Halesz - főkép
>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2016-12-08

Elöregedtek, a leghátsó szét is szakadt, ideje volt a cserének.

 
>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2016-12-02

Felkerültek a téli kerekek. A tavaly nagyon megkedvelt Michelin Alpin 5-ös gumik eddig 5085 kilométert futottak, szóval szinte újak.

Az idei első szezonjukban a nyári Vredestein gumik 12.124 kilométert futottak.

 
>> AutóápolásAlfa GT Q2 170 Le // 2016-10-22

Ismét a Victor's Customs garázsában járt az autóm. Ők rakták rendbe legutóbb a bőrülésemet, és mivel egy apróság miatt amúgy vissza kellett vinnem (a háttámla váll részénél elmozdultak a merevítő pálcák), gondoltam ott hagyom egy teljes polírozásra és waxolásra. Ebben elég profik, nem is kellett csalódnom, brutálisan csillog most a fényezés.

Az ajtók belsejénél a gumikéder az elmúlt 7 évben kikoptatta a fényezést, ezt hibajavítóval rakták rendbe. Most gondolkozom, hogy itt le kéne fóliázni, erre keresek majd valami megoldást.

Egyébként is lelkiismeret-furdalásom volt, mert az elmúlt időszakban autóápolás terén nem igazán vettem komolyan a dolgokat, volt, hogy gépi mosóba is betértem... Szóval most kicsit jóvátettem a rosszaságokat.

Sajnos érik egy új akksi, mert míg egy hetet pihent az autó, szépen le is merült az akkumulátor... Remélem még egy kicsit húzom vele, mert még csak januárban lesz 3 éves. Persze, amilyen mákom van, tuti, hogy a tél közepén hagyna cserben emiatt...

A csillogáson felbuzdulva beváltottam Dekka ígéretét, és elmentünk fotózni a GT-t :) Íme pár kép, a többi a Facebookon!

 
>> EseményAlfa GT Q2 170 Le // 2016-09-28

Nem tudom mi van az autómmal, de "élete" egyik legjobb fogyasztását produkálta egy Budapest-Milánó-Budapest túrán (1976 km). 6,4 literes átlagfogyasztást jegyeztem fel.

Az odaúton együtt mentünk

A cél egyébként az Alfa Romeo Múzeum volt, de Ritával barangoltunk egy nagyot Milánóban is. Voltam már párszor Milánóban, de most sikerült annyira elmerülni a városban, hogy nagyon megszerettem.

A Brera Concept bemutatóján találkoztam Giorgetto Giugiaroval, természetesen átadtam neki a magyarországi alfások üdvözletét! :)

>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2016-05-25

Kicsit most sokáig húztam az olajcserét, nagyon nem sikerült tartanom a 10-15 ezres csereintervallumot. Ezúttal kereken 18 ezer km telt el az előző csere óta.

Ezen kívül a stabilizátor rúdon cseréltettem szilenteket, beállíttattam a fényszórókat, kicserélték a helyzetjelző izzókat.

A váltógombomat is újra cseréltem, lekopott róla a műanyag bevonat. Ezt már tök régen megvettem, mostanra zavart már annyira, hogy cseréltem.

>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2016-04-16

A Michelin nyárigumik három szezont és 32.275 km-t bírtak, most valami mást akartam helyettük. Ráadásul a két hátsó gumi kopásjelzőig kopott, teljesen egyenletesen, amit kicsit furcsállok, de majd egy futóműbeállítás eldönti, ki tehetett róla, az autó, vagy a gumi.

A választás most a Vredestein új gumijára az Ultra Satinra esett. Szép minta, jó teszteredmények. Kíváncsi leszek, mennyit bírnak majd. És hogy legyen benne egy kis olasz is: a gumi a Giugiaro tervezőiroda designjával készült.
A gumikat a Budagumitól rendeltem, ott is szerelték fel. (116.500 forint összesen)

Mind a négy nyári felnimet telibe fényeztettem a Budaguminál. (12 ezer forint / db) szóval teljesen új szett került fel erre a szezonra.

A Michelin téligumik első szezonjukban 5085 kilométert futottak. A két jobboldali felnit görgőztetni kell.

 
>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2016-03-11

Az autóm életét szinte végigkísérte a vezetőoldali bőrüléssel kapcsolatos kálváriám. Egyéves korában vettem észre az ülés oldalán egy repedést, ami miatt cserélték a bőrt az ülésen. Háromszor... És egyszer sem bírta tovább fél-háromnegyed évig, a repedés újra és újra megjelent. Utoljára pont azelőtt jelentettem a hibát, mielőtt lejárt a 4 éves garanciális periódus, azaz 2013-ban. Alkatrész azóta sem érkezett, csak a repedés lett nagyobb, sőt a legutolsó cserénél a huzatot sem lehetett rendesen a helyére tenni, az ülésállító kallantyúnál kilátszott a szivacs, valamint a térképzsebnél kiszakadt a bőr... A legjobban a kilógó szivacs zavart, minden alkalommal, amikor előre döntöttem az ülést, meg kellett igazítanom a huzatot, hogy ne lógjon ki alatta a sárga szivacs.

Nem adtam fel, nyúztam az Autóház Budaörsöt, ők pedig az importőrt, de csak nem jött alkatrész. Végül arra jutottunk, hogy vigyem el egy bőröshöz, állni fogják a javítás költségeit.

Az első bőröst otthagytam, amikor közölte, hogy nincs ilyen színű bőr, de csináljuk meg feketéből, jól fog úgy is kinézni...

Végül a Totalcaron akadtunk a megoldásra, a bőrember. Azaz a Victor's Customs.

Amikor Viktornak megmutattam a hibát, egyből mondta, hogy az ülések oldala műbőr, és valószínűleg ez maga lehet az ok, a műbőr nem bírja annyira az igénybevételt, elfárad, megreped. Azt javasolta, cseréljük igazi bőrre az ülés oldalfalát. És - milyen meglepő - volt pont ilyen színű bőrük. Megbeszéltük, hogy kicserélik a háttámla részét is, valamint a teljes bőrgarnitúra kapott egy bőrtisztítást, ápolást, sőt, a lábrészeknél a kárpitokat is kitisztították.

Persze félve hagytam ott az autót, izgultam, hogy nem lesz tökéletes a munka vagy elüt majd a szín... Hát, felesleges volt aggódnom, észre sem lehet venni a különbséget, olyan lett, mint a jobboldali ülés. A pótolt részek színe ugyanolyan, tökéletes lett a varrás, és végre nem látszik ki a szivacs sehol sem! Hatalmas vigyorral jöttem el, nagyon örülök, hogy ez megoldódott!

(Az utolsó két kép mutatja, milyen lett. Fogok még csinálni pár rendes képet, hogy jobban lássátok az eredményt)

>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2015-11-16

Hello Michelin télen is!

Próbáljuk ki a franciák legjobbnak mondott téligumiját: ma felkerültek a Michelin Alpin 5-ös gumik (225/45 R17 méretben)

Az első pár kilométer után az a tapasztalat, hogy nagyon halk, a mintája pedig vagány!

A felszerelés ezúttal az AKH-nál történt a Fehérvári úton: a súlyok, szelepek, szerelés, centrírozás összesen 11.885 forint volt.

A héten kap egy futóműbeállítást még a verda, aztán idén már nem költenék rá :)

>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2015-11-16

Másodszor cseréltetem a jobb első kerékcsapágyat. Először 28.554-nél kellett kicserélni, (akkor még garanciában).

Két első fékbetét is bekerült, elkoptak a régiek (67.223 km-t bírtak!)

Egy ideje fütyül a turbóm, átnézettem, de egyelőre minden tekintetben jó értékeket produkál, jó a nyomás, nem eszi az olajat... azt javasolták, várjam meg, míg tönkremegy... :)

Köszönet az Autóház Budaörsnek, és Horváth Lacinak!

>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2015-10-27

A két hátsó nyári Michelin teljesen elkopott, konkrétan a kopásjelzőig. Jobbnak láttam felrakni a téli gumikat, amik ugyan szintén kicsit sokat futottak már, de legalább tapadnak :)

Végső statisztika a Michelinekről: 32.275 km került a gumikba három szezon alatt. Nem értem, miért kopott el ez a két hátsó gumi ennyire... Teljesen egyenletesen koptak, szóval biztos nem a futóművel volt a gond. Sokat vártam ezektől a gumiktól, és végül is három szezont bírtak is, bár a 32 ezer kilométert nem érzem soknak...

A nyári felnik elmentek fényezőhöz, hármat görgőzni kell, és mindegyik kap egy telifényt a következő szezonra.

A téli Good Year gumikban 32.884 kilométer van hat szezon után, de hamarosan jönnek az új Michelinek. :)