ystuc - főkép
>> AutóápolásAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-31

A múltkor nekiálltam a szelepfedél takarításának, és valamilyen szinten meg is csináltam, de nem voltam elégedett a végeredménnyel. Úgyhogy úgy döntöttem, hogy leveszem, és megpróbálok finomítani még a dolgon. Most másfajta tisztítószert használtam, és úgy tűnik, hatásos volt, mert a mostani eredmény már rendben van. :-)
A múltkori gumi bigyó eltávolítás után a patentek a hátsó szárny alján nagyon kiálltak. Másnak szépen belesimult a szárnyba, nekem valahogy nem igazán, és zavart is, pedig nem volt egy feltűnő helyen. De úgy döntöttem, hogy azokkal kell valamit kezdeni. Leszereltem a szárnyat, kiszedegettem a patentokat, de így meg a lyukak zavartak. Jobb ötletem nem volt, mint hogy mindegyik lyukra egy kis fekete szigetelő szalagot ragasztottam. Azt nem mondom, hogy így tökéletes, de a látvány jobb. És mivel az eldugottsága miatt így aztán végképp nem feltűnő, egy ideig biztos így marad. Esetleg majd egyszer, ha újra kell fényezni a szárnyat, akkor lesznek végleg eltüntetve, addig pedig marad ez a megoldás.

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-25

Ma látogatást tettem az autófényezők gyöngyénél, Krisznél. Kivittem a küszöböket, meg az első toldatot, hogy majd jól lefényezi nekem, és akkor kerülhet is fel minden az autóra. Lebontottam a gyári küszöböt, erre már nem lesz szükségem. Odapróbáltuk az új küszöböt, és sajnos nem tökéletes. Valamiért picivel rövidebb a kelleténél. Kicsit furcsa ez így, hiszen típusspecifikus a cucc, így rendeltem. Persze ettől még fel fog kerülni az autóra, ezen a dolgon lehet segíteni, csak hát ez plusz munka, és erre nem számítottam. A Novitec első toldattal ugyan ez a helyzet. Úgyhogy most a project kicsit jegelve... :-(
De ha már ott voltam, üres kézzel nem jöttem el. A féknyergek piros színbe öltöztek, valamint a féktárcsa és kerék közötti rozsdás részt is lecsiszoltam, és szép fekete színt kapott. Nagyon nagy köszönet Krisznek a segítségért!

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-24

Megkezdődött a kipufogó project is. Ahogy előző autómon, ennél is a két oldali ovális végződés a terv, asszonykámnak és nekem is ez tetszik a legjobban. A két oldali alap, de az, hogy ovális legyen, vagy esetleg dupla kör alakú, az kérdéses volt. De úgy döntöttünk, hogy ez a szebb. :-)
A kipuff végeket Vittorio intézte, és VinceP4 hozta el Budapestre. Köszönet érte mindenkinek! :-.)

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-22

Megérkezett a korábban Punishertől rendelt küszöb pár. Élőben is tetszik, már csak fényezni kell, és mehet az autóra. :-)

>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-20

Még az előző tulaj hagyatéka volt a törött első lökhárító. Egy ideje terveztem, hogy megcsináltatom, és végre eljött ez is. A leszerelés/felszerelés nem egyszerű, volt vele dolga a műanyagosnak. :-) Viszont ez is kész van.

Na, meg a rendszám is a helyén van. :-)

>> EgyébAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-18

Az önkormányzatnál azt mondták, mikor leadtam a legyártási kérelmet, hogy igaz, hogy a papíron egy hónap szerepel, de maximum két hét alatt meg fog érkezni, és küldenek értesítést róla. Értesítés nem jött, de öt napja letelt a két hét, így ma reggel felhívtam az okmányirodát. Legnagyobb örömömre azt az infót kaptam, hogy megérkezett, mehetek érte. Úgyhogy leszereltem az eredeti "A" típusút, mert azt lekellett adni. Leszedtem a rendszám tartó konzolt is, mert arra semmi szükség, sajnos a helyén lyukak maradtak. Így a legdögösebb a vas, mindenféle tábla nélkül... :-)
Az új rendszám meg majd a héten felkerül.

Ja, és az okmányirodában a hölgyemény még egy csekket az orrom alá tolt, hogy ezért az összegért jegyzi be a változást. Kicsit meglepődtem, hogy 1800-at kell fizetni egy ilyen semmiség miatt... :-/

>> EgyébAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-09

A hátsó szárny alatt a tetőn van egy gumi, amit még eddig senkinek nem sikerült megfejtenie, hogy pontosan mire való. Több SW tulaj is eltávolította már, és elmondásuk szerint a hátsó szélvédő nem porosodik azóta annyira, vagyis van értelme a dolognak. Úgy döntöttem, hogy én is kiszedem.
Ahhoz, hogy a patentokhoz, amik fogják, hozzálehessen férni, jobb, ha levesszük a szárnyat. Belülről mindkét oldalon 3-3 csavar tartja, utána csak lekell emelni. Persze a pótféklámpa zsinórja nem engedi messzire a spoilert. Lapos fejű csavarhúzóval a patentot könnyen ki lehet húzni, bár a gumi nem feltétlenül éli túl. Nekem is elszakadt pár helyen, de mivel nincs már rá szükségem, így nem zavar. A patentokat visszatettem a lyukakba, de ez nem végleges megoldás így. Egyrészt kilógnak nagyon, másrészt van amelyik lötyög. Még annyira nem is zavarna, ha nem tükröződne a fóliázott hátsó szélvédőben, de így nagyon nem jó. Erre kell egy jó megoldás. Szigetelőszalaggal leragasztás átmenetileg jó lehet, de hosszú távon az sem 100%-os. Ezt még ki kell találni.
A látvány így szebb lett, tényleg szárny jellege lett ennek a tetőspoilernek. De hogy a hátsó szélvédő mennyire nem fog porosodni, ahhoz majd egy pár km megtétele szükséges lesz.

U.i.: Kocsimosás után tesztelve, valóban nem porosodik az autó segge. :-)

 
>> AutóápolásAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-09

Szeretem, ha tiszta az autónak a motortere is. A szelepfedél eléggé mocskos volt, így elkezdtem takarítani. Még nem tökéletes, lesz még vele meló, de első nekifutásra egész jó lett. :-)
Valamint életem első autóbőr ápolása is megtörtént. Kicsit fárasztó meló, de végül is élvezetes. :-)

>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-04

Felkerültek a nyári kerekek, meg a toronymerevítő is, így egy futómű beállítást csináltattam. Na meg a téli kerekeken látszódott, hogy a belső oldala nyíródik a guminak. Szóval mindenképpen időszerű volt. Lézeres beállítás történt a Megyeri úti szervízállomáson.

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-04

Igen, eljött az idő. Már sokan szívták a véremet amiatt, hogy még mindig a téli felniken gurulok, de hát végül is nem önszántamból volt ez így. Mindegy, végre felkerültek a nyári papucsok.
Reggel bepakoltam mindent az autóba, pont befért az összes dolog. Elgurultam GabCsiék gumis műhelyéhez, és ott megtörtént a felszerelés. Hát, azt kell, hogy mondjam, nagyon ütős lett a végeredmény, én teljesen elégedett vagyok, még ha ez a felni nem is az eredeti terv volt. De azt hiszem jól alakult így a dolog, nagyon ott van a látvány. :-)
GabCsitól sikerült beszereznem mozgókúpos csavarokat is a felnihez 7000 Ft-ért. Köszi! :-)