kérdés, hogy melyik irányban?

Illetve, hogy a régi gyertya garantáltan belevaló volt-e?
Kazes☻2015-09-27 15:55:31 // 29075
Cartársak!
Ha egy régi izzító gyertyánál az új kb. 4-5 mm-el hosszabb, az baj? Vagy esetleg befér, avagy felejtős?
'''''2015-09-24 19:36:55 // 29074
Miért,mit csináltál a verdáddal,hogy ennyire kéne remegnem? :-)
Fölös kiló csak te meg Warbi voltatok a kocsiban! Legközelebb ne vigyelek? :-)
Föckös2015-09-24 09:57:56 // 29073
:-) Tomikám, kezdd el kipakolni a fölös kilókat! ;-)
'''''2015-09-22 20:11:00 // 29072
Ma sikerült életre kelteni az elbújt lovakat.Nagyobb turbó ide,nagyobb cooler oda,nem érzek sajnos hatalmas változást.Többre számítottam de persze velem van a baj.
Remélem jó idő lesz KUL-on és kicsit tesztelhetjük majd a verdát.

Nagy köszönet Manky-nak a segítségért és az újraprogramozásért!!!
'''''2015-09-15 17:18:36 // 29071
Én Kul-előtt még Manky-t várom! :-)

Kócosw2015-09-10 05:53:24 // 29070
Nyomaték az nyomaték.... :)
Dévid2015-09-09 23:37:57 // 29069
Nem is bírt a traktoraitokkal. :)
Kócosw2015-09-09 21:41:39 // 29068
Ugyhogy meglássuk :D
Liquid2015-09-09 21:31:50 // 29067
emléxem persze, meg hát Dévid is a fűnyíróval jött :)
Kócosw2015-09-09 21:17:11 // 29066
Fékem is van tán csak jobban is megy kicsit, csak nemtom ki lesz a jobb egy - en es hogy bírja.szegény párom az olasz szerpentinezést a bálnával sem bírta..Tavaly is ő volt a fő fékező erő ha emléxel :)
Liquid2015-09-09 20:57:22 // 29065
Aztán megint konvojozunk, csak idén gyorsabban? :)
Kócosw2015-09-09 16:55:31 // 29064
KUL -ra készülök menni :)
.......................2015-09-09 16:37:38 // 29063
Az meghallgatnám én is
Kócosw2015-09-09 15:04:41 // 29062
nekem benne van...de mostanaban inkabb a sor 5 öt hallgatom duplexen nyitottan :D
Kócosw2015-09-09 15:03:17 // 29061
de nalam legalabb feltudsz keszülni mikor kö nyomni neki...
Korom jön auto megy...
Dévid2015-09-09 10:33:36 // 29060
Tavaly mértem, az a 7,5 inkább ca. 10 volt. Amíg nem jutok el az elektromos szerelőhöz, és rakatom rendbe a kábelezést, reléket, stb., addig marad a polcon az új LMM, és korlátozott üzemben a V6. :(

Kaposújlakra szeretnék lejutni, aztán idén visszakapod a tavalyi fuvart. ;)
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-09 08:56:33 // 29059
Ááá dehogy, nem áll szándékomban :-) Szigorúan sok éve fennálló továbbra is változatlan magánvélemény, semmi több.. Nekem egyszerűen a zenehallgatás alapfeltétele a csend és a nyugalom. Nekem ez a legfontosabb high-end elem. Ezen túl simán meghallgatom jútúbról/laptopról az általad is hallott nem csúcs hifin a zenéket. A Kinga Alfájában egyébként egész szépen szóló zene van (a gyárihoz képest ég és föld), már belestem a rácsok mögé, nagyon nem gyári hangszórók vannak benne. Azt is szívesen hallgatom. Az udvaron :-) Ha beindul a motor, onnantól számomra semmi értelme az egésznek, csak háttér zörej.
Utaztam olyan Mercivel amiben a gyári hifi is meggyőzött, utasként jó volt. Csakhogy ez nem csak a hifi minőségét dicséri, sőt főleg nem. Abban az autóban nem tudtam megmondani, hogy jár e a motor. Tökéletes csend volt. Plusz nem én vezettem, tehát nem is érdekelt a motorhang, figyelhettem a zenére, néztem a tájat, olyan volt mint egy kis kellemes film. Szóval igen, egy sofőrös autóban maximálisan el tudnám képzelni magamnak is :-)
Liquid2015-09-09 08:05:13 // 29058
lakik
Liquid2015-09-09 08:05:06 // 29057
aért a V6 7.5 körüli 0-100-as sprintje még most se szar, inkább mutasd meg a power-cimborádnak hol lalik az Úristen :)
Dévid2015-09-09 01:12:53 // 29056
Most is az, de az én céljaimra megfelel.

Mondjuk a rugalmassága nem mérhető egy dieseléhez, de határozottan van még mókafaktor az öreg benzinesben így is.
Cimbora powerkedett, hogy mennyire erős az ő német prémium diesele, mert állva hagyná a kocsim. Kócos tesóm 5 hengerese is állva hagy, mégsem sírom tele a párnám esténként.
GTPeti2015-09-08 21:19:41 // 29055
Óó kérem, engem itt provokálnak. :) Egy guruló hangversenyteremmel, de még lakószobával is elég nehézkes lenne közlekedni. És az autóban kiváló kompromisszumot lehet megvalósítani. Majd 150ekm hifis (élvezetes) közlekedés után ezt bizton állítom. ;)
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-08 21:09:11 // 29054
Az nem az én sportom. Az autó alapvetően alkalmatlan komoly hifi célra. A komoly ott kezdődik, hogy full hangcsillapítás, elnyelés. Az meg plusz 100 kiló alsó hangon. :-) Mármint tömeg.
Én szeretem ha van szolid motorhang, csak egyéb zajok ne legyenek, sajna minden hülyeséget meghallok, amit más nem biztos.
Bedugott mobiltöltő ami már nem tölt, lefagyott UPC router...ilyesmik pl :-)
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-08 20:46:24 // 29053
Állítottam, igen. Idegesített, hogy a TD mennyivel közvetlenebb érzetű. A jtd nagyon villanypedál érzés, hiszen az van benne :-) Szerintem ezen is lényegesen sikerült javítani, jó kis közvetlen, harapós és nem változik az érzékenység a fordulatszámmal. Régen bosszantott az is, hogy fix gázpedál állásnál megindult, 2200-nál kicsit elerőtlenedett, 3000-nél meglódult...
Egy erősebb rugót szeretnék még belesufnizni :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak